Ted Raikas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Ketjukohtainen juttu kato, ketjukohtainen juttu.Olin sua 10 minuuttia nopeampi TPS-ketjussa ja ihan samalla ajatuksella, heh.
Ketjukohtainen juttu kato, ketjukohtainen juttu.Olin sua 10 minuuttia nopeampi TPS-ketjussa ja ihan samalla ajatuksella, heh.
Legendaarista. Kuten joku sanoikin, katso noita palikoita, joilla Mälkiä on joutunut operoimaan. Voittavan kiekon näkemistä olisi hivenen verran helpompi vaatia, jos pelaajabudjetti ei jatkuvasti olisi parin pienimmän joukossa. Ja siitä, ettei panoksia ole, tuskin kannattaa koutsia tai peli-ilmettä syyttää.Mälkiä on joidenkin kannattajien silmissä puolijumalan asemassa, mikä ei menestykseen nähden ole täysin perusteltua. Ehkäpä se on sitten se Mälkiän SaiPan taisteleva peli-ilme, joka ihmisiä viehättää. Itse näkisin kuitenkin mieluummin voittavaa jääkiekkoa.
Nokelainen voidaan puolestani laittaa samaan kastiin Alpo Suhosen, Juhani Tammisen, Jari Härkälän ja Ismo Läntisen kanssa: En tahdo ikinä nähdä heitä tässä organisaatiossa.Uudeksi valmentajaksi ei ole oikeastaan kuin lukemattomia vaihtoehtoja, joista itselleni mieluisin olisi kokenut Esko Nokelainen.
Legendaarista. Kuten joku sanoikin, katso noita palikoita, joilla Mälkiä on joutunut operoimaan. Voittavan kiekon näkemistä olisi hivenen verran helpompi vaatia, jos pelaajabudjetti ei jatkuvasti olisi parin pienimmän joukossa. Ja siitä, ettei panoksia ole, tuskin kannattaa koutsia tai peli-ilmettä syyttää.
Jyväskylä ja Pori ovat kuitenkin rohkaisevia esimerkkejä siitä, että asiat voidaan tehdä paremminkin. Turkasen vaikeaahan se on, varsinkin nyt kun perinteiset kilpailijat nostavat pelaajabudjettejaan.
Nyky-SaiPassa tälläisiä pelaajia vain ei ole. Joukkue on harmaa kuin Pohjois-Korean armeija, eikä vastuunkantajia/yleisön lemmikkejäkään joukkueessa ole. Tämän johdosta tunnelma hallissakin on tätä nykyä ihmeen lattea. Pelaajat kuitenkin loppujen lopuksi ovat vastuussa tekemisistään ja kannattajien viihdyttämisessä, jos siihen ei pelillisesti kyetä niin jollain muulla tavoin kenties.
En tiedä, onko markkinoinnissa epäonnistuttu, vai missä.
Ensin yksi kysymys: Monta pakkia mielestänne olisi vaihdettava?
Minulle riittäisi yksi, Katulis vaihdetaan uuteen ulkkariin, mieluimmin amerikkalaiseen/kanadalaiseen varmaan oman pään, mutta myös fyysiseen peliin pystyvään mieheen. Koko syksyn pelejä seuranneena olen sitä mieltä, että Iliakis pitämällä meillä on kohtuullisesti kiekolliseen peliin pystyvä pakisto, mutta kovuus on puutteellinen, jos Levokari jää, niin yksi puolustuspään varmuutta ja maalin eteen kovuutta tuova pakki riittää, tämä tietenkin edellytyksellä, että esimerkiksi Mielonen, Grönholm ja Tuominen jatkavat täällä, Lippojoen SaiPassa jatkamiseen kyllä uskon.
Tuo uusi pakki voisi olla esimerkiksi viimekaudella Tapparassa pelanneen Burke Henryn tyylinen peluri, tämä ei tarkoita, että se pitäisi olla hän, vaan tyyliltään hänen kaltaisensa, kiekollinen peli onnistuu kohtuu hyvin ja oman maalin suojelussa myös kovat otteet löytyvät tarvittaessa.
Jonas Rönnberg on aivan siinä ja siinä tarvitaanko häntä enää, mielestäni Mielosen mahdollinen jääminen antaa mahdollisuuden Rönnbergistä luopumiseen, mutta jos Juho ei ole tyytyväinen peliaikaansa ja vaihtaa maisemaa, silloin Rönnbergiä tarvitaan.
Onkohan Ismo Lehkosella jo ensi kauden työpaikka selvä? Itse hänet näkisin mielelläni SaiPan peräsimessä.
Samaten. Ismo Lehkonen sopisi mainiosti SaiPan vastuuvalmentajaksi. Lappeenranta ei vaan taida olla kovinkaan houkutteleva vaihtoehto Lehkoselle.
Ikalla on kuitenkin sen verran huonot Liigameriitit, että tuskimpa isommat seurat (Kuten Jokerit tai HIFK) ovat kiinnostuneita hänestä, koska kahdet potkut kesken kauden (Lukosta ja HIFKistä) ei ole oikein mairitteleva tilasto, vaikka Mestiksessä tulosta onkin kohtuullisesti(?) syntynyt.
Oliko tuo toivomus juuri Lehkosta ajatellen? Ei jatka vaan vaihtoehtoja ovat kuulemma lähinnä Lehkonen, Rautakorpi ja Toivola. Myös Mälli on ollut mukana spekulaatioissa. (EDIT: Itse en kyllä Mälliä tänne halua)Ässät toivottavasti jatkaa Suhosen kanssa.
Oliko tuo toivomus juuri Lehkosta ajatellen? Ei jatka vaan vaihtoehtoja ovat kuulemma lähinnä Lehkonen, Rautakorpi ja Toivola. (EDIT: Itse en kyllä Mälliä tänne halua)
Pakko ottaa osaa spekulaatioihin. Ika olisi ok myös sputnik-peräsimessä, mutta luulenpa suurperheen isänä jäävän länteen, joko Pori tai Hämeenlinna. Viime mainitussa jo valmiiksi velipoika ja Kaakku Kaarela. Eikä matka kotiin ylikäymätön.Ismo Lehkonen sopisi hyvin SaiPan ensi kauden päävalmentajaksi. Selin Lehkosen avuksi, niin mikä ettei.... Ässät toivottavasti jatkaa Suhosen kanssa. HPK on ainut SaiPan kannalta paha paikka, jos kyseisestä valmentajasta joudutaan huutokauppaa käymään.
Jos Ismo Lehkosta ei ensi kaudella SaiPan vaihtoaitiossa nähdä, niin seuraava vaihtoehto minun papereissani on parivaljakko Ari-Pekka Selin - Vesa Surenkin. Selin jatkamaan työtään tutussa ympäristössä seuran pelitavan ja kulttuurin hyvin tuntien ja Surenkin varmistamaan sitä, että äijä-meininki jatkuu SaiPassa.
Pahoin pelkään, että APS saa joukkueen huostaansa Myllyksellä ja Kallioniemellä tms. höystettynä. Vetovoima on mikä on ja jämämiehillä jatketaan taistelua sarjapaikasta. Kun ei ole pätäkkää, ja osakkeenomistajien etu menee kaiken edelle.