Mctavish85
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Saiko Vainio tällin eilisessä pelissä? Vai miksi on sivussa? Tuskinpa on ainakaan Tertsin koirankopissa?
SaiPa tänään Raumassa:
Zaborsky-Koskiranta-Lantta
Mäntykivi-Virtanen-Nikko
Kaksonen-Saari-Krivosik
Vainikainen-Petman-Piipponen
Bernhardt-Grman
Kojo-Moverare
Karjalainen-Riikola
Istala
Tomek
(Westerholm)
Luulen, että on sovittu rotaatiota peräkkäisille päiville ja sitten sivuun jää se jolla peli ei kulje toivotaan ainakin niin, koska yhtään pakkia ei olisi nyt varaa menettää saikulle. Mielestäni jäi pois eilen kolmannessa erässä jo ylivoimista ja ei pelannut jatkoilla, että liekö tero laittanut sivuun tai tuliko sitten jotain tälliä ? Eihän Veeti eilen onnistunut oli sellaista ehkä vähän turhaa kuskailua ja taisi siellä olla avauksissakin sellaista epävarmuutta ja se puolustaminen on sellaista hieman huolimatonta.Saiko Vainio tällin eilisessä pelissä? Vai miksi on sivussa? Tuskinpa on ainakaan Tertsin koirankopissa?
Muuten samoilla linjoilla, mutta sekä Kaksonen että Virtanen ovat olleet paremmin esillä kuin Nikko ja Krivosik. Joten ehkä Lantta heidän väliinsä?Itse lähtisin perjantaina kokeilemaan tällaisia hyökkäysketjuja:
Zaborsky - Koskiranta - Mäntykivi
Nikko - Lantta - Krivosik
Kaksonen - Saari - Virtanen
Vainikainen - Petman - Piipponen
Itse mietin tuota siltä kantilta, että Nikko ja Krivosik ovat olleet odotuksiin nähden alkukauden isoimpia pettymyksiä, joten hyvävireisen sentterin vierellä heistä voitaisiin saada paremmin tehoja irti. Heillä on kuitenkin molemmilla potentiaalia selvästi parempaan kuin nyt alkukaudella on nähty ja SaiPan hyökkäyspelin kannalta olisi erittäin tärkeää saada heidät heräämään mahdollisimman nopeasti.Muuten samoilla linjoilla, mutta sekä Kaksonen että Virtanen ovat olleet paremmin esillä kuin Nikko ja Krivosik. Joten ehkä Lantta heidän väliinsä?
Avaatko vähän miten tämä on kentällä näkynyt? Itse olen seurannut pari peliä Virtasen tekemisiä, enkä pysty paljon positiivisia asioita asenteen lisäksi sanomaan. Paljon kiekon menetyksiä, paljon hävittyjä aloituksia, katseli vierestä kun vastustaja siirsi Westerholmin takaa kiekon maaliin. Muutaman kerran painanut maalia kohti, mutta useimmiten kiekon perässä kulmaukseen ja hävinnyt väännöt. Kiekollisena ratkaisut aika simppeleitä ja ennalta-arvattavia. Omasta mielestä ei ansaitse ainakaan paikkaa 2. yv:n sentterinä. Energiahyökkääjänä hyvä, mutta ei kärkikenttiin pitäisi olla asiaa näillä näytöillä....Virtanen ovat olleet paremmin esillä kuin Nikko ja Krivosik. Joten ehkä Lantta heidän väliinsä?
En mitään tilastoja ole pitänyt, enkä nähnyt Lukko-peliä, joten perustuu lähinnä ihan ensimmäisiin peleihin. Voi olla että niissä esiintyi suhteessa paremmin.Avaatko vähän miten tämä on kentällä näkynyt? Itse olen seurannut pari peliä Virtasen tekemisiä, enkä pysty paljon positiivisia asioita asenteen lisäksi sanomaan. Paljon kiekon menetyksiä, paljon hävittyjä aloituksia, katseli vierestä kun vastustaja siirsi Westerholmin takaa kiekon maaliin. Muutaman kerran painanut maalia kohti, mutta useimmiten kiekon perässä kulmaukseen ja hävinnyt väännöt. Kiekollisena ratkaisut aika simppeleitä ja ennalta-arvattavia. Omasta mielestä ei ansaitse ainakaan paikkaa 2. yv:n sentterinä. Energiahyökkääjänä hyvä, mutta ei kärkikenttiin pitäisi olla asiaa näillä näytöillä.
Krivosik sen sijaan voittaa kaksinkamppailuita voimalla ja suojaa kiekkoa hyvin. Ei ehkä ole vielä löytänyt ketjukavereita, mutta kiekollisena taitoa vaikuttaisi löytyvän.
Toivon, että kyseessä on vain Lehterän asettama koirankoppi. Viime kaudella tuota löysyyttä/asennevammaa katsottiin ihan liikaa sormien läpi ja nyt sille toiminnalle on pakko asettaa rajat ja jos niissä pysyminen osoittautuu mahdottomaksi niin seuraavaksi voidaan etsiä uutta seuraa.Vainio poissa tänäänkin. Oli se Turun peli sellaista sekoilua, että sietääkin. Vaan onko jotain muuta, näitä poissaolojahan Veetillä tullut ennenkin.
Jengi täyteen kädettömiä koohottajia ja hyvä tulee.Toivon, että kyseessä on vain Lehterän asettama koirankoppi. Viime kaudella tuota löysyyttä/asennevammaa katsottiin ihan liikaa sormien läpi ja nyt sille toiminnalle on pakko asettaa rajat ja jos niissä pysyminen osoittautuu mahdottomaksi niin seuraavaksi voidaan etsiä uutta seuraa.
Jengi täyteen kädettömiä koohottajia ja hyvä tulee.
Vakavammin Vainion ongelmissa ei ole kyse vain asenteesta. Luistelutekniikka on periaatteessa varsin hyvä, vahva potku ja pitkä liuku. Tikkaamalla ei mene kovempaa mutta näyttää löysältä kun joku polkukone puskee vieressä. Tällä tyylillä kuitenkin ne kiekollisten pakkien twmput tehdään. Ongelmia tuottaa pelinluku puolustuspelissä ja tietty kkulmikkuus nopeissa käännöksissä. Kuka muistaa miltä Lintnerin puolustaminen näytti? Juuri tältä mutta ei sekään asenteesta vain ollut kiinni.
On siellä toki välillä myös menty löysästi tilanteisiin mutta mä en osta sitä että valitaan kiekollisesti paras mies, tehdään sylkykuppi, toivotaan koirankoppia ja ihmetellään miksei pelejä voiteta.
Suurempi ongelma pelissä on että joukkueen hallitessa kiekkoa kiekottomat pelaajat ei tee töitä. Hyökkäyssinisen ylityksen jälkeen jäädään seisoskelemaan kun pitäisi painaa kulmiin ja maalille, paikkoihin joihin sen kiekon voisi jatkaa.
Valitettavasti tuntuu että fysiikkatreenaaminen on pahasti pielessä. Näyttää siltä ettei jengi pärjää luisteluvauhdissa. Tilastot toki kertoo että se ei pidä paikkaansa joten ongelma tuntuu enemmän olevan vauhtikestävyyden puute, se yksi spurtti jaksetaan ottaa mutta koko vaihtoa ei jakseta vetää sillä intensiteetillä millä pitäisi ja siksi jengi näyttää hitaalta.
Juu peli on raikkaanpaa ja luistelu vapautuneempaa sen viimevuotisen nysväämisen sijaan. Lukko-peli toki parhaiten muistissa mutta muissakin peleissä ollut tunne että juuri niinä hetkinä kun pitäisi jaksaa vielä painaa kamppailut menee kaverille joka jaksaa hiukan tuoreempana painaa ne ensimmäiset ja viimeiset potkut.Vainiosta samaa mieltä, mutta onko muu jengi hitaan näköistä? Lukkoa vastaan joo, mutta muuten ei ole mielestäni ihan kauhean hitaalta näyttänyt muissa peleissä harjoitukset mukaanlukien. Homma parantunut mielestäni esim viime kauteen nähden selvästi.
Tästä olen joskus aiemminkin kirjoittanut. Veeti Vainio osui mun tutkaan joskus Kiekko-Espoon aikana nimenomaan luistelun takia. Se oli parhaimmillaan(?) tosi erikoisen näköistä kengurumaista loikkimista, jolla hyökkäyspäässä ohiteltiin vastustajia hyvin vaivattoman näköisesti. Jostain muistan lukeneeni, että Veetin NHL-varauksessakin (2015 round 5 #141 overall by Columbus Blue Jackets) olisi virtuoosimainen luistelu ollut ykkösjuttu. Columbus Blue Jackets muuten varasi samana vuonna myös Markus Nutivaaran, mutta Veetiä myöhemmin.Vakavammin Vainion ongelmissa ei ole kyse vain asenteesta. Luistelutekniikka on periaatteessa varsin hyvä, vahva potku ja pitkä liuku. Tikkaamalla ei mene kovempaa mutta näyttää löysältä kun joku polkukone puskee vieressä. Tällä tyylillä kuitenkin ne kiekollisten pakkien twmput tehdään.
Jos ison maailman kovia kiekollisia pakkeja katsoo niin tuolta se luistelu näyttää. Ei Joni Pitkänen koskaan tikannut yhtään tuon enempää. Vainiolla on vaan se ongelma että niissä pienen tilan nopeissa käännöksissä omassa päässä on ajoittainen kömpelyys sekä ongelmat pelinluvussa.Tästä olen joskus aiemminkin kirjoittanut. Veeti Vainio osui mun tutkaan joskus Kiekko-Espoon aikana nimenomaan luistelun takia. Se oli parhaimmillaan(?) tosi erikoisen näköistä kengurumaista loikkimista, jolla hyökkäyspäässä ohiteltiin vastustajia hyvin vaivattoman näköisesti. Jostain muistan lukeneeni, että Veetin NHL-varauksessakin (2015 round 5 #141 overall by Columbus Blue Jackets) olisi virtuoosimainen luistelu ollut ykkösjuttu.
Veetin loukkaantumishistoriaa en tunne sen enempää mitä SaiPan tiedotteissa on ollut, mutta muiden loukkaantumisten lisäksi käsittääkseni myös Veetin molemmat lonkat on leikattu. Ehkä Veetin nykyinen luistelutyyli pitkine liukuineen selittyy operoiduilla lonkilla? Giliatimaiseen tikkaamiseen ei varmaan kannata pyrkiäkään, jos lonkat on kropan heikoin lenkki.
SPR on paikkansa ansainnut ihan suoritusten valossa. Mikä toki kertoo surullisen paljon myös meidän muista pakeista.On tää aika huumorilla vissiin otettava että meillä pelaa SPR ykkösparissa, eiköhän JYP:inkin vaikeudet hellitä tänään.
Ilmeisesti et ole tän kauden ekoja pelejä kattellu?On tää aika huumorilla vissiin otettava että meillä pelaa SPR ykkösparissa, eiköhän JYP:inkin vaikeudet hellitä tänään.
Ilmeisesti et ole tän kauden ekoja pelejä kattellu?
Juu vähän samat fibat. Ehdin jo innostua hyvästä alusta ja vielä siitä maalista, että tänäänkö nähdään hyvää SaiPaa? Vittu turha kuvitella, melkein ihan sama kuka tulee vastaan, jos ollaan ollakseen kusessa niin sitten ollaan. Silloin tällöin sattuu odottamaton hyvä peli (aika usein hyvän viimeistelyn ansiosta), josta ei sitten kumminkaan yleensä saada pistettä enempää. Turhauttavaa!En oo kauheesti katellu enkä katellu viime kaudellakaa, miks pilata fiilistä kattomalla tota vitun taaperrusta vuodesta toiseen?