Mainos

SaiPa Oy:n tulevaisuus

  • 1 483 989
  • 6 237

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Santaselle oltaisiin voitu tehdä vaikkapa 1+1 sopimus, kun lyötiin suoraan kahden vuoden..

Säästäisi potkutilanteessa rahaa mikäli kenkää annetaan
 

Aatu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kisakenttä Oy
Harvoin tulee tänne jatkoaikaan mitään kirjoitettua, mutta avataas omia mietteitä.

Viime keväänä SaiPassa tapahtui isoja organisaatiomuutoksia, valmennuksen ja toimitusjohtajan vaihtuessa ja täten SaiPan menestyksekkäin nelivuotisperiodi saatettiin päätökseen. Muutokset on usein hyvästä, mikäli sen myötä tapahtuu kehitystä ja saadaan uusia tuulia/ideoita organisaation eteenpäin viemiseksi. Mitä uutta toimitusjohtaja Marko Ek kumppaneineen on tuonut organisaatioon? Ainoastaan yhteyspäälikkö on irtisanoutunut ja huhujen mukaan vielä siksi, koska uuden toimarin myötä työn hoitaminen vaaditulla tasolla kävi mahdottomaksi!

Ajatellaanpa yritysmaailmaa, jokainen yritys pyrkii uudistumaan ja ottamaan seuraavan stepin uudistumalla joka sektorilla. Ainakaan itse en ole huomannut SaiPassa mitään kehitystä muutosten myötä. Samoilla teemoilla mennään viidettä vuotta, eikä minkäänlaista uudistusta imagollisesti ole tapahtunut. Samalla yleisön, eli maksavien asiakkaiden, mielenkiinto organisaatiota kohtaan on laskenut, kuten selvästi laskeneidta yleisömääristä voimme huomata. Tuote ei siis ole kunnossa tai se on vanhentunut!

Kallioneimen ja kumppaneiden Meidän pojat-slogan oli menestys, sen myötä kiinnostus organisaatiota kohtaan kasvoi, hallissa kävi ihmisiä ja voittoa taottiin. Myös urheilullinen menestys oli seuran historian parasta. Eli koko organisaation ympärillä oli hyvä pöhinä. Tällä hetkellö itselle mielikuva, että toimistolla on jämähdetty paikoilleen, tuudittauduttu vanhoihin teeseihin, jatkettu Meidän pojat-teemalla, eikä mitään uutta ole saatu aikaiseksi ja tässä on tulos: Myynti sakkaa (näin ainakin päättelen, koska esim. kaikkia laitamainoksia ei ole saatu myytyä), katsojamäärissä ollaan useita satoja perässä, eikä joukkueen menestyskään ei ole ollut odotettua. Tämän kauden toki voi vielä pelastaa urheilullinen menestys keväällä, mutta kyllä nyt viimeistään toimistolla on aika istua pöydän ääreen ja alkaa miettimään organisaation imagon uudistusta ja tätä kautta saada sen ympärille sitä positiivistä pöhinää, joka edellisen toimarin aikaan oli.

Ensi kaudeksi uutta slogania ja uusia tuulia organisaation ympärille. Muistaakseni Meidän pojat-sloganin kehitti ulkopuolinen markkinointiyritys, siispä nyt toimari Ek puhelin kouraan ja yhteys markkinoinnin ammattilaisiin, ellei omista joukoista löydy ideoinnin mestaria!

Ek hyppäsi toimitusjohtajan paikalle yritysmaailmasta ja tuolloin uutisoitiin hänellä olevan hyvät kontaktit kansainväliseen yritysmaailmaan. Miten näitä kontakteja on hyödynnetty? Montako kansainvälistä yritystä on mukana SaiPan toiminnassa? Montako uutta sidosryhmää hän on tuonut? Itse en ainakaan ole kuullut ainoastakaan. Mikäli Ek ei saa mitään kehitystä aikaiseksi, niin uutta miestä kehiin, ei SaiPan kokoisella organisaatiolla ole varaa roikottaa mukana vapaamatkustajia kentällä, eikä toimistolla!
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Mites tuo katsojamäärä menee? Eilen hallissa 3700 katsojaa, vaan eipä perjantaina ollut lippuja tarjolla ku hajapaikoille istumaan. Seisomakatsomo puolityhjä? Ei mielestäni vaikuttanut siltä. Tuntuu oudolta tämä yhtälö vähän.
 
