Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

SaiPa kaudella 2024–2025: ”Voittavan jääkiekon alkeiskurssi”

• 497 176
  • 2 862

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mie sanoisin, että viime kauden korttitalo sortui viimeistään siihen, ettei Viitasaloa selvästikään kiinnostanut pelata Vili-kiekkoa ja ykköspakkia ei hankittu Markkasen penailujen seurauksena. Kaikille pakeille tuli liian suuret saappaat täytettäviksi, eikä hyökkääjien pelaaminen puolustussuunnassa ainakaan tukenut kokemattomien pakkien tekemistä. Tavallaan Markkanen haki ihan ok ukkoja joukkueisiin, mutta ne eivät muodostaneet hyvää kokonaisuutta.

Sinällään minuu on alkanut mietityttämään mikä rooli Vili-kiekolla oli Dösönöön penkitykseen? Onko siellä mennyt sukset ristiin, kun joukkue pelasi tuollaista kulmarymistelyä?

Ei kyllä malttaisi odotella, että näkee minkälainen tämän kauden joukkueesta muodostuu. Joka tapauksessa mie en ollenkaan usko, ettei viime kauden ukoista (Kalapudas, Siikonen, Airola, Kivenmäki) olisi saatavissa paljon parempaakin jääkiekkoa hyvällä valmennuksella ja roolituksella.
Itse tietyllä tapaa tykkään Markkasen joistain hauista. Irwing oli tosi hyvä. Pospisil ja Lakatos laatu pelaajia. Virta valmentajaksi. Rohkeita hakuja. Okuliar muussa ympäristössä laatu pelaaja. Jotenkin kaikki on mennyt täällä vituiksi. Tuntuu, että joku kirous täällä on ja kaikki taantuu paskoiksi Lappeenrantaan saapuessaan. Ei nuo viime kausien alkujen rosterit niin paskoja ole ollut odotusten suhteen ollut, mitä lopputulos antaa tietää.

ForNever

Jäsen
Mie sanoisin, että viime kauden korttitalo sortui viimeistään siihen, ettei Viitasaloa selvästikään kiinnostanut pelata Vili-kiekkoa ja ykköspakkia ei hankittu Markkasen penailujen seurauksena. Kaikille pakeille tuli liian suuret saappaat täytettäviksi, eikä hyökkääjien pelaaminen puolustussuunnassa ainakaan tukenut kokemattomien pakkien tekemistä. Tavallaan Markkanen haki ihan ok ukkoja joukkueisiin, mutta ne eivät muodostaneet hyvää kokonaisuutta.

Sinällään minuu on alkanut mietityttämään mikä rooli Vili-kiekolla oli Dösönöön penkitykseen? Onko siellä mennyt sukset ristiin, kun joukkue pelasi tuollaista kulmarymistelyä?

Ei kyllä malttaisi odotella, että näkee minkälainen tämän kauden joukkueesta muodostuu. Joka tapauksessa mie en ollenkaan usko, ettei viime kauden ukoista (Kalapudas, Siikonen, Airola, Kivenmäki) olisi saatavissa paljon parempaakin jääkiekkoa hyvällä valmennuksella ja roolituksella.
Eiköhän Descheneau kikkaillut itse itsensä katsomoon ilman muiden vaikutusta matkailemalla Euroopassa Lappeenrannassa harjoittelun sijaan.

Itse tietyllä tapaa tykkään Markkasen joistain hauista. Irwing oli tosi hyvä. Pospisil ja Lakatos laatu pelaajia. Virta valmentajaksi. Rohkeita hakuja. Okuliar muussa ympäristössä laatu pelaaja. Jotenkin kaikki on mennyt täällä vituiksi. Tuntuu, että joku kirous täällä on ja kaikki taantuu paskoiksi Lappeenrantaan saapuessaan. Ei nuo viime kausien alkujen rosterit niin paskoja ole ollut odotusten suhteen ollut, mitä lopputulos antaa tietää.
Okuliar pelasi ihan hyvin SaiPassakin, mutta ei itse halunnut jatkaa toista vuotta täällä. Ja se on edelleen Irving.

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Eiköhän Descheneau kikkaillut itse itsensä katsomoon ilman muiden vaikutusta matkailemalla Euroopassa Lappeenrannassa harjoittelun sijaan.

Okuliar pelasi ihan hyvin SaiPassakin, mutta ei itse halunnut jatkaa toista vuotta täällä. Ja se on edelleen Irving.
Sori siitä... Irvingistä.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
SaiPaan piti olla tulossa kaksi varmaa ja kallista hyökkääjää ja yksi edullisempi. Vaikea nähdä Kjaeria ykkösketjuun varmana tuloksentekijänä tai erityisen kalliinakaan pelaajana, joten tämä lienee se edullisempi 2-3-ketjun mies?

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos on vielä tulossa kaksi hyökkääjää niin SaiPa on kasaamassa jopa ihan mukiinmenevää hyökkäystä. Edellyttäen että ne kaksi tulevaa on ykköskentän pelaajia.

aintg

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPa

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen muuten tyytyväinen tähän hakuun, mutta en ymmärrä yhden vuoden sopimuksia tällaisissa tapauksissa. Jos tämä arpa voittaa, niin seuraava osoite on jokin muu liigaseura. Olisi toivottavaa saada näille aina 1 + 1 sopimukset, että mahdollinen onnistuminen hyödyttää kauemmin.

Ferris

Jäsen
Olen muuten tyytyväinen tähän hakuun, mutta en ymmärrä yhden vuoden sopimuksia tällaisissa tapauksissa. Jos tämä arpa voittaa, niin seuraava osoite on jokin muu liigaseura. Olisi toivottavaa saada näille aina 1 + 1 sopimukset, että mahdollinen onnistuminen hyödyttää kauemmin.

Ei ois eka kerta, kun ulkkareilla SaiPassa on optio sopimuksessaan olemassa, mutta sitä ei ole julkaistu.

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Näiden optioiden kanssa ollu aika vaihtelevaa käytäntöä, joskus niitä ei ilmoiteta vaikka sellainen olisikin. Optio ei siis täysin pois suljettu ole vielä, vaikka toki uskon ettei Aho niitä piilottele. Samaa mieltä, 1+1 olisi kyllä merkittävästi parempi näissä aina.

edit. Jaha @Ferris ehti eka, no jätän tän silti.

Blur

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seeprat, Kiekko-Espoo
Oliko tämä se ”maajoukkuestatuksen hyökkääjä”? :D Jos oli, niin vähän ehkä lässähtänyt fiilis.

Kunhan ei ole kaavailtu ykköskenttään, niin kelpaa kyllä minulle.
Maajoukkuestatus on se Tanskan maajoukkuestatuskin ;)

Ihan olen tyytyväinen tähän, jos tosiaan pari ykköspyssyä vielä tulee. Nuori kehittyvä pelaaja ja ollut selkeä ratkaisupelaaja joukkueessaan menneellä kaudella, myös playoffeissa.

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Vai Tanskan liigan pistepörssin kärkinimi. Viime kausina siellä kärjessä on viilettänyt liigasta tutut Otto Nieminen, Jarkko Malinen ja Charlie Sarault. Pohjoisamerikkalaiset pääsääntöisesti olleet näköjään DEL2-tasoa, jonne ura jatkunut. Kjär jos nyt on tälläinen taitopelaaja, niin korkeintaan 20p voi olla odotuksissa. Toki nuori kaveri ja kehityskäyrä ollut ylöspäin, mutta ihan yhtä mahdollista, ettei joulua Lappeenrannassa näe.

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oliko tämä se ”maajoukkuestatuksen hyökkääjä”? :D Jos oli, niin vähän ehkä lässähtänyt fiilis.

Kunhan ei ole kaavailtu ykköskenttään, niin kelpaa kyllä minulle.
No en nyt kyllä itse mitään Conor Berardia odottanut. Fakta on se että jos on ulkomaalainen ja maajoukkuestatuksella tuleva niin näitä ne on. Kyllä ne huiput menee lähtökohtaisesti akselille Tappara-Ilves-Kärpät-IFK, jos edes sinnekään.

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Vai Tanskan liigan pistepörssin kärkinimi. Viime kausina siellä kärjessä on viilettänyt liigasta tutut Otto Nieminen, Jarkko Malinen ja Charlie Sarault. Pohjoisamerikkalaiset pääsääntöisesti olleet näköjään DEL2-tasoa, jonne ura jatkunut. Kjär jos nyt on tälläinen taitopelaaja, niin korkeintaan 20p voi olla odotuksissa. Toki nuori kaveri ja kehityskäyrä ollut ylöspäin, mutta ihan yhtä mahdollista, ettei joulua Lappeenrannassa näe.
Raipe piiskaa Käärijän uransa parhaaseen kauteen.

HUMPPAJUGEND

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uus-Lavolan Peli-Pojat
No en nyt kyllä itse mitään Conor Berardia odottanut. Fakta on se että jos on ulkomaalainen ja maajoukkuestatuksella tuleva niin näitä ne on. Kyllä ne huiput menee lähtökohtaisesti akselille Tappara-Ilves-Kärpät-IFK, jos edes sinnekään.
Myllykosken Mikko avasi taannoin muistaakseni Petopodin haastiksessa, mikä on Liigan absoluuttisen resurssivaltiaan osa eurooppalaisilla pelaajamarkkinoilla. Jako oli kutakuinkin näin, että Sveitsin ulkomaalaiskiintiöön menevistä ne viidenneksi-kuudenneksi parhaat jannut on niitä, joista Kärpä pystyy kilvoittelemaan omiksi kärkiyksilöikseen.

Siitä voi sitten skaalata alaspäin, mitä se on SaiPassa, jossa pelaajiin piisaa perunoita karkeasti puolet Kärppien panostuksista. Skaalata voi alaspäin myös odotuksia siitä, minkä maan majujätkiä tänne saadaan. Eliten mukaan on kuitenkin MM-kisoissa asti nyt tämä Kjær, vaikkei vielä oo peleille päässytkään.

Jos tämä on nuorempana ja urakehitykseltään eteenpäin menevämpänä hommattu Hermosen sijasta, pidän hyvänä peliliikkeenä.

Tiedotteesta luin, että vyöllä on peräti U18- ja U20-MM-finaalit. Ihan kovia meriittejä, mutta tanskalaiselle ihan napsun liian kovia, jotta uskoisin.

JB#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei voi olla kallis haku tämä kaveri ja annan itse ainakin mahdollisuuden hänelle. Itse olisin tyytyväinen, jos kauteen lähdettäessä kaksi alinta ketjua koostuisi pelaajista Siikonen, Karvinen, Appelgren, Lapid, Kjaer ja vaikka Heikkilä tai Hokkanen. Olisi rutinoituneita liigapelaajia, pari ulkomaalaista yrittämässä läpimurtoa ja pari nuorempaa pelaajaa.

ForNever

Jäsen
Käärijä - Lapikas - Granholm, siinä yllätysvalmis kakkos-kolmosketju.
Kakkoseen ei riitä kuin ehkä Granholmilla. Kyllä kakkosessa pitää olla Naukkarinen/Kivenmäki - Kalapudas - Granholm. Kolmosessa sitten Heikkilä - Lapid - Kjær.

Ykkönen siis Kivenmäki/Naukkarinen - X - X tällä hetkellä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: JNÖ

Liberot32+

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mites Granholm ja Kjäer ovatko molemmat enemmän snaippereita vai löytyykö myös hyvin kahden suunnan pelaamista. Ajattelin vain jos kakkonen olisi Kivenmäki-Kalapudas-Granholm, niin kuka tekee ns raasto hommat?

ForNever

Jäsen
Mites Granholm ja Kjäer ovatko molemmat enemmän snaippereita vai löytyykö myös hyvin kahden suunnan pelaamista. Ajattelin vain jos kakkonen olisi Kivenmäki-Kalapudas-Granholm, niin kuka tekee ns raasto hommat?
Tilastoskouttauksen perusteella Kjær on nimenomaan pelintekijä, joten häntä ei senkään puolesta kannata sovitella tuohon. Viime kaudella pelasi pelkästään sentterinä niissä Esbjergin kuudessa sattumanvaraisessa ottelussa, jotka avasin Tanskan pääsarjan sivuilta. Tehopisteet puoltavat tätä.

Eikä SaiPa nyt loputtomasti tarvitse kahden suunnan pelaamista, jos tällaisia hyökkääjiä on jo ainakin Appelgren, Siikonen, Karvinen ja Lapid.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy