Kuten edellä jo mainittiinkin, niin tässähän taisi tulla esiin tasan samat asiat joista on jo aikaisemmin tiedotettu. Kiinnostaisi tietää, että mitä lisäarvoa tällä katsauksella oli toimiston itsensä mielestä tarkoitus tuottaa.
Sama kiinnostaisi. Ymmärtääkseni tuossa on "haastattelemassa" seuran viestintä- ja markkinointijohtaja.
Rehellisyyttä kaipaili toimari johtamansa firman sanalla sanoen ankeassa katsauksessa. Sävy, jolla seura itestään (esim. toimarin suulla) viestii, on väistämättä noin pienessä puljussa aika voimakkaastikin tuon viestintädirikan takana. Joku ois saattanu esimerkiks terottaa viestintämatruusin asemassa koko eskadroonalle, että nyt kerrotaan muuten noille tätä sirkustelttaa edelleen seuraaville hulluille 100 kertaa sadasta aivan kaikki mikä kyetään.
Jos ei yks ihminen pysty yksin puhumaan kaikista asioista, mitä toki tj–hpj-akselistolla tässä vähän ihmettelen, ni suunnitellaan – vittu, käsikirjotetaan – tämmönen isolla otsikolla pihalle lävähtävä ulostulo niin, että saadaan kerrottua oikeesti merkityksellisiä asioita tai edes jotakin huomattavaa ja merkittävää taustatietoa. Ja mikä tärkeintä, kysytään niitä asioita, joista seuraan liittyen kylillä tai valtakunnan mediassa puhutaan. Narratiivi omiin käsiin: SaiPa on Lahden itäpuolisen Suomen suurin media.
Viljakainen takas. Suunnittelun merkitystä kuvaa, että ne sen ajan pläjäykset oli informatiivisempia, vaikka toimarin kyvykkyydessä totuuden puhumiseen annettiin nykyseen nähen ihan vitusti tasotusta.
Sellaisen lisähuomion tekisin vielä tuosta toimitusjohtajan tilannekatsauksesta, että kyllä on saatu masentunut fiilis videolle. Valkeapää näyttää hetkittäin suorastaan surulliselta, keskustelu on vakavaa ja valaistuskin on varsin varjoisa. Joo, kyllähän tilanne masentaa oikeastikin, mutta ei sitä tarvitsisi erikseen korostaa.
Eikö tuolta näytäkin tosi usein sellanen työnteko, jossa rima on asetettu siihen, ettei tuu ylempää tai vertaisilta sanomista?