Mainos

SaiPa Oy:n tulevaisuus

  • 1 480 137
  • 6 245

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään 2600 katsojaa.Näihin alkukauden arkipeleihin kyllä pitäisi panostaa vaikka lippukampanjoilla esim. ryhmälipuilla. Eikä vaan nostaa lippujen ja oluen hintaa.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiinnitin tänään huomiota siihen, että n. puolet aitioista oli pimeänä ja ihmeen paljon tyhjää tilaa on myös laitamainoksissa. Ymmärtääkseni nämä arkipelit ovat suosittuja yritysten aitiomyynnin kannalta. En minä ainakaan muista, milloin viimeksi olisi ollut noin tyhjää. En haluaisi maalata piruja seinille, mutta ei siellä kaikesta päätellen ihan täysin ole onnistuttu myynnissä.
 

Altec

Jäsen
Kiinnitin tänään huomiota siihen, että n. puolet aitioista oli pimeänä ja ihmeen paljon tyhjää tilaa on myös laitamainoksissa. Ymmärtääkseni nämä arkipelit ovat suosittuja yritysten aitiomyynnin kannalta. En minä ainakaan muista, milloin viimeksi olisi ollut noin tyhjää. En haluaisi maalata piruja seinille, mutta ei siellä kakesta päätellen ihan täysin ole onnistuttu myynnissä.
Toimitusjohtaja Ek myönsi jo elokuussa, että SaiPa on jäljessä edellisten vuosien myyntiä.
 

ahal

Jäsen
Kyllä nyt toimisto saa olla tarkkana, jotta talous pysyy hanskassa. Selasin viime kauden kotiotteluiden yleisömäärät ja vain kerran tammikuussa jäätiin alle 3000:n katsojan (2809 Pelicans). Muuten reippaasti yli 3 tonnin ja useasti yli 4:kin. Tänään napsahti heti säälittävät 2681, vaikka vastassa oli mestari Tappara. Mutta ehkä siksi jäätiin kotiin, kun menestykseen ei uskottu? Lappeelaisyleisö elää menestyksestä, kuten moni muukin katsomo. Sen vuoksi on erittäin tärkeää, että peli saadaan mahdollisimman pian uomiinsa. Joka kolmannen pelin voittaminen ei välttämättä riitä.

Kausikortteja on ostettu tietty määrä, mutta myynti ei enää sanottavasti lisäänny, joten on satsattava erikoislippuihin, ryhmä- ja kimppabiletteihin sekä mieluummin alennuksiin kuin korotuksiin. Puolityhjät katsomot eivät sytytä joukkuetta eivätkä edistä buumiakaan. Etenkin nämä alkuviikon illat ovat hankalia myytäviä. Sehän tiedetään. Siinä mielessä viestit lippujen ja oheisten hinnan korotuksista ovat ikäviä. Toivotaan, että toimistolla ollaan hereillä eikä lilluta menneissä tai uneksita tulevia.
 

Joutsenosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, HPK
Se mikä itseäni ihmetyttää, on tuo todella optimistinen tavoite katsojakeskiarvoon. Uusi valmentaja, uusi joukkue, paljon arkipäivän pelejä vrt. viimekausi ja tavoitteesta jääminen viimekaudella... 3900 katsojan keskiarvo noilla lippujen + kaljojen yms hinnoilla ja tuolla pelaamisella ei tule toteutumaan. Tiukkaa tulee tekemään edes 3600.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Tänään kausikortilla sai yhden seisomapaikkalipun ilmaiseksi.

Oliko tästä muuten ilmoitettu jossain muualla ja aikaisemmin kuin pelipäivänä joukkueen kotisivuilla?
Uutinen aiheesta näkyy olevan päivätty 20.9./13:53.

Minulta nämä tarjoukset kyllä tuppaavat menemään aina ohi silmien, vaikka olisikin ilmoiteltu hyvissä ajoin.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oliko tästä muuten ilmoitettu jossain muualla ja aikaisemmin kuin pelipäivänä joukkueen kotisivuilla?
Uutinen aiheesta näkyy olevan päivätty 20.9./13:53.
Naamakirjassa samoihin aikoihin. Oli käsittääkseni vähän tuollainen hätäratkaisu, kun liput eivät myyneet eli ei ilmoitettu kauhean aikaisin.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos olisin SaiPan johdossa olevia, olisin äänestänyt että lippujen hinnat pidetään samoina kuin viime vuonna, niin paljon muita kilpailijoita vapaa-ajasta jnejne. Musta tuntuu että huomennakin jäädään alle 3k lukemiin tai juuri siihen.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle pisti silmään tiistain pelissä yleisökadon lisäksi runsas tyhjien kaukalomainospaikkojen määrä.

Tässä tilanteessa on syytä alkaa panostamaan vain ja ainoastaan peliesitysten parantamiseen, se kun on se ainoa tie saada katsojakeskiarvoa ja muutakin kiinnostavuutta ylöspäin. Nämä kausarilaisten mukana tulevat, koululaisliput, ilmaiseksi tapahtumissa jaettavat jne. ilmaishössötykset ovat vain tilastoharhan luomista varten.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulle pisti silmään tiistain pelissä yleisökadon lisäksi runsas tyhjien kaukalomainospaikkojen määrä.

Tässä tilanteessa on syytä alkaa panostamaan vain ja ainoastaan peliesitysten parantamiseen, se kun on se ainoa tie saada katsojakeskiarvoa ja muutakin kiinnostavuutta ylöspäin. Nämä kausarilaisten mukana tulevat, koululaisliput, ilmaiseksi tapahtumissa jaettavat jne. ilmaishössötykset ovat vain tilastoharhan luomista varten.
Haetaan niillä myös ohesmyyntiä. Ja toivotaan että joku tulisi toisenkin kerran.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
3112. Aika huono katsojakeskiarvo kolmelle ekalle kotiottelulle. Jäljessä ollaan sellaiset 2400 katsojaa tässä vaiheessa. Tätä menoa voi unohtaa vahvistukset.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
3112. Aika huono katsojakeskiarvo kolmelle ekalle kotiottelulle. Jäljessä ollaan sellaiset 2400 katsojaa tässä vaiheessa. Tätä menoa voi unohtaa vahvistukset.
Turha varmaan sanoa, mutta eikait tässä jengissä 1.8 miltsiä ole kiinni? Nimittäin jos ei ole, niin ne ylimääräiset rahathan voi varmaan käyttää suht vapaasti jo siksi, että kova hankinta ja siten vahvistuneet odotukset saattaisi houkutella jengiä hallille. Eli ongelmaa rahankäytössä ei siis ole(?), jos pelaajabudjettia ei ole ylitetty. Pistäsivät myös herrajestas liput takaisin viime kauden hintatasolle.

Sen verta saatu makustella täällä "menestyksellä", että jos nyt yhtäkkiä toimistolle riittäisi kymmenen parhaan joukkoon pääsy, niin ei se välttämättä kauheesti jengiä nappaa, jos yhtäkkiä ollaan valahdettu takaisin säälijoukkueeksi. Alueen taloustilanne on heikko, joo. Sponsoreista pulaa, joo-o, mutta ihmismieli on kummallinen.
 

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
Lippujen hintojen nousu todistettiin vääräksi, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että korkeat ne hinnat ovat silti. Ainakin omat vanhemmat jaksavat lähes joka peliä ennen valittaa lippujen hinnoista ja jättävät sen takia menemättä. Tuskin ovat ainoat. Sanon ihan suoraan, että ei tuolla hallilla tule tällä hetkellä mitään ''pakkopäästänopeastitakaisin'' fiiliksiä, kun näkee tyhjää joka puolella. Ottelutapahtuma on ihan jo puuttuvan massan takia todella valju eikä se varmasti saa houkuteltua ainakaan yhtään uutta asiakasta halliin.

Se on toki ihan jokavuotinen juttu, ettei alkukaudella ihmisiä vielä jääkiekko sytytä. Mutta jos ja kun ajattelumalli on myös tämä, niin eipä se tule tulevaisuudessakaan kauden alussa sytyttämään. Kauden alku olisi erittäin hyvä paikka luoda se kiekkokiima kaupunkiin jollain näyttävämmällä mainoskampanjalla, mutta eipä täällä olla kyllä pahemmin edes yritetty. Luotetaan vaan facebookiin ja twitteriin. Toki kaiken tämän kruunaa sitten vielä nuo oheistuotteiden hinnat.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Twitteris oli lippuje hinnat Saimaan Keltamustie twiittaaman kolme vuue ajalt, täyttä paskaa toi huuto lippui hinnoist sen perusteel, linkin pistän ku koneel ooon
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mie väitän että kyllä saa keskiverto eteläkarjalainen kiekkokuluttajakin vähän katsoa peiliin. Ei pelkkä pari prosenttia kallistunut kalja sulata yleisömääristä 1000 päätä viimekautiseen verrattuna, vaan veikkaan että aika moni on jäänyt kotiin kädet puuskassa murjottamaan kun valmentajana ei olekaan Karri Kivi ja ykkössentteriksi tuli Tero eikä Jarno. Eihän tuo rosteri nyt mikään seksikkäin ole mutta kyllä Santanen ja joukkue olisivat ansainneet vähän parempaa luottamusta, nyt asenne taitaa olla se että hallille vaivaudutaan kunhan joukkue on riittävän pitkässä voittoputkessa. Huomenna voitto ja ehkä viikon päästä on jo 3,5k sierainparia Ilvestä vastaan?
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänäänkin puolet aitioista pimeänä. SIis perjantai-iltana, jonka luulisi olevan yritysmyynnin kannalta se kysytyin ilta aitioille? Sen lisäksi todella paljon tyhjää mainostilaa laidoilla, en muista milloin viimeksi olisi ollut tuollainen tilanne. Ek tosiaan oli myöntänyt että myynnissä ollaan perässä edellisvuoteen, olisi kyllä mielenkiintoista tietää että paljonko. Minusta tuntuu, että aika paljon. Siihen vielä päälle tämä yleisökato.

Minusta tuo, ettei yleisöä ole riittänyt on enemmänkin monen yksittäisen tekijän summa kuin esim. lippujen hintojen. Onhan nuo Kisapuiston tilat 2010-luvun ihmiselle aivan järkyttävän huonot ja en ihmettele yhtään, mikäli ne 1000 puuttuvaa katsojaa ovat yksinkertaisesti valinneet helpommaksi, vaivattomammaksi ja halvemmaksi vaihtoehdoksi Ruudun. Eikä tarvitse jonotella parkkipaikalta lähtöä pelin jälkeen. Nyt vasta tällä kaudella ruvennut itsekin käymään autolla peleissä, niin kyllähän se vittumaista on lähteä sieltä sumpusta.

No, nyt on toki sitten joukkueella hyvä paikka hommata sitä yleisöä hallille. 3-5 ottelun voittoputki ja aletaan taas päästä lähemmäs 4000 ihan varmasti. Varsinkin jos kotona voitetaan jatkuvasti niin uskon yleisökeskiarvon nousevan. Talouden kannalta merkitsee myös paljon se, päästäänkö sinne pleijareihin. Pitää muistaa, että yleisötavoitteessa voidaan jäädä reilustikin jalkoihin niin pleijarit kompensoi sitä puolta sitten, riippuen toki monta kotipeliä päästään niissä kekkereissä pelaamaan.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
No, nyt on toki sitten joukkueella hyvä paikka hommata sitä yleisöä hallille. 3-5 ottelun voittoputki ja aletaan taas päästä lähemmäs 4000 ihan varmasti. Varsinkin jos kotona voitetaan jatkuvasti niin uskon yleisökeskiarvon nousevan. Talouden kannalta merkitsee myös paljon se, päästäänkö sinne pleijareihin. Pitää muistaa, että yleisötavoitteessa voidaan jäädä reilustikin jalkoihin niin pleijarit kompensoi sitä puolta sitten, riippuen toki monta kotipeliä päästään niissä kekkereissä pelaamaan.
Näinhän se, mutta jos semmonen skenaario tapahtuisi, että koko kauden yleisömäärät olisi enemmän tai vähemmän alakantissa, niin ei enää pelkät kvartsit riitä.
 

ahal

Jäsen
Kaivelin hieman muistini sopukoista ja verkosta uutista tv-sopimuksista Nelosen ja SM-liigan kesken. Sopimus tuo hieman lohtua synkkään alkusyksyyn, mutta ei korvaa tietenkään kokonaan menetyksiä. Ohessa linkki Iltalehden uutiseen vuoden takaa eli syksyltä 2015.

Uutisen mukaan liigaseurat saavat vuodessa n. 14 milj. euroa tv-oikeuksista vuoteen 2018 asti (yht. 70 milj. euroa). Joukkuetta kohti tuloa kertyy vajaat 1 milj. euroa. Tämä siitä hyvästä,että minä ja moni muu katselee kotisohvalta pelejä hallin sijasta. Tuo milli on tietysti huomioitu jo budjettia tehdessä, eikä siten muuta asetelmia yleisökadon paikkaamiseksi.

Edit. Lisätään vielä tieto, että seuraava liigasopimus on suurella todennäköisyydellä edellistä pienempi, sillä Sanoma on joutunut tekemään kalliin sopimuksen vuoksi alaskirjauksia tilinpäätöksiinsä. Kuluttajat eivät ole rientäneet odotetusti tv- ja nettidiilejäkään tekemään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös