SaiPa kaudella 2023–2024: ”Operaatio jumbosijan välttäminen”

  • 539 913
  • 2 797

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Tältä kaudelta Liiga-tuntumaa ei vielä tuhottomasti Aholla ole. Neljässä ottelussa päässyt jäälle peliaikakeskiarvolla 4 min 52 s. Vastuu jäi myös viime kaudella Ilveksessä pieneksi, mutta HPK:ssa tuli paikoin 19-20 minuutin pelejäkin. Nälkää riittänee tätä kautta, kun pääsee taas muualla isompaan rooliin.

Ilvesfanikaverini naureskeli jo, että Harri Aho puhumasta Karri Ahosta on hieno yhdistelmä. Montakohan kertaa menee palstalla sekaisin. :) Eivät kai kuitenkaan ole sukua.

Tässä kyseisen kaverini arvio pelaajasta:
Edessä valoisa tulevaisuus liigapuolustajana, luulen.

Kiekon kanssa hyvä, näkee kentän. Pelinopeus verkkainen ja muutenkin räjähtävyyttä kaipaa kamppailuihin.

Ollut huomattavasti parempi aina isoilla minuuteilla (HPK, nuorten maajoukkue, stunttaukset Ilveksessä) ja tuntuu, ettei pelaajatyyppinä sovi seiskapakiksi pienillä minuuteilla vaihtuvilla pakkipareilla. Ilveksessä siinä roolissa 17-vuotias Sebastian Soini on onnistunut paremmin.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Aika samanlaiset tilastot kuin viime kaudella Ilveksestä siirtyneellä Airolalla. Saa nähdä saadaanko jumala-Karri vai kamala jurri? Tuskin maksaa juuri mitään, joten ainakin mielenkiintoinen kirittäjä rotaatiossa ja jonkinlainen projektipelaaja. Liigaa pelannut 44 peliä ja selvinnyt tehotilasto nollissa, joten ei se nyt ihan paska voi olla? Junnumaajoukkueissa käynyt ja Ilveksen junnuissa kantanut kirjaimia, joten kaiken kaikkiaan ihan potentiaalinen haku tähän kohtaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
On ollut mukana pidempään ja ajoittain väläytellyt osaamistaan. Viime kaudella saadessaan vastuuta HPK:ssa esiintyi todella hyvin.
SaiPalla on tarjota 28 minuuttia illassa, jos homma kulkee.

Tervetuloa kokeilemaan!

***

Vaikka Trejbalissa olinkin vähän aihiota näkeväni, niin olihan JYP-matsi sellainen pujottelukeppisuoritus, että kiitos ja näkemiin.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se ihmetyttää, miksi tällainen hankinta tehtiin. Kun vähän lisää rahaa kasaamalla, esimerkiksi yhteistyökumppaneiden tai jonkin pelaajasopimuspurun myötä olisi voitu hankkia oikea vahvistus, joka pelaa esimerkillisesti 25 minuuttia ottelussa.
Mitä auttaa sopimuksen purkaminen, jos palkka täytyy silti maksaa? Ellei ole tiedossa jonkun pelurin olevan halukas itse purkamaan sopimustaan. Sinänsä Aholla on kyllä aika kova paikka näyttää, että oli järkevä hankinta, mutta silti se ei ole "vähän lisää rahaa", millä saataisiin 25:n minuutin peliajan pakki. Se saattoi olla ennemmin "lähes kolme kertaa enemmän rahaa".
 

HUMPPAJUGEND

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uus-Lavolan Peli-Pojat
Mitä auttaa sopimuksen purkaminen, jos palkka täytyy silti maksaa? Ellei ole tiedossa jonkun pelurin olevan halukas itse purkamaan sopimustaan. Sinänsä Aholla on kyllä aika kova paikka näyttää, että oli järkevä hankinta, mutta silti se ei ole "vähän lisää rahaa", millä saataisiin 25:n minuutin peliajan pakki. Se saattoi olla ennemmin "lähes kolme kertaa enemmän rahaa".
Huppu lienee aika ytimessä. Pidempään jo seurailtu jamppa, joka on pystyny näyttämään, kun vastuuta irtoaa. Tää on tätä tämänhetkistä realismia, että tollasia on SaiPan vahvistukset, ellei katsojakeskiarvo ole yli budjetoidun.

Siitä toki samaa mieltä, että yhteistyökumppanien ja hallituksen pakeille (heh) pitäis jalkautua vähän hiton äkäseen sen suhteen, saataisko rahat kasaan laadukkaaseen monipuoliseen yli 23-kesäiseen pakkiin. Vaikka siellä verorajalla sitten.

Toki tuohon voi olla vaikea saada kovin positiivista vastaanottoa, jos samalta taholta tingit veloille maksuaikaa tai rahoitusta ylipäätään perustoiminnan pyörimässä pitämiseen.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Onhan Aho siinä mielessä vahvistus jos vertaa Hietalaan, Rikkilään ja Trejbaliin. Myös Moro ollut umpisurkea eli ei tuonne nyt mikään mahdottomuus ole murtautua. Siltikin se kovempi hankinta puolustukseen on vaan pakko tehdä.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ai että, kun voi ärsyttää. Sport nappasi hetki sitten kaksimetrisen ja satakiloisen Hayesin NHL-kokemuksella, Ässät kokeneen hyökkääjän Ikosen, Pelicans Myllärin ja nyt juuri Lukko värväsi kahdeksi kuukaudeksi Joonas Järvisen. Ensimmäisessä pelissään torstaina hän antaa kovuutta SaiPan pojille.

Ei tarvitse muistuttaa SaiPan kassatilanteesta. Mitähän tuollainen kahden kuukauden sopimus maksaisi Järvisen kaltaisesta isännästä ja katsoa sen jälkeen missä menee SaiPa pudotuspeliviivan suhteen?

"Pohdimme puolustuksen tilannetta ja tulimme tulokseen, että nyt on aika reagoida", urheilujohtaja Sahlstedt. Vahvuudet ovat puolustamisessa ja alivoimapelissä. Joonas pelaa fyysistä peliä ja antaa sitä myöten kovuutta maalin eteen."
 

Ferris

Jäsen
Ai että, kun voi ärsyttää. Sport nappasi hetki sitten kaksimetrisen ja satakiloisen Hayesin NHL-kokemuksella, Ässät kokeneen hyökkääjän Ikosen, Pelicans Myllärin ja nyt juuri Lukko värväsi kahdeksi kuukaudeksi Joonas Järvisen. Ensimmäisessä pelissään torstaina hän antaa kovuutta SaiPan pojille.

Ei tarvitse muistuttaa SaiPan kassatilanteesta. Mitähän tuollainen kahden kuukauden sopimus maksaisi Järvisen kaltaisesta isännästä ja katsoa sen jälkeen missä menee SaiPa pudotuspeliviivan suhteen?

Siinä on aina se ongelma, että se pelaaja loppujen lopuksi päättää itse mihin haluaa mennä. SaiPalta ei löydy normitilanteessakaan sellaisia rahoja, joilla saadaan sarjan kärkiseurojen tarjouksia nokitettua. Lähtisitkö itse mieluummin Liigan jumbojoukkueeseen vai CHL:ääkin pelaavaan ns. pudotuspelijoukkueeseen, jossa sulla on mahdollisuus kahden kuukauden jälkeen saada loppukauden kattava soppari?
 

Housley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Ketterä, NY Rangers
Mitä auttaa sopimuksen purkaminen, jos palkka täytyy silti maksaa? Ellei ole tiedossa jonkun pelurin olevan halukas itse purkamaan sopimustaan. Sinänsä Aholla on kyllä aika kova paikka näyttää, että oli järkevä hankinta, mutta silti se ei ole "vähän lisää rahaa", millä saataisiin 25:n minuutin peliajan pakki. Se saattoi olla ennemmin "lähes kolme kertaa enemmän rahaa".
Tämä oli tosi hyvä haku Aholta. Ei ole varmaankaan tulossa yhtään pelaajaa lisää ellei harjoituksissa telota lisää pakkeja. Pitäkää vaikka ne ykköspakit omissa treeneissä vähän aikaa :)
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Kuten varmaan ylhäällä on käyty läpi niin Aho painoi isoja minuutteja Kerhossa ykkös pakissa Hietasen kanssa. Tehojakin tuli 8 syöttöä 16 peliin. Ikä on sellainen missä lisää kehitystä voi tulla nopeastikin. Sen mitä esimerkiksi Moroa Ilveksessä näin niin jopa oletan Ahon olevan kovempi. Potentiaali on nousta vaikka minkälaiseksi pelaajaksi kahden vuoden aikana.
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
Aho on ihan potentiaalinen haku, jolla on jonkinverran kuitenkin näyttöjä Liigasta. Vahvuudet ovat kiekollisen helpon syötön antamisessa ja pelikäsityksessä, joiden avulla pysyy suhteellisen hyvin pelin sisällä.

Valitettavasti Aho on todella pehmeä ja pelaamisesta huokuu arkuus. Ei ehkä valitettavasti paperilla ihan sellainen hankinta mikä helpottaisi SaiPan puolustuspeliä erityisemmin. HPK:ssa pakkiparina väänsi Hietanen. Jälki voi olla erilaista kun viereen laitetaan Moro (joka oli ainakin keväällä Ilveksessä ihan surkea).
 

emz1

Jäsen
Ei mitään Karri Ahoa vastaan, mutta kyllähän se mietityttää kun tilausta olisi rutinoituneelle ja kiekollisesti varmalle puolustajalle ja saadaan 46 peliä liigakokemusta rivistöön.

Toivotaan, että jostain Kultakortticlubin tilojen laminaatin välistä löytyy vielä jonkinlainen setelikätkö jolla saadaan yksi vähän meritoituneempi yksilö porukkaan mukaan.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hakuna ihan hyvä, mutta komppaan muita kommentteja, että kokemusta ja varmuutta tuo pakisto oikeasti kaipaisi.
Aho on ihan potentiaalinen haku, jolla on jonkinverran kuitenkin näyttöjä Liigasta. Vahvuudet ovat kiekollisen helpon syötön antamisessa ja pelikäsityksessä, joiden avulla pysyy suhteellisen hyvin pelin sisällä.
Noh, avauspelaamisessa olisi ainakin vaikea olla joukkueen heikoin, että ehkä tuo vähän helpotusta tuolla osa-alueella.
 

Kivisalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aho tekee selväksi päivän esaimaassa, ettei kannata fantasioida tämän enempää uusista pelaajista, koska fyrkat ovat loppu. Eli ilmeisesti kassa poltettu kokonaisuudessaan tähän joukkueeseen. Markkanen on laittanut all in lähtiessään.

Onko seuraava uutinen enemmänkin, että palkat ovat myöhässä ja joku vuotaa tämän iltasanomille.

Noh, eipä tarvitse odotella minua hallille enää.
 

Housley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Ketterä, NY Rangers
Aho tekee selväksi päivän esaimaassa, ettei kannata fantasioida tämän enempää uusista pelaajista, koska fyrkat ovat loppu. Eli ilmeisesti kassa poltettu kokonaisuudessaan tähän joukkueeseen. Markkanen on laittanut all in lähtiessään.

Onko seuraava uutinen enemmänkin, että palkat ovat myöhässä ja joku vuotaa tämän iltasanomille.

Noh, eipä tarvitse odotella minua hallille enää.
"Itse tulisin mielelläni hallille irtolipulla, jos SaiPa taistelisi kauden loppuun 10.sijasta." En usko, että tuolla odotusarvolla kannattaa hirveästi sarjaa lähivuosina seurailla. Nythän sinne hallille pitäisi mennä kun seuralla ei mene hyvin...
 

emz1

Jäsen
En usko, että tuolla odotusarvolla kannattaa hirveästi sarjaa lähivuosina seurailla. Nythän sinne hallille pitäisi mennä kun seuralla ei mene hyvin...
Jokainen päättää toki omasta seuraamisesta ja seuraamattomuudestaan itse ja avaan tähän vain oman ajattelumallini.

Seura ei ole tällä hetkellä missään pienessä niiauksessa vaan oikeasti taloudellisesti aika syvässä kyykyssä ja se kyykky on tullut tehtyä keskellä suota. Minä ymmärrän täysin jos joku on äänestänyt jaloillaan Markkasen aikana, Tersan puheenjohtajakauden loppuaikoina tai vaikkapa Lehterän valmennuspestin aikoina. Viesti perille, että nyt pitää jotain muuttaa.

Mutta jos mennään nykyhetkeen jossa seuraan on hankittu kädet saveen laittava ja ilmeisen aktiivista seuran talouden pelastamistyötä tekevä toimitusjohtaja ja siihen kylkeen meritoitunut urheilujohtaja jolla ei ole käytännössä osaa eikä arpaa siihen, että missä SaiPa on tällä hetkellä mutta he tekevät töitä sen eteen että seura pysyy tolpillaan, niin en minä keksi syytä että miksi minä haluaisin juuri nyt oksentaa heidän päälleen tässä asiassa ja olisin menemättä hallille kun yhtä kärkipakkia ei tulekaan kassavajeen takia.

Jos minun pitää valita, että katkeroidunko siitä että joku tai jotkut tekivät äärettömän paljon virheitä menneisyydessä ja päätän että SaiPa ei minun rahojani enää saa ja liigakiekko tulee päättymään 2-3v sisällä vai onko seura minulle niin tärkeä, että haluan tukea sitä omissa rajoissani rahallisesti, vaikka siitä huolimatta liigakiekko voisi päättyä 2-3 vuoden sisällä niin kyllä valintani on 10/10:sta jälkimmäinen.
 

Veleho

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ongelmaksi tässä vaan muodostuu se, että keskiverto kuluttaja ei ajattelee asiaa tuolta kantilta. Sille tämä on vain yksi vuosi lisää tässä +5 vuoden kyntämisen jaksossa. Tähän ei myöskään auta, että SaiPa on tuntunut ottavan aika salailevan linjan tuon taloustilanteen osalta, ihan tilinpäätöksen julkaisun "piilottamisesta" lähtien. Ymmärrän toki senkin, ettei ole kauhean hyvä asia huudella pitkin kyliä kuinka ollaan täysin persaukisia, mutta jos SaiPa haluaa kannattajat mukaan talkoisiin pelastamaan seuran tulevaisuutta, on sen osattava se konsepti myydä yleisölle tavalla tai toisella.
 
Suosikkijoukkue
Liigan Häpeäpilkku
Jokainen päättää toki omasta seuraamisesta ja seuraamattomuudestaan itse ja avaan tähän vain oman ajattelumallini.

Seura ei ole tällä hetkellä missään pienessä niiauksessa vaan oikeasti taloudellisesti aika syvässä kyykyssä ja se kyykky on tullut tehtyä keskellä suota. Minä ymmärrän täysin jos joku on äänestänyt jaloillaan Markkasen aikana, Tersan puheenjohtajakauden loppuaikoina tai vaikkapa Lehterän valmennuspestin aikoina. Viesti perille, että nyt pitää jotain muuttaa.

Mutta jos mennään nykyhetkeen jossa seuraan on hankittu kädet saveen laittava ja ilmeisen aktiivista seuran talouden pelastamistyötä tekevä toimitusjohtaja ja siihen kylkeen meritoitunut urheilujohtaja jolla ei ole käytännössä osaa eikä arpaa siihen, että missä SaiPa on tällä hetkellä mutta he tekevät töitä sen eteen että seura pysyy tolpillaan, niin en minä keksi syytä että miksi minä haluaisin juuri nyt oksentaa heidän päälleen tässä asiassa ja olisin menemättä hallille kun yhtä kärkipakkia ei tulekaan kassavajeen takia.

Jos minun pitää valita, että katkeroidunko siitä että joku tai jotkut tekivät äärettömän paljon virheitä menneisyydessä ja päätän että SaiPa ei minun rahojani enää saa ja liigakiekko tulee päättymään 2-3v sisällä vai onko seura minulle niin tärkeä, että haluan tukea sitä omissa rajoissani rahallisesti, vaikka siitä huolimatta liigakiekko voisi päättyä 2-3 vuoden sisällä niin kyllä valintani on 10/10:sta jälkimmäinen.
Täysin samalla kannalla olen minäkin. Nyt, jos koskaan, tarvitaan jokaista meitä SaiPalaista tukemaan joukkuetta ja koko organisaatiota.
 

Sportsguy

Jäsen
Kyllä nyt nimenomaan kannattaa tukea, jos on kiinnostusta seuraa kohtaan. Täältäkin luettuna jossain vaiheessa, että "mestiksessäkin olisi parempi, kun tulisi voittoja". Sieltä ei vaan sitten noustakaan ja ne voitotkaan ei kauaa liiga-jengiä pitkään seuranneita lämmitä. Jos taas liiga avattaisiin karsintoineen, niin sitten varmaan vauhdin haku olisi hyväkin juttu.

Nyt voisi omistajat avata sitä lompakkoa. Onhan SaiPalla kuitenkin NHL-uraakin tehneitä ex-pelaajia. Jospa heitä kiinnostaisi pelastaa seura.
 

emz1

Jäsen
Ongelmaksi tässä vaan muodostuu se, että keskiverto kuluttaja ei ajattelee asiaa tuolta kantilta. Sille tämä on vain yksi vuosi lisää tässä +5 vuoden kyntämisen jaksossa. Tähän ei myöskään auta, että SaiPa on tuntunut ottavan aika salailevan linjan tuon taloustilanteen osalta, ihan tilinpäätöksen julkaisun "piilottamisesta" lähtien. Ymmärrän toki senkin, ettei ole kauhean hyvä asia huudella pitkin kyliä kuinka ollaan täysin persaukisia, mutta jos SaiPa haluaa kannattajat mukaan talkoisiin pelastamaan seuran tulevaisuutta, on sen osattava se konsepti myydä yleisölle tavalla tai toisella.
Ei toki ajattelekaan. Oma viestini oli suunnattu enemmänkin intohimoisimmalle kannattajaosastolle jota täällä pelkästään pääsääntöisesti pyörii.

Tuossa toimintatavassa on jotain hyvin suomalaista sen osalta, että vaikka olisi kuinka syvällä niin ihan viimeiseen asti pyritään selviämään omin voimin ja kun sekään ei auta niin sitten avataan keskustelua äärimmäisen rajalliselle joukolle ja ehkä vähän tilannettakin vähätellen ennen kuin apua voi oikeasti pyytää.

Siitä olen samaa mieltä, että viestinnällisesti SaiPa voisi tehdä niin monta asiaa paremmin jotta yhteys kannattajiin olisi parempi ja sitä kautta myös luottamus ja uskollisuus seuraa kohtaan.

Siellä on edelleen se yksi podcastissa jutteleva ex-työntekijä joka voisi mahdollisesti antaa viestintäkonsultaatiota tuntihinnalla jos vain seurasta joku osaisi pyytää.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siinä on aina se ongelma, että se pelaaja loppujen lopuksi päättää itse mihin haluaa mennä. SaiPalta ei löydy normitilanteessakaan sellaisia rahoja, joilla saadaan sarjan kärkiseurojen tarjouksia nokitettua. Lähtisitkö itse mieluummin Liigan jumbojoukkueeseen vai CHL:ääkin pelaavaan ns. pudotuspelijoukkueeseen, jossa sulla on mahdollisuus kahden kuukauden jälkeen saada loppukauden kattava soppari?
Nyt Sport paikkaa puolustustilannettaan pätkäsopimuksella kokeneella ja suoritusvarmalla Teemu Suhosella, jonka nimen olen muutaman kerran täällä maininnut SaiPaankin mahdollisena. Vähän eri on tekemisen taso ihan kaikkialla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös