Niin kauan kun näen pelissä kehittymistä ja parantumista niin kyllä. Siinä vaiheessa kun sellaisia elementtejä ei ole enää nähtävissä niin olen itsekin valmis sanomaan ääneen että metsään on menty.Vaikka urheilussa aina joku voittaa ja joku häviää, niin budjetoitko tämä 9 tappiota 10 ekaan peliin projektiin kuuluviksi kasvukivuiksi?
Kyllä minun mielestä playoff-paikka on ihan relevantti minimitavoite jokaiselle kaudelle. Jos suhteutetaan tavoite ensimmäisellä kaudella tehtyjen virheiden kanssa linjaan niin tällä kaudella lasken realistiseksi sääliplayoff-paikan. Minä en tuolla kymppisijalla tarkoittanut lopullista sijoitusta ja oma ajatus on että kolmannen kauden minimitavoite pitää olla eteneminen puolivälieriin. Se, että tuleeko se sääliplayoffien kautta vai suoraan niin on lopulta aika yhdentekevää itselle. Erot ovat usein aika pieniä sen suhteen että oletko taulukossa 6, 7 vai 8.Meidän pitäisi siis samaan aikaan katsoa tämä projekti loppuun asti, mutta olla asettamatta mitään tavoitteita. Jos me palkataan todennäköisesti historian kallein valmentaja SaiPalle ja sitoudutaan pitkään projektiin, niin kyllä siinä nyt perkele pitää olla tuomisina jotain muutakin kuin kymppisija.
Toki sillä on merkitystä. Rinnastan tämän asian jo aiemmin mainittuun pelin kehitykseen. Niin kauan kun on nähtävissä pelillistä kehittymistä niin on mielestäni turhan aikaista puhua potkuista. Minun mielestä ei ole kovin kestävää ja pitkäjänteistä toimintaa, että me olisi katseltu vähän reilu vuoden verran (runkosarjassa mitattuna) Virran tekemistä ja sitten vedettäisiin käsijarrusta ja aletaankin tekemään yhtäkkiä jotain ihan muuta.Jos tällä(kään) kaudella ei ole mitään merkitystä the projectin kannalta, niin sittenhän ei ole mitään merkitystä silläkään, vaikka uusi ukkokin tulisi käskyttämään, koska kolme kauttahan on posijengi antanut aikaa pelitavan sisäistämiseen. Miksi sillä nyt olisi sitten väliä, jos jouduttaisiinkin jo lokakuussa opettelemaan uutta pelitapaa?
Jos tämä kausi päättyy alle 1,00p keskiarvoon ja pelaaminen on veivattu viimeisen päälle solmuun mistä ei näy minkäänlaista punaista lankaa niin olen valmis liittymään keskusteluun mukaan jossa täytyy tarkastella että onko Virta oikea mies viemään laivaa eteenpäin vielä kaudella 23-24. Kyllä Virralla on minun silmissäkin tulosvastuu olemassa mutta itse lähinnä mietin että miksi SaiPa olisi edes lähtenyt koko Virran projektiin mukaan jos nähtäisiin vaihtoehto, että siitä kannattaisi luopua vuoden jälkeen.