SaiPa-HPK 1.12 Hockey Night-ottelu

• 6 196
  • 67

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelin tasohan oli aivan perseestä. Näin voisi päätellä. Häviävän joukkueen kannattajien mielestä peli on lähestulkoon aina perseestä. Kerhofanien mielestä peli taas on perseestä, ellei voiteta 10-0. Tosin silloinkin vielä riittää kommentoitavaa.

Itse nautin ottelusta suunnattomasti. HPK pelasi vauhdikkaasti, teki kaksi harvinaisen upeaa maalia (Sicak, Santala) sekä hassutteli vastustajaa (Kuokkanen). Kuokkasen ansiosta päästiin naureskelemaan vastustajan veskarille pitkästä aikaa oikein kunnolla. Sitten nämä kaksi ylämummoa saivat allekirjoittaneen repimään äänihuuliaan oikein tv-matsissa.

Sicakin loukkaantumista en olisi halunnut nähdä. En kuitenkaan jaksa uskoa että kyseessä on paha vamma, sillä sällihän palasi jäälle tällin jälkeen ja jätti kentän vasta myöhemmin.

St103

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jännä oli matsi, muusta en tiedä, ja toki tuli pisteet kotiin. Mutta kyllä se taas niin oli, että kun Kerhon pakeilla oli omassa päässä kiekko, niin eikun hikisin kämmenin hiuksia raastamaan. Varsinkin #14 leipoi monta kertaa limpun vastustajan lapaan.

Kyllä so niin että vahvistusta puolustuspäähän on saatava, hankkikoot johtajat vaikka mistä kiven alta kädellisen varman pakin. Oman pään pelin avaaminen ei oikein onnistu muuta kuin Tuuskilta, vrt viime minuutin laitasyöttö Miettiselle. Hyökkäyspeli kulkee -ilman Vuitek'iakin- ihan kohtuullisesti, maalivahtiosasto on ailahteleva, ei liigan parasta tasoa, mutta kohtalainen. Puolustuspää vaan ei kestä yhtään pelimiehen loukkaantumista, sinne siis viimeiset perunat. Muuten voi mitalit tältä vuodelta unohtaa.

Mitä muuten Sisac'lle kuuluu, joku epäili aivotärähdystä. Onko tietoo?

Aksu

Jäsen
Rehellisyyden nimissä Saipan tappiolukemat olivat hivenen liian kauniit. HPK:n putki liikkui pari erää selvästi Saipaa paremmin ja peli olisi voitu ratkaista jo siinä vaiheessa, mutta kiekko pomppi parissa maalipaikassa meille edullisesti.

Ei hyvä. HPK ansaitsi pisteensä eikä siinä sen enempää mussutettavaa.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielestäni tuo ottelu ei ollut lainkaan niin surkea, kuin muutamat kirjoittajat ovat todenneet. Toki ensimmäisessä erässä virheitä tapahtui molemmille joukkueille, mutta vastapainoksi nähtiin hyvää liikettä ja taitavia yksilösuorituksia läpi ottelun.

Joukkueemme eilinen suoritus oli varsin tyydyttävä. Kerho vain yksinkertaisesti oli parempi ja ansaitsi voittonsa. Joukkueita selvästi huonommin onnistui erotuomari Henrikson, jonka pilli oli päätöserässä aivan jäässä. hetken jo epäilin hänen un onohtaneen kyseisen työkalun koppiin.

Sitten pari kommenttia Siperian hurtalle.... tai tarkemmin ajatellen nuo arviosi oli niin kaukana todellisuudesta, että taitaa olla aika turha vaiva, joten pyydänkin vain sinua lukemaan tuon "seurakaverisi" Evertonin asiallisen(kuten yleensä) viestin ja noudattamaan siinä annettu neuvoa tuosta Suljettu/ avoin sarja väännöstä.

Igor Siperia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Birkku

Sitten pari kommenttia Siperian hurtalle.... tai tarkemmin ajatellen nuo arviosi oli niin kaukana todellisuudesta, että taitaa olla aika turha vaiva, joten pyydänkin vain sinua lukemaan tuon "seurakaverisi" Evertonin asiallisen(kuten yleensä) viestin ja noudattamaan siinä annettu neuvoa tuosta Suljettu/ avoin sarja väännöstä.

