SaiPa kaudella 2002-2003

  • 151 783
  • 1 966

Vaicci#63

Jäsen
Minäkin olen ajatellut tuollaista junnupohjaa.
Mutta jos haluttaisiin tuollainen junnukenttä joka tekee pisteitä,olisi hyvä peluutta jätkiä jo nyt yhdessä.Tämän lisäksi kentän pitäisi saada peliaikaa ja vastuuta.Mitä aikaisemmin jätkiä alkaa peluuttamaan yhdessä sitä paremmin he tuntevat toisensa.Uskon kuitenkin että Skriko ei sitä tee,ainakaan tällä kaudella.Jos Pantteri vaikka saisi revittyä peliaikaa jostain,vaikka kolmosesta niin miksei voisi kokeilla vaikka tälläistä:

Yli-torkko-Koho-Somppi/kerman
Hana-Tikkanen

Mutta tällä kaudella moinen tuskin onnistuu.Muistaakseni HPK oli jättänyt pelipaikkoja junnuilleen (louhi,Somervuori,Miettinen ym.

Pitäisi uskaltaa antaa vastuuta nuorille eikä pitää heitä nelosessa ja myöhemmin pistää pelaamaan Mestiksessä.
Ainoa nuori pelaaja jolle on annettu tähän mennessä vastuuta on Joni Yli-Torkko.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
mirasane: Sorry, jos loukkasin. Ei ollut tarkoitus. Onko sinun mielestäsi sattumaa, että juuri Kärpät ja Saipa pelaavat vuodesta toiseen ns. epäfyysistä kiekkoa? Kärppien ja Kalevan suhteen asian ovat julkisesti kertoneet mm. Jukka Junno ja Tami. Saipan ja Etelä-Saimaan linjasta olen kuullut haastatellessani Heikki Mälkiää ja Ilkka Kaarnaa. Kumpikaan osapuoli, Saipa ja Kärpät, eivät kertoneet asiaa nöyristellen, vaan ihan rehtinä linjanvetona. Mitäs pahaa siinä on, jos ottaa linjakseen HIFKistä ja Ässistä poikkeavan pelitavan? Eipähän ole 13:a samanlaista joukkuetta liigassa. Minä vain en satu pitämään epäfyysisestä kiekosta, mutta sehän on minun asiani/ongelmani.

Joukkueiden ja eri medioiden välinen yhteistyö ja mielipidevaikuttaminen on hyvinkin yleistä. Ei ole salaisuus, että HIFKin ja Maikkarin Hokinaitin välit eivät ole hyvät, joten saamme nauttia Hokinaitissa Ika Lehkos -tyyppisestä julkisuudesta. Jos joku aviisi jopa pääkirjoituksessaan mollaa kiekkoväkivaltaa, on päivänselvää, että se on myös lehden urheilutoimituksen linja.

Kiva, että joku täälläkin vahvistaa, että Viitaluomasta(kin) on keskusteltu. En siis länkyttele huvikseni nimiä kehiin.

Ja onnittelut Bombicista, jos Saipaan sitten jää. Kaveri on oikeasti kova ja tuo väriä liigaan.
 

diego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruotsi
Vahvasti fyysisyyttä joukkueeseen saattaa tuoda Jonni Vauhkonen, joka on neuvotellut jo jonkin aikaan Saipan kanssa. Jonnilla oli aiemmin virityksiä jopa Tapparaan, mutta homma meni kiville joka suuntaan , esim. Kaaneihin , Matikaisen järjettömän pyynnön vuoksi. Olisi Jonnin puolesta suotavaa, että Matikainen todellakin olisi hintaansa siirron suhteen pudottanut. Kyllähän fyysisyydellään Vauhkonen olisi ihan hyvä hankinta Saipalle, ja aivan toista luokkaa kuin Mattila.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti diego
Kyllähän fyysisyydellään Vauhkonen olisi ihan hyvä hankinta Saipalle, ja aivan toista luokkaa kuin Mattila.

Samaa mieltä olen. Mielummin minä Vauhkosen ottaisin kuin esim. Kottilan tai Riihijärven, joista täällä on puhuttu. Mutta kun muutama viikko sitten puhuin Vauhkosen kanssa, ei tällä ainakaan silloin ollut kytköksiä mihinkään liigajoukkueeseen. Kovasti vakuutteli minulle katsovansa pelipaikkaa ensisijaisesti Keski-Euroopasta. Mielelläni kuulisin mikä on tietolähteesi, joka tietää, että SaiPa ja Vauhkonen neuvottelisivat. Toivottavasti lähteesi on luotettava.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti mirasane


Samaa mieltä olen. Mielummin minä Vauhkosen ottaisin kuin esim. Kottilan tai Riihijärven, joista täällä on puhuttu.

Mielelläni näkisin Kottilan puskemassa keskityksiä sisään vastustajan puolustuksen keskeltä elikäs kyseessä lienee Konttila. No turha viesti. Nykytilanteessa Vauhkonen kelpaa kyllä. Mites nämä asetelmat ovat muuttuneet tekemäsi haastattelun jälkeen? Eli muuttiko Mattilan kieltäytyminen tilannetta tähän suuntaan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Aksu


Mielelläni näkisin Kottilan puskemassa keskityksiä sisään vastustajan puolustuksen keskeltä elikäs kyseessä lienee Konttila. No turha viesti. Nykytilanteessa Vauhkonen kelpaa kyllä. Mites nämä asetelmat ovat muuttuneet tekemäsi haastattelun jälkeen? Eli muuttiko Mattilan kieltäytyminen tilannetta tähän suuntaan.

Heheh! Hauska kirjoitusvirhe jäänyt tuonne viestiin. Ei Kottilakaan huono vahvistus olisi:
Kaveri on lähes kaksimetrinen --> SaiPa kaipaa kokoa
Futiskauden päätyttyä työtön --> halpa
Ei lähde tappeluihin mukaan --> sopii SaiPa-profiiliin

Nyt kun asiaa miettii, niin alkaa tuntua jo lähes varmalta, että Kottila siirtyy SaiPaan. Täytynee mennä johonkin HJK-foorumiin laittamaan huhu liikkeelle. :D
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Sanokaas JA:n SaiPan kannattajat, että minkälainen musa meidän ladossa pitäisi soida?

Itselläni on hieman jalka oven välissä siihen suuntaan, että voin ehdottaa isoa remonttia hallin musiikkeihin.

Mutta mitäs te haluaisitte kuunnella? Lähinnä kysymys koskee seuraavia asioita:

1) Musiikkityyli:
a) Sekaisin kaikenlaista
b) Keskitytään johonkin tiettyyn tyyliin

2) Jos B niin mitä?
a) Teknohumppakonemusaa
(britneyt, kyliet, poikabändit, vanhemmat 90-luvun teknot..)
b) Radio Suomi
(kotimainen iskelmä ja/tai kotimainen pop)
c) Hittimusa
d) Alternative rock / hard rock
(stone temple pilots, creed, puddle of mud...)

(jätin tästä pois rock'n'rollin koska HIFK on jo niin profiloitunut siihen)

3) Haluatko halliin maalisumutorven?

4) Onko mielestäsi "Lätkä lentää" ehdoton maalilaulu vai voisiko sen jo vaihtaa?

Itse haluaisin torven, haluaisin vaihtaa maalibiisin ja haluaisin profiloittaa SaiPan tiettyyn musiikkiin, en vielä kerro mihin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällä sitä taas ollaan... foorumitkin toimii ja kaikkea ja viestejäkin on tullut monta sivua lisää. Oli ilmeisesti katkon aikana poijille ja kenties tyttösillekin kertynyt paljon SaiPa juttuja.

Mihinkäs tässä nyt tarttuis. Pelaajapolitiikasta sitä varmaan voisi puhua. Vai että oltais Bombermania viemässä HIFK:n jo ennen yhtään kunnon luistimenvetäisyä? Voi olla että joku tärkeä huomautus aiemmista viesteistä on jäänyt okulaareiltani huomaamatta, mutta mikäs tuollaiseen temppuun voisi olla syynä? Bombicin liian ilkeä naamari vai mahd. liian kova palkka? Hämmentyisin suuresti jos SaiPa noin paperilla katsottuna ainoan kunnolla fyysisen pakkinsa punapetoihin lahjoittaisi?
Olisi kiva kuulla enemmän tämän huhun (oletan sen sellaisena) taustoja?

Tulijoita veikkaillaan, mutta varmaa ei ole kelläkään mistään... Vauhkosta en nyt kunnolla muista pelaajana, nimi on toki tuttu ja olen varmasti kaverin nähnyt pelaavankin. Tälläiset rivimiehet tuppaa vaan aina unohtumaan, mutta jos miehessä kuitenkin on potentiaalista kovistelua niin tulkoon ihmeessä...
Suuren HIFK:n miehen JHagin mainitsema Viitaluoma pärisyttää kellojani hiukan kovemmin jo, kyllä kiitos HIFKisiä kovistelijoita tänne vaan. Mitä nuorempia sitä ahnaampia... harasoo.

E-S:n linjasta minulla ei ole aiemmin ollutkaan mitään tietoa, ainakaan tälläistä. Tietämättömyydessä elänyt mieleni yllättyi kyllä suuresti ja samalla moni palanen tuli loksahtaneeksi paikalleen. E-S:ta ei tietenkään voi tavallaan syyttää linjastaan, jos se on kauttaaltaan väkivaltavastainen. SaiPan organisaatiolle se linjaus tietysti on eräänl. riippakivi joka hiertää myös menestyksenjanoisia kannattajia. Mielellään minä näkisin pelottavia kovanaamoja varsinkin maalinedustalla, nykyinen pakisto on sen verran baletista että valmiiksi pelottaa kiekkokauden alkuvihellykset. Tuosta porukasta kun vielä Bombic pois revittäisiin niin itku ja hammastenkiristys olisi tosiasia samantien... Tässä nähdään pienten paikkakuntien ongelmat, jos joku sanomalehti määrää sen millaisia pelaajia joukkueessa saa olla, kuljetaan aika heikoilla jäillä.
 

Honug

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Murmelille

3. Haluan.

4. Lätkä lentää-biisi saisi kyllä olla edelleen maalilauluna, siis se Osmo's Cosmoksen versio..

Muuten tuohon taukomusiikkiin en ota kantaa, kunhan sen suhteen tehdään jotain muutoksia aiemmista kausista.
 

stuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues
Murmelille vastauksia

1. Sekaisin kaikenlaista paitsi Suomi humppaa.

3. Torvi menisi matkinnan puolelle...no comments

4. Vanha maalibiisi täytyy säilyttää, perinteitä täytyy vaalia. Perinteitä jos kerran on.
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Hallin musiikista

Niin, kaikki muu periaatteessa käy mutta ei mitään teknohumppakoneteinipoppimusaa. Jotain raskaampaa, kiitos.

Maalilaulun voisi vaikka vaihtaa, onhan tuo lätkä lentää-biisi ollut jo aika kauan, vaihtelu virkistää. Mitenkäs muuten sisälletulobiisi, vieläkö tullaan Scooterin tahdissa?

Ja tuo maalisumutorvi on enemmän kuin tervetullut.
 

OJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
1)
b) Sekalaisia vaan

3) Jos se olisi mahtipontinen eikä mikään hiljainen pilipalitorvi

4) Se alkuperäinen SaiPa-laulu on ehdoton

Tosin nykyään noilla ei ole paljoa väliä kun tauot täyttyy mainoksilla ja biisit ehtivät jos ehtivät soida sen 3 sekkaa johtuen siitä 5 sekunnin vaihtosäännöstä. Paras uudistus olisi poistaa ne taukomainokset jolloin musiikille jäisi aikaa. Tunnelma paranisi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
1. Sekalaista tietty, että on kaikille jotain...

3. Torvi vaan sinne...

4. Lätkä lentää saa kyllä pysyä minunkin puolesta, mikäs siinä huonoa nyt olis... =)

P.S. Rammsteinia halliin! =)
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
1) Musiikkityyli:

b) Keskitytään johonkin tiettyyn tyyliin

2) Jos B niin mitä?

e) äänestän rock'n rollia...

mualimassa on niin paljon hyviä rokkibiisejä, että kyllä sieltä löytyy biisit SaiPallekin, ilman että soitetaan samoja kappaleita kuin Helsingissä... Mielestäni tältä alueelta löytyvät ne parhaat ja innostavimmat kipaleet.

Teknojumputuksen ja listahittien soittaminen tuossa ladossa, jota myös Kisapuistoksi kutsutaan, on aina herättänyt ainakin minussa jonkin sortin hilpeyttä. Ei oikein istu maalaisjoukkueen imagoon, imho.

Samaten en usko että pelaajiakaan innostaisi jos hallissa raikaisi kotimainen iskelmämusiikki.

Tuo alternative rock -osasto olisi varmasti noista "pakotetuista" vaihtoehdoista se paras.

3) Haluatko halliin maalisumutorven?

Juu, eipä ole mitään tätä vastaan.

4) Onko mielestäsi "Lätkä lentää" ehdoton maalilaulu vai voisiko sen jo vaihtaa?

Ei mitään syytä vaihtaa. Mutta jäälle tulo -biisi sen sijaan vaihtoon ja vilkkaasti, ktos. No more Scooter, so to speak.
 

Haba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, HIFK
Katkesi nettiyhteys sitten sopivasti viimeisen viestini jälkimainingeissa. Yliopiston verkko my ass...

Mä oon jostain tuntemattomasta syystä missannut sen E-S:n päätoimittajan kirjoituksen, tuli sekin ihan yllärinä. Kyllähän tommoinen jos mikä kertoo hiton paljon lehden linjasta! Ja Ili & Mälli on asian suoraan sanonut. No, onhan jokaisella (lehdelläkin) oikeus omaan linjaan mitä pitää soveliaana (kaukalossa tai sen ulkopuolella) ja mitä ei. Mutta on tässä silti aikalailla ristiriitaiset fiilikset asian suhteen.

Eipä LPR:ään tosiaan oo ketään kuumakalleja tai tappelijoita roudattu, pelaajapolitiikka on linjansa säilyttänyt. Se miten paljon E-S siihen sitten vaikuttaa tai on vaikuttamatta niin sillehän ei täältä käsin paljoa voi tehdä. Eli näillä mennään. En mäkään kannata varsinaisten tappelijoiden ostoa, paljon mielummin fyysiseen kovaan peliin kykeneviä jätkiä jotka osaavat myös pelata -ja päinvaston. Ei siis ikuisesti periaatteella "pieni on kaunista jne..."

Mutta vaihtelu varmasti virkistää, varmasti olisi jengiä tullut Kisapuistoon ihan vaan kattoo Nielikäistä värikkyytensä takia jos Pasi olisi tänne päätynyt (ja tehnyt hyvää SaiPan värittömälle ja ei-fyysiselle imagolle). Mutta ollaan iloisia Bombicista, kaikki merkit lupaavat hyvää tässä vaiheessa. Ja toivottavasti hyvien peliesitysten lisäksi kaveri tuo myös sitä kauan kaivattua fyysisyyttä jengin otteisiin.

Kovin on kyllä kapoinen ja hento SaiPan puolustus jos Bombic lasketaan vahvuudesta pois. Ei Ili voi olla niin hullu, että Bombic päästettäisiin muualle, ellei sitten käy niin ikävästi että kaveri osaa vaan ja ainoastaan tapella ja rähistä. Jani Virtanen olisi erinomainen täydennys pakkikalustoon. Esim kahdessa alivoimakentässä olisi hyvä olla molemmissa yksi pakki joka oikeasti pystyy siihen oman maalin edustan siivoamiseen. Ja mitäs sitten, jos vaikka joku matsi Bombic on sivussa loukkaantumisen tms takia. Matti Hana voisi olla toinen kuka pystyy siivoamaan oman maalin edustaa, mutta kokematon kundi sekin on, ei liian suurta viittaa niille harteille. Mutta, man ska titta...

Ja murmelille:

1: B

2: ei olisi ollenkaan huono idea valita jokin tietty tyyli ja profiloitua siihen. Mä oon kyllä itte niin kaikkiruokainen musiikin suhteen että en osaa valita mitään tiettyä. Mutta mielummin silti profiloituminen johonkin kuin sekalainen "vähän kaikkea" -tyyli.

3: ehdottomasti!!

4: vähän ristiriitainen tilanne. Perinteitä täytyisi kyllä kunnioittaa, mutta toisaalta aikansa kutakin. Riippuu paljon siitä mitä olisi tulossa tilalle. Onhan se biisi kauan ollut ja aikansa palvellut, mutta ehkä just siks siihen on niin tottunut eikä oikein osais luopua. Paljon riippuu tosiaan vaihtoehdosta.
 

Pioneer

Jäsen
1) Musiikkityyli:

Sekaisin kaikenlaista, tilanteen mukaan.

2) Jos B niin mitä?

Menneellä kaudella kaiken muun lisäksi alkoi hämätä ylenpalttinen teknojumputus, jota tuli aaaaaaaivan liian paljon. Mitään synkistelyä ei musiikin todellakaan tulisi olla, mutta rock toimisi huomattavan paljon paremmin hallimusiikin selkärankana. Teknon miellän lähinnä hippilajeihin sopivaksi jumputukseksi. Kitaraa koneiden sijaan, kiitos.

3) Haluatko halliin maalisumutorven?

Mikäettei. Kunhan ei huuto ole liian infernaalinen, tietysti.

4) Onko mielestäsi "Lätkä lentää" ehdoton maalilaulu vai voisiko sen jo vaihtaa?

Ehdoton todellakin, mutta Liikasen versiota en ole kannattanut sen jälkeen kun Osmos Cosmos julkaisi oman versionsa. Rokimpi versio jälleen ensi kaudella kehiin.

Hyvää hallimusiikkia ei ole mikään musiikki yksinään. Asiansa osaava DJ laittaa oikeanlaisen biisin oikeaan kohtaan ja nostaa täten tunnelmaa. Jonkinlaisena selkärankana olisi hyvä olla vauhdikkaan kontaktilajin henkeen sopivaa reipasta ja repivää. Omat musiikkimieltymykset alkavat kuitenkin painaa päälle liikaa tarkemman analyysin tekemiseen, tuskin hardcore punk toimisi Kisapuistossa sitäkään vertaa mitä viimekauden Scooterit.

Teknot, BSB't sun muut pilputukset pysyköön yökerhoissa, kaukana Kisapuiston kaiuttimista ja niiden tilalle mitä tahansa rokimpaa, niin ainankin minä olen tyytyväinen. Ugh.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Musiikki

Olen sitä mieltä, että kyllä jäähallissa pitää rock'n'roll kuulua, valikoimaa riittää biisien suhteen, että tuskin kenenkään kopioimiseksi menee. Tai sitten rankempaa rokkia!
Lätkä lentää ehdottomasti, Osmo's cosmoksen versiona :cool: .
Ja jäälle tulobiisiksi jotain muuta, jotain rokkia tietenkin...
Pääasia ettei mitään teknojumputusta!
 

Aksu

Jäsen
Musiikki rock ja heavy voittoista, kiitos. A-teensit sun mut häröilijät saa jäädä kotiin kuunneltavaksi. Sekalaista poppia saa näillä reunaehdoilla laittaa varsinkin erätauoilla, mutta pelin aikana kaipan räminää ja meininkiä.

Maalisumutorvi kuulostaa hyvältä. Tänne vaan.

Maalilaulu pysyköön. Jätetään siis jotain vanhaa uuden astuessa kuvioon.
 

KuPLa

Jäsen
Suosikkijoukkue
¤ Saipa ¤
kyllä niin juu kaikki rallatukset al´a BSB, Nsync tai vastaavaat mitä siellä on soitettu pois...tilalle jotain "rankempaa" ei tietenkään mitään sorsan tappo musaa.
aloin miettimään noita biisejä...juu sissäntuloon sopisi mielestäni In Flamesin Dialogue with the stars instrumental...mutta aivan *tin hyvä tai sitten jotain vanhempaa
esim. Iron Maiden....
ja vielä yksi...olin ja olen vieläkin aika pettynyt siihen että
Jorma Kääriäinen & Agents yhtyeen biisi ´olen syytön´ ei enää soi ku jäähy tulee omasta mielestäni se sopi aivan loistavasti siihen tilanteeseen :)
Torvi....noh mitäs haittaakaan siitä olis?
 

Willimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rockia vaan kehiin tyyliin 70 luvulta Ballroom Blitz, Cum On Feel The Noize, Easy Livin, Paper Plane, 60-lukua esim. CCR, 50-lukua esim. Eddie Cochran, siihen päälle AC/DC, Guns'n'Roses ym. sen tyylistä.
 

theref

Jäsen
Lyödäänpä nyt kuitenkin jarruja sen verran päälle, että ei nyt vielä olla myymässä sitä Bombicia mihinkään. Ainahan näitä juttuja liikkuu, kuten JHagkin totesi.

Hengitetään syvään ja odotellaan nyt vain niitä harjoituspelejä.
 

Basso

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutokset ovat mielestäni tervetulleita kunhan ei vaihdeta "Lätkä lentää" -biisiä by Osmos Cosmos. Toivottavasti se soikin paljon tulevana kautena, eihän siihen kuitenkaan koskaan kyllästy!!!

Kisapuistoon ei varmaankaan saada mm. valotehosteita, nehän parantaisi tunnelmaa, ja kenties houkuttelisi lisää katsojia? Ehkä sitten hamassa tulevaisuudessa olevan halliremontin jälkeen!

Musiikki saisi olla hard rockia tai vielä rankempaa, kunhan siinä on tunnelmaa nostavaa biittiä. Erityisesti joukkueen sisääntulo / esittely vois olla näyttävämpää.
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Andrew wk

Halliin soimaan siiinä on kunnon tykitystä
"party hard"
Taikka matkikaa nhl:stä ja soittakaa ramonesia
 

diego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruotsi
Mirasane: Vauhkosen vaihtoehdot tällä hetkellä ovat Saipa tai ulkomaat. Saipan suhteen tällä hetkellä pallo Jonnilla , eli homman pitäisi ratketa pikaisesti. Ja lähteet ovat todellakin riittävät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös