Saadaanhan me tupa täyteen Hippoksella?

  • 608 854
  • 2 946

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turhaan täällä ollaan tunnelman laskemisesta huolissaan, sillä eihän semmoisesta tarvitse huolehtia, mitä ei ole ollutkaan enää moneen vuoteen. Viime kaudella parinkymmenen hengen vierasfanijoukko kepitti mennen tullen lähes täyden hallin verran keskisuomalaisia, jotka korkeintaan luimistelivat ja mulkoilivat pahansuovasti melun aiheuttajia, totta kai hiljaa istuen. Jotenkin en ymmärrä tätä myyttiä Hippoksen hyvästä tunnelmasta.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Jotenkin en ymmärrä tätä myyttiä Hippoksen hyvästä tunnelmasta.

Oma näkemykseni asiaan on, että nyt kun ollaan SM-liigan "huipulla", niin tunnelma on laskenut Hippoksen hornankattilassa. Silloin kun rämmittiin pohjalla ja playoff-paikka oli mahtava asia, tunnelma oli loistavaa. En tiedä miksi nyt tunnelma on niin heikko, vaikuttaako halliremonttien pienentämä (seisoma)kapasiteetti, vaiko se että nyt kun ollaan korkeammalla niin halliin eksyy muitakin kuin tosifaneja. Näitä "gloryhunterita" on hallissa enemmän kuin takavuosina, en tiedä onko se se suurin syy..

Kyllähän se on säälittävää miten huonosti nykyään Jyväskylässä irtoaa meteliä. Mieleeni tuli eräs viime talvinen JYP-TPS matsi, jossa 10-15 tepsiläistä kyykytti 4500 keskisuomalaista täysin 6-0. Siitä huolimatta että JYP hoiti Tepsin kaukalossa vastaavin numeroin. Ei ole hyvä tämä kun täysin teurastetun seuran pieni faniporukka kyykyttää metelissä koko Keski-Suomea.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma näkemykseni asiaan on, että nyt kun ollaan SM-liigan "huipulla", niin tunnelma on laskenut Hippoksen hornankattilassa. Silloin kun rämmittiin pohjalla ja playoff-paikka oli mahtava asia, tunnelma oli loistavaa. En tiedä miksi nyt tunnelma on niin heikko, vaikuttaako halliremonttien pienentämä (seisoma)kapasiteetti, vaiko se että nyt kun ollaan korkeammalla niin halliin eksyy muitakin kuin tosifaneja. Näitä "gloryhunterita" on hallissa enemmän kuin takavuosina, en tiedä onko se se suurin syy..

Kyllä se aika usein on mennyt siihen että seisomokatsomossa yksi taputtaa korkeintaan kun koko seisomokatsomo on saattanut taputtaa, siinä yksi syy varmaan siihen että tunnelma on melko huono välillä. Nyt kun entisestään seisomapaikkoja vähennetään niin uhkana on että jossain nurkkauksessa kuuluu mekkalaa ja muualla hyssytellään ja katsotaan ihmeissään jos joku istumakatsomossa taputtaa tai huutaa.

Osasyy varmasti on seisomokatsomoiden väheneminen. Ennen "hattuhyllylle" ylös jo pelkästään mahtui useampi sataa ihmistä. Olisi kyllä ollut hienoa nähdä minkälainen tunnelma hallissa olisi vaikka finaalien aikaan ollut jos seisomokatsomoita enemmän.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ennen "hattuhyllylle" ylös jo pelkästään mahtui useampi sataa ihmistä. Olisi kyllä ollut hienoa nähdä minkälainen tunnelma hallissa olisi vaikka finaalien aikaan ollut jos seisomokatsomoita enemmän.
Niin ikävältä kuin tuo seisomapaikkojen väheneminen tuntuukin niin pitää muistaa että kaikkea ei voi saada. Tässä tapauksessa menetettiin tunnelmasta mutta saatiin tilalle menestystä ja se ei ollut mikään huono vaihtokauppa se. Sillä ilman halliremonttia JYP ei olisi taatusti edes päässyt finaaleihin. Koska ennen remonttia halli oli SM-liigan surkein ja JYP antoi satojen tuhansien eurojen etumatkan kaikille muille pelkästään olosuhteitten takia.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän on sen verran sanottava, kun Hakametsääkin asiassa sivuttiin, että todellakin Tappara esimerkiksi myi toukokuussa fanikausareita hintaan 149 euroa ja kyseessä aivan normaalit katsomot, eikä mitään rivirajoituksia. Tai siis normaali fanikatsomo (C3 kulmaus) mutta kun se ei enään riitä niin paikat levisivät muuallekin.
Ottelulle kertyy hintaa siis alle 5 euroa/kpl. Ilmeisesti siitä halvasta hinnasta johtuen kausareita olikin myyty yli 600 jo kesäkuun alussa. Porkkanana siis markkinoinnilla aikainen kausikortin osto. Kortin hinta nousee hieman syksyä kohden. Mutta tämä vain esimerkkinä hinnoista, tosin tämä edullisuus lienee jo poikkeuksellista. Toki Hippoksen pieni koko vaikuttaa siihen, ettei hintoja tarvitse/voi polkea.
Itsellä kun on mukavuudenhalua, ja juuri Hippoksen reissut jäi viime kaudellakin tekemättä sen lippuongelman takia. Alariveiltä näkee toki niitä huiskuttajia, mutta peli menee vähän ohi. Hyviä paikkoja (irtolippuja) ei yleensä sinne lähellä ottelupäivää saa millään.

Jyväskylässä on vähän eri tilanne, koska täällä kausikortit on käytännössä myyty loppuun jo useampana kautena putkeen. Johtuen juurikin istumapaikkojen vähyydestä. Tästä tulee se ongelma, ettei yksittäiseen peliin oikein pysty saamaan paria vierekkäistä paikkaa muuta kuin alariviltä.
 

phakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
RISTO DUFVA ja JYP + JYP-Akatemia
Istumapaikkoja pitäisi Jyväskylässä olla se 1000 nykyistä enemmän, koska niitä ei saa ikinä mistään. Hallikin on niin vanha paska kulmien tolppineen että sinne ei kukaan halua. Rahaa ei uuteen ole, niinn on ihan luonnollista että seisomakatsomoon, missä erötauotkin istutaan, tehdään istumakatsomoita lisää.

Mutta kyllä vituttaa jos tuo paukuttava reliikki muka edelleen saa jonkun etuoikeuden. Moni deeku vaajakosken keskustassa paukuttaisi rumpua tuolla tarjonnalla ja kaikkihan sen tietää että siihenhän se on mennyt. Kuulee rytmistä ja näkee naamasta.

Parempi tunnelma olisi vaikka jos toinen kulma saataisiin täyteen oikeita faneja huutamaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos rummut on edelleen hallissa niin toivottavasti ne sijoitetaan laitaan sinne tolpan taakse ettei vie tavallisilta tallaajilta hyviä katselupaikkoja. Tosin onko nykyisellään edes muualla kun laidassa tolpan takana niitä seisomapaikkoja.. vähiin kun tuntuvat käyvän
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Ikuinen aihe..

Istumapaikkoja pitäisi Jyväskylässä olla se 1000 nykyistä enemmän, koska niitä ei saa ikinä mistään. Hallikin on niin vanha paska kulmien tolppineen että sinne ei kukaan halua. Rahaa ei uuteen ole, niinn on ihan luonnollista että seisomakatsomoon, missä erötauotkin istutaan, tehdään istumakatsomoita lisää.

Mutta kyllä vituttaa jos tuo paukuttava reliikki muka edelleen saa jonkun etuoikeuden. Moni deeku vaajakosken keskustassa paukuttaisi rumpua tuolla tarjonnalla ja kaikkihan sen tietää että siihenhän se on mennyt. Kuulee rytmistä ja näkee naamasta.

Parempi tunnelma olisi vaikka jos toinen kulma saataisiin täyteen oikeita faneja huutamaan.

Tämä seisomakatsomo -vs- istumakatsomo on ikuisuus kysymys.
Mutta aika kovaa tekstiä yllä, sillä mitä muka seisomakatsomo tekee tunnelmalle enemmän kuin istumakatsomo?
EI MITÄÄN! Jos tunnelman luontia on se että muutama juopunut idiootti huutaa törkeyksiä kentälle ja vastustajat homoksi,
jos tunnelman luontia on se että 24 kesäiset pikkutytöt huutaa "ihquu" kun tulee Pihlman kentälle niin...
Pitäkää seisomakatsomonne, mutta vaikka ulkona kiitos.

Seuran kannalta on todellakin järkevää ottaa rahat pois kuleksimasta, sillä istumapaikoilla niitä on enemmän jaossa kuin seisomapaikoilla. Lisäksi hallissa on muutenkin aivan liian vähän vapaita istumapaikkoja meidän kausikorttilaisten jälkeen.

Ja sitten herra Phakin kommenttiin että hommattaisiin mieluummin vaikka niitä "oikeita faneja" huutamaan rumpuryhmän tilalle..
Herra on hyvä ja näyttää mallia. Suomessa viritetyt 30 hengen faniporukat onnettominen joglausyrityksineen synnyttää lähinnä myötähäpeää.
Esim jalkapallossa yleistyneet.
Jos jumankauta ei Suomalaista miestä tai naista ole tehty hoilaamaan kuten etelän villit suurilla stadioneillaan, niin miksi edes jauhaa enää asiasta?

Vaajakosken juopot rumpuineen on siis parempi kuin se saa*anan kirkkohiljaisuus mikä jäisi jäljelle. Ja toisinajattelijat voisi lakata puhumasta ja ryhtyä tekoihin niiden hienojen eurooppalaisten lauluvisioidensa kanssa.

Istumapaikat ovat perustelutuja, seura (JYP) satsaa menestykseen, se satsaus syö miljoonia euroja vuodessa. Jos haluamme menestyvän seuran, emme voi yksinkertaisesti ajatella liikaa että riittääkö perseaukisella opiskelijalla rahat ottelulippuun vai ei.

aamen.
 

Erik Loka

Jäsen
Ja sitten herra Phakin kommenttiin että hommattaisiin mieluummin vaikka niitä "oikeita faneja" huutamaan rumpuryhmän tilalle..
Herra on hyvä ja näyttää mallia. Suomessa viritetyt 30 hengen faniporukat onnettominen joglausyrityksineen synnyttää lähinnä myötähäpeää.
Esim jalkapallossa yleistyneet.
Jos jumankauta ei Suomalaista miestä tai naista ole tehty hoilaamaan kuten etelän villit suurilla stadioneillaan, niin miksi edes jauhaa enää asiasta?

Vaajakosken juopot rumpuineen on siis parempi kuin se saa*anan kirkkohiljaisuus mikä jäisi jäljelle. Ja toisinajattelijat voisi lakata puhumasta ja ryhtyä tekoihin niiden hienojen eurooppalaisten lauluvisioidensa kanssa.

Tokihan voi valehdella ja väittää itselleen ettei Suomessa muka olisi mahdollista lauleskella komeasti katsomossa. Se nyt kuitenkin on todistetusti tehty, ja Hippoksellekin saisi huikean tunnelman korvaamalla nuo rummut huudoilla ja lauluilla. Jonkun pitäisi vaan ottaa homma haltuun ja ruveta huudattamaan ihmisiä, siitä se lähtee.
Jos Suomessa saadaan jalkapallokatsomoissakin avoimilla stadioneilla hyvää tunnelmaa aikaiseksi suhteellisen pienillä porukoilla, niin ilman muuta se on mahdollista myös pienen Synergia-ladon kaikukammiossa.

Rytmikkäät huudot soveltuvat Suomeen ehkä lauluja paremmin. Mallia voi ottaa muutamien muiden liigajoukkueiden faneilta, eilisestä Tunde-huudosta Harjulla, tai vaikkapa tästä pätkästä HJK:n pelistä:
http://www.youtube.com/watch?v=za0STWuXSEM&feature=player_detailpage#t=939s

Ite oon ainakin jo todella kyllästynyt tuohon monotoniseen rummutukseen.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Kuuleehan sen jo kun joku vierasjoukkueen faniporukka tulee vierailulle, kuinka paljon se oikeasti tunnelmaa parantaa. Hyvinä esimerkkeinä viime kaudelta esim. Bluesin ja TPS:n fanit. Tai vaikka esimerkkinä JJK:n tämän kauden matsit, joissa on useimmissa ollut hyvä tunnelma, kun kotijoukkueen faniporukka ja vastustajan fanit ovat eri puolilta kenttää käyttäneet ääntään mukavasti. Eikä sielläkään oikeasti hoilata mitään kovin vaikeita, mutta ainakin mun korvaan kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin silkka rumpujen pauke.
 

makeyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
jos tunnelman luontia on se että 24 kesäiset pikkutytöt huutaa "ihquu" kun tulee Pihlman kentälle niin...
Pitäkää seisomakatsomonne, mutta vaikka ulkona kiitos.

Mistä lähtien 24 kesäiset on ollut pikkutyttöjä? Ite ottaisin tosta luvusta sen 8-10 vuotta pois.

Rummut kuuluu Hippokselle, nyt ja aina. Nuoremmat fanit taitaa olla näitä rumpuja vastaan eniten. Itse muistan ne sieltä 80-luvun lopulta asti ja olis todella outoa jos niitä ei tulevaisuudessa nähtäis/kuultais hallissa
 

kilhar

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Istumapaikkoja pitäisi Jyväskylässä olla se 1000 nykyistä enemmän, koska niitä ei saa ikinä mistään. Hallikin on niin vanha paska kulmien tolppineen että sinne ei kukaan halua. Rahaa ei uuteen ole, niinn on ihan luonnollista että seisomakatsomoon, missä erötauotkin istutaan, tehdään istumakatsomoita lisää.

Mutta kyllä vituttaa jos tuo paukuttava reliikki muka edelleen saa jonkun etuoikeuden. Moni deeku vaajakosken keskustassa paukuttaisi rumpua tuolla tarjonnalla ja kaikkihan sen tietää että siihenhän se on mennyt. Kuulee rytmistä ja näkee naamasta.

Parempi tunnelma olisi vaikka jos toinen kulma saataisiin täyteen oikeita faneja huutamaan.

Hellepäiviä on vielä jäljellä mutta perinteiset itkupotkuraivarit alkavat jokavuotiseen tapaan. Ennen vielä jaksoi ottaa vakavasti tälläisiä esimerkiksi poimimiani nuoren idealistin palavasilmäisiä vuodatuksia, nyt ajattelin vain täyttää joutoaikaa ja luultavasti sivumennen provosoin vielä jatkobuuhuut neutraalien huviksi.

Ehdottomasti kaikki seisomapaikat pitää poistaa. Pysyvät ne saakelin kakarat poissa hallista häiritsemästä aikuisten kaljanjuontia. Joku on joskus sanonutkin "yritysvieraissa on tulevaisuus." Meidänkin tolkuttoman tilamme paikalle saisi tasan sen 30 hengen istumapaikat. Tosin siinä on aina se vaara, jonka koin mission aikoihin, ne ämpäreittäin rahaa paikalle kantavat äänestivät jaloillaan, koska peli ei ollut maksamisen arvoista.

Täältä saa oivan poikkileikkauksen facebookia kansoittavasta idioottilaumasta joka mouhoaa jostain hikisistä torkkupeitoista, asuu vanhempien luona ja nostaa työttömyysturvaa.

Termi "tuolla tarjonnalla" herätti kyllä kiinnostukseni. Seura kärsii minusta n. 6,50 euroa ottelua kohden ja saa n. 20 euroa. Kun te saatte tukia työttömyyteenne, opiskeluunne, terveydenhuoltoonne (got the point?) minun verorahoistani niin voi voi. Ei minun pakko ole duunissa käydä eikä teidän jäähallilla, jos se traumoja aiheuttaa.

Mikään ei olisi mielestäni hienompaa kuin se, että kaikki kulmat olisivat täynnä "oikeita faneja". Kaikkein oikein fani kirjoitti aiemmin tässä ketjussa ettei käytä istumapaikkaansa, koska siellä ei kannusteta. Tokkopa tietysti yli tuhannen peliä nähnyt mitään tietää verrattuna teihin internetin valtiaisiin.

Itä-Helsingissä on tosifanien kohdalla värvääjän markkinat, siellä olisi tarjolla laulua, soihtuja ja tifoja muutaman sämpylän hinnalla.

Minä en ole paikalla teitä varten, ja vielä vähemmän teitä ärsyttääkseni. Minä olen huutamassa ohimosuoneni poikki seuran pyynnöstä ja PELAAJIA varten. Heti kun seura tai yksikin pelaaja on sambaryhmää vastaan, that's it for me.

Sitä odotellessa en tunne virtuaaliyhteisön painetta ihmisiltä, joiden pitäisi pysyä pois päätykatsomoista. Yksisilmäisyys tuhoaa syvyysnäön ja vaikeuttaa pelin seuraamista pitkittäissuunnassa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä en ole paikalla teitä varten, ja vielä vähemmän teitä ärsyttääkseni. Minä olen huutamassa ohimosuoneni poikki seuran pyynnöstä ja PELAAJIA varten. Heti kun seura tai yksikin pelaaja on sambaryhmää vastaan, that's it for me.

Sitä odotellessa en tunne virtuaaliyhteisön painetta ihmisiltä, joiden pitäisi pysyä pois päätykatsomoista. Yksisilmäisyys tuhoaa syvyysnäön ja vaikeuttaa pelin seuraamista pitkittäissuunnassa.

Oikeastihan se on ihan sama vaikka siellä katsomassa lätkittäisiin kyrvällä toisia ohimoon. Pelaajat eivät tule ikinä sanomaan oman seuran kannattajille vastaan(oli sitten rummutusta tai ei). Ainakaan Suomessa ja jos kannatajat ovat näin neutraaleja kuin nyt. Sikäli siis turha vedota mihinkään pelaajien tahtoon, koska kyse ei ole oikeasti rummuista tai niiden haluamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Hellepäiviä on vielä jäljellä mutta perinteiset itkupotkuraivarit alkavat jokavuotiseen tapaan.

Huvittava marttyyriasenne heti kun joku on kritisoimassa. "Jos et ole samaa mieltä niin voit pitää turpasi kiinni" - mentaliteetista huolimatta mun mielestäni on vaan ihan tervettä, että julkisella foorumilla voidaan asioista keskustella lähtemättä perinteiselle ad hominem - linjalle.

Jos olet ylpeä ja tyytyväinen siitä mitä teet, homma on ok ja rispektit siitä, mutta älä viitsi olla noin kauhean loukkaantunut jos joku ei ihan samaa mielipidettä jaa.
 

kilhar

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hei nyt heebot ihan oikeasti! Lätkikää toisianne ihan millä haluatte, minä perustan mielipiteeni pelaajien vapaaehtoisiin kommentteihin areenan ulkopuolella.

Sambaryhmän olemassaoloa ja toimintaehtoja pitävät yllä Jukka Seppänen ja Kari Tyni. Pitääkö nyt minun marttyyrina mennä kertomaan, ettemme jatka koska alle puoli tusinaa ihmistä saa näppylöitä äänestä ja vitutusta rekkalastillisesta etuoikeuksia. Täällä vinkuvilla rekikoirilla ei ole pienintäkään aavistusta meidän oikeuksistamme tai velvoitteistamme. Kumma kyllä, että meidän joukossamme olevia FC-aktiiveja ei solvata. Todennäköisesti peiteoperaatio jossa meille solutettiin oikeita faneja tolppien takaa.

Nyt käsi pystyyn kaikilta, joilta odotetaan paikallaoloa vaikka:

-Olet kuumeessa.
-Lapsesi on kipeä.
-Työnantaja ei tykkää.
-Lapsenvahdin saannissa on vaikeuksia.
-Rahaa tarvisi muuhunkin.
-Autosi latasi kiertokangen polvilumpioosi.
-Et halua nähdä SaiPaa merkityksettömässä pelissä.
-Pelaajien motivaatio on nolla ja peli sen näköistä.
-Puolisollasi on joko oikea PMS tai male-sellainen.
-Puolisosi kuudenneksi parhaan kaverin koira sai pentuja ja sellainen pitää saada heti.
-Sinulla on aatelisluokan krapula kuten meillä Vaajakosken densoilla usein on. Osa meistä alkkiksista jopa joutui muuttamaan Vaajalan parkkipaikalle kun Citymarketin vartijat löysivät majapaikkamme.

Ajattelin ostaa seisomakausikortin ja nollata kaikki etuoikeuteni, mutta tajusin ettei se teihin vaikuta. Marttyyreista ei kannata puhua jos itse yrittää muuttaa maailmaa perusteella "No kun mä en kato diggaa tekisin paremmin jos päättäisin kaikesta sikamainen valtakoneisto vaan kato pakottaa anarkistiksi ja mun keino vaikuttaa on tää virtuaaliultras me vittu pärjätään pelkillä ABC:n sämpyläkuiteillakin kun ne jaetaan ja poltetaan pari roskista".

Toiset tekevät katsomossa aaltoja, tuolla vuosia kestäneellä angstilla kannattaa tehdä viiltoja.

Niin kauan kuin minä soitan, en saa pelipäivinä tehdä mitä huvittaa.

Sen tiedän että kun tämä viimeinen kauteni päättyy, ulisen täällä joka ainoasta asiasta silloin kun en ole A-puolella irvistelemässä kun pullasorsat eivät tee kuten saarnaavat.

Teidän missionne on hankkia niitä oikeita faneja edes sen verran, että huuto on AA-kerhomme tasoa. Soittamatta emme saa olla, siitä on nimenomainen määräys, että edes 10 sekunnin hiljaisuutta ei saa kehkeytyä. Me olemme renkejä, te torpparit kuvittelette meidät isänniksi.

Viimeinen lause kunnioittaa Väinö Linnaa, vaikka omani onkin.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Hei nyt heebot ihan oikeasti!

Ilmeisesti työsopimuksesi jäähallille on tehty itse Beelsebuubin kanssa, jos ehdot ovat noinkin epäinhimilliset. Suosittelisin ottamaan yhteyttä vaikkapa SML:ään (Muusikkojen Liitto - Musicians' Union), että saat neuvoteltua huilipäivän jos vaikkapa esimerkkisi mukaisesti lapsesi on sairaana.

Itse topicin aiheestahan tässä ollaan jo aika kaukana joten pahoittelen omalta osaltani off-topiccia.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Nykyisin kaukana pohjoisessa asustelevana, ja Jyväskylässä vain 1-3 peliä kaudessa näkevänä, minua ei ainakaan sambaryhmä ole koskaan haitannut. Päin vastoin. Itselläni on tapana hakeutua sellaiseen paikkaan hallilla, jossa on paras meininki. Jyväskylässä se on seisomakatsomossa sambaryhmän lähellä. Muualla se on kotijoukkueen fanikatsomossa...siellä sitä on sitten mukava JYPpiä huudella ja luoda hiukan hämminkiä. Terveiset ainakin Ouluun ja Kuopioon. Hieno meininki ja hienoja ihmisiä.

Toisaalta kun JYPin kotipelien näkeminen on minulle niin harvinaislaatuista herkkua, niin minua ei jaksa kiinnostaa juurikaan mitä muut siellä tekevät. Minä taputan, ja saatan innostua huutamaan. Vihellänkin silloin tällöin. Loppujen lopuksi minua kiinnostaa se, mitä kentällä tapahtuu ja toimin tapahtumien ja niiden herättämien tunteiden mukaan.

Muutaman viime vuoden aikana erityisesti on välillä ollut jopa hankala saada lippuja siinä vaiheessa kun saan varmistettua, että pääsisin lähtemään Jyväskylään saakka. Näin ollen toivon, että jokainen läsnäolija nauttisi siitä että saavat olla meille kannattajille rakasta joukkuetta kannattamassa, siitä riippumatta pärisyttääkö joku rumpuja, tai kehtaako joku jopa kannattaa vastustajaakin!

Tarvitsenko rumpuryhmää? En välttämättä. Häiritseekö rumpuryhmä? Ei todellakaan. Ainoa toive rumpuryhmäläisille on se, että jos joskus yleisö on kerinnyt aloittaa jonkun tietyn taputusrytmin, niin lähtekää mukaan, älkääkä vetäkö ihan eri hommaa päälle. Minä olen samaa mieltä Tynin ja Seppäsen kanssa, että sambahommat on osa JYPin identiteettiä.

Ihmetyttää vain miten tällaiset varsinaisesti jääkiekon ulkopuoliset asiat saavat näin ison huomiota. Toisaalta jotkut käy konserteissakin shown takia, eikä musiikin takia. Joten kai meitä on moneen lähtöön. Mutta minähän pääsen vain harvakseltaan paikan päälle, joten vaikenen asiasta, jolla on selvästi suurempi merkitys (pos. tai neg.) jollekin muulle. Itseäni asia ei hetkauta liiemmälti suuntaan eikä toiseen.

ps. jokainen joka meinaa lopettaa hallilla käymisen sambaryhmän vuoksi, suosittelen kauden mittaista opintomatkaa Kajaanin jäähallille. Alkaa olla ikävä Synergialle sen jälkeen :D
 

kilhar

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uusi viesti lukemisen helpottamiseksi, kappalejakokin puuduttaa.

Mielestäni tämä jatkoajalla parkailu on ainakin nykymuodossaan aikansa elänyt. Ennen se kuului asiaan ja oli ihan siedettävää, mutta median kehityttyä pitäisi keksiä jotain uutta.

Minun ratkaisuni olisi se, että jätetään yksi tai korkeintaan kaksi agressiivisinta protestoijaa tänne avautumaan ja loput tukisivat toimintaa jakamalla linkkejä facebookissa.

En sano tätä omasta puolestani, vaan edustan isoa ihmisryhmää, joka haluaisi oikeasti lukea jotain rakentavaa, mutta tyhjien tynnyrien kolistelu peittää alleen kaiken järkipuheen ja oikean kannustamisen.

Nyt kaivetaan ne reservit esiin ja mennään osoitteeseen adressit.com Riittävän iso protesti varmasti vakuuttaa kylmät bisnesmiehet kuuntelemaan kun raha puhuu.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Minun ratkaisuni olisi se, että jätetään yksi tai korkeintaan kaksi agressiivisinta protestoijaa tänne avautumaan ja loput tukisivat toimintaa jakamalla linkkejä facebookissa.

Mitähän siellä Facebookissa pitäisi jakaa? Missä yhteisössä? Mitä linkkejä? Mistä aiheesta? Eikö tämä keskustelupalsta ole juurikin sitä keskustelua varten?

Ei se sambaryhmän olemassaolo mulle ainakaan mikään kynnyskysymys ole. Mutta mulla on vain toisenlainen idea siitä, millainen kannatus kuulostaa hyvältä omaan korvaani. Ja siitähän tässä nyt keskustellaan.
 

kilhar

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmeisesti työsopimuksesi jäähallille on tehty itse Beelsebuubin kanssa, jos ehdot ovat noinkin epäinhimilliset. Suosittelisin ottamaan yhteyttä vaikkapa SML:ään (Muusikkojen Liitto - Musicians' Union), että saat neuvoteltua huilipäivän jos vaikkapa esimerkkisi mukaisesti lapsesi on sairaana.

Itse topicin aiheestahan tässä ollaan jo aika kaukana joten pahoittelen omalta osaltani off-topiccia.

Sen homman möhlin itse, demonit Belphegor ja Azimuth lahjoivat minut sunnuntai-aamuna Rosetin pihassa heikkona hetkenäni.

Sinua neuvoisin ottamaan yhteyttä kehen tahansa, joka lievittäisi tuskaasi silittämällä päätäsi. Tämä siis siksi, jos maailma on kaikkien esimerkkiesi mukaan niin hirveä paikka, ettei psyykesi kestä mahtumista samaan jäähalliin kanssani.

Pikku pointti väliin on se, että kaikenmaailman pikkusieluiset kateelliset kyttääjät, joille peli on sivuseikka, vahtivat meitä, käytöstämme ja osallistumisprosenttiamme. Tästä syystä lintsaajia ei voi hyväksyä, alle 66% peleistä paikalla ja se on "Next!".

Jos ne etuoikeudet oikeasti merkkaisivat, niille olisi varmasti kysyntää. Koska jono on lyhyt, väitän että ne ovat keppihevosia hyökkäykseen virtuaalimaailmassa, eivätkä vaikuta normaaleihin ihmisiin.

Kyllä sinä tiedät kuka minä olen, jos minäkin tunnistan sinut. Olen oikeasti avoin ehdotuksille ja keskustelen sivistyneesti, kunhan ei liikaa solvata. Päätä sinä kommunikaation paikka ja taso, ei kumpikaan tästä ainakaan voi laskea.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai se on omakin kauha tähän rumpusoppaan heitettävä.

Eli tiivistettynä olen sitä mieltä, että rummut ovat osa JYPiä, ovat olleet jo pitkään. Mutta kun nykyään rummut vievät aivan liian suuren osan kannatuksesta, se alkaa häiritsemään. Omasta mielestäni rummuilla olisi huomattavasti parempi tarkoitus "taustatukena", eli 1-3 rumpua lyömässä tahtia. Ihmiset osaavat kannustaa Jyväskylässäkin, nykyään rummut vetävät omaa show'taan, jolloin taputukseen on vaikea päästä tusinakatsojan mukaan.
 

kilhar

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aidon paukutusryhmän jäsenen tunnistaa kyllä heti kirjoituksesta, tai ylipäätään habituksesta.

Aidon virtuaalikoviksen tunnistaa ainoastaan asenteesta. Sekin kyllä häviää, jos poistutaan teidän maailmanne käsittävästä tietoverkosta. Habituksesta meille jää vain FB:n kuva jossa on Steven Seagal tai Nissan Primera. Seagalia en arista, mutta Transformereille en pärjää.

Tule ihmeessä keskustelemaan, edes sinä et ole niin aasi, ettet meitä löytäisi. Täältä on tyhmää hakea jotain selkänojaa asiaan jossa teitä aktivisteja on 4-6. Kerroin jo aiemmin, kuinka voitte vaikuttaa. (Ok, se oli sarkasmia ja ironiaa, mutta silti: hey guys, go for it!)

Uskon että kirjoitusvirheiden puute sattuu silmään. Onhan sinunkin tasosi nähty, "moral high horse" kun joskus olet kannustanut, ainakin omien puheidesi mukaan.

T: Kyryl Babytzyn.
 

kilhar

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai se on omakin kauha tähän rumpusoppaan heitettävä.

Eli tiivistettynä olen sitä mieltä, että rummut ovat osa JYPiä, ovat olleet jo pitkään. Mutta kun nykyään rummut vievät aivan liian suuren osan kannatuksesta, se alkaa häiritsemään. Omasta mielestäni rummuilla olisi huomattavasti parempi tarkoitus "taustatukena", eli 1-3 rumpua lyömässä tahtia. Ihmiset osaavat kannustaa Jyväskylässäkin, nykyään rummut vetävät omaa show'taan, jolloin taputukseen on vaikea päästä tusinakatsojan mukaan.

Otetaanpa nyt jotain välillä vakavastikin kun asiallisesti puhuit. Tule minun kutsumanani sen tunnelmaa tuhoavan lauman keskelle, katso milloin kukaan punaviivalla taputtaa edes maaleille, ja näe miten ainakin sata lähintä ihmistä taputtavat tahdissa. Osaa ei tietysti lasketa, koska he ovat "ärsyttäviä pikkutyttöjä", joita seura ei saa pidettyä poissa.

Meillä ei ole "omaa show'ta" vaan selkeät ohjeet, mitä soitetaan milloinkin. Jos edes painostuksen aikaiseen rytmiin "TUM ---TUM --- TUM" ei pääse, on kyllä tusinakatsojaa huonompi. Ja rytmiä ei vaihdeta nopsaan muulloin kuin tilanteen muututtua äkillisesti painostukseksi. Ja se seuraava rytmi on sama ääni, joka lähtee seinästä kun siihen lyö päätään lottoarvonnan jälkeen.

"TUM ---TUM --- TUM"
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Otetaanpa nyt jotain välillä vakavastikin kun asiallisesti puhuit.

Minä kysyn nyt vuorostani jotain ihan asiallisesti:

Olisiko mahdollista että kokeilisitte joskus vaikka yhden matsin ajan kannustaa ilman rumpuja? Samat jätkät kokoon, max. yksi rumpu rytmiä tuomaan mutta muuten pääosassa olisi huutaminen ja taputtaminen? Samat huudot, rytmit ja muu, mutta ainakin mun mielestäni kuulostaisi paljon aidommalta, jos äänestä vastaisivat oikeat, elävät ihmiset ihmisten luonnollisilla instrumenteilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös