Istun heti Blackstage-klubin alapuolella ja olen nyt kolmessa pelissä huomannut, että kyllä kyseinen klubi toimii todella vajaalla prosentilla. Jokaisessa ottelussa katsomon puoleisista penkistä vähintään puolet on olleet tyhjinä. Onko sitten Blackstage-passien markkinointi jäänyt liian myöhään? Itse en ainakaan huomannut missään mainoksia ennen kuin vasta ensimmäisen kotiottelun alla.
Varmasti ongelmia on ollut markkinoinnissa. Toinen ongelma on se, että hallissa on kolme toistensa kanssa "kilpailevaa" ravintolaa, eli Hurrikaani, aitiot ja Blackstage.
Toki kaikilla on oma toisistaan eroavainen idea, eli aitiot myydään yksityisyydellä, Hurrikaani myydään rajatun porukan ryyppäjäisillä ja Blackstage myydään laadulla. Näistä kaksi ensimmäistä ovat suomalaisille tuttuja asioita. Me nautimme omasta rauhasta ja kavereiden kanssa ryyppäämisestä. Laadukas ruoka tarkoittaa suomalaiselle mielummin halpaa ja paljon kuin keittiömestarin suurella vaivalla suunnittelemaa ja toteuttamaa kokonaisuutta (kuulemieni juttujen mukaan Blackstagella tarjotaan todellakin reiluja annoksia, että ei siinä mitään).
Mitä sitten tarkoitan tuolla "kilpailulla"? Onko nyt käynyt niin, että sama rajattu kuluttajajoukko on ollut markkinoinnin kohteena näille kaikille? Kilpailussa voitolle on jäänyt yksityisyys ja rajatussa seurassa ryyppääminen. Harvoille ensimmäinen valinta on ollut hyvin suunniteltu ja taidolla valmistettu ateria, jolloin kyseinen ravintola pyörii vajaalla teholla. Tarkoitukseni on kysyä, onko markkinoitu oikeille henkilöille? Onko tätä uutta ravintolaa myyty yritysjohtajille, ostettavaksi yrityksen laskuun? Eikö luontevampi kohde olisi ylemmän keskiluokan mieshenkilö, jolle myydään ajatus jääkiekosta vaimon kanssa. Vaimo saa loistavaa ruokaa ja hyvää viiniä ja on onnellinen kun voi osallistua miehensä elämään itsekkin siitä nauttien? Vastaavasti mies on onnellinen kun sai vaimonkin mukaan lätkäpeliin ja se vielä näyttää nauttivan siitä. Tai miksei vaikka päinvastoin? Myydään vaimolle ajatus:"Yllätä aviomiehesi lipuilla jääkiekko-otteluun! Eikä sinunkaan tarvitse syödä rasvaista makkaraa ja juoda rapakaljaa! Osta lippusi uudelle hienostuneelle Blackstagelle, jossa yhdistyvät hienostunut ranskalainen keittiö ja upea näköala muinaisen Rooman Coliseumille! Aivan oikein, Coliseumille! Ovathan jääkiekkoilijat aikamme Gladiaattoreita! Tule ja nauti raa´asta alkuvoimasta ja yhdistä se viinilistamme hienostuneisiin Bordeauxin viineihin! Lupaamme että tulette uudelleen, ja miehesikin on tyytyväinen!".