Saadaanhan me tupa täyteen Hippoksella?

  • 639 466
  • 3 215

Alexandre

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö esimerkiksi Radio JKL:n kanssa voitaisi harrastaa sellaista yhteistyötä, että radiossa tiedotettaisiin pelipäivän iltapäivänä, onko luukulta lippuja vielä saatavilla. Tämä vain heittona, joku voi kumotakin ajatuksen.

Mutta niinhän eilenkin tehtiin useampaan kertaan. Kannattaisi kuunnella sitä ratiota.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Niin ja epätietoisuus lippujen saatavuudesta luukulta vaikuttaa maakunnista lähtemiseen. Edelleen markkinointipuolen tulisi tehdä mielestäni linjaus tässä lipunmyyntiasiassa.

Aikoinaan, kun minä vielä asuin maakunnan puolella oli sielläkin keksitty Internet ja puhelin joiden avulla nuo liput voi tietääkseni varata. Miksi se lippu pitää nimenomaan saada siitä luukulta? Minusta on ainakin täysin turha vetoutua epätietoisuuteen, kun lipun voi lunastaa monella eri tapaa. Tiistai-peliksi väkeä oli mielestäni aika hyvin, etenkin kun vastassa oli "vain" Pelicans ja, kun ottaa huomioon mitä aiemmin päivällä oli sattunut.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedustelisin Synergia Areenalla viihtyviltä jyväskyläläisiltä, että ovatko halliremontissa rakennetut aitiot olleet tehokkaasti käytössä/täytettyinä alkukauden aikana?
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tiedustelisin Synergia Areenalla viihtyviltä jyväskyläläisiltä, että ovatko halliremontissa rakennetut aitiot olleet tehokkaasti käytössä/täytettyinä alkukauden aikana?

Eikös iso osa noista aitioista (yli puolet) vuokrattu suoraan 3 vuoden sopimuksella.

Tänään sitten näkyi noiden myytävien aitioiden varjopuoli. Peli ei ole kulkenut kauhean hyvin, ja kun torstaina tuli 1-0 tappiokin, niin näkyi olevan ainakin 4 aitiota tyhjänä. Varmaan enemmänkin. Nuo ovat siis niitä, mitä myydään pelikohtaisesti.

Lisäksi noista puukeskuksen päädyn 80€:n pöydistä näkyi olevan vuokrattu tähän peliin vain yksi, ja niitä kuitenkin siellä on toistakymmentä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös iso osa noista aitioista (yli puolet) vuokrattu suoraan 3 vuoden sopimuksella.

Tänään sitten näkyi noiden myytävien aitioiden varjopuoli. Peli ei ole kulkenut kauhean hyvin, ja kun torstaina tuli 1-0 tappiokin, niin näkyi olevan ainakin 4 aitiota tyhjänä. Varmaan enemmänkin. Nuo ovat siis niitä, mitä myydään pelikohtaisesti.

Lisäksi noista puukeskuksen päädyn 80€:n pöydistä näkyi olevan vuokrattu tähän peliin vain yksi, ja niitä kuitenkin siellä on toistakymmentä.

En ole varma, onko JYPilla lipuilleen useita eri hintakategorioita, mutta kysyisin vielä, että missä päin hallia on ollut/oli tänään tyhjää. Tietääkseni JYPin kauden tähänastisista kotiotteluista vain yksi on ollut loppuunmyyty.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Seisomakatsomossa varmaan suurin osa tyhjistä paikoista. Kun tilaa seisomakatsomossa on entistä vähemmän, siellä se näkyy ensimmäisenä kun ihmiset eivät halua sinne sardiinipurkkiin ja tungokseen, kun vielä pitäisi tulla reippaasti ennen pelin alkua paikalle jos haluaa hyvän näkyvyyden kentälle.
 
Eikös iso osa noista aitioista (yli puolet) vuokrattu suoraan 3 vuoden sopimuksella.

Tänään sitten näkyi noiden myytävien aitioiden varjopuoli. Peli ei ole kulkenut kauhean hyvin, ja kun torstaina tuli 1-0 tappiokin, niin näkyi olevan ainakin 4 aitiota tyhjänä. Varmaan enemmänkin. Nuo ovat siis niitä, mitä myydään pelikohtaisesti.

Lisäksi noista puukeskuksen päädyn 80€:n pöydistä näkyi olevan vuokrattu tähän peliin vain yksi, ja niitä kuitenkin siellä on toistakymmentä.

Aitioista on myyty 3-5 vuoden sopimuksilla 11 aitiota 18:sta. Ringside-pöydät näyttivät tosiaan olevan vajaassa käytössä, kuten myös uusi Blackstage ravintola katsomoineen. Lisäksi aitioihin myydään seisomapaikkaliput väkimäärän mukaan, joten yhdeksän hengen aitio, jossa on neljä henkeä aiheuttaa viiden hengen vajauksen muutoin loppuun myytyyn halliin.

Varsinaiset karvalakkikansan istumapaikat olivat käsittääkseni loppuunmyyty, eikä seisomakatsomossakaan näyttänyt liikaa tilaa olevan, joten business hospitality-osaston vajaakäyttö kaiketi on aiheuttanut nämä ei loppuunmyydyt pelit.

Olisikin mielenkiintoista tietää kuinka korkean täyttöasteen varaan JYP:in budjetti on rakennettu? Tämä siis nimenomaan aitioiden ja muiden premium-paikkojen osalta. Toisella tavalla tarkastellen sama kysymys voidaan esittää muodossa:"Kuinka paljon rakennettiin ylimääräistä, että ei tarvitse heti lisää rakentaa". Kolmannella tavalla kysymys voidaan muotoilla:"Jos aitiot, Blackstage, Ravintola Hurrikaani ja Ringside-pöydät myydään loppuun ja muut tulonlähteet ovat budjetin mukaiset, tilikauden budjetoimattomaksi voitoksi muodostuu...".

Vain Seppänen tietää, mutta ei kerro.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep,

Puhutaan kuitenkin käyttäasteesta eikä täyttöasteesta, en ole ainakaan itse kuullut moista termiä...

HERÄTYSKELLOT silti JYPin organisaation suuntaan. Olen sataprosenttisen varma, että 80% JYPin kotipeleistä tulee olla loppuunmyyty, muuten kyseessä on huono myyntiorganisaatio. Eli luovuutta pelien myyntiin ja erityisesti systeemikehitystä, jos osa lipuista jää myymättä nimenomaan saatavuusongelmista johtuen.

Kävelykadulle ja suosittuihin baareihin lipunmyyntitiski, jos ei muuten tule 100% täyteen!

Jupa
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Varsinaiset karvalakkikansan istumapaikat olivat käsittääkseni loppuunmyyty, eikä seisomakatsomossakaan näyttänyt liikaa tilaa olevan, joten business hospitality-osaston vajaakäyttö kaiketi on aiheuttanut nämä ei loppuunmyydyt pelit.
Seisomakatsomoissa oli tilaa. Omien havaintojeni mukaan kulmakatsomoissa pystyi istumaan ja päätyihinkin olisi vielä porukkaa mahtunut kevyesti seisomaan. Tänään muutaman katsojan saattoi karsia se, ettei erikoislippuja (eläk., opisk. ym.) saa ovelta vaan ne on ostettava ennakkoon. Ainakin muutaman katsojan näin käätyvän pois, kun oikean hintaisia lippuja ei voinutkaan ostaa.

Parista lokakuun kotiottelusta vielä. Keskimaan asiakaspostin mukaan ensi lauantain HPK-otteluun aikuisten seisomapaikkalippuja saa S-Etukortilla puoleen hintaan, joten silloin voisi odottaa hallissa olevan täyttä. Viime syksynähän vastaava alennus auttoi Pelicans-ottelun loppuun myymistä. Toinen tapaus on 17.10. pelattava HIFK-ottelu, johon istumapaikoille aikovien ei kannata jättää lipun ostamista viime hetkelle. Piletin mukaan vapaita istumapaikkoja on nimittäin 24.
 
Viimeksi muokattu:
Seisomakatsomoissa oli tilaa. Omien havaintojeni mukaan kulmakatsomoissa pystyi istumaan ja päätyihinkin olisi vielä porukkaa mahtunut kevyesti seisomaan. Tänään muutaman katsojan saattoi karsia se, ettei erikoislippuja (eläk., opisk. ym.) saa ovelta vaan ne on ostettava ennakkoon. Ainakin muutaman katsojan näin käätyvän pois, kun oikean hintaisia lippuja ei voinutkaan ostaa.

Nyt kun rupesin laskemaan, niin ei noista aitioista ja muista taida lähes 200 paikan vajausta saada, ellei kaikki ole myymättä, joten seisomakatsomo on ilmeisesti ollut vajaa.

Pelicansia vastaan oli myymättä ainakin muutama aitio, joka on se merkittävä asia, ei kuinka monta seisomapaikkalippua aitioihin myydään, kuten Jupa osuvasti tarkensikin. Lukko pelin aitiovuokraustahan batman83 aiemmin jo valoittikin.

Onko tuonne Ravintola Hurrikaanin istumakatsomoon vielä liput yleisessä myynnissä? Ainakaan piletti ei niitä myy ja katsomo näytti olevan vain puolillaan Lukko pelissä. Mikä mättää? Onko paikat myyty kausikortteina, mutta nyt ei juuri Lukko sattunut kiinnostamaan vai ovatko paikat jääneet kokonaan myymättä?

Sinällään Norly on oikeilla jäljillä, että kaiken myyntiponnistelun tulisi mielestäni kohdistua aitioiden, Blackstagen ja "ringside"-pöytien myyntiin. Vaikka lippujen myynnin kasvattaminen sinällään tuottaa hyvää viivan alle, täytyy työpanos kohdistaa sinne missä työlle saa korkeimman tuoton. Tämä tuotto on saatavissa aitioista ja muista "hienostelijoiden ja hännystelijöiden"-baareista.
 

Handyy

Jäsen
Alle 4000 Lukko-ottelussa jäätiin, mutta ainakin vielä päivällä kaikki istumapaikat olivat loppuunmyytyjä. Veikkailenkin, että seisomalippuja tulee olemaan vaikeaa myydä loppuun koska silloin kun halli on täynnä, ei siellä seisomassa ihan järjettömästi tilaa ole. Mukavuus verottaa siis katsojia, koska jos haluaa pitää hyvän katselupaikan ei pubiin kaljalle ole erätauolla asiaa.

Istun heti Blackstage-klubin alapuolella ja olen nyt kolmessa pelissä huomannut, että kyllä kyseinen klubi toimii todella vajaalla prosentilla. Jokaisessa ottelussa katsomon puoleisista penkistä vähintään puolet on olleet tyhjinä. Onko sitten Blackstage-passien markkinointi jäänyt liian myöhään? Itse en ainakaan huomannut missään mainoksia ennen kuin vasta ensimmäisen kotiottelun alla.
 
Istun heti Blackstage-klubin alapuolella ja olen nyt kolmessa pelissä huomannut, että kyllä kyseinen klubi toimii todella vajaalla prosentilla. Jokaisessa ottelussa katsomon puoleisista penkistä vähintään puolet on olleet tyhjinä. Onko sitten Blackstage-passien markkinointi jäänyt liian myöhään? Itse en ainakaan huomannut missään mainoksia ennen kuin vasta ensimmäisen kotiottelun alla.

Varmasti ongelmia on ollut markkinoinnissa. Toinen ongelma on se, että hallissa on kolme toistensa kanssa "kilpailevaa" ravintolaa, eli Hurrikaani, aitiot ja Blackstage.

Toki kaikilla on oma toisistaan eroavainen idea, eli aitiot myydään yksityisyydellä, Hurrikaani myydään rajatun porukan ryyppäjäisillä ja Blackstage myydään laadulla. Näistä kaksi ensimmäistä ovat suomalaisille tuttuja asioita. Me nautimme omasta rauhasta ja kavereiden kanssa ryyppäämisestä. Laadukas ruoka tarkoittaa suomalaiselle mielummin halpaa ja paljon kuin keittiömestarin suurella vaivalla suunnittelemaa ja toteuttamaa kokonaisuutta (kuulemieni juttujen mukaan Blackstagella tarjotaan todellakin reiluja annoksia, että ei siinä mitään).

Mitä sitten tarkoitan tuolla "kilpailulla"? Onko nyt käynyt niin, että sama rajattu kuluttajajoukko on ollut markkinoinnin kohteena näille kaikille? Kilpailussa voitolle on jäänyt yksityisyys ja rajatussa seurassa ryyppääminen. Harvoille ensimmäinen valinta on ollut hyvin suunniteltu ja taidolla valmistettu ateria, jolloin kyseinen ravintola pyörii vajaalla teholla. Tarkoitukseni on kysyä, onko markkinoitu oikeille henkilöille? Onko tätä uutta ravintolaa myyty yritysjohtajille, ostettavaksi yrityksen laskuun? Eikö luontevampi kohde olisi ylemmän keskiluokan mieshenkilö, jolle myydään ajatus jääkiekosta vaimon kanssa. Vaimo saa loistavaa ruokaa ja hyvää viiniä ja on onnellinen kun voi osallistua miehensä elämään itsekkin siitä nauttien? Vastaavasti mies on onnellinen kun sai vaimonkin mukaan lätkäpeliin ja se vielä näyttää nauttivan siitä. Tai miksei vaikka päinvastoin? Myydään vaimolle ajatus:"Yllätä aviomiehesi lipuilla jääkiekko-otteluun! Eikä sinunkaan tarvitse syödä rasvaista makkaraa ja juoda rapakaljaa! Osta lippusi uudelle hienostuneelle Blackstagelle, jossa yhdistyvät hienostunut ranskalainen keittiö ja upea näköala muinaisen Rooman Coliseumille! Aivan oikein, Coliseumille! Ovathan jääkiekkoilijat aikamme Gladiaattoreita! Tule ja nauti raa´asta alkuvoimasta ja yhdistä se viinilistamme hienostuneisiin Bordeauxin viineihin! Lupaamme että tulette uudelleen, ja miehesikin on tyytyväinen!".
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En usko, että JYP ryhtyy mihinkään suureen mainoskamanjaan, vaikka uudet "palvelut" eivät tuottaisikaan tällä kaudella odotetulla tavalla. Seuralla on nimittäin helpottava takaportti, jolla paikata menetettyjä euroja. JYP käyttää suhteessa melkoisesti rahaa pelaajapalkkohin/kustannuksiin ja joukkueessa pelaa useita Euroopan mittakaavassa haluttuja tähtipelaajia. Luonnollisesti kuluja karsitaan kauppaamalla/vuokraamalla joku kallispalkkainen tähtipelaaja vielä vähän kalliimmalla johonkin epätoivoiseen KHL-seuraan. Näin JYP säästää mukavasti palkkakuluissa ja tienaa siinä samalla vielä mukavamman määrän kultarahoja.
 

SjV

Jäsen
Tarkoitukseni on kysyä, onko markkinoitu oikeille henkilöille? Onko tätä uutta ravintolaa myyty yritysjohtajille, ostettavaksi yrityksen laskuun? Eikö luontevampi kohde olisi ylemmän keskiluokan mieshenkilö, jolle myydään ajatus jääkiekosta vaimon kanssa. Vaimo saa loistavaa ruokaa ja hyvää viiniä ja on onnellinen kun voi osallistua miehensä elämään itsekkin siitä nauttien? Vastaavasti mies on onnellinen kun sai vaimonkin mukaan lätkäpeliin ja se vielä näyttää nauttivan siitä. Tai miksei vaikka päinvastoin? Myydään vaimolle ajatus:"Yllätä aviomiehesi lipuilla jääkiekko-otteluun! Eikä sinunkaan tarvitse syödä rasvaista makkaraa ja juoda rapakaljaa! Osta lippusi uudelle hienostuneelle Blackstagelle, jossa yhdistyvät hienostunut ranskalainen keittiö ja upea näköala muinaisen Rooman Coliseumille! Aivan oikein, Coliseumille! Ovathan jääkiekkoilijat aikamme Gladiaattoreita! Tule ja nauti raa´asta alkuvoimasta ja yhdistä se viinilistamme hienostuneisiin Bordeauxin viineihin! Lupaamme että tulette uudelleen, ja miehesikin on tyytyväinen!".

Onkos muuten tuonne Blackstagelle ostettavissa ottelukohtaisia lippuja, JYPn sivujen mukaan saa sellaisen kuvan, että myyvät vain kausaria. Toisekseen kuinkahan über tyyris tuo on, kun en muista missään nähneeni hintaa.
 
Onkos muuten tuonne Blackstagelle ostettavissa ottelukohtaisia lippuja, JYPn sivujen mukaan saa sellaisen kuvan, että myyvät vain kausaria. Toisekseen kuinkahan über tyyris tuo on, kun en muista missään nähneeni hintaa.

Kyllä tuosta saa sellaisen kuvan, että vain kausikortilla pääsee Blackstagelle. Kausikortin hinta on itselleni täysin epäselvä, mutta kohtalaisen tyyris sen täytyy olla, kun ottaa huomioon mitä hintaan sisältyy.
 
On n. 170 € ottelu.

Jaaha, hinta on kova, mutta kai siihen sisältyy mukaan kaikki nuo JYP:in sivuilla mainitut härpäkkeet? Eli 170€ muodostuu istumapaikasta, ruoasta, juomista, juustotarjottimista ynnä muista.

Kausikortti Blackstageen on sitten kaiketi 170*29=4930, johon mahdollisesti saa jonkin alennuksen luokkaa 10%? Hintavaa on, mutta laatu ja palvelu maksaa. Itselläni ei perse kestäisi, mutta löytyy tästä kaupungista rikkaita joilla rahat riittää.

Ei muuta kuin myynti täydelle höyrylle niin ei tarvitse myydä kaikkia kolmen parhaan ketjun pelaajia pois. Tulee sitten Norlylle uni silmään, kun ei tarvitse enää huolehtia.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
En olisi tässä vaiheessa kovinkaan huolissaan siitä, että nämä yrityksille suunnatut palvelut ovat vajaakäytössä näin ensimmäisellä kaudella. Sana leviää pikkuhiljaa ja jos palvelu on hyvää, käyttäjiä tulee lisää.

En löytänyt infoa siitä, että miten aitioiden ruoat ja juomat veloitetaan. Kuuluvatko hintaan vai ovatko erikseen tilattavia tuotteita, kuten esim. Hjallis-Areenalla.
 
Taisi olla 4000 € tuo kauskortin hinta.

Ja kun paikkoja on 60 on kysessä 240 000 euron liikevaihto, tämä siis kausikorttihinnalla. Tuosta tulee toki monet kustannukset, mutta kyllä siinä on yhden kakkos-kolmoskentän miehen palkka kyseessä. Lisäksi kun muistetaan, että Blackstageen liittyy kohtalainen "kiinteä"kustannus työvoiman muodossa, olisi tärkeää päästä korkeaan käyttöasteeseen Blackstagella. Työvoima tässä tapauksessa kiinteäkustannus, koska moisessa palvelussa ei kokit ja tarjoilijat voi olla keikkatyöläisiä, vaan ammattilaiset täytyy hankkia vähintään kauden mittaisella sopimuksella. Kokit ja tarjoilijat ovat toivottavasti muissa hommissa ei pelipäivinä, toisin sanoen ovat keikkatyössä, mutta sitoutuneet tarjoamaan oman korkean ammattitaitonsa pelipäivinä JYP:in käyttöön. Hieman sekavasti ilmaistu, toivottavasti idea tuli selväksi.

Johtuen edellä mainitusta työvoiman aiheuttamasta "kiinteästä"kustannuksesta, olisi luonnollisesti parasta saada valtaosa paikoista myytyä kausikortteina. Tällöin riski pienenisi ja myyntihenkilöstön voimavarat vapautuisivat muuhun käyttöön. Ajatuksena siis kausikorttipainotteinen myynti on hyvä idea, siinä pitää vain onnistua.
 

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
eli näköjään uutisen mukaan Veturilta lippuja saisi jälleen. Onkohan kyseessä kämmi jypin päässä, vai onko veturi saanut tarvittavat laitteet?
Tuossa taitaa olla kyse vain tuosta yhdestä Keskimaan sponsoroimasta pelistä. Eli ovat varmaankin tuonne tulostaneet nipun noita aikuisten seisomapaikkalippuja. Kuten uutisesta voi lukea, noita alennuslippuja ei hurrikaania lukuunottamatta saa normaaleista lipunmyyntipisteistä.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
JYP ja Viitasaaren Tilausliikenne tarjoavat non-stop-bussikuljetuksen lauantaina Harjulta JJK-FC Viikingit-ottelusta Synergia-Areenalle: Keskisuomalaisen ja JJK:n uutiset kuljetuksista. Hyvä niille, jotka eivät ole pyörällä liikkeellä.

Edit. Toki JYPinkin sivuilla on uutinen kuljetuksista.
 
Viimeksi muokattu:

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Onko tuonne Ravintola Hurrikaanin istumakatsomoon vielä liput yleisessä myynnissä? Ainakaan piletti ei niitä myy ja katsomo näytti olevan vain puolillaan Lukko pelissä.
C2-C4 eivät ole olleet aikoihin yleisessä myynnissä, mutta tämän viikon Ässät- ja HPK-otteluihin C2:teen (lähimpänä seisomakatsomoa) saa ostettua lippuja Piletistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös