Edessä valoisa tulevaisuus liigapuolustajana, luulen.
Kiekon kanssa hyvä, näkee kentän. Pelinopeus verkkainen ja muutenkin räjähtävyyttä kaipaa kamppailuihin.
Ollut huomattavasti parempi aina isoilla minuuteilla (HPK, nuorten maajoukkue, stunttaukset Ilveksessä) ja tuntuu, ettei pelaajatyyppinä sovi seiskapakiksi pienillä minuuteilla vaihtuvilla pakkipareilla. Ilveksessä siinä roolissa 17-vuotias Sebastian Soini on onnistunut paremmin.
SaiPalla on tarjota 28 minuuttia illassa, jos homma kulkee.On ollut mukana pidempään ja ajoittain väläytellyt osaamistaan. Viime kaudella saadessaan vastuuta HPK:ssa esiintyi todella hyvin.
Mitä auttaa sopimuksen purkaminen, jos palkka täytyy silti maksaa? Ellei ole tiedossa jonkun pelurin olevan halukas itse purkamaan sopimustaan. Sinänsä Aholla on kyllä aika kova paikka näyttää, että oli järkevä hankinta, mutta silti se ei ole "vähän lisää rahaa", millä saataisiin 25:n minuutin peliajan pakki. Se saattoi olla ennemmin "lähes kolme kertaa enemmän rahaa".Se ihmetyttää, miksi tällainen hankinta tehtiin. Kun vähän lisää rahaa kasaamalla, esimerkiksi yhteistyökumppaneiden tai jonkin pelaajasopimuspurun myötä olisi voitu hankkia oikea vahvistus, joka pelaa esimerkillisesti 25 minuuttia ottelussa.
Huppu lienee aika ytimessä. Pidempään jo seurailtu jamppa, joka on pystyny näyttämään, kun vastuuta irtoaa. Tää on tätä tämänhetkistä realismia, että tollasia on SaiPan vahvistukset, ellei katsojakeskiarvo ole yli budjetoidun.Mitä auttaa sopimuksen purkaminen, jos palkka täytyy silti maksaa? Ellei ole tiedossa jonkun pelurin olevan halukas itse purkamaan sopimustaan. Sinänsä Aholla on kyllä aika kova paikka näyttää, että oli järkevä hankinta, mutta silti se ei ole "vähän lisää rahaa", millä saataisiin 25:n minuutin peliajan pakki. Se saattoi olla ennemmin "lähes kolme kertaa enemmän rahaa".
Ai että, kun voi ärsyttää. Sport nappasi hetki sitten kaksimetrisen ja satakiloisen Hayesin NHL-kokemuksella, Ässät kokeneen hyökkääjän Ikosen, Pelicans Myllärin ja nyt juuri Lukko värväsi kahdeksi kuukaudeksi Joonas Järvisen. Ensimmäisessä pelissään torstaina hän antaa kovuutta SaiPan pojille.
Ei tarvitse muistuttaa SaiPan kassatilanteesta. Mitähän tuollainen kahden kuukauden sopimus maksaisi Järvisen kaltaisesta isännästä ja katsoa sen jälkeen missä menee SaiPa pudotuspeliviivan suhteen?
Tämä oli tosi hyvä haku Aholta. Ei ole varmaankaan tulossa yhtään pelaajaa lisää ellei harjoituksissa telota lisää pakkeja. Pitäkää vaikka ne ykköspakit omissa treeneissä vähän aikaa :)Mitä auttaa sopimuksen purkaminen, jos palkka täytyy silti maksaa? Ellei ole tiedossa jonkun pelurin olevan halukas itse purkamaan sopimustaan. Sinänsä Aholla on kyllä aika kova paikka näyttää, että oli järkevä hankinta, mutta silti se ei ole "vähän lisää rahaa", millä saataisiin 25:n minuutin peliajan pakki. Se saattoi olla ennemmin "lähes kolme kertaa enemmän rahaa".
Noh, avauspelaamisessa olisi ainakin vaikea olla joukkueen heikoin, että ehkä tuo vähän helpotusta tuolla osa-alueella.Aho on ihan potentiaalinen haku, jolla on jonkinverran kuitenkin näyttöjä Liigasta. Vahvuudet ovat kiekollisen helpon syötön antamisessa ja pelikäsityksessä, joiden avulla pysyy suhteellisen hyvin pelin sisällä.
"Itse tulisin mielelläni hallille irtolipulla, jos SaiPa taistelisi kauden loppuun 10.sijasta." En usko, että tuolla odotusarvolla kannattaa hirveästi sarjaa lähivuosina seurailla. Nythän sinne hallille pitäisi mennä kun seuralla ei mene hyvin...Aho tekee selväksi päivän esaimaassa, ettei kannata fantasioida tämän enempää uusista pelaajista, koska fyrkat ovat loppu. Eli ilmeisesti kassa poltettu kokonaisuudessaan tähän joukkueeseen. Markkanen on laittanut all in lähtiessään.
Onko seuraava uutinen enemmänkin, että palkat ovat myöhässä ja joku vuotaa tämän iltasanomille.
Noh, eipä tarvitse odotella minua hallille enää.
Jokainen päättää toki omasta seuraamisesta ja seuraamattomuudestaan itse ja avaan tähän vain oman ajattelumallini.En usko, että tuolla odotusarvolla kannattaa hirveästi sarjaa lähivuosina seurailla. Nythän sinne hallille pitäisi mennä kun seuralla ei mene hyvin...
Täysin samalla kannalla olen minäkin. Nyt, jos koskaan, tarvitaan jokaista meitä SaiPalaista tukemaan joukkuetta ja koko organisaatiota.Jokainen päättää toki omasta seuraamisesta ja seuraamattomuudestaan itse ja avaan tähän vain oman ajattelumallini.
Seura ei ole tällä hetkellä missään pienessä niiauksessa vaan oikeasti taloudellisesti aika syvässä kyykyssä ja se kyykky on tullut tehtyä keskellä suota. Minä ymmärrän täysin jos joku on äänestänyt jaloillaan Markkasen aikana, Tersan puheenjohtajakauden loppuaikoina tai vaikkapa Lehterän valmennuspestin aikoina. Viesti perille, että nyt pitää jotain muuttaa.
Mutta jos mennään nykyhetkeen jossa seuraan on hankittu kädet saveen laittava ja ilmeisen aktiivista seuran talouden pelastamistyötä tekevä toimitusjohtaja ja siihen kylkeen meritoitunut urheilujohtaja jolla ei ole käytännössä osaa eikä arpaa siihen, että missä SaiPa on tällä hetkellä mutta he tekevät töitä sen eteen että seura pysyy tolpillaan, niin en minä keksi syytä että miksi minä haluaisin juuri nyt oksentaa heidän päälleen tässä asiassa ja olisin menemättä hallille kun yhtä kärkipakkia ei tulekaan kassavajeen takia.
Jos minun pitää valita, että katkeroidunko siitä että joku tai jotkut tekivät äärettömän paljon virheitä menneisyydessä ja päätän että SaiPa ei minun rahojani enää saa ja liigakiekko tulee päättymään 2-3v sisällä vai onko seura minulle niin tärkeä, että haluan tukea sitä omissa rajoissani rahallisesti, vaikka siitä huolimatta liigakiekko voisi päättyä 2-3 vuoden sisällä niin kyllä valintani on 10/10:sta jälkimmäinen.
Ei toki ajattelekaan. Oma viestini oli suunnattu enemmänkin intohimoisimmalle kannattajaosastolle jota täällä pelkästään pääsääntöisesti pyörii.Ongelmaksi tässä vaan muodostuu se, että keskiverto kuluttaja ei ajattelee asiaa tuolta kantilta. Sille tämä on vain yksi vuosi lisää tässä +5 vuoden kyntämisen jaksossa. Tähän ei myöskään auta, että SaiPa on tuntunut ottavan aika salailevan linjan tuon taloustilanteen osalta, ihan tilinpäätöksen julkaisun "piilottamisesta" lähtien. Ymmärrän toki senkin, ettei ole kauhean hyvä asia huudella pitkin kyliä kuinka ollaan täysin persaukisia, mutta jos SaiPa haluaa kannattajat mukaan talkoisiin pelastamaan seuran tulevaisuutta, on sen osattava se konsepti myydä yleisölle tavalla tai toisella.
Nyt Sport paikkaa puolustustilannettaan pätkäsopimuksella kokeneella ja suoritusvarmalla Teemu Suhosella, jonka nimen olen muutaman kerran täällä maininnut SaiPaankin mahdollisena. Vähän eri on tekemisen taso ihan kaikkialla.Siinä on aina se ongelma, että se pelaaja loppujen lopuksi päättää itse mihin haluaa mennä. SaiPalta ei löydy normitilanteessakaan sellaisia rahoja, joilla saadaan sarjan kärkiseurojen tarjouksia nokitettua. Lähtisitkö itse mieluummin Liigan jumbojoukkueeseen vai CHL:ääkin pelaavaan ns. pudotuspelijoukkueeseen, jossa sulla on mahdollisuus kahden kuukauden jälkeen saada loppukauden kattava soppari?
Suhonen ei nyt taida olla ihan sitä mitä SaiPa tarvitsee. Muistaakseni itse puolustamisessa heikko.Nyt Sport paikkaa puolustustilannettaan pätkäsopimuksella kokeneella ja suoritusvarmalla Teemu Suhosella, jonka nimen olen muutaman kerran täällä maininnut SaiPaankin mahdollisena. Vähän eri on tekemisen taso ihan kaikkialla.
Onhan SaiPalla loukkaantuneita Viitasalo, Airola ja Laakso. Olisi vahvistanut myös puolustuspään pelaamisen lisäksi kiekollisuutta ja ylivoimaa.Suhonen ei nyt taida olla ihan sitä mitä SaiPa tarvitsee. Muistaakseni itse puolustamisessa heikko.