Nöyrimmät anteeksipyyntöni Birkulle. Unohdin tyystin että SM-liigalla ja mestiksellä ja yhtä suuri "elintasokuilu" kun Suomella ja Venäjällä. Unohdin aivan kokonaan, että SM-liigapelejä ei saa arvostella. Ja mitä tuohon suljettu/avoin sarja keskusteluun tulee, niin vastasinpa vain kysymykseen miksei KooKoo pelaa liigassa, tosiaan en aloittanut tätä typerää liigakeskustelua ja kuten olen sanonut aiemminkin, itse olen aivan tyytyväinen mestispeleihin. Mieluummin katselen KooKoon voittokulkua mestiksessä kuin rämpimistä liigassa, koska voittaminenhan on keskimääräisesti mukavampaa kuin häviäminen.
Ps. lupaan pysyä jatkossa mestiskeskustelujen parissa.
(sovitaan näin että SaiPa-HPK oli huippukiekkoa parhaimmillaan).

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Igor Siperian hurtta
Ja mitä tuohon suljettu/avoin sarja keskusteluun tulee, niin vastasinpa vain kysymykseen miksei KooKoo pelaa liigassa, tosiaan en aloittanut tätä typerää liigakeskustelua ja kuten olen sanonut aiemminkin, itse olen aivan tyytyväinen mestispeleihin. Mieluummin katselen KooKoon voittokulkua mestiksessä kuin rämpimistä liigassa, koska voittaminenhan on keskimääräisesti mukavampaa kuin häviäminen.
Ps. lupaan pysyä jatkossa mestiskeskustelujen parissa.
(sovitaan näin että SaiPa-HPK oli huippukiekkoa parhaimmillaan).

Provo provo. Voit pysyä mestis-keskustelun puolella jos se parantaa pahoin haavoittuneen sielusi.

Ja mitä asiaan tulee niin tiedämme todellakin kaikki miksi Kookoo pelaa mestiksessä. Kaikessa yksinkertaisuudessaan siksi, ettei siellä kyetty nousemaan silloin kun liigakarsintoja vielä pelattiin. Paremmat nousi. Hyvä, että tämä on jo hyväksytty.

Ja vielä lopuksi. Liigaa saa arvostella. Minä en vaan ymmärrä mistä johtuu pakonomainen tarve vetää esiin tasonvertailu esimerkiksi televisiosta nähdyn liigapelin ja paikan päällä nähdyn mestis-pelin kesken. Kaikenkaikkiaan näissä sarjoissa pelataan nykyisin hyvin erilaista kiekko ja täten vertailu lienee turhaa.

Igor Siperia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Aksu
Provo provo. Voit pysyä mestis-keskustelun puolella jos se parantaa pahoin haavoittuneen sielusi.

Huh huh. Kylläpä näyttää ottavan tappio HPK:lle koville kun täytyy alkaa jo sieluanikin haavoittuneksi syyttelemään.

Ps. Muiden liigajoukkueiden fanit! Otan osaa, jos jääkiekkokeskustelu näiden idän ihmeiden kanssa on aina samanlaista jankkaamista.

Aksu

Jäsen
Huh huh. Kylläpä näyttää ottavan tappio HPK:lle koville kun täytyy alkaa jo sieluanikin haavoittuneksi syyttelemään.

Ps. Muiden liigajoukkueiden fanit! Otan osaa, jos jääkiekkokeskustelu näiden idän ihmeiden kanssa on aina samanlaista jankkaamista.

Jospa sinä et kuitenkaan ryhtyisi analysoimaan eilisen tappion vaikutusta henkiseen tilaani. Rehellisyyden nimissä HPK oli parempi ja ansaitsi voittonsa. Kausi on tähän asti ollut menestys eikä eilinen pyyhi siitä mitään pois. Elikäs olen siis tyytyväinen, usko tai älä.

Ja pahoittelen minäkin kaikkien muiden liigajoukkueiden kannattajille sitä, että kannatan monen muun ohella Saipaa. Meidän kanssa keskustelu on aina vaikeaa kun emme mitään suostu ymmärtämään (aina emme edes toisiamme) emmekä varsinkaan ota huomioon muiden näkökohtia. Ja kovillehan tämäkin ottaa. Oman heikkouden myöntäminen koskettaa syvästi ja saattaa aiheuttaa vaipumisen itsesäälin syövereihin.

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Viestin lähetti Aksu

Ja mitä asiaan tulee niin tiedämme todellakin kaikki miksi Kookoo pelaa mestiksessä. Kaikessa yksinkertaisuudessaan siksi, ettei siellä kyetty nousemaan silloin kun liigakarsintoja vielä pelattiin. Paremmat nousi. Hyvä, että tämä on jo hyväksytty.

Ablodeja Aksu, tap tap tap...tulihan se sieltä. Hyvä että Aksu kertoo meille kaikille kuinka paska jääkiekkojoukkue Kouvolassa verrattuna tähän Suomen parhaaseen SaiPaan. Voi herran jestas sentään.

Igor, ei tämän Aksun kanssa kannata kinata, löytyyhän SaiPalta fiksujakin kannattajia kuten Pioneer.

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Putte
Ablodeja Aksu, tap tap tap...tulihan se sieltä. Hyvä että Aksu kertoo meille kaikille kuinka paska jääkiekkojoukkue Kouvolassa verrattuna tähän Suomen parhaaseen SaiPaan. Voi herran jestas sentään.

Igor, ei tämän Aksun kanssa kannata kinata, löytyyhän SaiPalta fiksujakin kannattajia kuten Pioneer.

Faktahan tuo oli. Silloin kun liiga oli auki, Saipa nousi. Emme ole Suomen paras liigajoukkue kuten itsekin tiedät. Okei, se oli varmaan provo. Sitä nyt vaan satun kannattamaan.

Ja jos Kookoon pelaaminen mestiksessä on kiinni jostain muusta niin voinet kertoa sen minulle tässä ja nyt. Mitään muuta syytä en tiedä. Liiga on ollut sulkemisen jälkeen kiinni (yllätys), joten miten olisitte voinut nousta? Silloin ette olleet tarpeeksi hyviä. Eikö tämä ole selvä? Nykytasosta en osaa sanoa kun liigakarsintoja ei pelata.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Otan osaa, jos jääkiekkokeskustelu näiden idän ihmeiden kanssa on aina samanlaista jankkaamista.

No se on tuota imperiumin vahtikoirien pakollista itsetunnon kohotus-ininää, jota silloin tällöin täällä Jatkoajassa esiintyy. Ei siitä kannata olla moksiskaan, se paranee yleensä laittamalla reippaasti asiallista keskustelua ja faktoja kehiin.

Milloinkas Aksu ja Birkku taas jatketaan vääntöä? Joulutauolla voisi olla hyvää aikaa :-)

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Sympatiat K-Espoo & Minnesota Wild
Viestin lähetti Putte

Saanko kysyä, että missä kohtaa Aksu sanoi että KooKoo on paska ja SaiPa on Suomen paras? Näytä minulle, olen sokea.

Pelistä: HPK oli selkeästi parempi, lukemat olisivat voineet olla suuremmat. Nyt Kärppiä kaatamaan :)

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei kai tämän ketjun tarkoitus ollut SaiPan ja KooKoon fanien välisten väärinymmärrysten ja eripuraisuuksien selvittelypaikka olla? Annetaan nyt olla kaikin puolin, näistä asioista voisi väitellä kaiketi ikuisuuden... Siltikään ei tultaisi mihinkään lopputulokseen.

Puidaan nyt vain ihan tätä ottelua, jos siitä kaikessa surkeudessaan (no viimeinen erä oli tasokasta) enää mitään irti saa.

cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen täysin samaa mieltä kuin Ted Raikas.
Mutta kyllä SaiPan ja KooKoon pitäisi ehdottomasti pelata samalla sarjatasolla koska kiivasta keskustelua syntyy vaikka joukkueet pelaavat eri sarjoissa. Tosin eipä taida toiveeni toteutua ainakaan tällä vuosikymmenellä.

Tsemppiä SaiPalle jatkopeleihin. Ainakin minä uskon että niin SaiPa kuin KooKookin ottavat kotiedun tahoillaan playoffseissa.

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti cock
Olen täysin samaa mieltä kuin Ted Raikas.
Mutta kyllä SaiPan ja KooKoon pitäisi ehdottomasti pelata samalla sarjatasolla koska kiivasta keskustelua syntyy vaikka joukkueet pelaavat eri sarjoissa. Tosin eipä taida toiveeni toteutua ainakaan tällä vuosikymmenellä.

Lopetan osaltani keskustelun tähän ja muistutan siitä, että olen itse yksi niistä, jotka haikeudella muistelevat kiivaita paikallispelejä akselilla Lappeenranta-Kouvola. Eli ainoa kunnon taistelupari, joka meillä vuosien varrella on ollut. Imatran Ketterä oli aina melko paljon heikompi kuin me vaikka kyllä niissäkin peleissä virtaa riitti.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SIPERIAN HURTTA

Tietääkseni en ole edes vihjannut siihen suuntaan, että liigapelit olisivat jollain tavalla arvostelun yläpuolella. Tuo kyyninen heittoni oli vain yksi esimerkki sinulle vastauksista joita tulet saamaan silloin kun oma keskusteluavaus on tahalllisesti provosoiva. Keskustelun edetessä olet kaiken lisäksi pudonnut omaan kuoppaasi. Olet provosoitunut saamistasi vastauksista vähintään yhtä voimakkaasti kuin kohteesikin.

Lupasit myös pysyä jatkossa mestiskeskustelun puolella. Tuossa asiassa ratkaisu on vain sinun käsissäsi. Minun puolestani voit vaikka rikkoakin tuon lupauksen. Kyllä meidän ketjuihin kirjoittajia mahtuu. Itse en pahastu terveestä kritiikistäkään, mutta on hyvä muistaa että provosoimalla et tule järkevää keskustelua saamaan aikaan missään.

EVERTON

Tuo mainintasi imperiumin vahtikoirien itsetunnon kohotus-ininästä suorastaan hyppäsi ruudulta silmille, koska olen viime aikoina tottunut lukemaan sinun kirjottamana paljon asiallisempaa tekstiä. Minun itsetuntooni ei ainakaan vaikuta suosikkijoukkueeni sarjataso millään lailla, varsinkaan kun itse en ole sitä ollut tuolle tasolle nostamassa.

Jos tuolla väännöllä tarkoitat keskustelua suljetusta/avoimesta liigasta, ehdotan että jätetään väliin. Sinä olet siitä asiasta kantasi perustelusti esittänyt ja arvostan mielipidettäsi noiden perustelujen ansiosta, vaikka erimieltä asiasta olenkin. Myös oman kantani olen moneen kertaan kirjoittanut ja myös perustellut enkä aio sitä muuksi muuttaa, joten tuohon keskusteluun osallistumien lienee varsin turhaa. Asiallista kiekkokeskustelua ihan ilman jankkaamista(hymiö Igorin suuntaan) olen valmis kanssasi käymään milloin vain.

Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Birkku
Tuo mainintasi imperiumin vahtikoirien itsetunnon kohotus-ininästä suorastaan hyppäsi ruudulta silmille, koska olen viime aikoina tottunut lukemaan sinun kirjottamana paljon asiallisempaa tekstiä. Minun itsetuntooni ei ainakaan vaikuta suosikkijoukkueeni sarjataso millään lailla, varsinkaan kun itse en ole sitä ollut tuolle tasolle nostamassa.

Jos selaat viestejä taaksepäin, löytänet Ted Raikkaan alkuperäisen ironisen viestin, johon suurena huumorimiehinä tein omat muutokseni :-) Ei sen vakavampaa.

Viestin lähetti Cock

Mutta kyllä SaiPan ja KooKoon pitäisi ehdottomasti pelata samalla sarjatasolla koska kiivasta keskustelua syntyy vaikka joukkueet pelaavat eri sarjoissa.

Niin. Näissä keskusteluissahan (missä SaiPaa ja KooKoota sivutaan) tunteet nousevat aika ajoin pintaan. Johtuen siitä, että nykyisestä sarjajärjestelmästä ei paljoakaan tunteita saa esille revittyä. Niinpä niitä on sitten revittävä tois'arvoisista asioista.

Kyllä valtaosa meikäläisenkin rakkaimmista kiekkomuistoista liittyy juuri SaiPa-peleihin. Sille ei voi minkään, että mikään ei ollut mukavampaa kuin huutaa Kisapuistossa Laaksosen Mikon nimeä kun KooKoo voitti, tai vastaavasti kamalampaa kuin yrittää luikkia Kouvolan jäähallista rökäletappion jälkeen mahdollisimman vähin äänin poies... Vastaavaa ei ole täällä enää tarjolla - edes viime kevään mestisfinaalit eivät sytyttäneet samalla tavalla. Toivottavasti edes teillä on kivaa.

Mutta, jätänpä minäkin nyt sitten testamenttini myötä tämän ketjun rauhaan. Kinastelu ja väärinymmärtäminen on mukava harrastus - mutta ei sitä päiväduunina jaksaisi tehdä.

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Everton
Jos selaat viestejä taaksepäin, löytänet Ted Raikkaan alkuperäisen ironisen viestin, johon suurena huumorimiehinä tein omat muutokseni :-) Ei sen vakavampaa.

Sorry Everton. My mistake. En muistanut tuota Tedin tekstiä lainkaan, vaikka olin sen lukenut. No toisaalta olen jo vuoden kuulunut ikämiehiin(35), joten lienee ymmärrettävää tuollainen muistin pätkiminen.

Tämä ketju saa minunkin puolestani väistyä ajankohtaisempien aiheiden tieltä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy