Säilytätkö väkevät alkoholi juomasi kylmässä vai huoneenlämmössä?

  • 6 412
  • 16

Säilytätkö väkevät alkoholi juomasi kylmässä vai huoneenlämmössä?


  • Äänestäjiä
    64

Baldrick

Jäsen
No miten sen nyt ottaa... Jos on pullo, jota en ole vielä juomassa, niin säilyy kaapissa. Sitten, kun tiedän sen korkkaavani, niin sujautan edellisenä päivänä jääkaappiin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Silloin harvoin, kun ostan väkeviä, niin ne juodaan pois. Himassa mulla ei ole vuosiin ollut "säilössä" pullon pulloa. joskus oli isot baarikaapit ja kaikkia mahdollisia viinoja. Itse asiassa ne olen aikoinaan Jatkoaikaan listannutkin ketjuun, jossa tiedusteltiin baarikaapin sisältöä. Tuohon aikaan olin laivalla duunissa ja viinakin vielä maistui. Vielä kun sitä lähes ilmaiseksi sai kannettua kotiin, niin olihan siinä baarikaappiin täytettä.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Säilytän avaamattomat väkevät alkoholi juomapulloni huoneenlämmössä kaapissa ja taasen avatut väkevät alkoholi juomapulloni sijaitsevat jääkaappikylmässä. Eipä oikeastaan muuta väkevää alkoholi juomaa kulu niin pitkällä aikavälillä että säilyttää tarvitsisi, kuin tällä hetkellä jääkaappikylmässä olevaa Vanhaa Tallinnaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Finlandia taitaa olla pakkasessa ja Jägermaister ja joku viskipullo tossa hyllyssä. Itse tulee juotua niin harvoin, että noi hyllyssä olevat menee oikeestaan koristeista.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Pakastimessa on Vanilja Vodkaa ja Vodkaa, baarikaapissa vaikka mitä väkeviä. Vastausvaihtoehdot ei siis oikein osuneet.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
En säilytä, vaan kiehuvan kuumana muuripadassa säilytän minä väkevät alkoholi juomani höyryjä hengittäin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Väkevien juomien säilyttämisestä kylmässä ei koidu mitään lisäarvoa. Jäähdyttäminen maksaa, joten turhaa touhua. Kylmät snapsijuomat ovat poikkeus, eli kylmiöön tai pakastimeen työnnetty vodka, miksei myös väkevä sitruslikööri, jekku tai vastaavat.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Onko herroille termo "pinonvälipullo" tuttu? Mikäli meillä Hakalissa pulloa päiväkausia säilytetään, niin siellähän se halkopinon välissä piileksii jolloin lämpötila vaihtelee ulkoilman mukaan.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Viinat pitää kätkeä maahan, pitää vaan huolen ettei vesi pääse jäätyessään halkomaan pulloja.

Absolut on pakkasessa, ei sitä paljoa enää olekaan jäljellä, voisi moukutella parempiin suihin.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Huoneenlämmössä, mutta Jekun ja Salmarin, silloin kun niitä vielä on jäljellä, saatan laittaa pakastimeen viilentymään ennen tarjoilua.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
En säilytä, vaan kiehuvan kuumana muuripadassa säilytän minä väkevät alkoholi juomani höyryjä hengittäin.

En usko, että säilyvät. Haihtuvat taivaan tuuliin. Itse säilytän jääkaapin yläpuolisessa pikkukaapissa, jossa on tosi lämmintä. Kossun ja muidenkin juomien aromit tulevat hyvin esille.
 

lihaani

Jäsen
Kyllähän väkevät huoneenlämmössä säilytetään. Jos on snapsin tarvetta, niin pari tuntia ennen ateriaa saa sen Kossun pakkaseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös