Mites se menee, että jos Vainio ens kauden jälkeen tekee sopparin vapaana agenttina, niin saakos SaiPa senkin pohjalta kasvattajarahat kolmelta kaudelta?
NHL-sopimuksen? Nuo kasvattajakorvauksethan jakautuvat ilmeisesti neljän edellisen kauden seurojen mukaan eli jos Vainio tekisi ensi kauden jälkeen NHL-sopimuksen, niin SaiPa kuittasi 75% korvauksesta ja KooKoo 25%.Mites se menee, että jos Vainio ens kauden jälkeen tekee sopparin vapaana agenttina, niin saakos SaiPa senkin pohjalta kasvattajarahat kolmelta kaudelta?
NHL-sopimuksen? Nuo kasvattajakorvauksethan jakautuvat ilmeisesti neljän edellisen kauden seurojen mukaan eli jos Vainio tekisi ensi kauden jälkeen NHL-sopimuksen, niin SaiPa kuittasi 75% korvauksesta ja KooKoo 25%.
Itse näkisin tällä hetkellä osimoilleen näin:Mites porukka näkee meidän sentteritilanteen tällä hetkellä seuraavalle siisonille?
X ja Y voivat olla kuinka kovia tahansa, vain budjetti voi hieman rajoittaa. Mutta muuten omalla kolmikolla voidaan lähteä kauteen. Kursivointi on vain koodia, Ramu jatkanee muualla ja Koskis ei enää ole ihan parhaiden päiviensä vedossa, toki riittää SaiPassa ykkösen keskelle. Eikä missään ole luvattu, että olisi edes tulossakaan. Oletuksia ja odotuksia vain.Hyvää pohdintaa. Olen itse(kin) maltillisen nousun kannalla. Jos on se strategia. Ja se näyttäytyy uskottavalta kannattajille...
Sitten kun kysytään millainen se rosteri pitäisi olla jotta mitalipeleihin pääsisi niin valitettavasti mun mielestä toi maalailemasi toivotaantoivotaan setterikalusto ei siihen riitä.
Kahtellaan. Paperirosterit on paperirostereita. Pelaajabudjetit on pelaajabudjetteja. Skootteri ei ole hyvä motarilla vaikka sitä ajaisi Kallioniemi kyydissa Lintner.
SaiPan youtube-kanavalle ilmestynyt puolikausikatsaus paljasti, että Martikainen siirtyy A-nuorten koutsin paikalta edustuksen valmennusryhmään. Tämä tarkoittanee sitä, että Hirvonen jatkanee matkaa takaisin Manseen. Hämäläisen Vili puolestaan luotsaa ensi kaudella A-nuoria.
Tupu-Hupu-Lupu -ketjulta täytyy ensi vuonna odottaa minimissään kolmosketjun statusta ja vahvaa haastoa kakkoseksi. Kehitys ollut joka ukolla tasaista ja Piipposessa on aineksia omaksi Rauksemme. Neloseen tulee toiset miehet.Itse näkisin tällä hetkellä osimoilleen näin:
1. "Ramu / Koskiranta / X"
2. Löfman / Y
3. Iso-Musta / Virtanen
4. Iso-Musta / Virtanen
Oletuksena on, että Koho lopettaa, jolloin on tarvetta kahdelle sentterille. Saaren varaan en laske mitään. Anssi voi hyvien kaverien kanssa hoitaa 2-ketjun, mutta voi siihen uudenkin istuttaa ja Löfman jatkaa laidalla, allround-mies. Jos Iso-Mustat jatkaa valitsemallaan raikulilinjalla, 3-ketjukin voi olla sopiva paikka. Jos rankata pitää, järjestys olisi: X, Y, Löfman, Iso-Musta, Virtanen. Ainakin viisi sentteriä on hyvä olla. Luotan kuitenkin intuitioon, että Löfman jatkaa. Kahden oman pojan samanaikainen poistuminen olisi jo liikaa.
Onko se huonompi kuin tämä tämänhetkinen alho jonka yhtenä kapellimestarina häärii Tero Lehterä? Sen lisäksi kaikki muu tämä sisäsiittoinen pienuus mikä on vallitsevana ajattelutapana täällä rakkaassa SaiPassamme.Eli näinkö käy että kari kattelee vuoden meininkiä ja sitten päävalkuks? Voi morjes....
Onko se huonompi kuin tämä tämänhetkinen alho jonka yhtenä kapellimestarina häärii Tero Lehterä? Sen lisäksi kaikki muu tämä sisäsiittoinen pienuus mikä on vallitsevana ajattelutapana täällä rakkaassa SaiPassamme.
Nyt olisi tärkeää tehdä oikeita ratkaisuja SaiPan kannalta. Näen hirveitä uhkakuvia koko SaiPan tulevaisuuden suhteen: pienenevä maakunta, (populaatio) hallihanke, (joka ei etene) ihmisten henkilökohtainen mukavuudenhalu ja vähäinen rahatilanne, sisäsiittoinen ja puuhasteleva SaiPan hallitus, toimitusjohtaja joka ei ainakaan toistaiseksi ole osoittanut suuruutta urheilullisessa eikä taloudellisessa mielessä, minunkaltaiseni kiittämättömät ja kärsimättömät fanit jotka eivät jaksa seurata huononnäköistä ja häviävää lätkää. Itse ajattelen että viiden-kahdenkymmenen vuoden sisällä SaiPa saattaa olla tuhon oma. Nyt olisi korkea aika kaupungin ja muiden tahojen tehdä oikeita ratkaisuja. Tämä koskee myös SaiPaa.No ei se ainakaan parempaan suuntaan mene. Ainakaan miun mielestä (ja näköjään muutaman muunkin)
Ei kai ensi kauden kohdalla ole enää mitään uhkakuvaa, vaan pelkkiä faktoja. Kari Martikainen toimii Tertsin apuvalmentajana Liiga-joukkueen valmennustiimissä, ja Ville Hämäläinen valmentaa A-junnuja. Se on tietysti toinen asia, miten pelit sujuvat.Jos täällä epäilty uhkakuva toteutuu ensi kaudella ja sen jälkeen, johto näyttää kyllä aika irvokasta takapuolta faneille. Miten tuollaiseen organisatioon voi enää uskoa sen jälkeen?