Saadaanhan me tupa täyteen Hippoksella?

  • 609 187
  • 2 946

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Toki näistä peleistä sentään vähän enemmän tuloja tulee kuin aikaisemmista CHL otteluista joissa kausikortin hintaan sisältyi pelit, mutta eipä tosian hirveä rahasampo, jos peliä taas markkinoi niin kulut kasvaa ja on pois seuraavasta kotipelistä joka on perjantaina HPK vastaan josta siitäkään ei ole mikään yleisöryntäys tulossa todennäköisesti. Ehkä tässä voisi keksiä jonkun markkinointitempauksen TPS, HPK, Kookoo matseihin. Joku halvempi 3 pelin paketi myyntiin tai jotain..

Joo just. Ei tule enempää. Kausari kallistui sen 20€ juuri näiden CHL-pelien takia joten se siitä. Aika heikoilla on perehtyneisyys tällä palstalla tätänykyään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo just. Ei tule enempää. Kausari kallistui sen 20€ juuri näiden CHL-pelien takia joten se siitä. Aika heikoilla on perehtyneisyys tällä palstalla tätänykyään.

Osa kausikorteista kallistui, osa taisi pysyi paikoillaan, osan hinta olisi kallistunut varmaan ilman CHL pelejäkin. Ei se silti kymppi per peli hirveää tulonlähdettä ollut. Jos nyt se parituhatta katsojaa saataisiin TPS vastaan niin jonkinlainen potti tulisi edes kasaan. Isoin säästö varmaan ulkomaan peleihin nähden tulee että säästää lentokulut.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei muuta kun tv-lähetys jälkilähetykseksi siinä kaupungissa missä peli pelataan, niin jo alkaa taas olemaan ihmisiä hallilla
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Liikuttaako lätkä opiskelijaa? | Uutiset | JYP

Tiistaina 22.9. klo 18.30 JYP-TPS. JYP haluaa tarjota opiskelijoille huikean mahdollisuuden tutustua vauhdikkaaseen kiekkoviihteeseen täysin ilmaiseksi. Pukukoodina haalaripakko!

Ensimmäisenä jonossa olleet opiskelijat palkitaan istumapaikkalipuilla ja niiden loputtua täytetään seisomakatsomot. Lippujen jako alkaa Synergia-areenalla tiistaina klo 17.30 A1- ovella. Lippuja on jaossa runsaasti, joten kannattaa tulla paikalle ja ottaa opiskelukaverit mukaan. Mutta muistakaa pukeutua haalareihin, se on pääsymaksusi suomalais-eurooppalaiseen kiekkoiltaan! Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus, tätä ei kannata jättää väliin!

Tervetuloa viettämään kiihkeää kiekkoiltaa!

Vissiin on vähän lipunmyynti takkuillut, kun päivää ennen matsia tämmöinen kampanja.

Mutta menkäähän toki opiskelijat peliin, kun ilmaiseksi pääsee.
 
Viimeksi muokattu:

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Vissiin on vähän lipunmyynti takkuillut, kun päivää ennen matsia tämmöinen kampanja.

Mutta menkäähän toki opiskelijat peliin, kun ilmaiseksi pääsee.

Sehän ero tässä on vanhempaan aikaan että nyt ei vitkutella ongelman kanssa ja esitetä jos lippuja ei mene kaupaksi "joo kuumana käy lippukauppa, kysyntä on hurja..."-tyylisesti. Hienoa avoimuutta ja maalaisjärkeä jos huonosti menee kaupaksi niin osoitetaan se rohkeasti ja annetaan jonkun väestönosan tulla tutustumaan lajiin.

Tiedä vaikka saataisiin uusia kannattajia jokunen koska nyt tuntuu että nuoremmasta polvesta ei tule samaa tahtia faneja mitä ennen. Ei välttämättä olisi huono idea tehdä kuten HPK eli johonkin peliin kouluihin ilmaislippuja. Itsellä yläasteaikana näin muuten kävi kun vastassa oli peräti Jokerit, ja se ilmaislippu oli monelle muullekkin iso juttu.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän ero tässä on vanhempaan aikaan että nyt ei vitkutella ongelman kanssa ja esitetä jos lippuja ei mene kaupaksi "joo kuumana käy lippukauppa, kysyntä on hurja..."-tyylisesti. Hienoa avoimuutta ja maalaisjärkeä jos huonosti menee kaupaksi niin osoitetaan se rohkeasti ja annetaan jonkun väestönosan tulla tutustumaan lajiin.

Tiedä vaikka saataisiin uusia kannattajia jokunen koska nyt tuntuu että nuoremmasta polvesta ei tule samaa tahtia faneja mitä ennen. Ei välttämättä olisi huono idea tehdä kuten HPK eli johonkin peliin kouluihin ilmaislippuja. Itsellä yläasteaikana näin muuten kävi kun vastassa oli peräti Jokerit, ja se ilmaislippu oli monelle muullekkin iso juttu.

Tuossa kun katsoi tuota lipunmyyntitilannetta niin hallissa on varmaan myyty vasta tyyliin joku 500 lippua tai jotain vastaavaa, ei varmaan ainakaan älyttömästi yli. Toki silmäkin voi heittää arviossa. Ihan järkevääkin päästää jotain kohderyhmää ilmaiseksi sisään, tosin olisi voinut koskea kaikkia opiskelijoita opiskelijakortilla..

Toisaalta itse oon tässä miettinyt miksei näissä CHL matseissa voitaisiin yrittää houkutella uusia kohderyhmiä enemmänkin hallille, pistättäisiin halvoilla lipuilla halli täyteen, hyvä tunnelma ja ihmiset tulisi ehkä runkosarjamatseihinkin. Saataisiin se tuotto oheismyynistä ja siitä että ollaan uusia katsojia saatu houkuteltua halliin. Esimerkiksi nuo ilmaispelit mitä on ennen kauden alkua yleensä viimekausilla ollut niin ne on tuonnut katsomoihin paljon semmoisia ihmisiä mitä yleensä siellä ei niin paljon näy, nuoria, lapsia ja naisia paljon enemmän kun mitä liigamatseissa.

Tuo koulut on ihan hyvä vaihtoehto tosiaan markkinoida. Itsekin tosiaan rupesin innostumaan lajista sen jälkeen kun sai ilmaislipun koulussa yli 10-vuotta sitten. Sen jälkeen sitten useampi kausi putkeen kausikortti melkein nykypäivään asti. Noissa kun on vielä että yleensä sitten mukaan saattaa tulla matsiin vanhemmat jotka maksaa lipun.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä suorastaan kyrpii olla etäkannattajan asemassa tällä hetkellä, kun tekisi mieli mennä katsomaan (maksavana asiakkaana) hyviltä paikoilta CHL-matsia paikanpäälle.

Ja vielä enemmän kyrpii se, etteivät paikalle pääsevät paikalliset ole sinne menossa.

Aina kun olen Jyväskylässä tai lähistöllä asunut, niin olen käynyt paljon kotimatseissa paikanpäällä ja nykyään etäkannattajanakin pyrin aina ajoittamaan keski-suomen vierailut siten, että pääsen paikanpäälle katsomaan jotain JYPin kotimatsia. Minulle siinä on aina jotain erityistä, kun pääsee livenä tiirailemaan JYPin pelejä ja aistimaan tunnelmaa hallissa, josta löytyy paljon muitakin JYP-henkisiä ihmisiä. Hallilla pääsee tavallaan irti siitä tavanomaisesta arjesta, kun voi keskittyä ihan totaalisesti muihin asioihin.

En usko, että omat fiilikset ovat ainutlaatuisia, vaan moni muukin ajattelee varmasti täysin samoin. Enkä usko, etteikö samaa henkeä pystyttäisi tuomaan myös niille faneille, jotka eivät ehkä livenä ole kauheasti pelejä nähneet. Kyse on vain siitä, että pitää saada väkeä halliin, jotta on edes toivoa moisen kipinän sytyttämisestä. Kotisohvalla istuessa kipinä ei tule syttymään.

Toki ongelma ei ole vain JYPin, vaan kaikki joukkueet kärsivät yleisökadosta enemmän tai vähemmän. Tämä ei tarkoita sitä, että pitäisi lopettaa yrittäminen, vaan sitä että pitää yrittää entistä kovempaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ongelma on varsinkin näin alkukaudesta, kauden edetessä ihmiset löytää paremmin sitten hallille. Tiedä sitten pitäisikö varsinkin näin alkukaudesta keksiä yhteistyökumppaneiden kanssa enemmän juttua hallille. Yksi on erilaiset lippupaketit joita voisi olla ainakin tarjolla, joku starttipaketti kauden alkuun, nyt vastukset oli Ässä, Saipa , HPK ja Kookoo neljään ekaan matsiin ja vielä TPS CHL ottelussa. Nuo lippupaketit on kuluttajalle hyvä vaihtoehto kun nykyään suurin osa lipun hinnasta tulee noista erilaisista palvelumaksuista, jos yhden lipun ostamiseen voi mennä/sisältyä yli 3 euroa palvelumaksua.

Neljän heikomman vastuksen jälkeen ohjelma onkin sitten Tappara, Kalpa, Kärpät, HIFK ja sen jälkeen alkaakin pikkuhiljaa pikkujouluaika. Eli ei välttämättä kannata näiden 4 ekan pelin jälkeen vielä synkyyteen vaipua yleisömäärien suhteen, mutta toisaalta saa nähdä riittääkö 4 "huippujoukkuetta" vastaan putkeen hyvät yleisömäärät lyhyen ajan sisään jolla korjata alkukauden yleisömääriä.

Itse ehkä vähän salaa toivon että joukkue tippuisi TPS vastaan ulos CHL peleistä niin pystyisi joukkue enemmän keskittymään liigapelien markkinointiin ja ei tulisi turhaan "otteluruuhkaa", mutta toki seuraavat kierokset alkaa edes vähän tuomaan jotain käteen, toki niin varmaan nyt tämäkin matsi tänään kun matkakuluista säästyy.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Peli kyllä kiinnostaisi, mutta paha tässä on lähteä kahden pikkulapsen kanssa hallille. Toki rahatilanne on myös pieni ongelma! Mutta ei auta valittaa...tälläistä elämä on.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
2045 katsojaa on heikko tulos, varsinkin kun aika moni pääsi haalareilla ilmaiseksi. CHL-tuote ei siis näytä kiinnostavan kansaa. Itse pelihän oli oikein viihdyttävä, joten siitä ei pitäisi jäädä kiinni.

Toki asiat voisivat olla huonomminkin: Djurgården - Växjö 566 katsojaa, Espoon Blues - Adler Mannheim 1183 katsojaa (lähteenä Iltalehti).
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
CHL on niin uusi sarja, ettei sillä ole vielä oikein mitään historiaa, josta voisi hakea mielenkiintoa. Kun tällainen uusi sarja luodaan, niin täytyisi aina olla joku iso sytyke, jonka avulla sarja voisi nousta tärkeään asemaan ja saada ihmiset kiinnostumaan. Juuri nyt on vaikea kuvitella mitään muuta sytykettä, kuin isot rahat, joita tuskin on luvassa. Hyvä että edes nykyisillä palkintorahoilla saadaan sarja pidettyä pystyssä..

Käytännössä näkemykseni mukaan CHL täytyisi pitää pystyssä väkisin ja kehittää sitä vuosikausien ajan, jotta se hiljalleen ansaitsisi paikkansa kunnolla ja saisi ihmiset kiinnostumaan.

Ei siis ole lopulta mikään ihme, ettei kansa löydä hallille. Kahden tonnin ylitys eilen oli ihan ok suoritus, vaikka siellä ilmaiseksi sisään päässeita opiskelijoita olikin joukossa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nelfor sopisi ylläolevan perusteella JYPin toimistolle. Siellä on pakko olla joku koottujen selitysten IKEA ja periaate ettei omassa toiminnassa katsojamääriin liittyen tehdä kuin oikeita valintoja.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nelfor sopisi ylläolevan perusteella JYPin toimistolle. Siellä on pakko olla joku koottujen selitysten IKEA ja periaate ettei omassa toiminnassa katsojamääriin liittyen tehdä kuin oikeita valintoja.
No nyt on meikän teksti kyllä tulkittu niin päin persettä, kuin ikinä pääsee. Noh, ei oo sulta eka kerta.

Minähän olen tälläkin palstalla ollut yksi suurimmista kritisoijista, kun puhutaan JYPin talouden hoitamisesta ja markkinoinnista. Mielestäni tässä CHL-asiassa ei vain ihan kauheasti ole tehtävissä. Kausarit olisi voinut yhdistää CHL-peleihin, mutta jos kausareiden hintoja olisi tämän vuoksi pitänyt nostaa reilustikin, niin olisivatko kaikki olleet siihen halukkaita?

