Ruotsin paras artisti/yhtye?

  • 43 082
  • 277

Ruotsin paras artisti/yhtye?

  • Abba

    Ääniä: 90 17,8%
  • Ace of Base

    Ääniä: 5 1,0%
  • Kent

    Ääniä: 84 16,6%
  • Weeping Willows

    Ääniä: 9 1,8%
  • E-Type

    Ääniä: 30 5,9%
  • Hellacopters

    Ääniä: 33 6,5%
  • The Cardigans

    Ääniä: 22 4,3%
  • Pandora

    Ääniä: 5 1,0%
  • Roxette

    Ääniä: 27 5,3%
  • Antiloop

    Ääniä: 3 0,6%
  • Tomas Ledin

    Ääniä: 7 1,4%
  • Markoolio

    Ääniä: 5 1,0%
  • A*Teens

    Ääniä: 1 0,2%
  • Basic Element

    Ääniä: 2 0,4%
  • Lambretta

    Ääniä: 3 0,6%
  • Joku muu, mikä?....

    Ääniä: 149 29,4%
  • Kaikki ruotsalainen musiikki on surkeata/turhaa!

    Ääniä: 25 4,9%
  • En osaa sanoa.

    Ääniä: 7 1,4%

  • Äänestäjiä
    507

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viimeksi laittamani lista on todellakin mennyt uusiksi. Siihen murtautuisivat nyt helposti Opeth ja Soen. Jälkimmäisen olemassaolosta ei viimeksi ollut edes tietoa. In Flamesin pidän ykkösenä. Orbit Culturenkin voisin tunkea listalle mukaan.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Ruotsista tulee pirusti hyvää musaa ja myös pirusti ihan sontaa.

Mutta mitä Ruotsilla oli ennen ABBAa? Kaiken alku ja juuri. Siksi ääni sinne.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Abbahan se on, mutta missä legendaarinen Dr. Alban. Ainakin osaksi ruotsalainen hammaslääkäri, joka niitti ysärillä kovastikin mainetta.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onhan noita, top-10 suunnilleen tässä järjestyksessä:

The Nomads
The Hellacopters
The Robots
The (International) Noise Conspiracy
The Soundtrack Of Our Lives
Blues Pills
The Cardigans
Mustasch
The Hives
Psychotic Youth

Olisihan niitä enemmänkin, esim. The Sounds, Backyard Babies, Mando Diao, Sahara Hotnights, The Ark jne.

edit. Onhan niillä se Abbakin, meinasi unohtua...
 
Viimeksi muokattu:

ace

Jäsen
Huikea oman aikansa lista, äänestin Pandoraa, koska olihan ja onhan Anneli hottis.

Nykypäivänä äänestäisin Ghostia, enkä saatana ymmärrä miten joku Kent lähentelee Abbaa tässä äänestyksessä.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Entombed aikansa pioneereja, sellaisia jotka osasivat soittaa. Left Hand Path eka ja paras.
Oli silloin kovaa valuuttaa, ehkä ei enää. Parhaimmasta päästä kuitenkin.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Apropoo. Nicklas Friskin Atomic Swing ansaitsee erikoismaininnan. Se ysärin puolivälin tienoo oli näiltä vahvaa tekemistä.

Tämänkin olen Tavalla nähnyt, ruotsalaista poprock kärkeä ehdottomasti.
Atomic Swingillä on kyllä huima soundi ja olisi hieno päästä kuulemaan bändi joskus livenä. Taitavat olla tosiaan aktiivisia edelleen, koska viimeiset keikat ovat olleet viime syksynä. Suomessakin pyörähtivät viimeksi viime kesänä Kesärauha-festarilla Turussa.

Itse heräsin tähän bändiin, kun jossain Radio Rockin erikoisohjelmassa soitettiin Stone Me Into The Groove ja ohjelman isäntä kuvaili osuvasti, että tässä on biisi, jossa kaikki on vaan niin kohdallaan.

Tässä pari tyylinäytettä bändin ekalta levyltä A Car Crash In The Blue vuodelta 1993.







 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
1. The Cardigans. Ylivoimaisesti Ruotsin paras bändi. Nina Perssonista ei vaan saa kyllikseen.
2. Arch Enemy
3. Ace of Base
4. Fever Ray
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
1 Leila K
2 Army of Lovers
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
E-Type.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Ruotsista tulee loistavaa musaa kaikissa genreissä, vaikea listata yhtä suosikkia, mutta sanotaan nyt vaikka ABBA, Opeth, (vanha) In Flames, Katatonia, Therion ja Arch Enemy.

Tällä hetkellä minulla on Ghostia soimassa - niillä on lisäbonuksena se, että se tuntuu saavan (ainakin somessa) rokkipoliisit, heviautistit, oikeinkuuntelijat ja muut epäonnistuneet muusikot hillittömän raivon valtaan. Kerrassaan mahtava bändi!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Vaikea valinta, kun niin paljon laadukasta metallia sieltä tulee. In Flames lienee kuitenkin se ykkönen, vaikka välillä on tuntunut Soilwork, Katatonia, Dark Tranquility etunenässä lykkäävän itseään siihen tontille.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tällä hetkellä minulla on Ghostia soimassa - niillä on lisäbonuksena se, että se tuntuu saavan (ainakin somessa) rokkipoliisit, heviautistit, oikeinkuuntelijat ja muut epäonnistuneet muusikot hillittömän raivon valtaan. Kerrassaan mahtava bändi!
Siinä on kyllä niin demariyhtye ettei mitään rajaa. Näennäisvaarallista rockia Radio Rockin kuuntelijoille.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Siinä on kyllä niin demariyhtye ettei mitään rajaa. Näennäisvaarallista rockia Radio Rockin kuuntelijoille.
Muistithan kirjoittaa tämän Tool-paita päällä?
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näennäisvaarallista rockia Radio Rockin kuuntelijoille.
Pitääkö tuota edes näennäisvaarallisena enää kukaan?
Aika huoletta on bändi kääntynyt popimpaan suuntaan jo parin pitkäsoiton verran, eikä mitenkään sitä edes peittele. Aivan tietoinen linja tuo hieman pehmeämpi linja tuntuu olevan. Flirttaillaan mainstream -yleisöjen suuntaan popimmalla ilmaisulla. Samalla pidetään show elossa ja musiikissa kitaroiden sekä mukavien rumpuraitojen sävyttämät melodiat pitävät bändin musiikin edelleen tunnistettavana. En minä silti oikein osaa Ghostiin mitään näennäisvaarallisuutta tai mukarankkuutta yhdistää.

Mutta kieltämättä allekirjoitan jäsenen @muaddib pointin tässä. Erinäisten genreuskovaisten kanssa keskustellessa Ghost on varsin helppo tapa saada vääntö aikaan. Ei ole ihan ainoa vastaava musiikkimaailman ilmiö tosin. Mutta suotakoon kullekin omansa, eipä siinä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Siinä on kyllä niin demariyhtye ettei mitään rajaa. Näennäisvaarallista rockia Radio Rockin kuuntelijoille.

Onko Ghost bändi jonka musiikki ei suututa ketään? Paitsi tietysti meitä pahimpia musiikkiautisteja? No en ole kyllä itse bändin musasta toki edes suuttunut. :D Musiikillisesti ei välttämättä mitään samaa, mutta tulee jollain tavalla vähän Volbeat mieleen.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Minulla on periaate, että ostan hyllyyn asti fyysisinä levyinä vain raskasta musiikkia. Levyjä on noin 330 kappaletta, mutta niistä ruotsalaisia on vain reilu parikymmentä. Piti ketjun innoittamana oikein laskea minkä ruotsalaisen bändin levyjä minulla on eniten, ja vähemmän yllättäen se on Hammerfall, jolta omistan yhdeksän levyä. Sabatonilta on sitten seitsemän. Mutta niiden jälkeen ruotsalaiset levyt hyllyssäni koostuvat aikalailla yksittäisistä levyistä ruotsalaista tukkarokkia, joka on tunnetusti laadukasta vaikka levyjä minulla ei hyllyssä montaa olekaan.. tällä perusteella en kuitenkaan voi/halua sanoa, että Hammerfall olisi mitenkään absoluuttisesti Ruotsin paras bändi

Ruotsalaisten levyjen määrällistä vähyyttä selittää minun kohdallani puhtaasti se, että en ole koskaan tykännyt tästä kuuluisasta ruotsalaisesta Göteborg-dödöstä.. en kerta kaikkiaan ikinä ole päässyt sen makuun verrattuna loistavaan suomalaiseen vastineeseensa, jessus se vain on yksinkertaisesti niin tylsää kamaa

Noh, kysymykseen en kykene edes vastaamaan, kunhan nyt pyörittelin lyhyesti ruotsalaisia levyjäni
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko Ghost bändi jonka musiikki ei suututa ketään? Paitsi tietysti meitä pahimpia musiikkiautisteja? No en ole kyllä itse bändin musasta toki edes suuttunut. :D Musiikillisesti ei välttämättä mitään samaa, mutta tulee jollain tavalla vähän Volbeat mieleen.
Eipä Ghost minua ärsytä kun en sille juurikaan altistu eikä se mitenkään ikävää ole silloin kun sitä kuulee. Lähinnä ihmettelen hieman yhtyeen suosiota. Volbeat sitten enemmän ärsyttää minua, mutta eipä siitäkään jaksa hirveämmin valittaa jos jossain soi.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mulle In Flames edustaa ruotsalaista parhautta.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Minulla on periaate, että ostan hyllyyn asti fyysisinä levyinä vain raskasta musiikkia. Levyjä on noin 330 kappaletta, mutta niistä ruotsalaisia on vain reilu parikymmentä. Piti ketjun innoittamana oikein laskea minkä ruotsalaisen bändin levyjä minulla on eniten, ja vähemmän yllättäen se on Hammerfall, jolta omistan yhdeksän levyä. Sabatonilta on sitten seitsemän. Mutta niiden jälkeen ruotsalaiset levyt hyllyssäni koostuvat aikalailla yksittäisistä levyistä ruotsalaista tukkarokkia, joka on tunnetusti laadukasta vaikka levyjä minulla ei hyllyssä montaa olekaan.. tällä perusteella en kuitenkaan voi/halua sanoa, että Hammerfall olisi mitenkään absoluuttisesti Ruotsin paras bändi

Ruotsalaisten levyjen määrällistä vähyyttä selittää minun kohdallani puhtaasti se, että en ole koskaan tykännyt tästä kuuluisasta ruotsalaisesta Göteborg-dödöstä.. en kerta kaikkiaan ikinä ole päässyt sen makuun verrattuna loistavaan suomalaiseen vastineeseensa, jessus se vain on yksinkertaisesti niin tylsää kamaa

Noh, kysymykseen en kykene edes vastaamaan, kunhan nyt pyörittelin lyhyesti ruotsalaisia levyjäni
Vaikka ei Göteborg-skenestä tykkäisi niin onhan Ruotsista vaihtoehtoina raskaaseen musiikkiin esimerkiksi Entombed, Candlemass, Opeth, Therion, Dismember, Marduk, Pain of Salvation, Meshuggah, The Haunted, Arch Enemy, Katatonia, Bloodbath, Edge of Sanity, Bathory, Dissection, Evergrey, Seventh Wonder, Amon Amarth, Pain ja Hypocrisy. Kyllä noilla jo suomalaiset vastineet pesee mennen tullen.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Hardcore Superstar
The Poodels
H.E.A.T
Sabaton

Tossa muutama omaan makuun
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös