SaiPa-JYP 12.9 Kisapuisto

  • 13 397
  • 138

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti theref
Onhan se katkera pala jos Machulda loukkaantuu ja siitä sopii huudella kaiken maailman nielikäiset ja mattialatalot apuun.
Ai, taisin ymmärtää väärin. En tiennytkään The Pasi toimii myös SaiPan lääkärinä. En oikein vieläkään ymmärrä kenet The Pasin olisi pitänyt piestä Machuldan loukattua jalkansa jäärailoon. Jäädytyslaitteiden hoitajan? Markku Anderssonin? Miikka Huzcowskin?

Ei, tämä "katkeruuteni" ei johdu rumasta tappiosta. En ole oikein vielä päässyt liigavauhtiin (kuten ei kannattamani joukkuekaan). Perustelin tuohtumukseni syyt jo aiemmissa viesteissäni. Minua vitutti tuo kuitti-asenne ja siihen puutuin. Voitte aivan vapaasti verrata minua Daespooseen, Jagsiin tai vaikka vihanneskaappin, jos haluatte. Jos haluatte keksiä motiivejä kuten tappion katkeruus, niin olkaa hyvä vain. En vain ymmärrä miksi lappeen Rannassa tartutaan aina henkilöön, eikä keskitytä asiaan ja argumentteihin. Kun minä kirjoitan jotain alkaa vertailu muihin kirjoittajiin, minun viestihistoriani tutkiminen ja mielentilani arvailu. Keskittykää asiaan.

Kaipa minun tulisi olla otettu, että jokainen viestini tulkitaan Sergei_Krivokrasovin uusimmaksi tempaukseksi. Kaipa kuulun muistettavien ihmisten joukkoon. Palstalla muistetaan mistä sain pelikieltoni ja mitä kirjoitin vuosia sitten. "Luitko jo Sergein uusimman..." Ja kaikki tietävät kenestä puhutaan.

En ole lukenut suurinta osaa tämän ketjun viesteistä (kuten hyvin Reffi tiedät). Syy: jauhaminen Pasi "Hayley" Nielikäisestä. Minulle tulee auto-ignore päälle kun Nivalan Cowboysta aletaan jauhamaan. Eikö tuo vitun 7-päivää pelle voisi viimeinkin mennä johonkin joukkueeseen, joka ei pelaa JYPin kanssa samassa välisarjassa? Tältäkö Mestiksen kannattajista tuntuu kun kaikki muu jää Hayley Wickenheiserin varjoon. Hayley sitä, Hayley tätä. The Pasi, The Pasi, The Pasi, The Pasi. Pelillisiltä lahjoiltaan kaveri on tämän paljon puhutun Tuomas Vänttisen tasoa.

Andrej, sinä näet yksisilmäisyyden, tunteilla reagoimisen ymmärrettävänä . Mutta toisaalta kehotat minua jatkuvasti pysymään housuissani. Eikö tässä ole ristiriitaa?

Yksisilmäisyyden huono puoli on, että syvyysnäkö katoaa. Minä ainakin koetan tiedostaa tuon.

Ja jokainen saa itse päätellä mikä osa tästä viestistä on vilpitöntä närkästystä, itseuhoa ja mikä ironiaa. Ilman hymiötä, sillä minä en oleta teidän huumorintajustanne tai persoonastanne yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Andrej, sinä näet yksisilmäisyyden, tunteilla reagoimisen ymmärrettävänä . Mutta toisaalta kehotat minua jatkuvasti pysymään housuissani. Eikö tässä ole ristiriitaa?

Heeetkinen... Joku alkuperäinen jyväskyläläinen voisi nyt tulkata minulle edellälainatun, sillä seitsemän vuoden kokemuksella minä en kyllä tätä murretta ymmärrä.

Mikä helvetti siellä nyt hiertää? "Pysy nyt housuissasi" tarkoitti suomennettuna sitä, että kannattaa asettaa asiat kontekstiin. Aivan kuten kannatti asettaa sinun Virolaisen puolustuksesi JYP-fanin "meidän pojat tekee vaan mitä kuulu tehdä" -kontekstiin, kannattaa myös asettaa näiden meidän herkimpien jorinat vastaavaan SaiPa-kontekstiin. Eihän tämä nyt voi aikuiselle miehelle olla ylitsepääsemättömän vaikea yhtälö.

Jos sinä nyt suuria traumoja olet saanut siitä, että SaiPan joukkueeseen kuuluu Pasi Nielikäinen, sille minä en rajallisilla valtuuksillani voi mitään. Pahoittelen syvästi. Silti tunnen suurta mielihyvää siitä, että JYP:in pojat ei tänäkään vuonna mene kostamaan olemattomia, ilman että kuitti tulee. Edelleenkin: Nielikäinen ei kuitannut Machuldan loukkaantumista, koska siinä ei ollut kuitattavaa. Pitäisi, ymmärtääkseni, olla suhteellisen selvä asia.

Ja silläkin uhalla, että astun johonkin kohtuuttoman ovelasti asettamaasi verbaaliseen ansaan: Nielikäinen teki tänään yhden maalin enemmän kuin teidän kanadalaisvahvistuksenne yhteensä. Ymmärtänet, miten paljon tästäkin täysin merkityksettömästä yksityiskohdasta saisi leuanlouskutusta aikaan, jos oikein asiaan paneutuisi? "Turha mies, kädetön". Kyllä se näemmä minua paremmin lätkää pelaa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Joo! Olihan peli. JYP oli aivan juuri niin huono kun mitä SaiPa-fanit ovat täällä kirjoitelleet. Ensimmäinen erä oltiin vielä jossain määrin mukana pelissä ja tultiin 3 kertaa tappioasemasta tasoihin, mutta sitten luistelu ja asenne jäivät pukukoppiin ja koko toisen erän SaiPa meni aivan menojaan. Kolmannessa erässä JYPiä kiinnosti takaa-ajo vain satunnaisesti ja SaiPa kävi tekemässä vielä pari maalia.

Ensimmäinen asia minkä Alatalo voisi korjata - maalinedustapelaaminen. SaiPa teki ainakin 3 maalia reboundista ja kaksi muuta aivan maalin edestä. Ei ne SaiPan jampat (Kauppinen? NIELIKÄINEN?) niin kovia maalinedustagooneja ole etteikö niitä saisi sieltä hemmettiin, jos vähän jaksaisi tsempata... viime kauden ehkäpä tasaisin suorittaja Huczkowski oli tänään aivan kuutamolla, liekö pahoittanut mielensä Jääkiekkolehden kirjoitettua nimensä väärin vai mikä vaivasi.

Onnistujista ei voida puhua, mutta Ei-Aivan-Yhtä-Paska-Kuin-Muut - palkinnon saavat SaiPa-pelistä Marttinen, Sillgren, JJääskeläinen, Drouin ja Pikkarainen. Virtaselle, Uhlbäckille, Huczkowskille ja Korhoselle suosittelen asenteenlöytämiskurssia vielä huomisen aamupäivän aikana. SaiPan 7. maali tuli aivan täysin Korhosen löysäilyn takia, Korkki luisteli miehen perässä muttei jaksanut tehdä elettäkään pelaajan pysäyttämiseksi.

Mutta tästä se jatkuu ja lystiä oli paikoin vaikka peli ei aivan putkeen mennytkään. 1 peli takana, 55 peliä jäljellä. Huomautan että viime kaudellakin olimme sarjan alkuvaiheessa aivan häntäpäässä ja otimme turpaan Kärpiltä 10-2 ja HPK:lta 9-1. Katellaan ensimmäisen neljänneksen jälkeen, olisiko tilanne hieman parantunut...

Ja terveisiä sinne Lappeenrantaan (huomattakoon poliittisesti korrekti kirjoitusasu) etenkin sille äijälle, joka teki puhuessaan koko ajan PRRT-ääniä.
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Andrej
Nielikäinen teki tänään yhden maalin enemmän kuin teidän kanadalaisvahvistuksenne yhteensä. Ymmärtänet, miten paljon tästäkin täysin merkityksettömästä yksityiskohdasta saisi leuanlouskutusta aikaan, jos oikein asiaan paneutuisi? "Turha mies, kädetön". Kyllä se näemmä minua paremmin lätkää pelaa.
Pitäisikö tästä siis tulkita, että olet jompikumpi kanadalaisvahvistuksistamme?
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sergei, tulkintasi on väärä. Ja jos et kertakaikkiaan muuta tuosta irti saanut, pitänee minun opetella kirjoittamaan. Tai sinun ymmärtämään.
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Missio erkkijunkkarinen suoritettu ilmeisen epäonnistuneesti. Sekalaisia havaintoja itse ottelusta tässä:

JYP hävisi ottelun lähinnä fyysisellä puolella. Ei ole kovinkaan vaikea arvata, kumpi joutuu taipumaan, jos Antti Virtanen kohtaa Ville Immosen. Ensimmäisessä erässä pehmeää pelaamista pystyttiin vielä kompensoimaan liikkeellä, toiseen erään katosi sekin vähä.

Maalineduspelaamisessa paljon parannettavaa osittain liittyen edelliseen. Jos maalivahdilta tulee reboundeja, ne pitää pystyä korjaamaan talteen. SaiPa teki turhan monta rebound-maalia.

Koti- ja vieraspelaamisen ero näköjään on tuomarilinjassa. Ne harvat koukut, mitkä vihellettiin osui JYP:n tekemiksi, esim. ennen SaiPan kuudetta maalia Pikkarainen sai melkoista virveliä karvaajalta, jolle lopulta menetti kiekon. Heikolla alivoimalla ei oikein jäähyjä parane ottaa, onneksi huomenna pelataan kotona. Toivottavasti Henrikssonin tapainen kotituomari viheltää. Korostan kuitenkin, että erotuomariin ei peli ratkennut millään tavalla, kunhan piti taas päästä avautumaan aiheesta.

Sillgren-Drouin-JJääskeläinen oli ainoa melko puhtain paperein selvinnyt ketju. Muut sentterit täysin pihalla ja aika iso osa laitureistakin. Pakeista Marttinen ja Kovanen kohtalaisia, muut järkyttäviä.

Nikkilää ei hirveästi voida maaleista syyttää, vaan pikemminkin laiskaa puolustamista. Kun ei paluukiekkojen siivoaminen kiinnosta, niin siinä on maalivahdin paha toimia. Leinonen pelannee Bluesia vastaan, joten maalivahdin pelityyli jälleen muuttuu. Toivottavasti pakkien asennekin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tultiin, nähtiin ja voitettiin...

Näin on avauskierros pelattu ja SaiPan kohdalta voitokkaasti, täysin ansaitusti. Ensimmäistä avoimien ovien erää lukuunottamatta SaiPa oli selkeästi JYP:iä edellä ja harjoitusotteluiden todellisuudet voidaan heittää romukoppaan, kuten arvelinkin. Tosipaikoissa SaiPa osoittaa kyntensä ja oli nyt paljon värikkäämpi ja toimivampi kokonaisuus kuin JYP, joka oli yllättävän hajuton ja mauton. Kaikkein suurinta väriä toi JYP:n kannattajoukko joka suht äänekkäästi loi ääntä Kisapuistoon, siitä plussat. Itse joukkue ei kyllä antanut itsestään tosin kovin ihmeellistä kuvaa. Todellakin värittömämpi kuin SaiPa tuo JYP.

SaiPalla oli yllättävänkin tasaisen varma suoritus. Useat pelaajat tekivät hyvän vaikutuksen.
Erityisesti huomioni kiinnittyi V. Immoseen, joka pelasi todella hyvän ottelun. Toki liiankin monimutkaisia kiemuiroita mies esitti välillä ja tietty Immosmaisella mittapuulla ylimääräinen kankeus vaivasi. Silti, oli huomattavaa että Vilistä on SaiPalle tällä kaudella apua ja kunhan vertyy lisää niin parantaa tasoaan huomattavasti. Immonen = SaiPa, tänne kuuluu pelityyliltään ja täällä se toimii.

Entä Nielikäinen? Tämä hyljeksitty soturi avaa SaiPan maalihanat! No jestas? Oli kyllä mies paikallaan, loppuun asti pelaamista, periksiantamattomuutta. Juuri tuota kaikkea SaiPa tarvitsee ja Nielikäinen ei ainakaan tämän ottelun perusteella ole tippaakaan turha vahvistus. Ehdottomasti ottelun hahmoja, hyvät vaikutelmat tuli ja tästä miehestä on SaiPalle vielä iloa, olen vakuuttunut. Nielikäinen kuvasti hyvin tätä uutta agressiivisempaa SaiPaa, jota toivon mukaan nähdään jatkossakin. Tässä ottelussa SaiPa taisteli kuten pitikin, taklasi ja haastoi vastustajaa.

Kerman, Sachl. Siinä myös miehiä jotka pelasivat varsin hyvin. Kerman todellakin jatkaa siitä mihin viime kaudella jäi ja on kyllä potentiaalinen maajoukkuepelaaja tulevaisuudessa. Ärhäkkä, terävä pelaaja, monipuolinen. Miehen kiemurat ovat miellyttäviä katsella ja todella toimivat.
Sachl, pienestä skeptisyydestäni huolimatta tuntuisi olevan erittäin jämerä vahvistus ja varmaa pelaamista esitti. Syöttely ilmeisesti vahvuutena. Potentiaalia on, jos vaan kunnossa pysyy.

Minuksina pitäisin edelleen puolustusta, johon vaaditaan lisää tarkkuutta, luovuus tuntuu olevan esteenä ja Myllyksen otteet oli parissa ensimmäisessä erässä todella hapuilevaa. Viimeissä erässä oli jo sitten hiukan varmempaa otetta ja ehkäpä tuo vanha herra vertyy tuosta, merkkejä on. En ole siis vielä liian huolissani.
Machuldan loukkaantuminen oli myös ikävä juttu, toivon mukaan toipuu pian. Jäi Vallun panos ottelussa maalia lukuunottamatta hiukan vajaaksi.

Kokonaisuudessaan SaiPa ansaitsi voiton täysin ja oli numeroiden valossa ja muutenkin selkeästi parempi joukkue. JYP:sta ei juuri kukaan erottunut edukseen ja noussut yksilönä esiin ja joukkueena JYP ei toiminut lainkaan. SaiPa vei ottelua käytännössä halunsa mukaan. Kyllä varmaan on JYP:ssä aihetta miettimiseen ja Leinonen maalille jatkossa. Tämä Nikkilä ei ole mistään kotoisin, ei niin etteikö SaiPa olisi voittanut vaikka siellä olisi Leinonenkin maalilla heilunut. SaiPa oli juuri niin paljon parempi kuin tulos osoitti... Loistava ottelu kauttaaltaan ja nautin koko rahan edestä.

Tästä on hyvä jatkaa Ilvesten kaatoon!
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Pitäisikö tästä siis tulkita, että olet jompikumpi kanadalaisvahvistuksistamme?

Ooh, mikä tulkinta! Tämä ketju nousee kohisten suosikkilistallani ja uhkaa kohta Kalle Laakkosen hallussaan pitämää kärkipaikkaa.

Parahin Sergei, tiedän ettei tämä ilahduta sinua, mutta The Pasi mahtuisi vaivatta teidänkin pelaavaan miehistöönne.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jahas, The Pasi taas pelasi itsensä heti ensimmäisessä pelissä ilmeisesti Kisapuiston yleisön sydämiin! Hieno homma.

Ja näemmä ärsyttää anti-Paseja yhtä paljon kuin ennenkin, mikä on sekin hieno juttu.

Vetikö heti niitin ekassa vaihdossa?
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
...
Psykiatrin kautta apteekkiin ja sitten kotiin lepäämään...
 

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti Andrej
Ja mielestäni on huomattavasti törkeämpää, että Saipa2000 vaatii Skrikoa repimään hiuksensa.

Luulen kuitenkin ettet Andrej tuota ihan naama irvessä kirjoittanut. =) (Enkä vaatinut, kysyin)

Sen sijaan eräs JYP-fani näyttää vetävän herneen nenään, heti kun hieman poikkipuista sanaa tulee vastaan.

Jos arvoisa Sergei katsot milloin olen tuon kysymyksen "Miksi Pasi..." kirjoittanut, huomaat että kysymys on kirjoitettu kun tietoa Machuldan loukkaantumisesta ei ollut muuta kuin Radio Suomen Selostajan "Kamppailutilanteessa Jypin pelaajan kanssa Machulda loukkasi itsensä".

Kun en omistanut siinä vaiheessa tietoa, mihin Machulda loukkaantui, oletin tuon kamppailutilanteessa sanan tarkoittavan korkeaa mailaa/vast.

Joten ensikerralla pidäthän ne pakasteherneet hieman kauempana käkättimestä, ettei samanlaista sanansäilän heittelyä tarvitse käydä pikkutunneille asti...joohan...
 
Viestin lähetti Bauer
Siinä olet väärässä. Uskallan väittää että SaiPa on muualla Suomessa pidetympi joukkue kuin JYP.

Tähän oli pakko takertua, totta touhotat, uskoisin!
Ainakin täällä Raumalla meitä SaiPan "piilofaneja" on minun lisäksi monta, JYP taas kuuluu lähinnä tähän hmv-osastoon...
 
Viimeksi muokattu:

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vituttaa!
Turpaan tuli että tärähti, koko ruumiini värhähti, armaani olikin Germaani...
Ihan väärä ketju, mutta VITUTTAA se siitä huolimatta tuo tappio tuolle.........
 
Viimeksi muokattu:

Unbreakable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katsoin tuon koosteen kaikista peleistä MTV+ digikanavalta, ja valitettavasti Machuldan loukkaantuminen johtui tosiaankin jostain railosta jäässä. Tilanne näytti sellaiselta ettei siinä olisi tapahtunut mitään, mutta niin vain mies loukkasi itsensä kyseisessä tilanteessa. Harmi Saipan kannalta , sillä hän on kuitenkin Saipan syömähammas numero yksi pisteitä tehdessään.

Se on tuo Nielikäinen kumma kaveri, kun se sytyttää kyseisen paikkakunnan fanit aina siellä pelatessaan. Toivottavasti paha Pasi ei käsittele meidän Kärppäpelaajia kovin ronskein ottein seuraavassa kohtaamisessa, mutta pahaa pelkään. :)
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tietyt asiat pysyy ja pahenee

Sergei jatkaa aikaisemmilta kausilta tutulla tyylillä. Katkeruus verhotaan kompelöön sarkasmiin ja asioiden vääristelyyn. Sergei hyvä. Millä perusteella Nielikäinen tai Helenius edustaa edellisessä viestissäsi mainitsemaa ajattelutapaa?. Jos kannattajien tunteenpurkausten perusteella aletaan muodostamaan käsityksiä pelityylistä, ollaan aika syvällä metsässä.

Pasin sekä Samin rooliin kuuluu pelata kovaa ja samalla taata tähtipelaajille oikeanlainen "koskemattomuus"(lue: heitä ei hakata eikä taklata väärin). Mielestäni on aivan oikein että Vallulla on suojelija, joka pelkällä läsnäolollaan estää ö-luokan "liigapelaajien" koukkimiset ja mailalla lyönnit. Mikäli joka joukkueella olisi Nivalan ja Heleniuksen kaltainen pelaaja, jäisi hetkessä 8-13 tällaista ö-luokan koukkijaa työttömäksi ja se olisi niille ihan oikein.

Toinen asia, joka näköjään on pysynyt ennallaan, on Hannu minä olen täällä Henrikson. Aivan kummallista viheltelyä jälleen. Kolmannessa erässä nähtiin taas pakollinen epätavallinen jäähy. Torelle Jypin pelaajan selkeästä koukusta sukellusjäähy. USKOMATON TUOMIO. Taatusti ensimmäinen kerta kun pelaaja "sukeltaa" päin maalitolppaa. Hannu missä logiikka???

Itse peli oli todella mielyttävä kokemus Vallun loukkaantumista lukuunottamatta. Voiton ohella ilahduttavinta oli hankintojen potentiaali. Oli ilo huomata että Villellä pelihalut olivat kovat ja tulostakin syntyy. Sämpy osoitti, että hänellä on oikeasti mahdollisuuksia tulla hyväksi liigapelaajaksi. Sachl omaa mahdollisuudet todelliseksi tehomieheksi. Jamo torjuu eleettömän varmasti ja pelaa LOISTAVASTI mailallaan. Veskarin avaukset lähtevät nopeasti ja tarkasti. Tästä on hyvä jatkaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti pest
Psykiatrin kautta apteekkiin ja sitten kotiin lepäämään...
Älyttömän hyvä kontribuutio tähän ketjuun. Tälläisen debatointitekniikan edessä suorastaan mykistyy. Hienoa, että voimme keskustella asioista asioina, emmekä esimerkiksi ala arvioimaan toisten mielenterveyttä.

Viestin lähetti SaiPa2000
Kun en omistanut siinä vaiheessa tietoa, mihin Machulda loukkaantui, oletin tuon kamppailutilanteessa sanan tarkoittavan korkeaa mailaa/vast.
Sinullahan mielenkiintoiset tulkinnat on. "Kamppailutilanne" tarkoittaa kamppailutilannetta, täysin normaalia pelitilannetta. Suurimassa osassa viestejä todetaan että kyse ei ollut mistään rikkeestä, vaan "normaalista kamppailutilanteesta." Ilmeisesti tulkitset tuon lauseen, että Machulda sai normaalia poikittaista mailaa.

Mitenköhän tulkitset aikalisän tai erätauon? Mitä se tarkoittaa Saipa2000n rinnakkaistodellisuudessa?

EDIT:Birkku, hyvä pointteja. En pureudu niihin tarkemmin (koska tämän ketju uhkaa paisua liian pitkäksi), mutta sanon, että minusta on hienoa, että sinä, jolla on selvästi jotain minua vastaan, pysyt asialinjalla ja koetat debatoida. Oikeasti ilman mitään ironiaa. Sitä toivoisin kaikilta täällä kirjoittajilta, niin keskustelun taso pysyisi parempana eikä moderaattoreita tarvittaisi läheskään niin usein. Paitsi tuo "kömpelö"-määre ennen sarkasmi sanaa nosti hieman silmäkulmaani. Mutta se on sentään rehellinen mielipide.
 
Viimeksi muokattu:

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

EDIT:Birkku, hyvä pointteja. En pureudu niihin tarkemmin (koska tämän ketju uhkaa paisua liian pitkäksi), mutta sanon, että minusta on hienoa, että sinä, jolla on selvästi jotain minua vastaan, pysyt asialinjalla ja koetat debatoida. Oikeasti ilman mitään ironiaa. Sitä toivoisin kaikilta täällä kirjoittajilta, niin keskustelun taso pysyisi parempana eikä moderaattoreita tarvittaisi läheskään niin usein. Paitsi tuo "kömpelö"-määre ennen sarkasmi sanaa nosti hieman silmäkulmaani. Mutta se on sentään rehellinen mielipide.

Pikku korjaus yllä olevaan. Minulla ei ole mitään SINUA vastaan. Emmehän edes tunne toisiamme. Sen sijaan jotkut tekstisi tai oikeastaan niiden sisältö on saanut lämpötilani kohoamaan. Kun kirjoitin tuossa edellisessä viestissä että tietyt asiat pysyy ja pahenee, on syytä jatkaa: Onneksi jotain olennaista on muuttunut. Me emme tule kanssasi täyttämään koko otteluketjua keskinäiseen väittelyyn ja se on hyvä. Pakko sanoa, että viime kaudella mielestäni molemmilla kiehui "hiukan" liikaa ja näin syyllistyimme porukalla tarpeettomaan ketjun venytykseen. Ottakaamme tavoitteeksi pystyä keskustelemaan keskenämme ilman ylimääräisiä tunteen purkauksia.

Hyvää alkanutta kiekkokautta sinne keskisuomeen!
-Birkku-
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Ensimmäinen kerta Lappeenrannan Kisapuistossa, ja heti nasaaliin...hetkinen...7-3! Reissun parasta antia oli tällä kertaa paluumatkalla katseltu Lämäri II-video ja ne SaiPan ymmärtäväiset fanit, jotka hillitsivät tunteensa kovasta metelistä huolimatta. Miinukset niille "faneille", jotka seisoivat JYPin "maalilakanan" päällä estäen sen heittämisen maalien jälkeen. Come on, missä reilu meininki?

Harmi ettei halliin vaivautunut enempää porukkaa, mutta eiköhän tämän pelin jälkeen halli taas täyty. SaiPa tappeli ja raastoi - siis halusi voittaa enemmän kuin JYP. On ehkä liian rankkaa puhua asennevammasta, kun mikkihiiret pelaavat vastakkain, mutta jostain syystä JYPin haalarit olivat unohtuneet Hippoksen nurkalle. Nyt JYPin peli oli ilmeikästä kuin armeijan Tattoo-paraatin, joka esiintyi eilen Hippoksella.

Ottelu oli SaiPan heiniä, siitä on turha kitistä. Myös Miss Fortuna hymyili SaiPalle (maalit 2-1, 3-2), mutta viime kauden epäonnen jälkeen se on kohtuullistakin. Nikkilä ei ollut loistovireessä, mutta puolustus(?) hänen edessään ei paljoa tehtävässä auttanut. Myllyksestä vaikea sanoa mitään, kun ei pappaa pahemmin pommitettu. JYPin maalin edustan putsaus surkeinta mtä on vähään aikaan nähty.

Tämä peli tuskin antaa realistista kuvaa kummankaan joukkueen kyvyistä. JYP oli "liian" huono, ja SaiPa hyvä - muttei kuitenkaan näin hyvä. Tuomari...no parempi kun ei sano mitään.

Ja The Pasi rymisteli ihan mukavasti, oli kuin kärppä kesälaitumella - mutta "pommien" sihti oli hieman kateissa. Mutta herra N sytyttää ainakin faneja puolin jos toisin - kuten tässäkin ketjussa on nähty.

Joku spudde-fani ihmetteli mihin JYPin fanien ääni katosi. Kyllähän reilussa tappiotilanteessa mieliala laskee ja huuto vähenee, mutta osa menee myös normaalin väsymisen piikkiin. Osalla porukasta väsymistä nopeutti mallasjuomien aiheuttama kitka nielurisojen kohdalla ;). Minulla ääni ei ole vieläkään kunnolla palautunut, mutta ehkä illaksi löytyy muutakin sävellajia kuin nykyinen hyvin möreä baritoni...

No niin, tänään JYPillä on vastassa Fazerin siniset. Lopputulosta vaikea ennakoida, mutta ainakaan seitsemää maalia enempää ei JYPin verkkoon tehdä. Onnea SaiPalle myös jatkossa, alku näyttää ainakin hyvältä. Machuldalle pikaista paranemista.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Kemulator

Koti- ja vieraspelaamisen ero näköjään on tuomarilinjassa. Ne harvat koukut, mitkä vihellettiin osui JYP:n tekemiksi, esim. ennen SaiPan kuudetta maalia Pikkarainen sai melkoista virveliä karvaajalta, jolle lopulta menetti kiekon. Heikolla alivoimalla ei oikein jäähyjä parane ottaa, onneksi huomenna pelataan kotona. Toivottavasti Henrikssonin tapainen kotituomari viheltää. Korostan kuitenkin, että erotuomariin ei peli ratkennut millään tavalla, kunhan piti taas päästä avautumaan aiheesta.

Väittäisin, ettei tuomarilinja todellakaan suosinut kotijoukkuetta. Kyllä siellä SaiPakin sai pari aika kyseenalaista jäähyä. Lähinnä sellaisia, että ensin tapahtunut pahempi rike jäi viheltämättä ja jäkitilanteessa tulleesta pikkukoukusta vihellettiin. Sitten tuo mainitsemani Yli-Torkon tapaus. Mies kaadetaan päin maalitolppaa ja saa palkinnoksi sukellusjäähyn.

Kuten sanoit tuomari ei ottelua ratkaissut. Henrikson oli jälleen Henrikson. Molemmille heppoisia jäähyjä sekä molemmilta selkeitä rikkeitä jätettiin tuomitsematta. Ja tietenkin pakollinen kolmannen erän Hannujäähy.

Sinun asemassasi en todellakaan toivoisi Henrikson kaltaista tai ainakaan itse Hannua täksi illaksi Hippokselle, koska et voi olla varma kenelle se jäähy "kypärän vasemman alaruuvin vääränlaisesta momentista" puhalletaan.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Viestin lähetti Huerzo
Harmi ettei halliin vaivautunut enempää porukkaa, mutta eiköhän tämän pelin jälkeen halli taas täyty.

Niin. Pienehkö yleisömäärä tuli minullekin yllätyksenä. Seisomakatsomossa oli kuitenkin aika tiivis tunnelma.
Ilmeisesti nykyään sen 4800 saadakseen pitää tunkea ihan täyteen ja tietysti pitäähän kaikki istumapaikatkin olla myyty.
 

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Sinullahan mielenkiintoiset tulkinnat on. "Kamppailutilanne" tarkoittaa kamppailutilannetta

Lueppas tuo viestini nyt ihan silmälasien kanssa.

--clip--

..huomaat että kysymys on kirjoitettu kun tietoa Machuldan loukkaantumisesta ei ollut muuta kuin Radio Suomen Selostajan "Kamppailutilanteessa Jypin pelaajan kanssa Machulda loukkasi itsensä".

--clip--

Jos se herne on tosiaan noin syvällä käkättimessä, niin olisi syytä kääntyä jo ammattiauttajan puoleen.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tästä pelistä onkin kirjoitettu ja aika paljon, joten heitän muutaman hajakommentin eilisestä ottelusta...

Tosiaankin ihmettelin sitä ettei SaiPa jaksanut enempää Lappeenrantalaisia kiinnostaa. Kyseessä on kuitenkin liigan avauspeli. Sellaisia tekosyitä en jaksa kuunnella missä väitetään että "ei se hajuton, väritön sekä mauton JYP kiinnosta!"... Muuten ihan hyvä mutta luulisi että se kotijoukkue kuitenkin kiinnostaa, ei se vastustaja.

Nielikäinen teki maalin. Nyt on kiintiö Nielikäiseltä täytetty ja voi taas käydä koheltamaan. Ensimmäisessä erässä Nielikäinen näkyi ja kuului. Intensiteettiä kaverilla on siitä ei ole epäilystäkään. Osan ajasta Nielikäinen kuitenkin luisteli kuin päätön kana. Tuntui että ajatuksena oli "pysähdytään vasta vastustajan pelaajaan tai laitaan." Harmittavasti (?) se tuntui vaan suurimman osan ajasta olevan se laita mihin Nielikäinen pysähtyi. Kerran kyllä Nielikästä vietiin kuin litran mittaa täysin surkean Kortelaisen toimesta ja tämän seurauksena Nielikäinen luistelikin ns. häntä koipien välissä vaihtoon.

SaiPa sai ehkä hieman etu tuosta umpi surkeasta jäästä. Perusteena tämä että heillä oli ainakin hieman kokemusta tuosta jäästä miten se käyttäytyy ottelun edetessä, mutta etu oli kuitenkin pieni. JYP hävisi eilen ja syy oli joukkueessa itsessään. JYP oli toisessa ja kolmannessa erässä todella huono. Varsinkin Kortelainen ja Hyrkäs alisuorittivat ja Kortelaisen tapauksessa se on jo uskomattonta. Miten aikaisemmista esityksistä pystyy vielä huonontamaan? Pikkarainen oli positiivinen yllätys kuitenkin... Jotain hyvää sentään. Marttinen on palannut tasolleen ja tästä miehestä kuullaan vielä.

Tuomaroinnista vielä... Henrikssonin linja heitteli taas miten sattuu. Useita selviä jäähyjä jäi viheltämättä ja linjatuomareillekin sattui mokia. Yksi selvä muistuu mieleen kun SaiPan pelaaja heitti pitkän kiekon, mutta sitä ei vihelletty ja kun JYP tekee saman mutta kiekko menee aivan SaiPan pelaajan vierestä ja hieman mailaa nostamalla olisi kiekon saanut niin pitkä vihelletään. Uskomatonta! Sitten tämä kolmanne erän tapaus oli mielestäni oikea tuomio. Korkki hieman hipaisee SaiPan pelaajaa ja saman tien tämä keltapaitainen hyppää järjettömän loikan. Mielestäni tuosta ei voinut muuta tuomita.

Tuossa sitä on mitä tässä vaiheessa mieleen juolahti...ehkä jossain vaiheessa tulee vielä lisääkin.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
Viestin lähetti Pakkipari
Pikkarainen oli positiivinen yllätys kuitenkin... Jotain hyvää sentään. Marttinen on palannut tasolleen ja tästä miehestä kuullaan vielä.

Kyllä, jos jotain positiivista halutaan JYP:n eilisestä esityksestä hakea, niin Kimmo Pikkarainen pelasi yllättävän hyvin. Parhaiten minulle jäi mieleen yksi Pikkaraisen komeista nousuista, jossa mies lähti omalta siniseltä, kieputti SaiPa pakit ja tuli alueelle välillä lainaten kiekkoa kaverille ja ampuen ihan kelpo laukauksen, joka oli lähellä upota Myllyksen selän taakse.

Marttisen Jyssy pelasi myös hyvän pelin, muuhun hurrikaanipaitaiseen ryhmään verrattuna. On hienoa nähdä, kuinka mies, jonka jääkiekkoura oli vaarassa loppua, on pystynyt nousemaan näinkin hyvälle tasolle. Haparoi hänkin hieman jo kolmannessa erässä, mutta niin teki kyllä koko muu joukkuekin.

Epäonnistujia JYP:n joukkueessa riitti, melkein koko joukkueellisen verran. Kanadalaisvahvistukset olivat ihan jäässä ja vaikuttivat molemmat todella kädettömiltä kavereilta. Tyypillinen tilanne oli esim. kun Drouin kuljetti kiekkoa, hitaasti ja kankeasti, jolloin SaiPa pelaaja nosti vähän miehen mailaa ja otti kiekon pois. Tai kun Tremblay pääsi puolittaiseen läpiajoon, eikä laukonut, vaan kuljetti kiekon suoraan päin Myllystä. Lisäksi melkein heti tämän tilanteen jälkeen avautui "Aleksanterille" tuhannen taalan paikka, mutta mies ampui karkeasti yli maalin. Asennetta näiltä ulkomaanavulta puuttui ja paljon. Toivottavasti näiden kavereidenn peli alkaa pikkuhiljaa paranemaan, sillä muuten heistä ei ole JYP:lle kuin harmia. JYP:n joukkueesta puuttui eilen Eric Perrinin kokoinen aukko, eli se taisteluasenne oli hukassa lähes koko pelin ajan.

Lisäksi ihmettelen suuresti, että miksei Alatalo vaihtanut maalivahtia. Itse olisin vaihtanut molaria jo kolmannen tai ainakin viimeistään neljännen SaiPa maalin jälkeen. Nikkilä ei kerran ollut vireessä, niin "Leiskan" vaihto maaliin olisi ollut vähintäänkin järkevää. Ja olisihan tuo moken vaihto saattanut sytyttää hurrikaanipaidat raivokkaaseen taisteluun!?

Eilinen rankka vitutus on nyt kärsitty ja voin todeta, että SaiPa todella ansaitsi voittonsa ja oli huomattavasti parempi kuin alavireinen JYP-joukkue. Onnittelut Lappeenrantaan, ja toivon mukaan voitatte myös Ilveksen tänään. Fanimatkan parasta antia oli todellakin tuo Lämäri 2!

Tästä on vain tie ylöspäin ja Espoon Blues tuskin tulee pääsemään JYP:stä yhtä helpolla kuin SaiPa pääsi eilen. Nyt taisteluasenne päälle ja Blues kumoon, prkl!
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Viestin lähetti Leiska3

Epäonnistujia JYP:n joukkueessa riitti, melkein koko joukkueellisen verran. Kanadalaisvahvistukset olivat ihan jäässä ja vaikuttivat molemmat todella kädettömiltä kavereilta. (clip)

Lisäksi ihmettelen suuresti, että miksei Alatalo vaihtanut maalivahtia. Itse olisin vaihtanut molaria jo kolmannen tai ainakin viimeistään neljännen SaiPa maalin jälkeen. Nikkilä ei kerran ollut vireessä, niin "Leiskan" vaihto maaliin olisi ollut vähintäänkin järkevää.

Koko joukkue pelasi huonosti, mutta esityksen kaataminen kanukkien ja Nikkilän niskaan on kyllä täysi oikeusmurha. Drouinin ketju oli ainoa, joka onnistui edes jossain määrin hallittujen hyökkäysten rakentamisessa SaiPa-päätyyn. Tehdyistä maaleista Drouin oli kahden aikana jäällä, ja vaikkei pisteitä maaleista saanutkaan oli oleellisesti tilanteen syntymisessä mukana (1. maali 4-1-hyökkäys, 3. maalissa laitavääntämässä). PC on harvoja pelaajia, jotka eiliseltä palkkansa ansaitsevat.

Tremblay hakeutui muutaman kerran hyvään tekopaikkaan ja laukaus oli aina lähtiessään vaarallinen. Heikompi esitys kuin PC:ltä, mutta silti jätti kaksi ketjullista ukkoja vielä suoritustasossa taakseen. Ei "ihan jäässä" tai "todella kädetön" hänkään.

Nikkilän syyttäminen eilisestä on täysin naurettavaa. Seitsemästä päästetystä maalista yksikään ei mene maalivahdin piikkiin. Muutama maali reboundeista, muutama poikittaissyötöstä ja siihen päälle yksi inhottavasti maalin edessä suuntaa muuttanut roiskaisu ja Machuldan läpiajo. Paremmalla tuurilla ehkä 1-2 olisi liimaantunut, mutta ensisijaisesti puolustuksen karmeita virheitä kaikki maalit olivat. Maalivahdin vaihdolla tuskin olisi mitään saavutettu.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Pakkipari

SaiPa sai ehkä hieman etu tuosta umpi surkeasta jäästä. Perusteena tämä että heillä oli ainakin hieman kokemusta tuosta jäästä miten se käyttäytyy ottelun edetessä, mutta etu oli kuitenkin pieni.
No todellakin PIENI oli se etu! Ajatellaanpa vaikka että sellainen pelaaja kuin Machulda loukkaantui tuon huonon jään takia, joten en näe että se jää palveli SaiPaakaan kovin hyvin.

Mielestäni tuo koko lauselma on vailla mitään todellisuudenpohjaa ja merkitystä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös