Itse olen aika neutraalilla kannalla Hra Forsbackan suhteen. Pari viime kautta mennyt loukkaantumisten takia täysin penkin alle, mutta mielessä on vielä niin hyvin se aika, kun Ässät pelasi finaaleissa, jolloin Forsbacka rouhi mielestäni loistavasti. Enkä niin edes pelkää tai näe sitä niin huonona asiana, että Virtanen ja Forsbacka samaan aikaan joukkueessa pelaa. Sen jälkeen kyllä alkaa olla 3.-4.-kentän miehet valmiina.
Sitä vaan ihmettelen (jos tämä huhu nyt sitten pitää paikkansa), että SaiPa kyllä esiintyy 'aktiivisesti' näiden jämäpelaajien osalta pelaajamarkkinoilla, mutta 1.-2.-kentän paikkoja täytellään vasta kesällä. Enemmän SaiPan asioista tietävä voi kertoa, miten suuret verkot SaiPalla on tällä hetkellä vesillä, mutta tuntuu siltä, että kärkihyökkääjien hankinta on tarkoituksella jätetty kesälle. No, onhan se tärkeää, että taloudellinen tilanne kartoitetaan hyvin ennen kuin lähetään ostamaan kalliita (HUOM. SaiPan näkökulmasta) pelaajia, mutta jokainen voi varmasti todeta, että tuohon rosteriin on pakko saada (ainakin) kaksi oikeasti sellaista pelaajaa, jotka saavat ne pallot maaliin. (=korvaajat Nabolle ja Immoselle). Siinä ei voi taloudellisen tilanteen takia piiloutua ja jättää hankkimatta. Eihän varmasti Holma ja Tenkanenkaan surffailleet Kisapuistossa aivan ilmaiseksi?
Sinänsä minulle on aivan sama näkyykö näiden kärkipelaajien nimet saipa.fi-sivuilla huhtikuussa vai elokuussa, mutta tässä alkaa vain hiipiä semmoinen pienimuotoinen pelko persuksiin, että mitä pidemmälle tässä mennään sitä epätodennäköisempää on saada kahta pelaajaa. Ainahan pelaajia löytyy, mutta saako SaiPa kalastettua Saimaan rannalle heinä-elokuun taitteessa kahta kärkihyökkääjää? ja halvalla? Itseäni pelottaa, että kun niitä pelaajia ei sitten löydykään tai löytyy vain toinen, että sitten hankitaan joku Mestis-pelaaja kokeelle ja Virmasen sanoin näillä mennään. Tai SaiPan sanoin tarkastellaan tilannetta, silmät ovat auki.
Puolustajien suhteen olen alkanut menettää toivoni, että tänne saataisiin se oikealta-kovaa-tarkasti-verkon-läpi-ampuva pakki. Jos vielä finaalien jälkeen julkaistaan tämä paluumuuttaja, alkaa pakkien määrä olla niin suuri, että ei ole enää mitää järkeä SaiPan kaltaisen pikkuseuran istuttaa SM-liigassa pärjääviä pakkeja katsomossa. Maalivahtien osalta, toivon hartaasti ettei tänne ruveta raahaamaan mitään ura laskukierteessä olevaa veskaria, esim. Pitkämäkeä, vaan sijoitetaan maalivahdeista rahaa mielummin hyökkäysarsenaaliin. Pitkämäkikin varmasti ottaisi sen 100k kauteen. Hostikkalle mielestäni tulee antaa vihdoin se todellinen näytönpaikka ja hankkia sitten hänelle haastaja Mestiksestä.