SaiPa kaudella 2022–2023

  • 573 224
  • 3 381
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Rikkilä hyökkäyksessä. Onkohan bussissa tehty Kummelimainen arvonta? Pakkien nimet Vilin lippikseen ja sieltä nostettu laput kuka on tänään hyökkääjä ja kuka puolustaja.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Jussin kannattaisi tänään soittaa läpi HPK:n, Pelicansin ja KooKoon urheilujohtajat ja kysyä heiltä tarvetta pelaajille. Bussi kuitenkin ajaa Tampereelta illalla Hämeenlinnan, Lahden ja Kouvolan kautta, niin pelaaja olisi helppoa jättää matkalla sinne. Pelivarusteetkin olisi valmiiksi mukana.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Oliko tässä nyt se tilanne, että harjoitusringissä oli tällä kertaa liikaa puolustajia, niin Loimaranta piti lähettää pois, että saatiin puolustajien määrä kohdalleen pelipaikkasiirrolla.
Mietin itsekin, että ei tästä ole paljoakaan aikaa kun MarkkasJussi sanoi, että pelaajapaljouden takia on rosteria harvennettava. Kaikki eivät mahdu jäälle harjoittelemaan. Jos jaksais, laskis kuinka monta hahmoa ollaan nettona miinustettu. Onko Pospisilin lisäksi ketään?

Veikosta sen verran, että hän on saanut kolmen valmentajan ohjauksessa näyttää taitonsa. Kyllä rehellisesti täytyy sanoa, että hän on ketjulleen enemmän haitaksi kuin hyödyksi.

Edit: Olihan Werbik vielä. Hurraa.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Jotenkin tuntuu, että kun enää paskemmin ei voi mennä, niin voi. Varmaan seuraavassa taas sitten tiukka maalin tappio ja kaikki hyvin.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
No ei. Huomenna isketään uusilla eväillä Kärppien kimppuun kotona. Pieniä palautteluja, Nintendoa ja pelipäivän pastan kautta naulaamaan Kärppää kisapuiston seinälle.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Veikosta sen verran, että hän on saanut kolmen valmentajan ohjauksessa näyttää taitonsa. Kyllä rehellisesti täytyy sanoa, että hän on ketjulleen enemmän haitaksi kuin hyödyksi.
Vähän täytyy ihmetellä tätä mustamaalaamista mikä täällä on valloillaan Veikon osalta. Faktaa on, ettei tällä kaudella ole oikein lähtenyt. Hyviä suorituksia näkee joka pelissä, myös huonoja, otteet eivät ole olleet tasaisia. Odotukset olivat kovat itsellänikin tällä kaudella, olihan valmentajana mestarismies.

En silti ymmärrä, että kyseessä olisi menetetty tapaus SaiPassa ja etteikö voisi vielä yhtä kautta katsoa paremmassa valmennuksessa. Kyseessä kuitenkin 22 vuotias pelaaja joka edellisillä kausilla on tehnyt 21 ja 25 tehopistettä. En usko että sopimus ihan hirveän kallis on.

On siellä flopannut moni kalliimpikin mies.
 

emz1

Jäsen
Vähän täytyy ihmetellä tätä mustamaalaamista mikä täällä on valloillaan Veikon osalta. Faktaa on, ettei tällä kaudella ole oikein lähtenyt. Hyviä suorituksia näkee joka pelissä, myös huonoja, otteet eivät ole olleet tasaisia. Odotukset olivat kovat itsellänikin tällä kaudella, olihan valmentajana mestarismies.

En silti ymmärrä, että kyseessä olisi menetetty tapaus SaiPassa ja etteikö voisi vielä yhtä kautta katsoa paremmassa valmennuksessa. Kyseessä kuitenkin 22 vuotias pelaaja joka edellisillä kausilla on tehnyt 21 ja 25 tehopistettä. En usko että sopimus ihan hirveän kallis on.

On siellä flopannut moni kalliimpikin mies.
Myönnetään, että itsekin olen kiroillut Loimarannan suuntaan ja oikeastihan se johtuu siitä että olen nostanut omat odotukset Loimarantaa kohtaan kohtuuttoman ylös vaikka puhutaan "vain" pelaajasta joka ei ole koskaan ollut minkäänlainen lupaus, ei koskaan kuulunut yhteenkään ikäkausimaajoukkueeseen ja silti häneen on ladattu tälle kaudelle vastaavanlaisia odotuksia kuin yleensä voidaan asettaa näille ihan ikäkauden huippupelaajille.

Loimarannalla ei ole sellaista pelikäsitystä, että sillä voitaisiin dominoida 22-vuotiaana. Hänellä ei myöskään ole ihan tyypillistä "SaiPa-junnun" pelityyliä jossa tullaan repimään, raastamaan, taklaamaan ja taistelemaan tilasta kentälle. Hän ei ole yhtään saman muotin kaveri vaan kaikki mitkä hän tekee kentällä perustuu kiekolliseen näppäryyteen ja luistelutaitoon jossa pystytään tekemään nopeita liikkeitä kiekon kanssa.

Kuinka monta junioria SaiPan putkesta on tullut jonka pelaaminen on enemmän keskittynyt taitoon kuin tsemppaamiseen? Kuinka monen juniorin kanssa on onnistuttu kasvattamaan hänestä pätevä liigakiekkoilija? Miten meni Matias Mäntykiven kanssa?

Nuo ei ole mitään helppoja tapauksia käsitellä seuroille ja valmentajille. Nostan vertailukohdaksi esimerkiksi Severi Lahtisen joka on Loimarantaa selkeästi taitavampi mutta ei hänelläkään ole portit auenneet sormia napsauttamalla koska hänkin menee paljon taito edellä mutta työmoraalista on moitittu aiemmin ja aina ei ole raastajan duunikaan ilmeisesti maistunut.

21vLahtinen (PEL) 50 5+17=22Loimaranta (SAI) 50 6+15=21
22vLahtinen (PEL) 10 0+3=3Loimaranta (SAI) 60 7+8=25
23vLahtinen (JYP) 40 4+11=15Loimaranta (SAI) 38 (3+4=7), kausi kesken
24vLahtinen (JYP) 52 6+18=24
25vLahtinen (JYP 37 7+13=20, kausi kesken

Olen ollut heittämässä Loimarantaa pihalle aiemmin, mutta nyt olen valmis kääntämään kelkkani hänen suhteen ja katsotaan ensi kausi vielä ja ennen kaikkea toivottavasti saadaan sellainen valmentaja jolla riittää myös ymmärrystä pelaajalle jonka pelaaminen perustuu taitoon eikä kiekon heittämiseen päätyyn ja hän saa kaiken mahdollisen tuen organisaatiolta jotta meidän ei tarvitse katsoa kun hän breikkaa jossain HPK:ssa seuraavan kahden kauden aikana.
 

Ferris

Jäsen
Olen ollut heittämässä Loimarantaa pihalle aiemmin, mutta nyt olen valmis kääntämään kelkkani hänen suhteen ja katsotaan ensi kausi vielä ja ennen kaikkea toivottavasti saadaan sellainen valmentaja jolla riittää myös ymmärrystä pelaajalle jonka pelaaminen perustuu taitoon eikä kiekon heittämiseen päätyyn ja hän saa kaiken mahdollisen tuen organisaatiolta jotta meidän ei tarvitse katsoa kun hän breikkaa jossain HPK:ssa seuraavan kahden kauden aikana.

Itse pysyn siinä kannassani, että Veikon kehitys SaiPassa on nähty eikä tule muuttumaan, vaikka valmentajaksi tulisi kuka. Sen puoleen pelaajankin kannalta olen sitä mieltä, että parasta olisi löytää uusi pelipaikka seuraavaksi kaudeksi, ja tämän vuoksi toivonkin hyviä esityksiä Hämeenlinnassa. Siinä on perinteinen paikka, jossa tuontyyliset kaverit voivat puhjeta kukkaan.

Sitten toisaalta kun on enemmän ajatellut tuota tulevaa kautta, joka tulee olemaan ns. pakollinen välivuosi joka tapauksessa, niin mikäli Veikon soppari on halpa niin en revi pelihousuja vaikka jatkaisikin täällä sopparin loppuun asti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Itse pysyn siinä kannassani, että Veikon kehitys SaiPassa on nähty eikä tule muuttumaan, vaikka valmentajaksi tulisi kuka. Sen puoleen pelaajankin kannalta olen sitä mieltä, että parasta olisi löytää uusi pelipaikka seuraavaksi kaudeksi, ja tämän vuoksi toivonkin hyviä esityksiä Hämeenlinnassa. Siinä on perinteinen paikka, jossa tuontyyliset kaverit voivat puhjeta kukkaan.

Sitten toisaalta kun on enemmän ajatellut tuota tulevaa kautta, joka tulee olemaan ns. pakollinen välivuosi joka tapauksessa, niin mikäli Veikon soppari on halpa niin en revi pelihousuja vaikka jatkaisikin täällä sopparin loppuun asti.

Olen samaa mieltä muuten, mutta ensi kausi ei voi olla välikausi. SaiPalla on nyt ollut 4 kautta aivan täyttä taapertamista ja jos edes hahmotellaan tulevaa kautta jonkinlaiseksi välikaudeksi niin tämä seura on ihan oikeasti sellaisissa ongelmissa joita ei ole liigassa nähty sitten Espoon Bluesin.

Ensi kaudelle on pakko palauttaa uskottavuus, muussa tapauksessa se uuden kannattajapohjan rakentaminen alkaa olla mahdotonta ennen konkurssia.

En minä sitä tarkoita, että ensi kaudella täytyy tulla mestaruus mutta pudotuspelipaikka alkaa olla aivan pakollinen jos tätä touhua meinataan vielä jatkaa. Siellä on kaikki hallihankkeet ja Jokerit tulossa tulevaisuudessa ja SaiPan on näytettävä että se kuuluu tähän liigaan.
 

Ferris

Jäsen
Olen samaa mieltä muuten, mutta ensi kausi ei voi olla välikausi. SaiPalla on nyt ollut 4 kautta aivan täyttä taapertamista ja jos edes hahmotellaan tulevaa kautta jonkinlaiseksi välikaudeksi niin tämä seura on ihan oikeasti sellaisissa ongelmissa joita ei ole liigassa nähty sitten Espoon Bluesin.

Ensi kaudelle on pakko palauttaa uskottavuus, muussa tapauksessa se uuden kannattajapohjan rakentaminen alkaa olla mahdotonta ennen konkurssia.

En minä sitä tarkoita, että ensi kaudella täytyy tulla mestaruus mutta pudotuspelipaikka alkaa olla aivan pakollinen jos tätä touhua meinataan vielä jatkaa. Siellä on kaikki hallihankkeet ja Jokerit tulossa tulevaisuudessa ja SaiPan on näytettävä että se kuuluu tähän liigaan.

En itsekään todellakaan toivo ns. välikautta ja olen samaa mieltä siitä, että nyt pitäisi ns. panostaa uskottavuuden palauttamiseen, mutta pahoin pelkään ettei sellaista tule tapahtumaan. Syyt siihen ovat mielestäni seuran tämänhetkiset rahalliset ja sopimukselliset lähtökohdat. Omalta kohdaltani silmät aukesivat kun palstaveli (otaksun) @emz1 loistavasti viestissään kokosi jokunen aika sitten lähtökohdat tulevaan kauteen, niin ei SaiPalla suurella todennäköisyydellä ole yksinkertaisesti varaa maksaa tulevalla kaudella palkkoja nykyisen valmennusporukan lisäksi kenellekään ulkopuoliselle päävalmentajalle. Ja jotenkin lähtökohtaisesti en myöskään usko, että kukaan ulkopuolinen valmentaja kovin herkästi lähtee työhön, jos ei pääse vaikuttamaan apumiehiensä valintaan.

Ihan näiden ajatusten pohjalta olen päätynyt siihen, että tuleva kausi on ns. välikausi, jolloin kulutetaan valmennuksen sopparit loppuun ja säästetään muutenkin mahdollisuuksien mukaan. Järventien hankinta lainasopparilla sopisi hyvin tähän suunnitelmaan. Seuraavalla kaudella sitten lähdetään puhtaalta pöydältä ja katsotaan mitä saadaan aikaiseksi. Silloin pitäisi jo UTJ:nkin olla vaikuttamassa pelaajahankintoihin, olkoon kuka tahansa sitten kyseessä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitkään välikaudet ei voi tulla kysymykseen, koska ei katsojia silloin käy ja kausareita ei hankita. Katsojakeskiarvon voisi heittää tuossa tapauksessa tuonne 2500 tuntumaan.
Minä en syty yhtään ajatukselle ja en varmasti ainakaan kausaria hankkisi. Toki ei ole mitenkään varmaa hankinko ensi kaudelle muutenkaan. Niin surkuhupaisaa on touhu tällä hetkellä.
 

emz1

Jäsen
Omalta kohdaltani silmät aukesivat kun palstaveli (otaksun) @emz1 loistavasti viestissään kokosi jokunen aika sitten lähtökohdat tulevaan kauteen, niin ei SaiPalla suurella todennäköisyydellä ole yksinkertaisesti varaa maksaa tulevalla kaudella palkkoja nykyisen valmennusporukan lisäksi kenellekään ulkopuoliselle päävalmentajalle. Ja jotenkin lähtökohtaisesti en myöskään usko, että kukaan ulkopuolinen valmentaja kovin herkästi lähtee työhön, jos ei pääse vaikuttamaan apumiehiensä valintaan.
Tavallaan on varaa yhtä paljon kuin tälläkin kaudella, mutta se edellyttäisi että tuleva uusi valmentaja olisi valmis vetämään yhden kauden ns. tutustumismatkana SaiPan organisaatioon nykyisellä valmennusporukalla jonka aikana hän ei myöskään pääse järin paljon vaikuttamaan itse pelaajamateriaaliin. Haluaako joku tehdä niin? Ehkä, jos saa pitkän sopimuksen ja samalla 100% työrauhan ensimmäiselle kaudelle. Tuleeko joku tekemään niin? Ei välttämättä.

Jos yhdistetään SaiPa-sydäntä ja henkilöä joka voisi toimia tuolla tavalla niin ainoa mieleen tuleva vaihtoehto on edelleen Tirkkonen ja hän saattaisi toimia myös yhtälailla niin että Hämäläinen jatkaa apurina tulevaisuudessakin.

Hän on myös oikeastaan ainoa mahdollinen nimi joka voisi tuoda koko kannattajakuntaan jonkinlaisen minimaalisen kipinän että ehkä vielä yksi mahdollisuus annetaan. Kovimpaan ytimeen se ei varmasti tehoa samalla tavalla, mutta jos SaiPan julkistustilaisuudessa ovat puhumassa Tirkkonen ja Kallioniemi niin se on lähes ainut oljenkorsi millä voidaan edes jonkun massaosan silmissä ostaa pientä toivoa tulevasta.
 

Ferris

Jäsen
Rasmus Ruusunen nostettu kokoonpanoon, Rikkilä takasin pakiksi. Westerholm aloittaa tänäänkin. Muuten taitaa olla samat kuviot kuin eilen.

Edit. Eikös Ruusunen ollut jossain Mestis-porukassa lainalla?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitkään välikaudet ei voi tulla kysymykseen, koska ei katsojia silloin käy ja kausareita ei hankita. Katsojakeskiarvon voisi heittää tuossa tapauksessa tuonne 2500 tuntumaan.
Minä en syty yhtään ajatukselle ja en varmasti ainakaan kausaria hankkisi. Toki ei ole mitenkään varmaa hankinko ensi kaudelle muutenkaan. Niin surkuhupaisaa on touhu tällä hetkellä.
On tässä muutama (väli)kausi valit. takana:

2019-2020 #12
2020-2021 #13
2021-2022 #14
2022-2023 #15 - ennuste
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös