Sitä on tullut itse melko paljon ajateltua, et millainen merkitys on näillä pelaajilla, jotka vielä rosterista uupuu. Yksi maalivahti ja kaksi puolustajaa. Merkitys ensi kauteen pelillisesti ja sitten toki meille kannattajille. Nämä puuttuvat palaset ovat minusta aika olennaisen tärkeitä juttuja.
Maalivahtiosastolla on ns. pelaavista vain Tomek, joka on minusta aikalailla samanlainen kysymysmerkki kuin oli Westerholm ja Kaarlehto ennen viime kautta. Tyyliin potentiaalia on, mutta miten realisoituu. Täten itse toivon, että toinen maalivahti olisi hiukan jo kokeneempi. No sen näkee mitä lopputulema sitten on.
Puolustusosastolla sitten varmoja tapauksia kärkipareihin ovat Grman ja Vainio. Sitten tulee Jalonen ja Kojo jotka näen pelaajina jotka tulevat pelaamaan aika paljon TOP6 pakkeina. Olkkonen sitten on hiukan kysymysmerkki(potentiaalia toki on) ja Riikola taas korkeintaan 7.pakki. Ei mitään asiaa ylemmäs ennenkuin käyttää saamansa näyttöpaikat vakuuttavasti hyväkseen.
Kaksi puolustajaa puuttuu jotka TÄYTYY OLLA TOP4 osastoa. Joten näen, että viime kauden jälkee jolloin puolustusosasto oli pääosan kaudesta totaalisen hukassa maalivahtiosastoa myöden(mv osasto toki hiukan paransi kevättä kohti), niin hankintojen on osuttava kohdalleen tai viime kauden kaltainen kritiikki on täysin ansaittua ja aiheellista. Itse näen, että se vaikuttaa paljon kannattajien fiilikseen kauden alla, että miten joukkue on rakennettu. Itse näen, että ilman isoja loukkaantumisia hyökkäysosasto näyttää viime kautta mielenkiintoisemmalta. Kiitos Koskirannan, mutta muutenkin.
Korona ja siten taloudellinen tulos vaikuttaa pelaajabudjettiin sitä alentavasti, mutta virheistä täytyy oppia, jos SaiPassa halutaan, että uskon palautus viime kaudesta onnistuu edes jossain määrin.