Viimeksi laittamani lista on todellakin mennyt uusiksi. Siihen murtautuisivat nyt helposti Opeth ja Soen. Jälkimmäisen olemassaolosta ei viimeksi ollut edes tietoa. In Flamesin pidän ykkösenä. Orbit Culturenkin voisin tunkea listalle mukaan.
Atomic Swingillä on kyllä huima soundi ja olisi hieno päästä kuulemaan bändi joskus livenä. Taitavat olla tosiaan aktiivisia edelleen, koska viimeiset keikat ovat olleet viime syksynä. Suomessakin pyörähtivät viimeksi viime kesänä Kesärauha-festarilla Turussa.Apropoo. Nicklas Friskin Atomic Swing ansaitsee erikoismaininnan. Se ysärin puolivälin tienoo oli näiltä vahvaa tekemistä.
Tämänkin olen Tavalla nähnyt, ruotsalaista poprock kärkeä ehdottomasti.
Siinä on kyllä niin demariyhtye ettei mitään rajaa. Näennäisvaarallista rockia Radio Rockin kuuntelijoille.Tällä hetkellä minulla on Ghostia soimassa - niillä on lisäbonuksena se, että se tuntuu saavan (ainakin somessa) rokkipoliisit, heviautistit, oikeinkuuntelijat ja muut epäonnistuneet muusikot hillittömän raivon valtaan. Kerrassaan mahtava bändi!
Muistithan kirjoittaa tämän Tool-paita päällä?Siinä on kyllä niin demariyhtye ettei mitään rajaa. Näennäisvaarallista rockia Radio Rockin kuuntelijoille.
Pitääkö tuota edes näennäisvaarallisena enää kukaan?Näennäisvaarallista rockia Radio Rockin kuuntelijoille.
Siinä on kyllä niin demariyhtye ettei mitään rajaa. Näennäisvaarallista rockia Radio Rockin kuuntelijoille.
Eipä Ghost minua ärsytä kun en sille juurikaan altistu eikä se mitenkään ikävää ole silloin kun sitä kuulee. Lähinnä ihmettelen hieman yhtyeen suosiota. Volbeat sitten enemmän ärsyttää minua, mutta eipä siitäkään jaksa hirveämmin valittaa jos jossain soi.Onko Ghost bändi jonka musiikki ei suututa ketään? Paitsi tietysti meitä pahimpia musiikkiautisteja? No en ole kyllä itse bändin musasta toki edes suuttunut. :D Musiikillisesti ei välttämättä mitään samaa, mutta tulee jollain tavalla vähän Volbeat mieleen.
Vaikka ei Göteborg-skenestä tykkäisi niin onhan Ruotsista vaihtoehtoina raskaaseen musiikkiin esimerkiksi Entombed, Candlemass, Opeth, Therion, Dismember, Marduk, Pain of Salvation, Meshuggah, The Haunted, Arch Enemy, Katatonia, Bloodbath, Edge of Sanity, Bathory, Dissection, Evergrey, Seventh Wonder, Amon Amarth, Pain ja Hypocrisy. Kyllä noilla jo suomalaiset vastineet pesee mennen tullen.Minulla on periaate, että ostan hyllyyn asti fyysisinä levyinä vain raskasta musiikkia. Levyjä on noin 330 kappaletta, mutta niistä ruotsalaisia on vain reilu parikymmentä. Piti ketjun innoittamana oikein laskea minkä ruotsalaisen bändin levyjä minulla on eniten, ja vähemmän yllättäen se on Hammerfall, jolta omistan yhdeksän levyä. Sabatonilta on sitten seitsemän. Mutta niiden jälkeen ruotsalaiset levyt hyllyssäni koostuvat aikalailla yksittäisistä levyistä ruotsalaista tukkarokkia, joka on tunnetusti laadukasta vaikka levyjä minulla ei hyllyssä montaa olekaan.. tällä perusteella en kuitenkaan voi/halua sanoa, että Hammerfall olisi mitenkään absoluuttisesti Ruotsin paras bändi
Ruotsalaisten levyjen määrällistä vähyyttä selittää minun kohdallani puhtaasti se, että en ole koskaan tykännyt tästä kuuluisasta ruotsalaisesta Göteborg-dödöstä.. en kerta kaikkiaan ikinä ole päässyt sen makuun verrattuna loistavaan suomalaiseen vastineeseensa, jessus se vain on yksinkertaisesti niin tylsää kamaa
Noh, kysymykseen en kykene edes vastaamaan, kunhan nyt pyörittelin lyhyesti ruotsalaisia levyjäni