En odota Jani Valkeapäästä mitään sateentekijää, mutta erittäin mielenkiintoinen haku toimitusjohtajaksi on kyllä kyseessä.
Siitä varmaan on koko SaiPa-yhteisö samaa mieltä, että voidaan olla tyytyväisiä siihen, että UTJ ja TJ ovat eri henkilö tulevaisuudessa.
No mitä Jani Valkeapää tuo sitten SaiPaan? Miehellä lienee Etelä-Karjalassa erittäin kattava verkosto. Mies on helposti lähestyttävä ja ainakin mitä itse olen IPV:n peleissä käynyt, niin hänellä on koko ajan juttukaveri / kavereita. Valkeapään johdolla sidosryhmistä tullaan varmasti pitämään huolta. Niin heistä toki pidettiin ymmärtääkseni myös Markkasen aikana. Nyt siihen tulee ehkä hieman leveämmät hartiat.
Jani on saanut Imatralla paljon aikaan tapahtumien osalta. Luulen, että hänen osaaminen korostuu entisestään, jos päästään sinne uuteen areenaan. Toki Kisapuiston aikanakin on odotettavissa kaiken näköistä uutta.
SaiPan toimitusjohtajana Valkeapään täytyy huolehtia siitä, että viivan alle jää jotain muutakin kuin miinusmerkkistä kaikkien pöhinätapahtumien jälkeen. Olisi mielenkiintoista tietää, että mitä nämä Lunta tupaan -tapahtumat yms. ovat aidosti tuottaneet IPV:lle? Minun silmään IPV ei ole organisaationa juuri kehittynyt nykyisen Superpesis -ajanjakson aikana - joskin on huomioitava, että pesiksessä toimintaympäristö on hyvin erilainen mitä esimerkiksi jääkiekossa. IPV:n talousasioista on vaikea sanoa mitään, kun rekisteröidyistä yhdistyksistä ei ole lukuja saatavilla.
Olen samaan aikaan tyytyväinen siitä, että SaiPan toimisto saa vahvistusta Valkeapään kaltaisesta ideanikkarista, mutta samalla en voi välttymästä ajatukselta, että onko tässä SaiPan oma Joni Vesalainen? Paljon pöhinää ja tapahtumia, mutta viivan alla on pelkkää miinusmerkkiä.
Noh, aika näyttää, ja itse olen kyllä valmis antamaan Valkeapäälle mahdollisuuden, enkä missään nimessä tyrmää miestä etukäteen.