SaiPan tilanne näyttää tällä hetkellä erittäin hyvältä, sillä olen itse ainakin toivonut JYPiä pitkään SaiPan puolivälierävastustajaksi. JYPillä oli se pitkä jakso, jolloin he pelasivat aivan helvetin hyvin, mutta onhan tuo JYPin rosteri oikeasti aika köykäinen. Hyökkääjistä Tuppurainen on ainut oikeasti erittäin kova pelaaja. Laajuuttahan JYPillä on ihan hyvin, mutta kyllähän tuo JYPin hyökkäyksen kärki on aivan selvästi SaiPaa heikompi. Pakistokin on aika köykäisen näköinen nyt, kun Kemiläinen on loukkaantunut. Veskareina hyvä playoffmaalivahti, joka pelaa huonoa kautta, ja nuori kaveri, jonka paketti ei pysynyt kasassa ainakaan nuorten kotikisoissa. JYPin pelityyli on toki suuri pelillinen haaste SaiPalle, mutta minua ei tuo joukkue kyllä pelota yhtään, ja olenkin aika luottavainen jo SaiPan välieräpaikan suhteen. Toissa keväänä JYPillä oli kuitenkin selvästi laadukkaampi rosteri, kun siellä oli Tuppuraisen lisäksi mm. Perrin, Louhivaara ja Wärn.
Muutenkin SaiPan tekeminen on sikäli näyttänyt hyvältä, että huonollakin pelillä on otettu pisteitä ja lähiaikoina on tultu monesti takaa ohi. SaiPa on myös läpi kauden käyttänyt maalipaikkansa erittäin tehokkaasti, mikä on positiivinen asia, sillä playoffeissa niitä maalipaikkoja tulee huomattavasti vähemmän, joten niissä täytyy olla terävänä. Ottelu Lukkoa vastaan oli erittäin hyvä esimerkki, kun SaiPa melko kehnolla pelillä kävi räppäämässä paikoista maalit.
Hyökkäyksessä on myös mukavasti laajuttaa nyt kun Virkkunenkin palasi kokoonpanoon. Kolmos- ja nelosketjuissa riittää kilpailua, koska Leivo ja Kuronen ovat olleet pitkään hyviä, Hämäläinen on piristinyt selvästi ja Kaksonen on ollut SaiPassa erittäin pirteä. Nyt on varaa myös kierrättää pelaajia, minkä myötä on mahdollisuus saada tuoreita jalkoja tuonen duunariketjuihin. Ainoana ongelmana ehkä näen toimivan kakkosketjun rakentamisen. Se tulee kuitenkin vaatimaan joko pelikuntoista Nokelaista tai täydessä vireessä olevaa Hendersonia. Sami Venäläinen on pelannut erittäin hienon kauden, mutta tosipeleissä näkisin hänet kuitenkin jossain muualla kuin kakkosketjun laidalla. Best case scenariossahan kakkosketju olisi muodossa Henderson-Nokelainen-Polak, jolloin Järvinen-Venäläinen kaksikon ympärille voisi rakentaa vielä yhden ketjun, mutta se lienee toiveajattelua.