Mä ihan aidosti kadehdin jengiä jotka painaa menemään laput silmillä että eihän tässä mitään.
Olenko minä esim. nyt suoranaisesti sanonut jotain mikä ei ole totta?
No, ehkä ihan aavistuksen verran suhtaudut henkilökohtaisesti muiden viesteihin ja että ne kohdistuisivat vain sinuun.
Itse en ainakaan ole törmännyt täällä viesteihin jossa vedettäisiin täysin laput silmillä tiedostamatta SaiPan taloudellisia tai urheilullisia ongelmia tai josta välittyisi asenne että "eihän tässä mitään".
Mitä me tiedetään:
A) SaiPa teki viime tilikaudelta ison tappion
B) SaiPa on neuvotellut ennakkomaksuja kumppanuussopimuksista jotta kassaan saadaan rahaa
C) SaiPa on neuvotellut velkojien kanssa maksusuunnitelmista että nämä pystytään maksamaan
D) SaiPalla ei ole rahaa hankkia ykköspakkia
E) SaiPa on pelannut tuloksellisesti huonon alkukauden
Mitä minä en tiedä:
- Miten SaiPalle muodostuu syksyn osalta tuloja ylipäänsä kumppaneilta tai TV-sopimuksesta? Milloin maksetaan normaalisti mitäkin?
- Olisiko B ja C toimenpiteitä jouduttu tekemään jos viime tilikauden tuloksesta olisi ollut parempi ymmärrys aiemmin (Viitaten Tersan kommenttiin jossa odotettiin maaliskuussa jotain ihan muuta)
- Onko B ja C toimenpiteissä kyse väliaikaisesti korjausliikkeestä ja korjataanko tässä tilannetta joka syntyi yllättäen edellisen toimitusjohtajan jäljiltä? Se tiedetään, että kesällä on pirun vaikea hankkia ylimääräistä rahaa mistään.
- Tasapainottuuko tilanne näillä toimenpiteillä ns. itsestään vai vaatiiko B ja C toimenpiteet juurikin korkeampaa yleisökeskiarvoa (3300) joka on asetettu tavoitteeksi, eli toisin sanoen parempaa urheilullista menestystä? Jos vaatii, niin onko hallituksen ajatuksena että jos urheilupuoli sakkaa niin osakeanti on sitten viimeinen keino jolla estetään veneen keikahtaminen ympäri.
Ilman näitä tietoja minun on ainakin vaikeaa lähteä lyömään yhtäläisyysmerkkejä siihen, että kyllähän tässä taitaa olla kauden päätteeksi konkurssi edessä.
Laput silmillä tai ei, niin jos / kun kohtaamme päivän jossa tilanne on niin kriittinen, että X päivään mennessä SaiPa tarvitsee X summan rahaa jotta SaiPan toiminta jatkuu, niin väitän että tästä maasta / maakunnasta se raha tulee löytymään.