Mainos

SaiPa Oy:n tulevaisuus

  • 1 500 522
  • 6 183

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Irtoisikohan Morand +500k eurolla SaiPasta pohjoiseen tai Hesaan?

KHL ei varmaan ole Morandin kannoilla, mutta Valkkis varmaan luopuisi hyvällä lapulla ja hakisi pitävää pohjakassaa seuraavaan kauteen.
 

ForNever

Jäsen
Irtoisikohan Morand +500k eurolla SaiPasta pohjoiseen tai Hesaan?

KHL ei varmaan ole Morandin kannoilla, mutta Valkkis varmaan luopuisi hyvällä lapulla ja hakisi pitävää pohjakassaa seuraavaan kauteen.
Toivottavasti SaiPa ei vastaanota yhtään verirahoja millään KHL-myynnillä. Mieluummin konkurssi kuin sotarikollisuuden tukeminen.
 

HUMPPAJUGEND

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uus-Lavolan Peli-Pojat
Toivottavasti SaiPa ei vastaanota yhtään verirahoja millään KHL-myynnillä. Mieluummin konkurssi kuin sotarikollisuuden tukeminen.
Ekana aattelin, että eihän herran vuonna 2024 kukaan nyt mitään KHL-kauppoja. Isot rahatkin loppuneet Jani Niemiseen, ja pomoporraskin uusiutunut markkastelun ajoista.

Sitten muistin, mistä porukasta tässä kuitenkin puhutaan. Seura kuin vauvan perse – koskaan ei tiedä, mitä sieltä tulee.
 

KatsojaX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Montreal Canadiens, SaiPa
Aika paljon täällä käydään keskustelu pelaajakaupoista ja jostain rahamiehistä, jotka sitten pelastivat seuran. Satuin katsomaan mitä nämä kolme "yritysmyyjää" saavat aikaiseksi. Näköjään aitioita ei saada kaupaksi juuri ollenkaan, jos esim HIFK matsiin on pari aitiota jäljellä ja esim Tappara matsiin on kaikki aitiot myymättä!

Pelkästään aitiomyynnistä saa n. 9000,- liikevaihtoa ja tuosta taitaa tulla katerahaa lähes koko summa. Tuohon päälle vähän fanitavaraa, ruokaa ja juomaa (mikäli näistä saadaan tuottoa). Tuolla kerää jo helposti toistakymmentä tonnia rahaa per peli. Kotipelejä on kauden aikana 30, joten siitä sitten taskulaskinta painelemaan. Aitioiden myyntilukujua voi vaikka seurata täältä
Siinä on tarjolla 270 tonnia pelkästään aitiot täyttämällä joka peliin.

Jos kolme ukkoa ei saa näitä perusasioita hoidettua, niin ovat varmaan väärissä töissä. Puoli voittoa on vähentää kuluja, mutta jos tuo myynti on luokatonta puuhastelua, niin pitää siihenkin puuttua. Yhden henkilön vähentäminen ei auta, mikäli nämä kaksi muuta eivät saa tuotua rahaa taloon.
Varmasti löytyy yrityksiä, jotka voivat tuoda asiakkaitaan pari-kolme kertaa kauden aikana aitoon viettämään aikaa ja katsomaan peliä. Saadaan hyvä mieli asiakkaille, yritykselle ja jopa SaiPa:lle.
Noita muita VIP lippuja voi sitten myydä kun on perusasiat hoidettu kuntoon.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Aika paljon täällä käydään keskustelu pelaajakaupoista ja jostain rahamiehistä, jotka sitten pelastivat seuran. Satuin katsomaan mitä nämä kolme "yritysmyyjää" saavat aikaiseksi. Näköjään aitioita ei saada kaupaksi juuri ollenkaan, jos esim HIFK matsiin on pari aitiota jäljellä ja esim Tappara matsiin on kaikki aitiot myymättä!

Pelkästään aitiomyynnistä saa n. 9000,- liikevaihtoa ja tuosta taitaa tulla katerahaa lähes koko summa. Tuohon päälle vähän fanitavaraa, ruokaa ja juomaa (mikäli näistä saadaan tuottoa). Tuolla kerää jo helposti toistakymmentä tonnia rahaa per peli. Kotipelejä on kauden aikana 30, joten siitä sitten taskulaskinta painelemaan. Aitioiden myyntilukujua voi vaikka seurata täältä
Siinä on tarjolla 270 tonnia pelkästään aitiot täyttämällä joka peliin.

Jos kolme ukkoa ei saa näitä perusasioita hoidettua, niin ovat varmaan väärissä töissä. Puoli voittoa on vähentää kuluja, mutta jos tuo myynti on luokatonta puuhastelua, niin pitää siihenkin puuttua. Yhden henkilön vähentäminen ei auta, mikäli nämä kaksi muuta eivät saa tuotua rahaa taloon.
Varmasti löytyy yrityksiä, jotka voivat tuoda asiakkaitaan pari-kolme kertaa kauden aikana aitoon viettämään aikaa ja katsomaan peliä. Saadaan hyvä mieli asiakkaille, yritykselle ja jopa SaiPa:lle.
Noita muita VIP lippuja voi sitten myydä kun on perusasiat hoidettu kuntoon.
Ei siinä auta vaikka olisi minkälainen myyntimies, jos tuote on sellaisessa kunnossa että joka kerta vituttaa hallilta lähtiessä. Kausikortteja on oletettavasti myytynä vajaa pari tuhatta (HPK-pelissä ilmoitettu katsojamäärä 1769 ja todellinen paikan päällä laskettu määrä 700-800), mutta todellisesti peleissä käy vähemmän porukkaa. Harva yritys haluaa tarjota tuollaista herkkua asiakkailleen. Hämäläinen olisi pitänyt laittaa luiskaan jo syksyllä, jotta tämän kauden pelimyynnit eivät olisi sukeltaneet. Päätettiin "säästää" ja mennä Jussin valitsemalla tiellä.
 

KatsojaX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Montreal Canadiens, SaiPa
Ei siinä auta vaikka olisi minkälainen myyntimies, jos tuote on sellaisessa kunnossa että joka kerta vituttaa hallilta lähtiessä. Kausikortteja on oletettavasti myytynä vajaa pari tuhatta (HPK-pelissä ilmoitettu katsojamäärä 1769 ja todellinen paikan päällä laskettu määrä 700-800), mutta todellisesti peleissä käy vähemmän porukkaa. Harva yritys haluaa tarjota tuollaista herkkua asiakkailleen. Hämäläinen olisi pitänyt laittaa luiskaan jo syksyllä, jotta tämän kauden pelimyynnit eivät olisi sukeltaneet. Päätettiin "säästää" ja mennä Jussin valitsemalla tiellä.
Varmaan totta tuokin, että tuote ei ole kovin hyvässä kunnossa. Aitioita myydään jo siinä vaiheessa kun kauden pelit julkaistaan. Varmaan siinä vaiheessa jokainen odotti vähän parempaa tulosta peleistä. Edelleen olen sitä mieltä että kolmen 100% myyntimiehen pitää pystyä parempaan. Jos tilanne on se, ettei mitään voi myydä, niin sitten voi laittaa kaksi ulos ja yksi patsastelemaan peleihin. Sen verran pitää olla taitoa, että vaikka peli menee päin p:tä, niin voi järkätä mukavan illanvieton asiakkaille. Se on sitten kollektiivinen ketutus, mutta ainakin on kantanut kortensa kekoon tukemalla seuraa. Jopa Mestiksen matseihin saa lippuja myytyä, mutta ehkä siellä tuo todennäköisyys lähteä onnellisempana kotiin, on vähän suurempi.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmaan totta tuokin, että tuote ei ole kovin hyvässä kunnossa. Aitioita myydään jo siinä vaiheessa kun kauden pelit julkaistaan. Varmaan siinä vaiheessa jokainen odotti vähän parempaa tulosta peleistä. Edelleen olen sitä mieltä että kolmen 100% myyntimiehen pitää pystyä parempaan. Jos tilanne on se, ettei mitään voi myydä, niin sitten voi laittaa kaksi ulos ja yksi patsastelemaan peleihin. Sen verran pitää olla taitoa, että vaikka peli menee päin p:tä, niin voi järkätä mukavan illanvieton asiakkaille. Se on sitten kollektiivinen ketutus, mutta ainakin on kantanut kortensa kekoon tukemalla seuraa. Jopa Mestiksen matseihin saa lippuja myytyä, mutta ehkä siellä tuo todennäköisyys lähteä onnellisempana kotiin, on vähän suurempi.
Siellä tosin ei ole kolmea 100 % myyntimiestä. Ja yritysmyynti ei ole pelkästään aitioita. Jääkiekkoseura on siitä jännä, että kun seura makaa pohjalla, tarvitaan hädin tuskin yhtä myyjää tosiasiassa, vaikka yritys ja osaaminen miten kovaa olisi. Kun peli sujuu, käsiä voisi olla vaikka kuinka.
 

Jakenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

"Sen verran herkkä aihe lomautukset ja irtisanomiset Liiga-SaiPalle ovat, että viestintä- ja markkinointipäällikkö Jonna Vuorinne viesti vähän myöhemmin, että huoltajien kuvaaminen pukukopin huoltotiloissa ei käy. Kaikki lomautuksiin liittyvät henkilökunnan lausunnot Vuorinne halusi oikolukuun keskitetysti hänen kauttaan."
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Varmaan totta tuokin, että tuote ei ole kovin hyvässä kunnossa. Aitioita myydään jo siinä vaiheessa kun kauden pelit julkaistaan. Varmaan siinä vaiheessa jokainen odotti vähän parempaa tulosta peleistä. Edelleen olen sitä mieltä että kolmen 100% myyntimiehen pitää pystyä parempaan. Jos tilanne on se, ettei mitään voi myydä, niin sitten voi laittaa kaksi ulos ja yksi patsastelemaan peleihin. Sen verran pitää olla taitoa, että vaikka peli menee päin p:tä, niin voi järkätä mukavan illanvieton asiakkaille. Se on sitten kollektiivinen ketutus, mutta ainakin on kantanut kortensa kekoon tukemalla seuraa. Jopa Mestiksen matseihin saa lippuja myytyä, mutta ehkä siellä tuo todennäköisyys lähteä onnellisempana kotiin, on vähän suurempi.
Tuote on niin kuralla, että moni ei lähde edes ilmaislipulla törpöttelemään, valitettavasti. Paljo on myöskin puhuttu ihmisten vapaa-ajan käytöstä ja siitä kilpailemisesta. Sama efekti näkyy kuulemma myöskin yrityksien tarjoamissa tapahtumissa, joihin on vaikea saada ihmisiä. Pari kaveria kertoili, että heidän järjestämiin homiin viikonloppuun on lähes mahdotonta saada ketään, kun liittyy mitenkään töihin. Viikolla taasen voi saada osallistujia, mutta sekään ei ole sama kuin ennen. Tämän lisäksi aika monella firmalla menee melko heikosti, jos ei sitä vielä ole huomannut.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat

"Sen verran herkkä aihe lomautukset ja irtisanomiset Liiga-SaiPalle ovat, että viestintä- ja markkinointipäällikkö Jonna Vuorinne viesti vähän myöhemmin, että huoltajien kuvaaminen pukukopin huoltotiloissa ei käy. Kaikki lomautuksiin liittyvät henkilökunnan lausunnot Vuorinne halusi oikolukuun keskitetysti hänen kauttaan."
Jaa sekin on siellä edelleen töissä. En ollut kuullut mitään sitten palkkaamisuutisen ja ensimmäisen viikon somekohun. Ei kai sitä nimeä tarvitsekaan nähdä mutta ei tuo seura paljoa asioita pui. Kuvitellaan että jos kaikki on paskaa, se ei näytä niin paskalta kun ei tuo sitä koko ajan esille.
 

ForNever

Jäsen
Jos SaiPassa oltaisiin fiksuja, niin lausuntoja tarkisteltaisiin eräältä omistajalta ennen niiden julkaisua. Ei huollolta.
 

emz1

Jäsen
Sehän meni taas aika mukavasti putkeen.

Kyllä kai työntekijällä pitäisi olla tiettyyn rajaan asti oikeus kommentoida itse ilman oikolukuja ja nämä rajat määritellään yleensä työsopimuksessa.

Toinen vaihtoehto on käydä pelisäännöt etukäteen läpi työntekijöiden kanssa että ei tarvitse hätäpäissään viestitellä toimittajalle että ethän julkaise mitään mitä me ei haluta.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Kun omalla työpaikalla oli ns tilanne päällä, niin heti alkuun tuli koko henkilökunnalle tiedote "xx hoitaa tiedottamisen, kaikki median kyselyt pyydetään ohjaamaan hänelle".
 

Suomi Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Tappara
Itse olen ollut myös yt-neuvotteluissa osallisena ja käytännössä aina kaikki kyselyt on ohjattu yleensä samalle henkilölle. SaiPa toteuttaa tämän toisella tavalla. Saa sanoa mitä vaan, mutta kaikki mitä työntekijä sanoo pitää ensin hyväksyttää ennen kuin sanomiset voi julkistaa.

Hymyssä suin siellä näytetään töitä tekevän. 210vrk lomautuksia yhteensä. Eihän tuo nyt edes ole mikään paha ole 42 vrk jokaiselle, jos se jaetaan tasan. Noin puolitoista kuukautta ja normaalisti lomautusvaroitus annetaan 90 vuorokaudeksi. Ja onko sanottu lomautusten olevan ihan varmoja?

Tässä tullaan siihen että heitettiin heikoin tulosta tehnyt myyjä pihalle ja kahdelle jätetään ylitsepääsemätön duuni. Jos olen ymmärtänyt oikein niin Liiga-SaiPa on hoitanut UK Areenaa ja eipä sen myynnin hoitaminen mitään helppoa näinä aikoina taida olla.

Sama koskee aitioita tai muita oheispalveluita. Aitioita näkyisi olevan tänäänkin jäljellä kaksi kun tuolta sivuilta katsoo ja keväälle on tarjolla aitioita vaikka kuinka paljon. En pitäisi suoraan myyjien vikana vaan ihan nykyisen taloudellisen tilanteen, ihmiset tekee valintoja.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Hyvä, että nyt on alettu enemmän tarkastelemaan noita viestejä ulospäin ja kaikki menee Jonnan kautta. Tämä olisi pitänyt olla jo pidempään käytössä. Tähän asti varsinkin tällä kaudella vähän jokainen on vuorollaan kertonut enemmän tai eri asiaa medialle mitä seura on itse tiedottanut. Toki yksi ongelma on myös seuran tiedottamisessa, joka on jostain syystä äärimmäisen pintapuoleista. Toivottavasti Jonna ottaa homman haltuun, parantaa tiedottamislinjaa ja yleistä yhtenäistä kuvaa tilanteista. Epäilen, että tähän asti hallitus on aika paljon sanellut Jonnan töitä tiedottamisen osalta ja kun on näin vihkoon menny niin olisiko nyt tajuttu antaa asia sitä hoitavalle henkilölle?
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Sanoisin, että aavistuksen huomionhakuista viestintää myöskin paikallislehdeltä. Vähemmän yllättävää, että tuohon tartutaan heti.

Mitä itse keissiin tulee, niin ihan helvetin isoissa korporaatioissakin tuo viestintä YT:stä voi olla aivan järkyttävällä tasolla, vaikka on viestintäorganisaatio sekä iso HR-osasto. Ihme ja kumma jos kaikki ei osu jääkiekkoseurassa kohdalleen kaikkien mielstä.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Tässä tullaan siihen että heitettiin heikoin tulosta tehnyt myyjä pihalle ja kahdelle jätetään ylitsepääsemätön duuni. Jos olen ymmärtänyt oikein niin Liiga-SaiPa on hoitanut UK Areenaa ja eipä sen myynnin hoitaminen mitään helppoa näinä aikoina taida olla.

Sama koskee aitioita tai muita oheispalveluita. Aitioita näkyisi olevan tänäänkin jäljellä kaksi kun tuolta sivuilta katsoo ja keväälle on tarjolla aitioita vaikka kuinka paljon. En pitäisi suoraan myyjien vikana vaan ihan nykyisen taloudellisen tilanteen, ihmiset tekee valintoja.

Kuka lie tuolta sitten laitettiin, Kuitikka ? SaiPa on vastannut Uk-areenan myynnistä aiemmin ainakin, toki vakiovuorojen käyttäjät ovat aika samat, joten näille ei suurempaa myyntiä tarvitse suunnatakkaan, kun vuodesta toiseen samat.

Vaikea sanoa, että miten tuollaisten jäävuorojen myyminen toteutetaan; OSTAKAA JÄÄVUOROJA-lappu johonkin K-marketin ilmoitustaululle ?
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Jokohan lähiaikoina saataisiin kuulla osakeannin tuloksista? Marraskuun lopussa kerrottiin, että saattaa venyä tammikuun puolelle, mutta kai se nyt kuitenkin pakettiin saadaan?
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Niin, kumpi tulee halvemmaksi; ottaa budjetoidussa yleisömäärässä joka ilta kuokkaan se noi 1500-2000 maksanutta, vai vaihtaa valmennusta - toimenpide, joka kuitenkin on vääjämättömänä edessä - ja ottaa muutama voitto ja muutama silmäpari lisää Kisapuistoon? Vaikka alan kyllä itsekin olla sillä kannalla, että ehkä se vaan pitää rallatella näin kauden loppuun ja sitten viedä pullot kauppaan ja laskea onko pennosia enää edes pelata Liigaa.
 

emz1

Jäsen
Niin, kumpi tulee halvemmaksi; ottaa budjetoidussa yleisömäärässä joka ilta kuokkaan se noi 1500-2000 maksanutta, vai vaihtaa valmennusta - toimenpide, joka kuitenkin on vääjämättömänä edessä - ja ottaa muutama voitto ja muutama silmäpari lisää Kisapuistoon? Vaikka alan kyllä itsekin olla sillä kannalla, että ehkä se vaan pitää rallatella näin kauden loppuun ja sitten viedä pullot kauppaan ja laskea onko pennosia enää edes pelata Liigaa.
Ihmisten poissaolo ja x prosentin menettäminen kokonaan tulevat pitkällä tähtäimellä varmasti kalliimmaksi, mutta jos sitä rahaa ei vain ole eikä sitä kukaan taho ole valmis laittamaan niin aika vähissä ovat vaihtoehdot.

Niin kauan kun mitään ei tehdä ja peliesitykset ovat tuollaisia, niin se on myös signaali ihmisille että jos sielläkään ei tehdä mitään niin miksi minäkään tekisin elettäkään halliin menemisen puolesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös