Itse lähtisin kokeilemaan ketjukoostumusten muuttamista. Kunyk menee nykyisessä ketjussa hukkaan. Nättinen ei ole toistaiseksi onnistunut keskushyökkääjänä ja samalla Tanuksellakin on hieman ollut heikompaa jaksoa. Itse laittaisin kokeiluun kärkiketjuiksi ainakin pelin tai parin ajaksi:
Nättinen - Kunyk - Tanus
Goodwin - Morley - Oksanen A.
Kärkiketjut olisivat tulivoimaisempia, mutta samalla alaketjujen roolitukset hieman kärsisivät. Kyllä tuo hyökkäys kaipaisi aika paljon Kohoa, Kaksosta ja Löfmania kentälle.
Boldasin itse Emen. Nyt Kaksosen poissaollessa muistaa, kuinka tärkeästä miehestä on kyse tällaisina heikompina iltoina. Kaksonen sellaisena todella kiekkovarmana kaverina pystyy muiden sählätessä viemään pelin painopistettä vastustajan päätyyn ja tekemään tulostakin. Ja omaan päähän silkkaa rautaa. Voi tulkaa vemppaukot pian takaisin, teitä kaivataan..
Ketjujen muuttamisen kannalla itsekin. Ykkönen voisi olla myös muodossa Nättinen-Kunyk-AOksanen, joka toimi viime kaudella hyvin. Tanus voisi istua hyvin Nikon paikalle. Mielestäni Nikko ei oikein kestä ulkkareiden kyydissä tuossa ja varaa olisi tehoja lisätä. Morley on todella kova sentteri ja Tanus-Goodwin-kaksikko Löfmanin laidalla oli erittäin hyvä viime kauden alussa.
Nättinen - Kunyk - AOksanen
Goodwin - Morley - Tanus
Saapa toki nähdä, lähteekö valmennus parin tappion perusteella muuttamaan näitä "sementoituja" koostumuksia, joilla on treenejä jumpattu..
Tämä siksi, että siellä kun oli Tepsiä vastaan hyviäkin juttuja jäällä ja riittävät paikat saada pisteitä mukaan. Taisi neljästi käydä kiekko tolpassakin, jos nyt Kunykin yläriman ulkoreunaan kolahtanut veto lasketaan. En tiedä, kuuluiko kilahdus lähetykseen, mutta istuin melko lähellä ja selvästi yläputken kautta meni yli.
Lehtinen oli tosiaan aivan kelvollinen. Pari kertaa vasemmalla laidalla ongelmissa rightin kaverina rännikiekkoratkaisuissa, mutta paljon hyviäkin suorituksia. Pyrki ottamaan miestä ja pelasi suoraviivaisesti. Vetoaan ei oikein vielä päässyt esittelemään. Avauserässä oli avopaikka ketjukavereidensa passista, oliko nyt Nättinen vai Tanuksen Jonski, mutta kuti epäonnistui jotenkin. Nättinen pelasi mielestäni kauden parasta peliään, vaikka tuli sieltä niitä ihme syöttöjäkin ja ratkaisuja. Kyllä se siitä lähtee.
edit: Lisäsin maininnan Tanuksen ja Goodwinin kemioista.