Viimeksi muokattu:

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mites tuo katsojamäärä menee? Eilen hallissa 3700 katsojaa, vaan eipä perjantaina ollut lippuja tarjolla ku hajapaikoille istumaan. Seisomakatsomo puolityhjä? Ei mielestäni vaikuttanut siltä. Tuntuu oudolta tämä yhtälö vähän.
Seisomakatsomoon olisi varmaan mahtunut sellainen tuhat vielä. Aika tyhjältä näytti.
 

ahal

Jäsen
Paljon pyörii mielessä, mutta kirjoitan vain tänne. Lähitulevaisuus ei näytä kovin ruusuiselta. Peli ei kulje, yleisö kaikkoaa ja sputnik-ilme harmaantuu kilvan syksyn kanssa. Viime kausien iloinen virne on muuttumassa tuskaksi. Noin tuhannen henkilön ottelukohtainen vaje (x 30) merkitsee satojen tuhansien miinusta budjettiin. Suoranainen ihme on, jos kausi päättyy plussalle. Tällä menolla tuskin.

Menossa on joulukuu, ja näkisin, että sen aikana organisaatiossa on tapahduttava muutoksia. Jakkaroiden pitää vaihtua. Vaihtoehtoja on useita, ja uskon että joku tietää mitä tehdä. Se kertoisi, että halutaan tosissaan yrittää jotain positiivista, parempaa. Ellei mitään tapahdu, hallitus vajoaa kaivamaansa kuoppaan yhä syvemmälle. Viiden vuoden uurastus ryssitään huolella.

Mitä just nyt? Mielestäni SaiPa kaipaa uutta ilmettä ja kasvot touhulle. Uskottavat sellaiset. Koho antaa ne kentällä, kun sinne lopulta pääsee. Ehdottaisin, että Jussi voisi toimia uutena seuran keulakuvana ja luoda toivoa paremmasta. Meriittejä ja uskottavuutta on riittävästi, eikä vihamiehiä juuri ole. Mikä olisi sitten sopiva pesti? No vaikkapa joku "general manager", joka kertoisi mitä kuuluu, missään mennään ja minne tähdätään. Jos Ek halutaan pitää kirstun vartijana. Ekin profiili on muutoin aivan liian matala eikä herätä mitään tunteita. Kenties närää toimistossa? Ohessa Jussi voisi pitää torjuntavireen yllä ja pelata matsin siloin tällöin Olkinuoran ja Tuohimaan ohella. En tiedä, haluaako koskaan Jussi tj:ksi, vaikka osaomistaja onkin. Parempaa SaiPan pr-ihmistä, willimiehien ja fanien lisäksi en tiedä.

SaiPaa vastaan on nykyään helppo pelata, sen tietää sekä sokea Reetta että kaikki liigajengit. Pakeille ylhäällä painetta, jolloin ne joutuvat roiskimaan ja hööki kuihtuu jo keskialueelle. Hitaat yksilöryntäilyt on helppo plokata yhdellä tai kahdella kaverilla.
 

lappee

Jäsen
Ihmetyttää tuo puuhastelu jota SaiPassa nykyisin harrastetaan. SaiPalla on oma fanituotemyymälä joka on koko joulukuun kiinni! Parin pelin ajan toki auki mutta kuitenkin. Olkoonkin, että entisissä Anttilan tiloissa on PopUp myymälä. Eikö nyt pitäisi takoa rahaa edes sillä saralla?

3900 katsojan keskiarvoon pääseminen peleissä on toivottavasti unohdettu. Kannattaa ottaa lusikka käten ja ryhtyä töihin. Ei muutaman henkilön poistuminen saa vaikuttaa näin paljon. SaiPa on takonut hurjaa tulosta useamman vuoden. Tällä vauhdilla taitaa pian käydä niin, että vakavarainen seura on kulkemassa kohti tuntematonta.
 

Ferris

Jäsen
Ihmetyttää tuo puuhastelu jota SaiPassa nykyisin harrastetaan. SaiPalla on oma fanituotemyymälä joka on koko joulukuun kiinni! Parin pelin ajan toki auki mutta kuitenkin. Olkoonkin, että entisissä Anttilan tiloissa on PopUp myymälä. Eikö nyt pitäisi takoa rahaa edes sillä saralla?

Pikaisesti ajateltuna keskustassa sijaitsevassa ostoskeskuksessa oleva myymälä lienee myynnillisesti potentiaalisempi kuin sivukaupungilla jäähallin tiloissa oleva? Jotenkin ainakin itse ajattelisin semmoisten extempore-ostajien potentiaalin olevan Anttilan tiloissa huomattavasti suuremman? Tämä toki vaatii sen, että asiasta infotaan kunnolla.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Pikaisesti ajateltuna keskustassa sijaitsevassa ostoskeskuksessa oleva myymälä lienee myynnillisesti potentiaalisempi kuin sivukaupungilla jäähallin tiloissa oleva? Jotenkin ainakin itse ajattelisin semmoisten extempore-ostajien potentiaalin olevan Anttilan tiloissa huomattavasti suuremman? Tämä toki vaatii sen, että asiasta infotaan kunnolla.
Sosiaalista mediaa SaiPa hyödyntää ihan hyvällä prosentilla. Ja uskoisin aktiivikannattajista suurimman osan seuraavan SaiPaa sitä kautta kohtalaisen tasaisesti. En näkisi, että jonkin popup-myymälän perustamisesta kannattaisi mitään julmetun kalliita perinteisiä mainoskampanjoita rustata ilmoille. Joskaan en usko, että sinä näin ajattelitkaan. Totesin vain.

Todennäköisesti nyt käytetty keino saa enemmän myyntiä aikaiseksi kuin hallilla olevan kaupan auki pitäminen. Siis oletan, että kait se kauppa nyt sentään aina pelien aikana auki on? En näkisi syytä, miksi se muutoin auki olisikaan. Tai toki voisi olla, mutta kustannukset ovat liian suuret myynnin määrään. Verkkokauppahan SaiPalla toimii myös käsitykseni mukaan aivan mukiinmenevästi.

Näihin kaikkiin ongelmiin syntyisi ratkaisu sillä, kun Lappeenrannan kaupungin kanssa yhteistyössä seura rakennuttaisi kokonaan uuden jäähallin vaikkapa aikanaan purettavan maakuntakirjaston tilalle.

Ja sitten heräsin unestani.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Joo, hirveän kallista perinteinen mainonta, tai mainonta verkkobrändeissä. Missään nimessä ei kannata mainostaa joulukuussa fanituotemyymälöitä muualla ku omassa somessa. #justathought
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulee olemaan komea tappio tältä kaudelta. Kyse on jo pelkästään surkeasta urheilujohtamisesta, pelit on kulkeneet samaa surullista raidetta koko pimeän syksyn ja mitään reagointia ei ole tapahtunut. Sitä saa mitä tilaa. Eiköhän oteta turpaan Vaasassa ja Mikkelissäkin, ilman mitään reagointia.
 

Wolves

Jäsen
Joo, hirveän kallista perinteinen mainonta, tai mainonta verkkobrändeissä. Missään nimessä ei kannata mainostaa joulukuussa fanituotemyymälöitä muualla ku omassa somessa. #justathought

Niin, enhän olekaan nähnyt tuon pop-up kaupan mainosta kuin paikallislehdissä ja tienvarsitaulussa. #JustAThought
 