Liigan katsojamäärät sen sijaan ovat ihan perseestä ja huolestuttavat todella paljon. Mielestäni markkinoinnin avulla on mahdollista tehdä paljonkin, vaikka yleinen taloustilanne onkin iso syyllinen tilanteeseen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Muutos alkaa siitä ettei organisaatio tai fanit keksi AINA ENSISIJAISESTI syitä muualta kuin peilistä. Nyt on jo palattu häntä koipien välissä Dufvan aikaiseen pelisysteemiin, eli JYPin identiteettiin. Kyllä toimisto tietää että kesän 13 puheet olivat ylimielistä sekä valheellista kuraa. Nyt tehdään korjausmuuveja ja uskon rehtiydenkin nousevan esiin. Identiteetti ja perhe. Noiden ollessa kunnossa voidaan syyttää muita asioita.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Liigan katsojamäärät sen sijaan ovat ihan perseestä ja huolestuttavat todella paljon. Mielestäni markkinoinnin avulla on mahdollista tehdä paljonkin, vaikka yleinen taloustilanne onkin iso syyllinen tilanteeseen.
Kuin omalta näppäimistöltä. Taloustilanne se suurin ongelma on koska ostovoima on laskenut ja näyttää laskevan edelleen. Liigan yhtiöt eli joukkueet siitä tulevat jatkossakin kärsimään. Peli itsessään markkinoi edelleenkin eniten mutta myös seurojen oma markkinointi pitää olla parempaa.

Varsinkin CHL:n osalta markkinointi on ollut suorastaan heikkoa. Suurella yleisöllä on edelleen mielikuva siitä että CHL on harjoitusotteluiden turnaus. Ei se niin ole vaan kyseessä on mestareiden liiga. Koska Euroopassa ei ole niin paljon hyviä sarjoja kuin jalkapallossa, silloin täytyy ottaa mukaan enemmän joukkueita. Esimerkiksi JYP antoi oman ET-mestaruuden tuoman mahdollisuuden markkinoinnilla hehkuttaa itseään valua täysin hukkaan.

Rahapalkinnot eivät ole riittävän suuria jotta sen voittaminen tuntuisi suuren yleisön silmiltä isota jutulta. Markkinoinnilta on silti vielä paljon tekemättä. Kyseessä on kuitenkin ihan aikuisten oikeasti jääkiekon mestareiden liiga. Kunnollisella markkinoinnilla on mahdollista saada ihmiset sisäistämään se asia.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Tämä seurojen mainostus CHL:n osalta on myös heikkoa, JYP sentään teki tuon haalarikamppanian, mutta eipä paljon ennen sitä näkynyt missään, että TPS:ää vastaan kohta pelataan jääkiekon mestareiden liigaa. Mikäli yleisö ei tiedä ei se myöskään paikalle tule se on selvä asia ja kun yleisömäärät on muutenkin myös liigassa olleet pienempiä niin ei voida olettaa että tuote tuo asiakkaat mainostamatta paikalle. Kausarit olisivat pitänyt toteuttaa, että niillä pääsee kaikkiin otteluihin, myös CHL:ään montas niitä oli myyty se joku 2000? Siitä olisi jo saatu hyvä pohja yleisömäärälle, tuohon lisäksi jotain kamppaniaa ja mainostus niin uskon että oltaisiin sinne 3100-3600 määrin pystytty tässäkin ottelussa pääsemään.

Nyt moni ei tiennyt edes että pelataan, kaikki ei ole sellaisia kuin me jatkoajassa jotka seuraavat intiimisti JYPin toimintaa eri tavalla. Moni seuraaja seurailee paljon vähemmän ja he eivät voineet edes huomata mistään että tälläinenkin ottelu on. CHL hakee tuotteena vielä itseään, mutta ei nämä seurojen markkinointi tai muu ainakaan auta asiaa, kun joutuu erikseen lipun ostamaan ja peli ei näy missään. Parempaan päin on vissiin yleisökeskiarvo yleisesti CHL:llä viime vuodesta mennyt ja homma kehittyy edelleen, myös liigaseurojen toivoisi tekevän niitä oikeita valintoja joilla väen halliiin saisi.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Nelfor sopisi ylläolevan perusteella JYPin toimistolle. Siellä on pakko olla joku koottujen selitysten IKEA ja periaate ettei omassa toiminnassa katsojamääriin liittyen tehdä kuin oikeita valintoja.

Lainasin nyt vain tämän viestin kun siitä heräsi mieleen kysymykset.

1. Onko jonkun mielestä outoa että CHL-peli kiinnostaa Jyväskylän seudulla vain/peräti 2000 ihmistä
2. Onko jonkun mielestä outoa että Liigapeli kiinnostaa Jyväskylän seudulla vain/peräti 3000 ihmistä

HIFK-Kärpät-Tappara-akselilla voi olla odotettavissa 3500-4000 lukuja mutta muuten ei taatusti. Pelejä on paljon ja näkyvät töllöstä halvalla ja taloustilanne on surkea. Miksei se näkyisi näissä 2-3 kertaa viikossa toistuvissa näytelmissä.

3. Onko jonkun mielestä outoa että Jokerien poistuminen, parantunut TV-tuote ja taloustaantuma näkyy katsojamäärissä sen 25%?

Kaikkiin vastaisin ei!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Homman tulee startata siitä että JYP on tämän seudun puhutuin ja näkyvin. Somerummutus ja katukuva. Pelistä pitää kyetä sanomaan uskottavasti että tuolla menestytään ja joukkueessa tulee olla pari vetonaulaa. JYPin ympärillä olevan meiningin tulee olla kokonaisvaltaista ja positiivista.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Homman tulee startata siitä että JYP on tämän seudun puhutuin ja näkyvin. Somerummutus ja katukuva. Pelistä pitää kyetä sanomaan uskottavasti että tuolla menestytään ja joukkueessa tulee olla pari vetonaulaa. JYPin ympärillä olevan meiningin tulee olla kokonaisvaltaista ja positiivista.

Tässä olen samaa mieltä. JYP on taatusti seudun puhutuin ja näkyvin seura jo nyt. Meininki on mielestäni myöskin parin vuoden takaisen henkisen taantuman jälkeen optimistisempi.

Kysymys kuuluukin miten saadaan peleihin >3500 ihmistä edes joskus näinä aikoina? Joukkuetta voi fanittaa ja seurata vaivattomammin/halvemmin/helpommin/mukavammin. Ei se hallilla pönöttäminen pitkässä runkosarjassa ehkä ole enää niin IN mitä Seppänen epäilikin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Hallilla väijymisestä PITÄÄ tehdä kiinnostavampaa. Erilaisia lippupaketteja, tempauksia ja teemoja. Kaikkea mikä ruokkii sitä että JYP on mahdollisimman monilla huulilla. Positiivinen kierre. Vittu! Eikä tuota ainaista selittelyä ja puoliksi antautumista. JYP ei tällä hetkellä näy todellakaan päällekäyvästi ja näinä aikoina tuota tarvitaan kun tuote ei myy itseään.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska Euroopassa ei ole niin paljon hyviä sarjoja kuin jalkapallossa, silloin täytyy ottaa mukaan enemmän joukkueita. Esimerkiksi JYP antoi oman ET-mestaruuden tuoman mahdollisuuden markkinoinnilla hehkuttaa itseään valua täysin hukkaan.
Tartun tähän, koska olen erimieltä joukkue määrästä. KHL ja NHL eivät ole mukana ja siltikin 48 joukkuetta 16 lohkossa mukana. Yritetään tehdä aivan liian isoa sarjaa resursseihin nähden.Yli puolet pienemmällä joukkue määrällä ja selvästi sellaisella maineella, että oikeasti vain Euroopan parhaat seurat pelaavat, +ehkä muutama Briteistä ym.

Ymmärrän että "eksoottisempien" liigojen voittajat ovat mukana, mutta esim. Tps? Siis miksi ja millä lihaksilla? Entä kuka tietää miten CHL toimii? Pääseekö KooKoo mukaan jos voittaa mestaruuden, entä kuka ei pääse?

Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin niitä ketkä CHL-peleissä käy, näkeehän siellä myös mielenkiintoisia pelaajia ja joukkueita.

Mutta runkosarjassa 60 peliä pienin panoksin, eikä CHL:llän tarkoituskaan oikein aukea, niin ymmärrän myös niitä ketkä katsoo mielummin Emmerdalea kotona...
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Hallilla väijymisestä PITÄÄ tehdä kiinnostavampaa. Erilaisia lippupaketteja, tempauksia ja teemoja. Kaikkea mikä ruokkii sitä että JYP on mahdollisimman monilla huulilla. Positiivinen kierre. Vittu! Eikä tuota ainaista selittelyä ja puoliksi antautumista. JYP ei tällä hetkellä näy todellakaan päällekäyvästi ja näinä aikoina tuota tarvitaan kun tuote ei myy itseään.

Happeen olen huomannut tekevän juuri jotain tällaista. Tosin eipä niitä pelejä televisiosta näykään.

Miksi satunnainen penkkiurheilija ei menisi Monnarille pojan kanssa ja maksaisi sen 20€ yhteensä vaan jäähallille 50€:lla. Niin vaikka lajina onkin vain sähly?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tartun tähän, koska olen erimieltä joukkue määrästä. KHL ja NHL eivät ole mukana ja siltikin 48 joukkuetta 16 lohkossa mukana. Yritetään tehdä aivan liian isoa sarjaa resursseihin nähden.Yli puolet pienemmällä joukkue määrällä ja selvästi sellaisella maineella, että oikeasti vain Euroopan parhaat seurat pelaavat, +ehkä muutama Briteistä ym.

Ymmärrän että "eksoottisempien" liigojen voittajat ovat mukana, mutta esim. Tps? Siis miksi ja millä lihaksilla? Entä kuka tietää miten CHL toimii? Pääseekö KooKoo mukaan jos voittaa mestaruuden, entä kuka ei pääse?

Ymmärrän kuitenkin oikein hyvin niitä ketkä CHL-peleissä käy, näkeehän siellä myös mielenkiintoisia pelaajia ja joukkueita.

Mutta runkosarjassa 60 peliä pienin panoksin, eikä CHL:llän tarkoituskaan oikein aukea, niin ymmärrän myös niitä ketkä katsoo mielummin Emmerdalea kotona...
Onhan tässä pointtinsa. Liikaa joukkueita on mukana heti alkulohkovaiheessa ja ehkä liikaa on otteluita liigan runkosarjassakin. Siinä joutuu nykyisessä taloustilanteessa Pertti Perheenisä miettimään mihin matseihin lähtee jälkikasvunsa kanssa ja mihin ei. Samalla CHL:n pitäisi selkeyttää omaa formaattiaan. Sitä tosin en vieläkään ymmärrä miksi kukaan katsoo vapaaehtoisesti jotain Emmerdalea...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
CHL-tuote hakee vielä itseään, mutta suurin virhe CHL-konseptissa oli antaa "perustajajäsenille" varma paikka turnaukseen vuodesta toiseen. Ymmärrän, että ensimmäisellä kaudella näin olisi voinut toimia, mutta sen jälkeen paikka CHL:ssä pitäisi ansaita ja joukkueen pitäisi pystyä aidosti hyötymään jotain siitä, että menestyy CHL:ssä. CHL-tuote ei vain nykyisellään ole hyvä, eikä kiinnostava, mutta tämä on mahdollista jatkossa muuttaa.

Mitä tulee JYPin erilaisiin ratkaisuihin, jotka ovat ehkä vähentäneet yleisömääriä, niin mielestäni suurin virhe oli laittaa istumakatsomo D-päätyyn. Ai miksikö? Kaksi syytä:

1. Tunnelman katoaminen, kun seisomakatsomo pieneni tuntuvasti, sekä jakautui kahtia.
2. Istumapaikat ovat selvästi seisomapaikkoja kalliimpia, jonka lisäksi jäljelle jääneet seisomapaikat ovat aiempaa huonompia.

Eli koko hallin laajuinen lipunmyynti kärsii tunnelman katoamisesta, koska hyvä tunnelma on iso osa live-otteluiden viehätystä. Lisäksi määrällinen lipunmyynti vähenee, kun paikkoja on vähemmän ja ne ovat kalliimpia, joka aiheuttaa myös esimerkiksi oheismyynnin laskemista.

En tiedä onko kukaan kanssani samaa mieltä tästä, mutta tätä mieltä olin jo silloin kun tuo muutos toteutettiin, eikä mieli ole muuttunut. Olen ollut katsomassa istumapaikoilla D-katsomossa pelejä, joten voin todeta että paikat ovat toki hyvät, mutta tunnelmaa ei ole nimeksikään, jos vertaa seisomakatsomon aikoihin. Istumassa olevat ihmiset eivät vain lähde mukaan fanijoukkojen kannustukseen sitten millään.

Seisomakatsomon pienentämistä toki perusteltiin sillä, että seisomaliput eivät mene kaupaksi. Kylläpä siellä silti oli hiljaisimmissakin peleissä porukkaa ja ääntä, vaikka lippuja olisikin myyty vähemmän. Tuskin lipunmyynti ainakaan määrällisesti kasvoi istumapaikkojen tuomisen jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös