QFT.Thorntonin hyytyminen playoffeissa on vahvasti liioiteltua. Kummasti tuntuvat unohtumaan ratkasumaalin jatkoaijalla ja loistavat otttelut. Kummasti Sharksien playoff peleistä Thorntonin joukkueeseen saapumisen jälkeen lähes kaikki katsoneena en allekirjoita ollenkaan myyttistä playoffeissa hyytymistä. Hieman kärjistäen voi sanoa, että ihan sama miten Thonton pleijareissa pelaa, kumminkin hän vaan aina hyytyy, jos kannua ei tuoda San Joseen. Jostain aina löydetään joku tilasto jolla voidaan "luotettavasti" todeta Thorntonin hyytyneen taas. Itse sillä, miten Thonton on otteluissa esiintynyt ei juurikaan ole mitään väliä. Jos paidan selässä ei lukisi Thornton, niin tuskin kukaan viimekautisten pleijareiden perusteella väitäisi, että Thonton katoaisi johonkin otteluiden ratkaisuhetkillä.
Itse olen viimeisien parin vuoden ajan tyytynyt lähinnä kategorisoimaan jokaisen Thorntonin pudotuspelihyytymisistä huutelevan pellen juuri siihen luokkaan - pellet. Kukaan ei väläyttele idiotismin kukkasia tyyliin "Iginla hyytyy aina pudotuspeleissä! Ei vielä YHTÄÄN Stanley Cupia!". Kun Bostonissa oltiin kuralla, Joe oli olevinaan syypää, ja media tietysti sitä toitotti. Eipä ole tullut menestystä liiemmin sen jälkeen kun Joe joukkueesta pois kaupattiin. Mutta millään tällä ei ole mitään tekemistä otsikon kanssa. Joe Thorntonin edesottamuksista on availtu ketjuja useamminkin ja Sharks-ketju on myös oiva paikka keskustella Thorntonista.
Niin, jos mallailee pelkästään Detroitin ja huonommin sijoittuvien joukkueiden kannalta. Mutta kyllä Bostonilla on varsin kova työ ohittaa kolmen pisteen karkumatkalla oleva Sharks viidessä ottelussa.larzzon kirjoitti:Tällä hetkellä näyttää ihan hyvältä Bruinsin kannalta.