Viimeksi muokattu:
Ihmetyttää tuo puuhastelu jota SaiPassa nykyisin harrastetaan. SaiPalla on oma fanituotemyymälä joka on koko joulukuun kiinni! Parin pelin ajan toki auki mutta kuitenkin. Olkoonkin, että entisissä Anttilan tiloissa on PopUp myymälä. Eikö nyt pitäisi takoa rahaa edes sillä saralla
Vai nykyisin puuhastellaan... Mitenkäs tämä fanituotemyymälä hoidettiin aikaisemmin? llmeisesti paremmin? Voisitko kertoa mikä oli aikaisemmin paremmin? Tuntuu siltä, että keksimällä keksitään asioita, joista voisi valittaa...
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulee olemaan komea tappio tältä kaudelta. Kyse on jo pelkästään surkeasta urheilujohtamisesta, pelit on kulkeneet samaa surullista raidetta koko pimeän syksyn ja mitään reagointia ei ole tapahtunut. Sitä saa mitä tilaa. Eiköhän oteta turpaan Vaasassa ja Mikkelissäkin, ilman mitään reagointia.
Brock Trotter? Voisin kutsua reagoinniksi.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Tulee olemaan komea tappio tältä kaudelta. Kyse on jo pelkästään surkeasta urheilujohtamisesta, pelit on kulkeneet samaa surullista raidetta koko pimeän syksyn ja mitään reagointia ei ole tapahtunut. Sitä saa mitä tilaa. Eiköhän oteta turpaan Vaasassa ja Mikkelissäkin, ilman mitään reagointia.

Hevonkukkua. Ongelma on 100% valmennuksessa, valistumattomalla perseentuntumalla.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulee olemaan komea tappio tältä kaudelta. Kyse on jo pelkästään surkeasta urheilujohtamisesta, pelit on kulkeneet samaa surullista raidetta koko pimeän syksyn ja mitään reagointia ei ole tapahtunut.
Eikös tämä kuitenkin ole se osa-alue, jolla on reagointia. Maalivahtituuraaja hommattiin sekä hyökkäyspäätä yritetty vahvistaa Trotterilla ja Nikolla.

Kaikki muut osa-alueet ovat jäätyneet. Tj:tä ei näy, myynti ei käy, yleisöäkään ei näy, joukkue ei suorita tasollaan, valmentajista tulokset puhukoon puolestaan ja hallitukselle tämä suorittaminen riittää? Tää on meidän SaiPa tällä hetkellä, hieman kärjistetysti. Positiivisin mielin kohti seuraavia otteluita, huonommin ei voi enää mennä vai voiko sittenkin, viikon päästä kaakon kuraderbyssä pudotaan jumboksi ellei olla jo ennen sitäkin?
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös tämä kuitenkin ole se osa-alue, jolla on reagointia. Maalivahtituuraaja hommattiin sekä hyökkäyspäätä yritetty vahvistaa Trotterilla ja Nikolla.
Kun ollaan vaikeuksissa, jotain muutakin olisi ehkä pitänyt tehdä kuin hankkia kaksi junnua ja yksi teipillä ja liimalla kasaan kursittu kanukki, joka on ollut vuosia pelaamatta lähiaikoina. Ehkä reagoitu, mutta riittämätöntä.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Niinpä niin, en tiedä kuinka paljon Marko Ek tekee töitä seuran ja sen talouden eteen, mutta kun olen pitänyt tapanani pelipäivänä mennä hallille hyvissä ajoin, niin yksi asia on pistänyt silmään.
Kallioniemen Riku, ollessaan toimitusjohtajana, kierteli hallia ja siellä olevia myyntipisteitä, tervehtien kaikkia ja tarkistaen että kaikki on kunnossa, Marko Ekiä en ole nähnyt niin tekemässä vielä yhtään kertaa.
Kyllä Ekin tj.nä aloituksen jälkeen jotain on muuttunut, hyvään, vai huonoon suuntaan, en tiedä, mutta ainakin minulla on tunne, että negatiiviseen suuntaan on menty.
Esimerkiksi yleisömäärät peleissä ovat olleet todella pettymys tällä kaudella, jos myynti on ollut yksin Jussi Viljakaisen tehtävänä, niin kyllä on töitä riittänyt, minkä verran Ek on myyntiin ja markkinointiin osallistunut, en tiedä, mutta uskoisin, että töitä riittäisi hänellekkin ja näyttäytyminen yleisölle ja omille työntekijöille olisi positiivinen merkki kaikille.
 

lappee

Jäsen
Eiköhän suurin vastuu myynnistä ole Ekin vastuulla. Ja olihan Pehkosella ja Viljakaisellakin sormensa pelissä. Jos myynnissä ollaan epäonnisttu niin tj kantaa suurimman vastuun, tietääkseni olkoon ala mikä tahansa.

Ja paras markkinoija on joukkue tai huonoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös