SaiPa kaudella 2008-2009

  • 348 123
  • 1 391
Tila
Viestiketju on suljettu.

Spac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarı ve siyah, HIFK, Ketterä
Holma saattaa yhden lisätalven viipyä, kun selkävaivat mitätöivät lopullisen läpilyönnin.
Vaikea kuvitella ainakaan Holman pois lähtevän, sillä kaveri on monissa haastatteluissa tms. vakuuttanut viihtyvänsä Lappeenrannassa todella hyvin. Ja eikös Eetu ole ollut talonrakennushommissakin, mikä viittaa kunnon juurtumiseen paikkakunnalle?

Harmittaa vaan suuresti, kun mies on kärsinyt kaikenlaisista vaivoista.

Minä luotan edelleen siihen, että täysin kunnossa ollessaan tästä kaverista on meille suuri hyöty. Taitoa, kokoa ja voimaa on. Holma vaan kuntoon - meillä on siinä parempi versio Viitaluomasta.
 

Franz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Koho ja Paakkarinen, mitä nämä miehet ovat antaneet tämävuotiseen joukkueeseen, entä Vilen, minun mielestäni jokainen näistä joutaa pois, silloin kun joukkueeseen haetaan maalintekovoimaa, näistä ei siihen apua löydy.
Pakko tarttua...Laskitko heidät ennen kaudenalkua siihen osaan joukkueesta, joka huolehtii maalinteosta? Jokainen joukkue tarvitsee duunareita. Meikäläisten ongelma sattuu tosin olemaan se, ettei joukkueesta muun kategorian pelaajia löydykkään.

Mikäli mm. Ryhänen, Nikiforuk, Snellman, Holma, Lappalainen ja Immonen olisivat aivan oikeasti onnistuneet pisteidenteossa niinkuin heidän olisi tullut onnistua, olisivat mainitsemasi pelaajat saaneet keskittyä siihen minkä parhaiten osaavat. Tämän kauden suhteen on turha syyllistää duunariosastoa. Kolehmainen, Koho, Paakkarinen, Vilen ja Koskinen ovat osansa tehneet ja pettäneet pelaajat löytyvät erinäisten sattumusten vuoksi etukäteen lasketulta ns. pisteidentekijärintamalta.

Omien kasvattien joukkueessa jatkaminen taas on puolestaan arvona niin fanien, johdon kuin itse joukkueenkin kannalta tärkeä. On totta, että Koho ja Paakkarinen eivät ole, etenkään kiekollisena, kehittyneet viimeisten vuosien aikan järisyttävästi, mutta painotan vieläkin roolitusta ja valmennuksen vastuuta.

Edit: Roolituksesta tuli vielä sellainen mieleen, että kyllähän Ryhäsen ja Nikiforukin poistumisen ja esimerkiksi Snellmanin "työhevostumisen" myötä porukasta puuttuvat todelliset kiekolliset tyypit kokonaan. Tämä kyllä sitten näkyykin.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Holmalle ehdottomasti vaan jatkoa, jos mies viihtyy ja haluaa taistella joukkueen puolesta. Viimekauden alku osoitti, että kykyjä vaikka mihin löytyy jos pysyy kunnossa. Nuo loukkaantumiset on kyllä ikävä riippakivi. Ensikausi taitaa olla nyt se lopullinen suunnanantaja, silloin pitäisi murtautua esiin kunnolla. Kyvyt varmaan on, mutta niin... riittääkö kunto?

Haluiaisin kyllä Holman nähdä ensikaudellakin SaiPassa. Kunnossa ollessaan hyvää runkopelaaja-ainesta ja ei sellaisia tuosta vaan raavita, joten kiinni kannattaa pitää.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Älkäähän pojat ottako turhaan hikeä minun mielipiteistäni, minähän sanoin, että kaikki ei varmasti pidä niistä.
Minä henkilökohtaisesti olen odottanut jo pari kautta esimerkiksi Kohon ottavan kiekollisempaa roolia, mutta minä en sitä paljon ole nähnyt, eikä se kaikki ketjukavareiden vika ole. Tämän vuoksi minä olen valmis Kohosta luopumaan, esimerkiksi tällä kaudella Hakkarainen on ottanut aloituksia aivan yhtä hyvin kuin Koho ja kiekollisessa pelissä ketju Koskinen-Hakkarainen- Vilen oli alkukaudesta hyvä, nythän Koskinen sekä Vilen on pelanneet milloin kenenkin kanssa eikä niitä tehoja ole paljon näkynyt, sama tilanne Paakkarisen kohdalla.
Mitä tehdään kylläkään Virtasellakaan, mateleva puukäsi, ainut avu pelikavereiden suojelu, tarvitaanko sitä nykyliigassa?

Meillä on perkele kolme ketjullista niitä "työmyyriä", minä en ymmärrä, kuinka niitä tehoja löytyy, jos ei joukkueessa muutosta tapahdu taidollisempaan suuntaan, se ketä ulostetaan on minun puolestani aivan sama, kunhan osa lähtee!
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Älkäähän pojat ottako turhaan hikeä minun mielipiteistäni, minähän sanoin, että kaikki ei varmasti pidä niistä.

Ei tarvitse pitääkään. Jokaisella on omat ajatukset ja mielipiteensä.

Minä henkilökohtaisesti olen odottanut jo pari kautta esimerkiksi Kohon ottavan kiekollisempaa roolia, mutta minä en sitä paljon ole nähnyt, eikä se kaikki ketjukavareiden vika ole.

Samaten. Villellä kuitenkin on potentiaalia myös hyökkäyssuuntaan. A-Junnuissa aikanaan 40:ssä ottelussa 43 pongoa. Liigassa rooli on ollut aina puolustava. Toissakaudella Ville teki kuitenkin ihan mukavat tehot puolustavan sentterin tontilta (9+6=15). Kapteenilla on optio ensi kaudesta. Luulen että jatkaa täällä. Sen sijaan osalle näistä työmyyristä näyttäisin ovea. Paakkariselle en näe mitään käyttöä. Kiekollisesti hänestä ei ole mitään hyötyä. Kolehmainen ja Yli-Torkko saavat minun puolestani hoitaa rymistelyn ensi kaudella. Toivottavasti edes toinen noista jää meille.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Sopimustilanne 31.12.2007

Maalivahdit ->

Tarkki -09

Puolustajat ->

Tuominen -09
Mälkiä -09
Vesterinen -10

Hyökkääjät ->

Löfman -09
Koskinen -09
Virtanen -09
Lappalainen -09

Optiot ->

Koho -09
Immonen -09
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mitä tehdään kylläkään Virtasellakaan, mateleva puukäsi, ainut avu pelikavereiden suojelu, tarvitaanko sitä nykyliigassa?
No tästä ei varmaankaan haittaa ole, että siellä joku "pelote" on olemassa SaiPa:llakin. Oma vahvasti roolitettu Nielikäinen tai Lodstedt. ;)

Meillä on perkele kolme ketjullista niitä "työmyyriä", minä en ymmärrä, kuinka niitä tehoja löytyy, jos ei joukkueessa muutosta tapahdu taidollisempaan suuntaan, se ketä ulostetaan on minun puolestani aivan sama, kunhan osa lähtee!

Joo, tästä olen samaa mieltä. Näitä työn raskaan raatajia, jarruttajia, telaketjumiehiä you name it on SaiPa:lla kyllä ihan tarpeeksi. Niitä käsiä tahtoisin nähdä ensi kauden joukkueessa ja mieluiten valmiita käsiä, eikä toivotaan toivotaan käsiä. Toki ne maksaa.
 

theref

Jäsen
Mitä tehdään kylläkään Virtasellakaan, mateleva puukäsi, ainut avu pelikavereiden suojelu, tarvitaanko sitä nykyliigassa?

Tästä minä olen aivan eri mieltä.

Nuori "puupää" joka on valmis lähtemään kenen kanssa tahansa. Hyvinkin käyttökelpoinen siinä vaiheessa kun "lostetit" jne alkavat hyppiä SaiPan mahdollisten taitopelaajien silmille.

Liikkeestä toistan edelleen vanhaa mantraani. Muistellaanpa nuoren Ville Immosen liikettä sekä Olli Malmivaaran alkuaikoja SaiPassa. Isoilla miehillä tuo koordinaation kehittyminen ei ole niin nopeaa. Tuossa on hyvinkin paljon kehittymisen varaa ja varsinkin aikaa tuolle kehittymiselle.

Ja ei ne kädetkään niin hitaat ole. Kulmissa suojaa kiekkoa hyvin ja välillä tulee hyvinkin oivaltavia syöttöjä.

Olen melkoisen vakuuttunut siitä, että sitä mukaa kun Jonnen jalat alkavat liikkua, tulevat kädetkin paremmin näkyviin.

Ehdottoman käyttökelpoinen kaveri SaiPassa jo kokonsa puolesta, mutta lisäksi tulevaisuutta silmälläpitäen liikkeen parantuessa.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Tästä minä olen aivan eri mieltä.

Nuori "puupää" joka on valmis lähtemään kenen kanssa tahansa. Hyvinkin käyttökelpoinen siinä vaiheessa kun "lostetit" jne alkavat hyppiä SaiPan mahdollisten taitopelaajien silmille.

Liikkeestä toistan edelleen vanhaa mantraani. Muistellaanpa nuoren Ville Immosen liikettä sekä Olli Malmivaaran alkuaikoja SaiPassa. Isoilla miehillä tuo koordinaation kehittyminen ei ole niin nopeaa. Tuossa on hyvinkin paljon kehittymisen varaa ja varsinkin aikaa tuolle kehittymiselle.

.

Joo yksi tälläinen gooni on hyvä olla, Rönnberg on hoitanut myös tätä "älä sie ukko tyrki miun kaveria" osastoa ihan hyvin.

Jonnelle jatkoa.

Vaikka puukättä,telaketjua ja urosmehiläisen temppuja toistavia pelureita on SaiPa nyt pullollaan, on toiveissa että ei ihan koko SaiPaa vaihdeta. Vaihtareita kuitenkin on, ja osa pelaajista on kyllä niin HMV tyylistä ukkoa että ei oikein vakuuta.

Nämä vaihtokaupat eivät vaan aina onnistu. JooJOO Johnsson,,,,
 

theref

Jäsen
Jonnelle jatkoa.

Niin, Virtasellahan SaiPan kanssa onkin sopimus ensi kaudeksi, eli ellei jotakin ihmeellistä ole suunnitteilla, Jonne jatkaa SaiPassa ensi kaudellakin.

Tulevaisuutta ajatellen olisin itse valmis kiinnittämään herran pidemmäksikin aikaa.

Virtanenhan tuli SaiPaan samanaikaisesti Ketterän Jesse Ryhäsen ja SapKon Otto Blomqvistin kanssa, kaikki kolmen vuoden lapuilla ja ajatuksena että ainakin osa heistä pelaisi liigaa SaiPan paidassa, jossakin vaiheessa. Tällä hetkellä Virtanen on porukasta oikeastaan ainoa joka tuolle asteelle on noussut.
 

haltija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Joo kyllä se on nyt jo nähty, että kyllä Jonnelle käyttöä löytyy.

Jos junnupalkalla saadaan pidettyä pesunkestävä gooni joka on myös kehityskelpoinen kiekollisesti, niin en näe mitään syytä päästää miestä menemään.
Katsotaan sitten voimassaolevan sopimuksen päätyttyä, että millaista palkkaa herralle tulisi mahdollisesti tarjota, ja että onko kehitys ollut toivotunlaista.

Tällä kaudella SaiPa on ollut jengi kenen silmille ei monikaan muu joukkue hypi, ja haluaisin pitää tästä kiinni jatkossakin.
 

theref

Jäsen
Tällä kaudella SaiPa on ollut jengi kenen silmille ei monikaan muu joukkue hypi, ja haluaisin pitää tästä kiinni jatkossakin.

Juurikin näin. Vaikka toisaalta täytyy muistaa, että SaiPan silmille ei ole ollut edes syytä hyppiä, sen verran heikkoa pelaaminen on ollut.

JYPillä on tällä hetkellä se ongelma, että esim. SaiPaa vastaan (JYPin) Jarkko Immosta sai tyrkkiä ja paukuttaa ja töniä, ilman että kukaan tuli muistuttamaan. Immonen otti sitten oikeuden omiin käsiinsä ja lähtikin 12 minuutin huilille.

Jos SaiPa ensi kaudeksi aikoo saada joukkueensa enemmän kiekolliseksi kuin tämän kauden rikkovaksi, niin tällaisille isoille pojille tyyliin Virtanen, Levokari, Rönnberg ja Grönholm löytyy myös käyttöä jatkossa.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Täytyy nyt hiukan selventää: En minä ollut Virtasta ulostamassa, kysyimpähän vain tarvitaanko miestä, kehitystä varsinkin luistelussa on tapahduttava, että ura etenee, olkoon se sitten SaiPassa tai jossain muualla.

Puolustuksen osaltahan minä en niin innokas ole miehiä vaihtamaankaan, ainoastaan Katulis ei ole kelvollinen MINUN ensikauden joukkueeseen, kaikki muut kelpaa, esimerkiksi Iliakis on aivan kelvollinen peluri ja silloin ei ole välttämätön enää ulkomaalaispaikkaa pakkiin tuhlatakkaan jos hän jäisi SaiPaan.

Mutta, hyökkäys on se, johon niitä ulkomaalaispaikkoja joudutaan käyttämään ja silloin ei ole mihinkään Johnsoneihin varaa, vaan olisi katseltava varmempia pelureita. Olisiko sitten noista KooKoossa tai Titaaneissa pelaavista kanukeista vahvistuksiksi liigatasolle, en tiedä, mutta ainakin heidätkin kannattaisi tarkistaa, saisiko jopa jonkun pariin peliin kokeelle, silloin ainakin saisi asiasta selvyyden.
Minun mielestä kuitenkin SaiPassakin on oltava se kaksi selvästi maalintekoon pystyvää ketjua ja jotka pääosin pelaavat ylivoimat, kolmas olisi sitten ketju joka edes kohtuullisesti pystyy maalin tekoon ja ylivoimien pelaamiseen. Neljäs ketju ja ne tarvittavat ylimääräiset miehet olkoot sitten niitä työmyyriä ja jarrumiehiä, nythän meillä ei paljon muita olekkaan.

Jotkut tietysti nyt kysyvät, mistä rahat, se ei ole minun murheeni, se on hallituksen ja Koikkalaisen murhe ja siksi olenkin koko syksyn kuuluttanut hallitusta nostamaan housunsa ylös ja alkamaan töihin, ei se budjetti tuolilla persettä levittämällä kohene.
 

Aksu

Jäsen
Puolustuksen osaltahan minä en niin innokas ole miehiä vaihtamaankaan, ainoastaan Katulis ei ole kelvollinen MINUN ensikauden joukkueeseen, kaikki muut kelpaa, esimerkiksi Iliakis on aivan kelvollinen peluri ja silloin ei ole välttämätön enää ulkomaalaispaikkaa pakkiin tuhlatakkaan jos hän jäisi SaiPaan.

Jos oikein ymmärsin niin olit käyttämässä Iliakikseen ulkomaalaispaikkaa. Herralla on ollut Suomen passi kauden alkuhetkistä lähtien hallussaan (vrt. Stefan Öhman, Espoon Blues).

Tai sitten tarkoitit, ettei pakistoon tarvita ulkomaalaista ollenkaan jos Iliakis jää. Oli miten oli niin haluan herran jäävän. Hyvä peruspakki, hyvä luonne. Hyvä joukkuepelaaja.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Niin, kyllä minä muistin, että Iliakisilla on suomen kansalaisuus, siksi mainitsinkin, että ei tarvitse puolustukseen ulkomaalaispaikkaa tuhlata. Minä pidän kyllä pojan pelityylistä ja vaikka siinä niitä hidasteluja välillä onkin, niin lasken ne kyllä pitkälti kovien pelien kokemattomuuden piikkiin, jotka kyllä kokemuksen karttuessa poistuvat ja hänestä tulee vielä kelpo pelimies, isolla P.llä.
Mieluusti näkisin hänet myös ensikauden joukkueessa.
 

Aksu

Jäsen
Niin, kyllä minä muistin, että Iliakisilla on suomen kansalaisuus, siksi mainitsinkin, että ei tarvitse puolustukseen ulkomaalaispaikkaa tuhlata. Minä pidän kyllä pojan pelityylistä ja vaikka siinä niitä hidasteluja välillä onkin, niin lasken ne kyllä pitkälti kovien pelien kokemattomuuden piikkiin, jotka kyllä kokemuksen karttuessa poistuvat ja hänestä tulee vielä kelpo pelimies, isolla P.llä.
Mieluusti näkisin hänet myös ensikauden joukkueessa.

Anteeksi tyhmyyteni.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Sinällään hauskaa...tai sitten surkuhupaisaa, että ennen kevätkierrosta haikaillaan seuraavan kauden rosteria. Itse haluaisin kuluvan kauden rosteriin vahvennusta. Se, kumpaan ketjuun tämäkin (turhanpäiväinen) viesti kuuluu lienee modejen käsissä varoituksen tms muodossa:)

Sitten ihan ketjun aiheeseen. Tämän kauden rungosta kun saisi suurimman osan (Immonen, Holma, Koho, Paakkarinen, Snellman, Hacker, Hakkarainen, Vilen, Koskinen jne.) lähinnä hyökkääjien osalta + muutama "kädellinen" siihen lisäksi sekä nykyinen pakki+veskaosasto olisin melko tyytyväinen. Täällä moni on ollut heittämässä Vilen+Hakkarainen+Koskinen-ketjusta osaa huits vttuun, mutta minusta monessa pelissä he ovat olleet sitä SaiPaa, jota olisin halunnut muiltakin nähdä. Heidät on leimattu "jarrukentäksi" silti ovat pelanneet monessa ottelussa parempaa kiekollista peliä, mitä 1-2 ketjut eivät pystyneet. Enemmän "vapauksia" kiekolliseen+hyökkäävään peliin, alkaa esim Vilen osua puitten väliin. Paikkoja tulee, mutta jos aina pelkää sitä vastustajan rankaisua hyökkäyspäässä tehtyyn ratkaisuun ja sen vaikutusta mahdolliseen vastahyökkäykseen, ei tekeminen millään voi olla rentoa. Aina pelkäät sitä virhettä josta vastustaja rankaisee, kun pitäisi ottaa vastustajan parhailta tehot pois.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Taidetaampa Battle Ankka olla jossain määrin samoilla linjoilla: Tuo Koskinen-Hakkarainen-Vilen ketju menisi täysin ensikauden kolmosena, Holman-Immosen-Snelmannin ketju olisi yksi iskuketju ja jos Hacker jäisi, hänen kavereiksi pari kädellistä ulkkari, olkoot sitten kanukkeja, tai tsekkejä, siinä olisi toinen maaleja tekevä ketju. Ehkä tuonne Koskisen ja Hakkaraisen ketjuun Vilenin tilalle vaihtaisin Löfmanin, neloseen ja vitoseen,sekin tarvitaan, sitten virtanen, Koho, Kolehmainen ja ne loput kyntäjät.
Karsintaa on pakko tehdä, jännittävä nähdä keitä putoaa, uusi valmentaja ratkaisee paljon, minkälaista peliä aikoo peluuttaa, nyt on kuitenkin nähty, että kyntöruunilla ei pärjätä, jotain uutta pelitapaan, sekä pelaajistoon on tultava.

Eikä kai vielä ole tietoakaan, ketä edes jää tämän vuotisesta joukkueesta, hajoaako koko pakka ja ketä saadaan tilalle?
Mutta minä en siitä huolta kanna, kantakoot ne joiden selkä kestää.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällä moni on ollut heittämässä Vilen+Hakkarainen+Koskinen-ketjusta osaa huits vttuun

Aivan varmasti ollaan. Hakkarainen pelasi viime kauteen nähden yllättävän hyvin, kunnes loukkaantui. Koskiselta on nähty tuttua taistelua pelistä toiseen, varmasti Mälkiälle mieluinen peluri. Jaska Vilenille on loukkaantumisten jälkeen tarjottu ykkösketjun ja ykkösyv:n paikkan myötä enemmän peliaikaa, kuin koskaan hänen Sm-liiga urallaan. Maaleja ei ole tullut. Se viimeinen maalintekijän taito puuttuu. Kyllähän Vilen on terhakas pörrääjä duunariketjuun, mutta yli kolmikymppisenä hänet voidaan SaiPan ensi kautta katsoen laittaa pihalle samalla oven avauksella Hakkaraisen kanssa. Sad but true.

Koskinen-Löfman-Yli-torkko
Paakkarinen-Koho-Kolehmainen

Siinä on mielestäni Jonne Virtanen höystettynä SaiPan ensi kauden voimaorja ketjut. Kahta muuta hyökkäysketjua en edes selvinpäin kehtaa alkaa suunnittelemaan.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Tuolla vuodenvaihtumisen ilotulitusta katsellessa mietin yhtä asiaa:
Onko tässä mitään järkeä? Me täällä jauhamme paskaa jostakin ensikauden joukkueesta, kuitenkin seurajohto tekee mitä tekee ja pelaajat omia ratkaisujaan, meidän mielipiteillä ja toiveilla ei ole minkään helvetin vertaa merkitystä. Kun edes tämä kausi ei ole loppu, vaikka päin persettä meneekin, niin tehkööt työtään ne joille se kuuluu, katsotaan sitten mitä siitä tuli.

Tässä ketjussa tavataan seuravan kerran elokuun lopulla, silloin on jo tietoa ensi kauden joukkueesta!!
 

Blur

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Seeprat, Kiekko-Espoo
Tuolla vuodenvaihtumisen ilotulitusta katsellessa mietin yhtä asiaa:
Onko tässä mitään järkeä? Me täällä jauhamme paskaa jostakin ensikauden joukkueesta, kuitenkin seurajohto tekee mitä tekee ja pelaajat omia ratkaisujaan, meidän mielipiteillä ja toiveilla ei ole minkään helvetin vertaa merkitystä. Kun edes tämä kausi ei ole loppu, vaikka päin persettä meneekin, niin tehkööt työtään ne joille se kuuluu, katsotaan sitten mitä siitä tuli.

Tässä ketjussa tavataan seuravan kerran elokuun lopulla, silloin on jo tietoa ensi kauden joukkueesta!!

Spekulointi asiassa kuin asiassa on yksi elämän suoloista.. :)

Mielestäni olisi pitkästä aikaa kiva nähdä joku taitava uzbekistanilainen mies, jolla kasvaa karvoja selässä, tuomaan juonikkuutta hyökkäyspäähän. Tätä hieman näytti Nikiforuk tällä kaudella, mutta ei tuo meidän duunarimateriaaliin sopinut, niin sanottiin heihei.
Ensikauden valmentaja ratkaisee paljon, olisi mielenkiintoista nähdä minkälaista ryhmää aletaan kokoamaan, tämänhetkisellä sopimuspohjalla voidaan koota minkälainen porukka vain, kunhan realiteetit kestävät mielessä eikä hurjastella.

Yksi suuri ihmetyksen aihe on viimevuosina ollut SaiPan budjettijakauma, muilla seuroilla noin puolet budjetista on pelaajien palkkoja, kun SaiPalla se on noin 1/3 osa. Tätä tietysti selittää kallis valmennusryhmä (Mälli, ei Selinkään taskurahoilla ryyppää ja Jamo tarvii uusia suksia kausi kaudelta päästäkseen kisiksen laduille). Kyllähän tällaisessa pikkuseurassa on panostettava valmennukseen, joka pystyy ammentamaan pelaajista kaiken irti, mutta jatkuuko sama linja Mällin jälkeen?

Seuraava kausi onkin sitten juhlakausi ja meillä on luultavasti suhteellisen halpa maalivahti, joka on tällä kaudella ponnistanut liigan eliittiin ja toivottavasti jatkaa samalla linjalla. Jos saamme siedettävällä rahalla Hostikan pidettyä maisemissa, jää entiseen systeemiin verrattuna paljon vapaata rahaa verrattuna esim. kaksikkoihin Zepp - Strömberg, Myllys - Kuokkanen. Tällä kaudellahan heitettiin Puurulaan varmasti isohko raha hukkaan, mutta jossittelu on äärimmäisen helppoa.

Elikkä hommataan ensikaudeksi 300ke lisää fyffeä, Holma ottaa ykkössentterin paikan ja rakennetaan voittavaan joukkuetta.
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ensi kausi juhlavuosi ja liigan viimeistä odottaa karsinnat. Jotenkin olisi siis pystyttävä kehittymään tuolla urheilullisella puolella. Luonnostellaanpa sellainen runko tämän kauden porukasta, millä uskoisin siihen olevan mahdollisuuksia.

Tarkki - Hostikka

Tuominen - xxx
Grönholm - Mälkiä
Mielonen - Iliakis
Rönnberg - Lippojoki/xxx
Vesterinen

xxx - Immonen - xxx/(Lappalainen)
Holma - Hämäläinen V. - Hacker
Yli-Torkko - Tenkanen - Kolehmainen
Koskinen - Koho - Paakkarinen/Jouhkimainen
Virtanen -Löfman - Hattunen J.

Puolustuksessa on hyvä runko, ulkopuolelta tarvittaisiin selkeä ykköspakki ja ehkä Lippojoki muualle hakemaan fyysisiä valmiuksia pelata liigakiekkoa isommassa roolissa mitä nykyään.

Hyökkäyksessä Immoselle pari kunnon laituria ja KalPasta juhlavuoden kunniaksi oma kasvatti kotio ja mestiksestä yksi lupaava kaveri hakemaan läpimurtoa. Omia kasvatteja, ei liikaa vaihtuvuutta ja tämän kauden runkomiehet pidetään. Karu totuus tulee luultavasti olemaan aivan jotain muuta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Luulisin SaiPan pyrkivän panostavan ensivuonna... korjaan ensikaudella, ei pelkästään juhlavuoden takia, vaan muutenkin. Jos kerran liigakarsinnat alkavat, niin on miltei pakko satsata ja yrittää välttää putoamisuhka. Ei ole varaa ottaa riskiä, jos muut pienet häntäpääseurat satsaavat budjettiin ja itse ei sitä tee. Jumbosija ja putoamisvaara ilmaantuvat kuvaan samantien. Kuten monta kertaa todettua, Mestiksestä ponnistaminen takaisin liigaan ei ole helppoa. Jos taas kädet nostetaan pystyyn, niin sitten olisi parempi luopua sarjapaikasta samantien.

Vaikka tämä vaikeaa onkin, niin haluaisin toki, että SaiPa pysyisi liigaporukkana jatkossakin. Itä-suomalaiselle kiekkoilullekin parasta, että edes joku joukkue on liigassa mukana.

Milloinkohan ne siitä uudesta televisiointisopimuksesta saatavat rahat alkavat vaikuttaa seuroissa..?
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Muutaman päivän sisään tullaan julkistamaan yksi pelaajasopimus ensi kaudelle. (maalivahti)

Ei ole vielä kuulunut mitään. Milloinkohan tästä mahdollisesti tiedoitetaan ja julkaistaankohan mahdollisesti muita jatkosopimuksia?
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Ville Hämäläinen

Olisiko siinä meille kakkossentteri ensi kaudeksi? Näinköhän omalla kasvatilla olisi haluja palata takaisin kotikonnuilleen? Pelannut tällä kaudella hienosti. Saldona hyvät tehopisteet 35:ssä ottelussa (11+11=22) KalPan paidassa.

Pelaajakortti -> http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=262
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös