Mitä, jos ne kärkiukot vain halutaan kartottaa kunnolla? Meillä, kun huteihin ei kauheasti ole varaa. Ei olisi mitään järkeä toivoa vain parasta ja rahdata Jörgen Petterssoneja ja Matti Selänteitä tiimiä täyteen esim. aikasempien pisteiden perusteella. Entä, jos ne täysiä asennevammaisia kusipäitä ja Lappeenrannassa haisee vähän erikoiselta, niin ei enää kiinnostakkaan.
Täysi luotto toimistoon.
Kyllä McIntyren ympärille ne tekijämiehet vielä löytyy.
Ykköskorin miehet tulee elo-syyskuussa. Sanokaa minun sanoneen.
Mahdollista sekin toki, mutta niin kauan kun ei varmuudella tiedetä, mitä toimistolla suunnitellaan ja miltä joukkue näyttää kun kausi alkaa, niin paras malttaa mielensä ja katsella rauhallisesti.Vetyhatullisesta vetoa, että syksyllä McIntyren toisena laiturina viilettää joku jo nyt kokoonpanossa oleva ukko.
Mahdollista sekin toki, mutta niin kauan kun ei varmuudella tiedetä, mitä toimistolla suunnitellaan ja miltä joukkue näyttää kun kausi alkaa, niin paras malttaa mielensä ja katsella rauhallisesti.
Tulee mieleen KalPa, joka lihavina vuosinaan voitettuaan runkosarjan ja kaikkea, hankki Ossi Saarisen kaltaisia toivotaan-toivotaan miehiä 4. ketjuun pelaamaan. Hyvähän se oli leveyttä olla, mutta eivät ne kaverit sieltä 4. ketjusta käsin olleet yhtään sen parempia kuin omat junnut. Palkkaa näille Saarisille kuitenkin maksettiin varmasti yli tuplat ellei kolminkertaisesti mitä junnuille. Tämän jälkeen otetiinkin kohtuulliset tappiot - 700 000 ja sen semmoista.Taas tää laulu, että kun tulee plusmerkkinen tulos, niin rahaa riittää joka kirstusta viskellä sinne tänne ja hankkia kaikennäköistä... Se on jo ajat sitten todettu, että asiat ei mene ihan niin yksioikoisesti ja ei se tulos nyt yhtä huikea ole, mitä edellisellä kerralla. SaiPalla edelleen myös velkaa. .
Sinulla taitaa siis olla aika tarkat tiedot markkinoiden tilanteesta sekä pelaajien hintapyynnistä? Mihin vedät nimimiehen rajan? Ihan vain mielenkiintoista, jotta sitten tietää millainen hankinta SaiPaan on tulossa, koska eivät he yhtä pelaajaa enempää hanki, vaikka pelaajabudjetissa on noin 500 tuhatta euroa jäljellä. Perkeleen Tirkkonenkin meni puhumaan jotain mitalista ja sen jälkeen hankittiin Kim Strömberg. Hirtetäänkö Pexi munista?Markkinat on kuivat alennuspelaajista ja nimimiehiä ei tänne haluta naarata. Mä olen erittäin pettynyt tämän hetkiseen kokoonpanoon, sekä runkoon ja sitä pettymystä lisää vielä se että odotettavissa on jälleen plus-merkkinen taludellinen tulos, jonka turvin tähän kauteen olisi voitu oikeasti satsata.
Kauden mittaan joukkuetta nyt kuitenkin vahvistetaan aina se on selvä homma. Voi hyvinkin olla, että pelaajia on nyt tällä hetkellä taas heikosti saatavilla ja ei nuo muidenkaan joukkueiden hankinnat kaikki ole mitään maatamullistavia olleet.
Sinulla taitaa siis olla aika tarkat tiedot markkinoiden tilanteesta sekä pelaajien hintapyynnistä? Mihin vedät nimimiehen rajan?
Aika usein näiden joukkueiden kohdalla on kuullut puhuttavan, että sijainti Suomen kartalla on hyvä ja eittämättä Hämeenlinna ja Lahti on monen tien risteyksessä ja verrattain lähellä mm. pääkaupunkiseutua. Espoo nyt sitten ihan pääkallopaikalla. Tiedä sitten, että onko moisilla asioilla nyt niin suurta eroa? Jotenkin ei kyllä uskoisi, että HPK ja Pelicans varsinkaan nykyään pystyisi tarjoamaan mitenkään huomattavasti rahakkaampia sopimuksia, mitä SaiPa. Molemmat on toki mitalijoukkueita ja HPK:lla on menneisyydessään todella menestyksekkäitä kausiakin useita.Mitä esim. Espoossa, Lahdessa tai Hämeenlinnassa tehdään paremmin, jotta Vainiot, Erkinjuntit ja Manniset menevät sinne SaiPan sijasta? Ladotaan rahaa pöytään?
Janne Tavi SaiPaan tullessaan oli viimeisellä Pelicans kaudella tehnyt tehot 16+11. Kim Strömberg on viimeisellä kokonaisella liigakaudellaan Tapparassa nakuttanut tehot 9+15. Ja Tavi oli koko SaiPassa oloaikansa tulosyksikön mies.
Ei muuta.
Niin ja eihän se haittaa jos muutama hyökkääjä loukkaantuu, kai sieltä A-junnuista löytyy paikkaajia? Rahaa on ihan riittävästi niihin kolmeen kärkihankintaan, joten ihan turhaa valitusta. Mielummin minä ainakin otan joukkueeseen Lofquistin, McIntyren ja Raun, jotka ovat yhdessäkin halvempia kuin joku Zaborsky yksin. Sinä haukuit muita lapsellisiksi, mutta kirjoitustesi pohjalta se taidat olla sinä itse. Kesäkuussa vedetään jo ranteita auki ja toivotaan jotain supertähtiä joukkueeseen välittämättä joukkueen balanssista ja pelaajien sopivuudesta joukkueeseen. Noh, kukin tyylillään.Ei ole tietoa, mutta tiedän että Kettunen, Strömberg ja Järveläinen eivät voi olla kalliita pelaajia, eikä heistä yksikään edusta "huippuhankintaa". Mun mielestä näitä ei olisi tarvinnut hankkia, oltaisiin pärjätty ilmankin ja säästetty rahat.
Aivan Tavi teki paskemmassa jengissä maaleja melkein tuplasti enemmän kuin Strömberg Tapparassa pari kautta sitten. Tavi vielä tuli nuorempana SaiPaan. Kimillä edelliskauden tehot 1+15 jossain Itävallassa. En ihan heti itse vertailisi.Janne Tavi SaiPaan tullessaan oli viimeisellä Pelicans kaudella tehnyt tehot 16+11. Kim Strömberg on viimeisellä liigakaudellaan Tapparassa nakuttanut tehot 9+15. Ja Tavi oli koko SaiPassa oloaikansa tulosyksikön mies.
Ei muuta.
Oliko siis vain ketjukaveriden ansiota tuolliset tehot vai mikse pelipaikaa enää ligasta löynyt?