Pahoittelut vieraisiin pöytiin huutelusta, mutta pakko sanoa, että Veeti Vainio on kyllä miehistynyt todella kovaksi alakerran All-Around isännäksi Lappeenrannan vuosiensa aikana. Ässiä vastaan ehdottomasti The Man Saipan alakerrassa ja yksi liigan hieman piilossa olevista jalokivistä.
Eli mites, kaksi peliä takana ja Liiga-sivujen mukaan S. Virtanen on pelannut kakkossentterin roolia minuuttiajoilla 14.49 & 19.00. Tilastoissa seisoo +1 plusmiinustilastossa ja laukauksia suorittanut yhden, aloitusprosentit alkaa nelosella.
Miten on meidän Santeri muuten pärjännyt? Hänelle tuota kakkoscentterin paikkaa kovasti on tarjottu harkkakaudesta lähtien. Tuntuu Lantta olevan jo nyt edellä. Mutta sekään ei ehdi joka ketjussa olla pelastamassa kavereitaan. Miten mennään?
Eli mites, kaksi peliä takana ja Liiga-sivujen mukaan S. Virtanen on pelannut kakkossentterin roolia minuuttiajoilla 14.49 & 19.00. Tilastoissa seisoo +1 plusmiinustilastossa ja laukauksia suorittanut yhden, aloitusprosentit alkaa nelosella.
Miten on meidän Santeri muuten pärjännyt? Hänelle tuota kakkoscentterin paikkaa kovasti on tarjottu harkkakaudesta lähtien. Tuntuu Lantta olevan jo nyt edellä. Mutta sekään ei ehdi joka ketjussa olla pelastamassa kavereitaan. Miten mennään?
Nyt maskipakkoa SaiPakin! Kymenlaakso peruu jo useamman joukkueen junnupelejä vuoden loppuun.
SaiPa tänään Raumassa:
Zaborsky-Koskiranta-Lantta
Mäntykivi-Virtanen-Nikko
Kaksonen-Saari-Krivosik
Vainikainen-Petman-Piipponen
Bernhardt-Grman
Kojo-Moverare
Karjalainen-Riikola
Istala
Tomek
(Westerholm)
Luulen, että on sovittu rotaatiota peräkkäisille päiville ja sitten sivuun jää se jolla peli ei kulje toivotaan ainakin niin, koska yhtään pakkia ei olisi nyt varaa menettää saikulle. Mielestäni jäi pois eilen kolmannessa erässä jo ylivoimista ja ei pelannut jatkoilla, että liekö tero laittanut sivuun tai tuliko sitten jotain tälliä ? Eihän Veeti eilen onnistunut oli sellaista ehkä vähän turhaa kuskailua ja taisi siellä olla avauksissakin sellaista epävarmuutta ja se puolustaminen on sellaista hieman huolimatonta.Saiko Vainio tällin eilisessä pelissä? Vai miksi on sivussa? Tuskinpa on ainakaan Tertsin koirankopissa?
Muuten samoilla linjoilla, mutta sekä Kaksonen että Virtanen ovat olleet paremmin esillä kuin Nikko ja Krivosik. Joten ehkä Lantta heidän väliinsä?Itse lähtisin perjantaina kokeilemaan tällaisia hyökkäysketjuja:
Zaborsky - Koskiranta - Mäntykivi
Nikko - Lantta - Krivosik
Kaksonen - Saari - Virtanen
Vainikainen - Petman - Piipponen
Itse mietin tuota siltä kantilta, että Nikko ja Krivosik ovat olleet odotuksiin nähden alkukauden isoimpia pettymyksiä, joten hyvävireisen sentterin vierellä heistä voitaisiin saada paremmin tehoja irti. Heillä on kuitenkin molemmilla potentiaalia selvästi parempaan kuin nyt alkukaudella on nähty ja SaiPan hyökkäyspelin kannalta olisi erittäin tärkeää saada heidät heräämään mahdollisimman nopeasti.Muuten samoilla linjoilla, mutta sekä Kaksonen että Virtanen ovat olleet paremmin esillä kuin Nikko ja Krivosik. Joten ehkä Lantta heidän väliinsä?
Avaatko vähän miten tämä on kentällä näkynyt? Itse olen seurannut pari peliä Virtasen tekemisiä, enkä pysty paljon positiivisia asioita asenteen lisäksi sanomaan. Paljon kiekon menetyksiä, paljon hävittyjä aloituksia, katseli vierestä kun vastustaja siirsi Westerholmin takaa kiekon maaliin. Muutaman kerran painanut maalia kohti, mutta useimmiten kiekon perässä kulmaukseen ja hävinnyt väännöt. Kiekollisena ratkaisut aika simppeleitä ja ennalta-arvattavia. Omasta mielestä ei ansaitse ainakaan paikkaa 2. yv:n sentterinä. Energiahyökkääjänä hyvä, mutta ei kärkikenttiin pitäisi olla asiaa näillä näytöillä....Virtanen ovat olleet paremmin esillä kuin Nikko ja Krivosik. Joten ehkä Lantta heidän väliinsä?
En mitään tilastoja ole pitänyt, enkä nähnyt Lukko-peliä, joten perustuu lähinnä ihan ensimmäisiin peleihin. Voi olla että niissä esiintyi suhteessa paremmin.Avaatko vähän miten tämä on kentällä näkynyt? Itse olen seurannut pari peliä Virtasen tekemisiä, enkä pysty paljon positiivisia asioita asenteen lisäksi sanomaan. Paljon kiekon menetyksiä, paljon hävittyjä aloituksia, katseli vierestä kun vastustaja siirsi Westerholmin takaa kiekon maaliin. Muutaman kerran painanut maalia kohti, mutta useimmiten kiekon perässä kulmaukseen ja hävinnyt väännöt. Kiekollisena ratkaisut aika simppeleitä ja ennalta-arvattavia. Omasta mielestä ei ansaitse ainakaan paikkaa 2. yv:n sentterinä. Energiahyökkääjänä hyvä, mutta ei kärkikenttiin pitäisi olla asiaa näillä näytöillä.
Krivosik sen sijaan voittaa kaksinkamppailuita voimalla ja suojaa kiekkoa hyvin. Ei ehkä ole vielä löytänyt ketjukavereita, mutta kiekollisena taitoa vaikuttaisi löytyvän.
Toivon, että kyseessä on vain Lehterän asettama koirankoppi. Viime kaudella tuota löysyyttä/asennevammaa katsottiin ihan liikaa sormien läpi ja nyt sille toiminnalle on pakko asettaa rajat ja jos niissä pysyminen osoittautuu mahdottomaksi niin seuraavaksi voidaan etsiä uutta seuraa.Vainio poissa tänäänkin. Oli se Turun peli sellaista sekoilua, että sietääkin. Vaan onko jotain muuta, näitä poissaolojahan Veetillä tullut ennenkin.