Itse pidin viime kaudella jättimäisenä tyrimisenä sitä, että niin kuin huhut kertovat, Markkanen pyysi Meskasesta ylihintaa tyhjennysmyyntien aikaan, mistä syystä tuolloin hyvän markkina-arvon omannut pelaaja jäi käsiin pelaamaan merkityksettömiä pelejä.
Sen olisin ymmärtänyt, että ei haluta myydä ollenkaan vaan tarjotaan edes jotain loppukaudeksi kausikortin ostaneille. Mutta tämä, että halutaan myydä ja homma kaatuu kokonaan ylihinnoitteluun. Samaan aikaan Ruotsiin ja Sveitsiin siirtyy varsin keskinkertaista liigajyrää pitkin kautta, olihan se kuuluisa kuivien markkinoiden kausi.
Tuolloin itsellä tuli sellanen fiilis, että jotain tässä on pielessä. Et sä voi tyriä noin yksinkertaista hommaa kokonaan.
Tätä uutta tietoa vasten kaikki käy järkeen. Tässä on muutenkin jotain samaa kuin Turkki-keississä. Tavoitellaan jotain suurta pelastusta ja ei siksi saada mitään.
Tavallaan näen tuon farssin lohdullisenakin uutisena. Saipa on epäammattimaisen johtonsa uhri, ehkä vain yhden tai muutaman ihmisen. Itse seura on kuitenkin aina yksittäisiä ihmisiä suurempi. Huono johtaja voi pilata kauden tai kausia, mutta Saipan kaltaisen perinteikkään seuran ja seurakulttuurin perspektiivissä sellainen yksittäinen henkilö on sittenkin hyttysen kakka, vaikka kriisin keskeltä tätä on vaikea nähdä.
Eiköhän Saipa ole nyt koskettanut kivipohjaa. Ei tämän alla ole enää toista? Itse ennustan seuran tervehtymisen alkavan tästä kaudesta. Nämä juuri nähdyt epätodellisen komedialliset tapahtumat ja Markkasen ikoniset kasvot painetaan seurahistoriikkiin yhdeksi sivuksi ja muistoksi siitä, mitä kaikkea on koettu ja mistä on selvitty. Ei tämän parempaa käännekohtaa voi enää keksiä. Kun Saipan tekemiseen palaa uskottavuus, koko liigayhteisö tulee kunnioittamaan sitä.