SaiPa kaudella 05-06

  • 240 445
  • 1 433
Tila
Viestiketju on suljettu.

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Joni91 kirjoitti:
Ei pitäisi olla vaikea homma.

Voi olla kuules hyvinkin vaikea homma. Tässä on enää kuukausi liigan alkuun, toivottavasti ei tehdä nyt mitään ratkaisuja pelaajien suhteen juostenkusten.
 

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Aksu kirjoitti:
Mistä sinä tiedät?

Eihän Saipa voi Ströbällä lähteä kauteen, vaan joku on hankittava. Eikö niin Aksu?

Sehän on selvä asia, että joku liideri hyökkäykseen on saatava ja pian. Ei kolmen kuukauden päästä silloin on liian myöhäistä.
 
Viimeksi muokattu:

Aksu

Jäsen
Joni91 kirjoitti:
Eihän Saipa voi Ströbällä lähteä kauteen,vaan joku on hankittava.Eikö niin Aksu?

Sehän on selvä asia,että joku liideri hyökkäykseen on saatava ja pian.Ei kolmen kuukauden päästä silloin on liian myöhäistä.

Sanoit, ettei sen pitäisi olla vaikea homma. Kysymykseni koski sitä. Vastaas uudestaan.
 

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Aksu kirjoitti:
Sanoit, ettei sen pitäisi olla vaikea homma. Kysymykseni koski sitä. Vastaas uudestaan.

Ai sori, en heti tajunnut.

Saipallahan on tarpeeksi rahaa siihen hyökkääjään eikö? Se maalivahdin hankkiminen tai yhtä tasokas kuin Duba onkin vaikeampi hankkia. Siinä lyhyesti vastaus kysymykseesi.
 
Viimeksi muokattu:

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Joni91 kirjoitti:
Saipallahan on tarpeeksi rahaa siihen hyökkääjään eikö?

Luultavasti on, JOS löytyy hinta-laatu suhteelta sopiva, ja sehän on tunnetusti kaikkea muuta kun helppoa. Onneksi SaiPalla on käynyt yleensä aika hyvä flaksi näissä asioissa.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Joni91 kirjoitti:
Saipallahan on tarpeeksi rahaa siihen hyökkääjään eikö?Se maalivahdin hankkiminen tai yhtä tasokas kuin Duba onkin vaikeampi hankkia.

Viimeisen huhun mukaan SaiPan hallituksen kimppaässäarvasta olisi tullut voitto ja viimeisen saunaillan pullot on vielä palauttamatta. Rahaa siis on kuin roskaa. Kaksi kanadalaista hyökkääjää ja Martin Brodeur ovat jo lentokoneessa matkalla Lappeenrantaa. Tämähän on ihan vitun faktaa.. VITTU!
 

ahal

Jäsen
Palstalaiset eivät tahdo millään uskoa Mikko Strömbergin kykyihin. Kaikki näkemäni Mikon pelaamat pelit viimeisen puolen vuoden aikana hän on pelannut hyvin. Ollut kentän parhaimmistoa. Minusta on aivan ennenaikaista teilata miestä sen vuoksi, että tulee Mestiksestä, nimi on Strömberg ja ikää on jo 26 vuotta. Annetaan nyt näyttömahdollisuudet ensin. Enemmän olen huolissani Hostikasta, vaikka voi olla, että sekin on turhaa. Mutta kolmas (tai toinen) veskari on toki tarpeen. Tää veskari-itku on vähän sama asia kuin jos sanottaisiin, että pakin nimi on Kokko ja se on pieni ja tulee Oulusta, niin ei voi millään olla hyvä! Rauhoittukaa hyvät ihmiset.
 

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joni91 kirjoitti:
Ai sori,en heti tajunnut.

Saipallahan on tarpeeksi rahaa siihen hyökkääjään eikö?Se maalivahdin hankkiminen tai yhtä tasokas kuin Duba onkin vaikeampi hankkia.Siinä lyhyesti vastaus kysymykseesi.

Niin ikävää kuin se nyt onkin, niin välttämättä ei riitä, että on massia. Sitä on muillakin seuroilla, joilla tarve on todella suuri. Mm. Jokerit ja IFK tulee (toivonmukaan) tekemään kaikkensa saadakseen sen 2-4 ulkolaista. Tosiaan Dubastakaan ei liiemmin sitä rahaa "jäänyt säästöön" kun puoli-ilmainen oli muutenkin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Noh, kyllä tässä Ströbään luottoa on. Ei se siitä. Ihan alusta saakka olen ollut tyytyväinen, että mies saatiin SaiPaan. Ottajia olisi varmasti ollut muuallakin. Varmasti parhaita markkinoilla olleita suomalaisia maalivahteja, joissa hintalaatusuhde oli/on kohdallaan. Tästä tuskin on epäselvyyttä.

Lähinnä nyt olen vaan sen perään, että joku toinen maalivahti on saatava, sillä Hostikkaan en luota kakkosmaalivahdin virassa vielä. Vaikka häntä kohtaankin on odotuksia tulevaisuuden varalta, mutta se on sitten aikanaan. Ei ensikausi vielä.

Toivon totisesti, että Strömberg tekisi Bäckströmit tulevalla kaudella.
 

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Ted Raikas kirjoitti:
Noh, kyllä tässä Ströbään luottoa on. Ei se siitä. Ihan alusta saakka olen ollut tyytyväinen, että mies saatiin SaiPaan.

Lähinnä nyt olen vaan sen perään, että joku toinen maalivahti on saatava, sillä Hostikkaan en luota kakkosmaalivahdin virassa vielä. Vaikka häntä kohtaankin on odotuksia tulevaisuuden varalta, mutta se on sitten aikanaan. Ei ensikausi vielä.

Minä en ainakaan vielä usko, että Strömberg pystyisi hoitamaan ykkösmaalivahdin paikan, mutta kai se jossan vaiheessa pakko on uskoa, kun kauden alkuunkaan ei ole enää edes kuukautta. Ajatelkaa nyt mikä sotku olisi, jos Strömberg ei meille olisi tullutkaan. Eli onneksi tuli.

Hostikka pelaa luultavasti ensi kauden vielä A-junnuissa, niin hän saa lisää varmuutta otteisiinsa. Toinen hyvä paikka Hostikalle olisi Mestis koska siellä hän saisi kokemusta miesten peleistä, eli ensi kaudella ei ole vielä käyttöä meille.
 
Viimeksi muokattu:

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joni91 kirjoitti:
Hostikka pelaa luultavasti ensi kauden vielä A-junnuissa,niin hän saa lisää varmuutta otteisiinsa.Toinen hyvä paikka Hostikalle olisi Mestis koska siellä hän saisi kokemusta miesten peleistä,eli ensi kaudella ei ole vielä käyttöä meille.

Ei kai nyt jumaliste Hostikkaa pidä laittaa mestikseen ainakaan nykytilanteessa kun ei ole kuin nuo kaksi maalivahtia! Toisekseen Hostikka täyttää jo 21v eli kyllä silläkin alkaa olemaan aika päästä miesten peleihin. Pelaa sitten ne 10peliä loppukaudesta kun pleijaripaikka on karannut.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joni91 kirjoitti:
Minä en ainakaan vielä usko,että Strömberg pystyisi hoitamaan ykkösmaalivahdin paikan,mutta kai se jossan vaiheessa pakko on uskoa,kun kauden alkuunkaan ei ole enää edes kuukautta.
Dubaan minä alunperin uskoinkin nimenomaan ykkösenä ja Ströbään hyvänä, ellei erinomaisena haastajana. Nyt on tilanne toinen ja en millään jaksa uskoa, että SaiPan resursseilla selkeää, niin selkeää ykkösmiestä kuin Duba olisi ollut, hankitaan. Luultavimmin sopiva haastaja Strömbergille.
 

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Hevonen kirjoitti:
Ei kai nyt jumaliste Hostikkaa pidä laittaa mestikseen ainakaan nykytilanteessa kun ei ole kuin nuo kaksi maalivahtia! Toisekseen Hostikka täyttää jo 21v eli kyllä silläkin alkaa olemaan aika päästä miesten peleihin.

Saipahan on hankkimassa uutta maalivahtia Pohjois-Amerikasta. Hostikan todennäköisin pelipaikka ensi kaudella on Mestis, sillä Saipalla on tulevaisuudessa tälle herralle käyttöä, ja olisi suotavaa saada hyvissä ajoin miesten pelejä alle.
 
Viimeksi muokattu:

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Iso Vaalee kirjoitti:
Vai on Saipa hankkimassa uutta maalivahtia Pohjois-Amerikasta.. Eihän siinä mitään, saa nähdä kenet saavat " kaapattua ".

Tietty kaikki on saatavilla, mutta se maksaa rahaa! Voivoi Toomasi minkä teit...

Todellakin maksaa, ja vaikka olen jo Duban ehtinyt täällä haukkua, niin yhtä tasokasta maalivahtia Saipa ei tule saamaan. Mutta kumminkin sellaisen joka pystyy pelaamaan Saipalle pisteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi se maalivahti pitää tuoda ulkomailta? Suomessa on nähty näitä kalliita jenkkifloppeja hyvin usein esim. Bruce Racine (ex-Ilves), D. Stathos tai se Tapparan "viimevuotinen NHL-apu" jne. Tosin on niitä todellisia maalivahtejakin tietysti nähty esim. T. Thomas tai S. Roloson. Mielestäni Strömberg olisi kuitenkin kokeilunarvoinen aloittava ykkösveska! Hostikka toimisi luukunavajaana. Suurimmat puutteet ovat edelleen kuitenkin hyökkäysosastolla. Sieltä puuttuu edelleen tehoja!!! Pari nikkaria sinne nyt niin saataisiin vähän uskottavuutta sillekin osastolle.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Pujottelukeppi kirjoitti:
Miksi se maalivahti pitää tuoda ulkomailta? Mielestäni Strömberg olisi kuitenkin kokeilunarvoinen aloittava ykkösveska! Hostikka toimisi luukunavajaana.

Etkös melkein itse vastannut omaan kysymykseesi tuossa. Kokeilunarvoinen on eri asia kuin valmis ykkösveska. Mikäli Strömberg ei pysty venymään niin SaiPalla olisi enää tarjota Hostikka. Erittäin riskialtista.

Kotimaisia liigakokemusta omaavia vahteja ja ykköseksikin pystyviä taitaa olla vapaana varsin vähän. Joten ulkomaillehan se on katseet suunnattava. Ei sieltä tietysti mitään "Neil Littleä" tarvitse hakea (eikä tietenkään SaiPalla tällaisiin olisi varaakaan) mutta joku nuorempi kaveri joka esim. on jäämässä pieneen rooliin AHL:ssä ensi kaudella. Haastaja Strömbergille, turha tuota ykköstorjujan paikkaa on ilmaiseksi antaa kaverille jolla ei ole minkään valtakunnan näyttöjä SM-liigassa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Pujottelukeppi kirjoitti:
Mielestäni Strömberg olisi kuitenkin kokeilunarvoinen aloittava ykkösveska! Hostikka toimisi luukunavajaana.
Siinäkö se Hostikka sitten kehittyisi liigavahdiksi? Entä kuinka järjestäisit sitten A -junnujen maalivahtipelin?

Asiat eivät ole aivan niin mustavalkoisia, kuin moni Strömberg - Hostikka -kaksikolla liigaan lähtöä kannattava luulee.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös Hostikalle haluttu (vaiko jopa luvattu?) Mestis-pelejä alle, jotta olisi jatkossa valmiimpi torjumaan liigassa? Nyt tosin alkaa Mestiksessäkin olla joukkueet jo sen verran täynnä, ettei ainakaan automaattista peliaikaa olisi luvassa missään.

Vaan sitten sananen Strömbergistä. Itse olin hyvin, hyvin, skeptinen miehen onnistumiseen Jukureissa. Ahmoissa, Haukoissa ja KiVassa mies ei kuitenkaan divaritasolla ollut ykkösvahti-luokkaa. Mutta sain huomata olleeni väärässä. Vime kausi ei olisi voinut sujua paremmin, tilastojen ja näköhavaintojenkaan valossa.

Viime kausi ei kuitenkaan mielestäni anna kunnon osviittaa tulevaan. Viime kauden Jukureiden ja ensi kauden SaiPan välillä on paljon muutakin kuin yksi sarjataso. Äärimmäisen kurinalaisesti pelanneissa ja sarjansa kärkeen kuuluneissa Jukureissa torjuntoja kertyi keskimäärin ottelua kohden noin 21 - niistäkin suuri osa vaarattomia "huonon sektorin" laukauksia. Todella pieni lukema Mestikseen. SaiPassa tilanne on hivenen toinen, sillä se ei pysty hallitsemaan liigassa kuten Jukurit Mestiksessä.

Mutta eipä molareista mitään varmaa voi sanoa. Kunnon näyttöpaikka ja Mestis-jannu voi yllättää vaikka kuinka positiivisesti (vrt. Bäckström). Peli silloin tai tällöin = Grahn/Suomalainen. Lähtökohtaisesti pitäisin kuitenkin viime kaudella Pelicansin maalia vartioinutta Suomalaista sekä lahjakkaampana että ennen kaikkea varmempana molarina kuin Strömbergiä.

Saa nähdä mihin ratkaisuun SaiPa päätyy. Se lienee kuitenkin harmillisen varmaa, että jos joku pätevä AHL-veska löytyy, niin HIFK tulee apajille.
 

Joni91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Everton kirjoitti:
Eikös Hostikalle haluttu (vaiko jopa luvattu?) Mestis-pelejä alle, jotta olisi jatkossa valmiimpi torjumaan liigassa? Nyt tosin alkaa Mestiksessäkin olla joukkueet jo sen verran täynnä, ettei ainakaan automaattista peliaikaa olisi luvassa missään.

En ole yhtään varma onko Hostikalle luvattu Mestis-pelejä, joku viisaampi voisi kertoa(minun viisaus tiedetään :D). Kuten olen jo kertaalleen todennut Hostikalle oikea pelipaikka olisi Mestis. Kyllä olen luottavainen, että joku Mestisjengi huolisi hänet.
 
Viimeksi muokattu:

Aksu

Jäsen
Joni91 kirjoitti:
En ole yhtään varma onko Hostikalle luvattu Mestis-pelejä,joku viisaampi voisi kertoa(minun viisaus tiedetään :D).Kuten olen jo kertaalleen todennut Hostikalle oikea pelipaikka olisi Mestis.Kyllä olen luottavainen,että joku Mestisjengi huolisi hänet.

http://www.saipafanit.com/uutiset/index.php?id=104&v=8

Hostikan syksyä sotkee armeija ja sen aikana tuskin mestis-komennusta tulee, mutta palveluksen päättymisen jälkeen se on jopa todennäköistä. Toki asiaan vaikuttaa myö A-junioreiden maalivahtitilanne. Jos sieltä löytyy pätevä jannu niin esteitä lainasopimukselle ei ole.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Everton kirjoitti:
. Lähtökohtaisesti pitäisin kuitenkin viime kaudella Pelicansin maalia vartioinutta Suomalaista sekä lahjakkaampana että ennen kaikkea varmempana molarina kuin Strömbergiä.

Kyllä muutaman harjoituspelin perusteella voi jo sanoa, että vaikka Jaska onkin hyvä, niin kyllä Mikko on selvästi VARMEMPI maalivahti. Helppoja maaleja ei Mikolle mennyt Jukureissa juuri koskaan.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
pekutti kirjoitti:
Kyllä muutaman harjoituspelin perusteella voi jo sanoa, että vaikka Jaska onkin hyvä, niin kyllä Mikko on selvästi VARMEMPI maalivahti. Helppoja maaleja ei Mikolle mennyt Jukureissa juuri koskaan.

Harjoituspelien perusteellahan ei oikeasti voi sanoa juuri mitään, etenkään jos niitä on pelattu vasta muutama.

Näitähän on nähty niin monen monituista kertaa, että pelaaja on liekeissä harjoituspeleissä ja sitten kun otteluista käydään jakamaan pisteitä kädet jäätyvätkin aivan kokonaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös