Monta kertaa olen törmännyt siihen, että kun olen haeskellut vähän viime tipassa kahta vierekkäistä paikkaa, niin lippu.fi näyttää niitä olevan todella heikosti tarjolla, jos ollenkaan (nämä siis parista kalliimmasta kategoriasta, ei siis 1-3 riveiltä).
Sitten kuitenkin itse pelissä saattaa olla parhaimmillaan (vai pahimmillaan) useita paikkoja tyhjänä molemmin puolin omaa paikkaa.
Nämä tyhjät paikat, mitä lippu.fi ei näyttänyt vapaaksi ovat varmaan kausikortti paikkoja, joiden käyttäjät eivät ole peliin saapuneet. Näin on käynyt useasti ja niitä ei vapaita tyhjiä paikkoja on ollut yllättävän paljon, useassa pelissä, useammassa katsomo lohkossa.
Tähän kun keksisivät jonkun fiksun ja toimivan systeemin, että kausikorttilainen jos ei tule, niin jollain kompensaatiolla kausikorttilaista kohtaan voisivat myydä paikan sitä tarvitsevalle. Ilmoitus vaikka pari päivää ennen peliä, haluaako kausaripaikkansa uudelleen myyntiin (silloin kyllä jo valta-osa varmaan tietäisi pääsekö vai ei)
.
Jotain tällaista taisivat kokeillakin, mutta oli minusta vähän kuppi kahvia korvaukseksi tyyliin, mikä ei yllättäen tainut oikein saada kannatusta. Luulisi kaikkien hyötyvän, vaikka seura maksaisi kausarin omistajalle ihan kunnon korvauksen, kaikki mitä seuralle jäisi olisi kuitenkin pelkkää plussaa. Toki jotain fiilausta vaatisi lipunmyynti ohjelmaan, mutta ei luulisi olevan tänä päivänä kovin vaikea toteuttaa.
Hallissa olisi enemmän oikeasti sen verran katsojia kuin ilmoitetaan ja kausikortin kertaalleen myydystä paikasta voisi vielä saada jotain lisää + mahdollinen oheismyynti.
Ja tiedän, että olisi kausikortin ostajia (itsekin mukaan lukien) jotka ostaisivat kortin, mutta kun tietävät että siihen ei ole kannatusta, kun et töiden tai jonkun muun syyn vuoksi pääse riittävän moneen peliin paikan päälle. Mutta jos niiltä peleiltä mihin et pääse, saisit järkevän korvauksen, niin varmasti lisäisi kausarimyyntiä.