Runkosarjan viimeiset kahdeksan ottelua – säälit vai suora pleijaripaikka?

  • 43 721
  • 230

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ja näköjään 3-2 ja 3-6.

Joo-o, toi Turun tulos on kyllä tosi huono. Olis nyt TPS edes jatkoille nykäissyt tossa, kun Pelicansilla meitä reilusti enemmän niitä 3p voittoja (toisaalta kenellä nyt ei olisi).

Ei tossa IFK:lla enää juurikaan tappioihin varaa ole vikossa peleissä, jos halutaan nousta ylemmäs.
 

444

Jäsen
Näiden suhteen mä oon aina ollut aika ”huono fani”. Kyllä mä esimerkiksi tänään toivoin Pelsujen ja HPK:n voittoa, sarjataulukosta huolimatta. Ihan itse ollaan töhöilty tilanne tällaiseksi, joten itse se pitää myös ratkoa. Kyllä mun mielestä olis tietenkin kivempi lähteä suoraan puolivälieriin kotiedulla, mutta en mä silti seuraa sydän syrjällään muiden edesottamuksia.

Ja se on täysin ok, että joku niin tekee. Mun tyyli ei ole oikeampi tai väärempi omissa silmissäni, mutta ymmärrän hyvin, jos joku haluaisi pitää mua siltä osin ”huonompana fanina”. Näköjään viikonlopun joogafestarit tekee musta tällaisen lässynlään. :D
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
No Turussa ei nyt ihan mennyt meidän suunnitelmien mukaan, mutta Sportin voitto Tapparasta hymyilyttää melkoisesti. Voitolla Lukosta ei mentäisi vain Kerhon ohi (2 pisteellä ja pelillä vähemmän pelattuna) ja tasapisteisiin Lukon ja Pelicansin kanssa, vaan oltaisiin jopa ihan oikeasti iskuetäisyydellä sinne kolmannelle sijalle, vain 6p päässä Tapparasta. JYP saattaa myös niistää heidät perjantaina, joten viikonlopussa on paljon potentiaalia ilolle ja toiveikkuudelle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja se on täysin ok, että joku niin tekee. Mun tyyli ei ole oikeampi tai väärempi omissa silmissäni, mutta ymmärrän hyvin, jos joku haluaisi pitää mua siltä osin ”huonompana fanina”. Näköjään viikonlopun joogafestarit tekee musta tällaisen lässynlään. :D

Ei se täysin ok ole. Hitto kuinka harmitti aina pienenä, kun tuli tilanteet muilta paikkakunnilta ja porukka hurrasi, jos narrit oli maalin tappiolla.

Samaan aikaan sujuvasti unohdettiin katsoa sinne tulostaululle missä oltiin esimerkiksi neljä maalia tappiolla. Oma pesä ensin kuntoon, katsotaan sitten niitä muita pelejä, jos aikaa jää.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Ei se täysin ok ole. Hitto kuinka harmitti aina pienenä, kun tuli tilanteet muilta paikkakunnilta ja porukka hurrasi, jos narrit oli maalin tappiolla.

Samaan aikaan sujuvasti unohdettiin katsoa sinne tulostaululle missä oltiin esimerkiksi neljä maalia tappiolla. Oma pesä ensin kuntoon, katsotaan sitten niitä muita pelejä, jos aikaa jää.
Älä unohda, että paras ilo on vahingonilo. Se päihittää kirkkaasti mm. pettymyksen tunneskaalassa. Kenties ainoat yhtä voimakkaat tunteet ihmisellä ovat kateus ja ahneus. Onneksi ihan kaikki eivät ryve näissä.

Ai niin ja aiheeseen; minä en pysty ymmärtämään (tällä n. 35 vuoden seuraamisella), miten näillä resursseilla kerta toisensa jälkeen ollaan siinä tilanteessa, että sitten lopulta sijoitus ei olekaan omissa käsissä vaan on pakko seurata toisten pelejä, toivoen parasta ja peläten pahinta. Noissa jäljellä olevissa matseissa ei ole yhtään selvää voittoa eli helppoa ottelua. Ei edes tuo viimeinen Ässät -peli. Tästä on liikaa referenssiä historiassa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei se täysin ok ole. Hitto kuinka harmitti aina pienenä, kun tuli tilanteet muilta paikkakunnilta ja porukka hurrasi, jos narrit oli maalin tappiolla.

Samaan aikaan sujuvasti unohdettiin katsoa sinne tulostaululle missä oltiin esimerkiksi neljä maalia tappiolla. Oma pesä ensin kuntoon, katsotaan sitten niitä muita pelejä, jos aikaa jää.

Ok, noista en itse oikeastaan edes välittänyt. Mutta joskus saattoi vituttaa sellanen tyhmyys/tietämättömyys. Esim. muistan jonkun välitilanteen runkosarjan viimeiseltä kierrokselta, jossa narrien voitto vastustajastaan olisi hyödyttänyt IFK:ta hemmetisti helpomman puolivälierävastustajan vuoksi tjsp. niin sitten tietenkin totutusti tapautukset narrien häviölle, kun heidän voittoa olisi kerrankin sadassa vuodessa tarvittu. Noooo, kaikki ei ajattele niin pitkälle :D
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Älä unohda, että paras ilo on vahingonilo. Se päihittää kirkkaasti mm. pettymyksen tunneskaalassa. Kenties ainoat yhtä voimakkaat tunteet ihmisellä ovat kateus ja ahneus. Onneksi ihan kaikki eivät ryve näissä.

Tämä ei kyllä ole yleisettävissä. Itse en ole koskaan ymmärtänyt vahingoniloa, en siis tippaakaan. Kaikki piilokameravideot ja kotivideot joissa toinen satuttaa itseään tai nolostuu.. en millään pysty ymmärtämään miksi kukaan nauraisi sellaiselle. Multa varmaan puuttuu joku kilpailugeeni tms. Itselleni ainoat tunteet jotka nousevat sellaisesta pintaan ovat sääli, empatia ja nolotus toisen puolesta. Jos joku liukastuu, en edes sekunnin murto-osaa naurahda ennen auttamista, vaan ensireaktioni on auttaa, muiden naurahtaessa.. Väittäisin, että aika pitkälti olen pystynyt myös eliminoimaan kateuden ja ahneuden. Pettymys sen sijaan on joskus sellainen piru, joka kontrolloi mielialaa aivan sairaalloisesti. Etenkin, jos itse ei saavutakaan itselleen asettamaansa rimaa. Kaikilla on kai omat tunteensa, joissa rypee, joillakin kai itsesääli on se vahvin. Olemme kaikki erilaisia.

Ok, noista en itse oikeastaan edes välittänyt. Mutta joskus saattoi vituttaa sellanen tyhmyys/tietämättömyys. Esim. muistan jonkun välitilanteen runkosarjan viimeiseltä kierrokselta, jossa narrien voitto vastustajastaan olisi hyödyttänyt IFK:ta hemmetisti helpomman puolivälierävastustajan vuoksi tjsp. niin sitten tietenkin totutusti tapautukset narrien häviölle, kun heidän voittoa olisi kerrankin sadassa vuodessa tarvittu. Noooo, kaikki ei ajattele niin pitkälle :D

Ehkä ajattelevat aivan yhtä pitkälle, mutta voisihan tuossa olla sekin kyseessä, että kyseisille taputtajille narrien häviö on vielä tärkeämpi kuin "helppo" vastustaja. Ja luottavat voittoon sitä vaikeampaakin vastustajaa vastaan - mentaliteetilla "kaikki pitää kuitenkin voittaa". Itse olisin kyllä tuossa tilanteessa poikkeuksellisesti toivonut narrien voittoa, kumma kyllä.

---

Vaikka olen sanonut, että pronssi on aikalailla yhtä tyhjän kanssa ja ainoastaan finaalipaikat lasketaan menestykseksi, täytyy kyllä todeta, että jos putoaa sääleissä tai puolivälierissä on pettymys silti suurempi kuin pronssimatsin voitettuaan. Pettymyksen osalta siinä on eroa, mutta menestyksen osalta ei... Nythän asia on myös niin, että itse pidän CHL-peleistä, joten siinäkin mielessä neljäs sija runkosarjassa olisi automaattisesti vähemmän pettymystä aiheuttava - ja "enemmän menestystä" - kuin viides sija.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ehkä ajattelevat aivan yhtä pitkälle, mutta voisihan tuossa olla sekin kyseessä, että kyseisille taputtajille narrien häviö on vielä tärkeämpi kuin "helppo" vastustaja. Ja luottavat voittoon sitä vaikeampaakin vastustajaa vastaan - mentaliteetilla "kaikki pitää kuitenkin voittaa". Itse olisin kyllä tuossa tilanteessa poikkeuksellisesti toivonut narrien voittoa, kumma kyllä.

---

Vaikka olen sanonut, että pronssi on aikalailla yhtä tyhjän kanssa ja ainoastaan finaalipaikat lasketaan menestykseksi, täytyy kyllä todeta, että jos putoaa sääleissä tai puolivälierissä on pettymys silti suurempi kuin pronssimatsi voitettuaan. Pettymyksen osalta siinä on eroa, mutta menestyksen osalta ei... Nythän asia on myös niin, että itse pidän CHL-peleistä, joten siinäkin mielessä neljäs sija runkosarjassa olisi automaattisesti vähemmän pettymystä aiheuttava - ja "enemmän menestystä" - kuin viides sija.

Joo se "kaikki pitää voittaa" -ajatusmaailma on kyllä vähän hölmö mun mielestä. Ei tarvitse jotain jengiä voittaa 4 kertaa jos ei sitä kohtaa. Tai toisaalta jonkun jengin kaataminen onnistuu vaikka välieräsarjassa, mutta ei olisi välttämättä onnistunut puolivälierissä esim. heikomman poff-vireen tai vaikka loukkaantumisten takia.

Sitten voi olla toisinpäin. Jengi voi olla aika liekeissä 1/8 finaaleissa, mutta 1/4 finaaleissa bensa loppuu. Eli ei olleenkaan sama kenet kohtaa ja missä vaiheessa.

Nää ei välttämättä oo yksinkertaisia hommia ollenkaan :)
 
Viimeksi muokattu:

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Joo se "kaikki pitää voittaa" -ajatusmaailma on kyllä vähän hölmö mun mielestä. Ei tarvitse jotain jengiä voittaa 4 kertaa jos ei sitä kohtaa. Tai toisaalta jonkun jengin kaataminen onnistuu vaikka välieräsarjassa, mutta ei olisi välttämättä onnistunut puolivälierissä esim. heikomman poff-vireen tai vaikka loukkaantumisten takia.

Sitten voi olla toisinpäin. Jengi voi olla aika liekeissä 1/8 finaaleissa, mutta 1/4 finaaleissa bensa loppuu. Eli ei olleenkaan sama kenet kohtaa ja missä vaiheessa.

Nää ei välttämättä oo yksinkertaisia hommia ollenkaan :)

Näinhän se menee. Vaikka IFK 1998 oli aivan suvereeni joukkue, ei TPS ollut mitenkään erityisen kaukana siitä. Entä jos K-Espoo ei olisikaan auttanut pudottamalla TPS:n? Entä jos olisi ollut huomattavasti kovempitasoiset semifinaalit Ilvestä vastaan, jonka jälkeen sitten väsyneempänä TPS:ää vastaan finaaleissa? No, ehkä sillä joukkueella olisi silti kaavittu se mestaruus, mutta yhtä ylivoimainen se ei olisi ollut. Ainakaan ei olisi pleijareita seilattu läpi 9-0.

Tänä vuonna jos jotenkin ihmeen kaupalla saisi aikaan semifinaalit TPS-HIFK ja Kärpät-Tappara - ja jos kaikki tähdet asettautuvat nousevan kuun kanssa kultaisen leikkauksen sirppimuodostelmaan - ei kai kaikki toivo ole menetetty. Ei Tapparallakaan pitäisi olla mahdollisuuksia Kärppiä kaataa, mutta ehkä kuitenkin minimaalisesti suuremmat kuin IFK:lla. Enää pitäisi sitten itse kaataa se TPS :D (ja sen jälkeen vielä Tappara..). En lähtisi rahaa lyömään likoon IFK:n puolesta, mutta jos olen IFK:n mestaruutta väittänyt täysin mahdottomaksi (en muista olenko), otetaan nyt sen verran takaisin, että ei IFK:n mestaruustodennäköisyys ole pyöreä 0. Vähän kaikenlaisia apuja siihen todennäköisesti silti tarvittaisiin, ristiinpelaamisten ja kenties loukkaantumistenkin muodossa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Näinhän se menee. Vaikka IFK 1998 oli aivan suvereeni joukkue, ei TPS ollut mitenkään erityisen kaukana siitä. Entä jos K-Espoo ei olisikaan auttanut pudottamalla TPS:n? Entä jos olisi ollut huomattavasti kovempitasoiset semifinaalit Ilvestä vastaan, jonka jälkeen sitten väsyneempänä TPS:ää vastaan finaaleissa? No, ehkä sillä joukkueella olisi silti kaavittu se mestaruus, mutta yhtä ylivoimainen se ei olisi ollut. Ainakaan ei olisi pleijareita seilattu läpi 9-0.

Tänä vuonna jos jotenkin ihmeen kaupalla saisi aikaan semifinaalit TPS-HIFK ja Kärpät-Tappara - ja jos kaikki tähdet asettautuvat nousevan kuun kanssa kultaisen leikkauksen sirppimuodostelmaan - ei kai kaikki toivo ole menetetty. Ei Tapparallakaan pitäisi olla mahdollisuuksia Kärppiä kaataa, mutta ehkä kuitenkin minimaalisesti suuremmat kuin IFK:lla. Enää pitäisi sitten itse kaataa se TPS :D (ja sen jälkeen vielä Tappara..). En lähtisi rahaa lyömään likoon IFK:n puolesta, mutta jos olen IFK:n mestaruutta väittänyt täysin mahdottomaksi (en muista olenko), otetaan nyt sen verran takaisin, että ei IFK:n mestaruustodennäköisyys ole pyöreä 0. Vähän kaikenlaisia apuja siihen todennäköisesti silti tarvittaisiin, ristiinpelaamisten ja kenties loukkaantumistenkin muodossa.

Kyllä! Moni ei noita välttämättä ajattelekaan, ja ymmärrän myös sen, koska tavallaanhan spekulointi on turhaa.

Vaikka meillä on ollut Penaa ja Nybbeä urheilujohdossa, ja kokonainen muumioiden rivi taustalla, niin meillä voisi hyvinkin olla useampikin mestaruus/finaalisarja lisää pelattuna näiden vuosien aikana ns. sopivimmilla vastustajilla oikeassa kohtaa.

Olen miettinyt joskus esim. sitä välieräsarjaa 2004-05 Kärppiä vastaan. Hävittiin kaikki jatkoajat, ja Kärpillä oli siinä aikas vahva niskalenkki IFK:sta. Siinä kohtaa meille olisi sopinut joku muu jengi, joka ei olisi ollut henkisesti niin vahva. Pelillisesti ei jäljessä oltu.

Muutama vuosi myöhemmin HPK:ta vastaan vähän sama juttu, mutta ilman jatkoaikoja. IFK ei onnistunut kaatamaan Kerhoa ratkaisevissa peleissä edes kovilla esityksillä. HPK ei sopinut meille vastustajana ollenkaan. Joku muu (ehkä kovempikin) jengi olisi voinut saada tukkaan meiltä ihan kivasti... HPK ei sitten millään.

Sitten oikeinkin hyvin lopulta päättynyt homma. 2011 ja mestaruusvuosi. 1/8 finaalit narreja vastaan. Mentiin rimaa heiluen jatkoon, ja välierissä jengi kunnon lennossa, ja Lukko aika kovilla esityksillä nurin. Olen aika varma siitä, että toisinpäin ei olisi mennyt noin tiukoille. Eli sama suomeksi... 1/8 finaaleissa olisi kaadettu Lukko kyllä, ja sitten meidän todella kovan jengin yhtä kovalla poff-vireellä 1/4 finaaleissa narrit tuskin olisi jaksanut/pystynyt samaan ahtaalle laittoon.

Noh, nää on näitä :)
 
Viimeksi muokattu:

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen miettinyt joskus esim. sitä välieräsarjaa 2004-05 Kärppiä vastaan. Hävittiin kaikki jatkoajat, ja Kärpillä oli siinä aikas vahva niskalenkki IFK:sta. Siinä kohtaa meille olisi sopinut joku muu jengi, joka ei olisi ollut henkisesti niin vahva. Pelillisesti ei jäljessä oltu.
Vähän ohi aiheen, mutta menee sen piikkiin että douppi herätteli vanhoja mörköjä. Tosin tuo yllä mainittu välieräsarja taidettiin pelata jo vuotta aikaisemmin eli 2003-04.

Oli kyllä hermoja raastava sarja. Kärpät vei otteluvoitoin 3-2 ja voitti kaikki kolme peliä jatkoajalla. Tuntui jotenkin ihan uskomattomalta. Ja oliko vielä niin, että viidennen matsin jatkoajalla Oulussa HIFK kilautti yläputkeen ja Kärpät sitten ratkaisi lähes suoraan vastahyökkäyksestä? Väitän että HIFK olisi tuon kevään finaaleissa kaatanut TPS:n, joka ei niin vahvalta silloin vaikuttanut.

Tuntuu että ne tiukat ratkaisupelit on käyty HIFK:n toimesta pääsääntöisesti häviämässä. Tai sitten ne vaan jää jotenkin takaraivoon paremmin. Keväällä -92 oli kaikki saumat Stadin sisäiseen finaaliin. HIFK johti ratkaisevaa viidettä välierää Jyväskylässä kahden erän jälkeen 1-2, mutta toki silloinen Jyp HT teki viimeisessä erässä kaksi maalia ja meni narreja vastaan finaaliin.

1999 ei kyetty mitenkään voittamaan Turussa. Eka himamatsi meni näytöstyyliin, mutta kun toisessa matsissa jouduttiin tiukoille, niin tietysti tuli takkiin 0-1.

Välierissä 2006 HIFK hävisi ratkaisevan viidennen matsin Hämeenlinnassa 1-0. Taas sellainen fiilis, että jos olisi finaaliin asti yltänyt, niin Ässät olisi kaatunut. Nämä tietysti niitä jossitteluja, kun pitäisi joskus voittaa ne tiukat matsit.

2016: kaksi ekaa kotipeliä suvereeneja ja voitot 6-0 ja 4-0. Tampereella tiukkaa, mutta ei vaan millään saanut käännettyä yhtään niistä matseista. Ja heti kun kolmas kotipeli meni tiukaksi, niin takkiin tuli. Tappara voitti finaalisarjassa kolme matsia tuloksella 2-1.

Kun HIFK voittaa mestaruuden, niin sen pitää olla ilmeisesti suvereeni. Tasaiseksi jos menee, niin käy huonosti. 1998 meni 9-0. Vuoden 2011 pudotuspelit myös näytöstyyliin, lukuun ottamatta puolivälieriä Jokereita vastaan.

Pakko kuitenkin sanoa jotain hyvääkin loppuun: jos vastassa on ollut Jokerit, niin kaikki normaalia suuremmalla panoksella pelatut matsin ovat melkein kääntyneet HIFK:lle. 1983 finaaleiden 5. matsi. 90-luvulla etukäteen suurta kohua herättänyt matsi, jossa NHL:n lakon takia HIFK:lla oli Tikkanen ja Ruuttu, Jokereilla Kurri ja Selänne. Samoin 90-luvulla se harjoitusturnaus, jossa Jokereiden piti alkusarjassa kävellä HIFK:n yli ja pelata finaalissa Selänteen Winnipeg Jetsiä vastaan. Ei ylikävellyt, vaan finaalissa Jetsin kohtasi HIFK. Kevään 2011 puolivälierien G7 narreja vastaan. Samoin ulkoilmaottelut. Mukana myös se matsi, joka takasi historian voittotilastoissa HIFK:lle mahdollisesti jopa pysyvän Stadin herruuden otteluvoitoin 106-105.

Ja jotta jotain ketjun aiheeseenkin, niin jos rosteri pysyy ehjänä, niin kyllä tässä ihan saumat on vaikka päätyyn asti. Tosin saumat on myös täyteen katastrofiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vähän ohi aiheen, mutta menee sen piikkiin että douppi herätteli vanhoja mörköjä.

Keväällä -92 oli kaikki saumat Stadin sisäiseen finaaliin. HIFK johti ratkaisevaa viidettä välierää Jyväskylässä kahden erän jälkeen 1-2, mutta toki silloinen Jyp HT teki viimeisessä erässä kaksi maalia ja meni narreja vastaan finaaliin.

Nyt ei herätellä ketään eikä mitään, olin jo unohtanut aivan kokonaan tämän. Olin omissa treeneissä eikä kukaan tietenkään tiennyt tilannetta. Sitten sinne alkoi saapua poikien isiä hakemaan ja kova kysely paljon peli. Useimmat faijat ei tienneet, mutta joku tiesi jostain 40min 1-2.

Siitä sitten kotiin tekstiteeveen äärelle.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuu että ne tiukat ratkaisupelit on käyty HIFK:n toimesta pääsääntöisesti häviämässä. Tai sitten ne vaan jää jotenkin takaraivoon paremmin.

HIFK:han on ollut todella heikko pudotuspelijoukkue pääsääntöisesti mestaruusvuosia lukuunottamatta. Liigan TOP 3 sijoituksilta lähdettiin monesti lauluun häviämällä kovien paineiden alla paras viidestä sarjasta ensimmäinen kotipeli ja sitten maakunnissa (Jyväskylä, Pori...) voittaminen oli ihan tekemätön paikka. Altavastaajana oli usein jotain TPS:ää vastaan lähinnä kiusaajan rooli, vaikka saatettiin ensimmäinen peli vieraissa odotuksia nostattavasti käydä voittamassa. Loppujen lopuksi kyyti oli yhtä kylmää, kuin Lukolla vierasvoiton jälkeen 2011 ja tasoero tuli selväksi.

Viime kausina tähän on kyllä tullut muutosta. HIFK on ollut viime vuosina runkosarjasijoitukseen suhteutettuna jopa hyvä pudotuspelijoukkue, joka on aika toivottomistakin tilanteistakin venynyt voittoihin, kuten se uskomaton Jyväskylän peli. Eli jos jotain positiivista HIFK:sta viime kausilta haluaa esiin nostaa, niin pudotuspelipelaaminen. Jotain HIFK:n hyvistä pudotuspeliesityksistä viime vuosina ja taas vaisuista menneinä vuosina kertoo se, että Joonas Rask (42) on kaikkien aikojen HIFK:n pudotuspelien pistepörssin kolmonen. Edellä ovat Matti Hagman (56) ja Pertti Lehtonen (47). Mikäli Joonas Rask jatkaa HIFK:ssa vielä muutaman kauden, niin noussee nykyisellä pudotuspelitahdillaan tuon pörssin ykköseksi. Toki nykyään pelataan pidempiä sarjoja ja säälitkin laskettaneen mukaan, mutta silti kova suoritus Raskilta.

Sen JYP sarjan voiton arvoa nostaa vielä se, että olihan etenkin sarjan alussa Tyrväisen poissaollessa meidän kokoonpanoero JYP:iä vastaan niin älyttömän iso, että näin jälkikäteenkin ajatellen huiman kova suoritus ja silloin Antti Suomelan esityksiä katsellessä tuli mieleen, että onkohan kyseessä ihan niin kova kaveri, kuin odotukset ovat. Ovathan hänen NHL ja etenkin AHL-tilastonsa aika surkeat.

Kokoonpanot | JYP - HIFK 21.3.2018 | Liiga

TPS:ää vastaan pudotuspeleissä 2016-17 HIFK voitti molemmat jatkoajat edeten näihin peleihin säälien kautta. Pelissä numero 5:kin TPS johti kootonaan jo 2-0 ja niin sekin vain kääntyi:

65. TPS - HIFK PLAYOFF 5 2016-2017 29.3.2017 MAALIT
 
Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
HIFK on ollut viime vuosina runkosarjasijoitukseen suhteutettuna jopa hyvä pudotuspelijoukkue, joka on aika toivottomistakin tilanteistakin venynyt voittoihin, kuten se uskomaton Jyväskylän peli. Eli jos jotain positiivista HIFK:sta viime kausilta haluaa esiin nostaa, niin pudotuspelipelaaminen.

Samaa mieltä. Jos nyt palataan hetkeksi viime kaudelle, niin olihan se jo pudotuspelien alkaessa selvää, että runkosarjan viiden kärki (Kärpät, Tappara, TPS, HIFK ja JYP) taistelivat kaikki tasapäisesti mestaruudesta, ja oli HIFK:n ja JYP:n epäonnea joutua kohtaamaan toisensa heti pudotuspelien alussa. Kolme muuta välieräjoukkuetta pääsivät lähtemään helpommista lähtökohdista.

Minä uskon vielä HIFK:n punnertavan itsensä kuuden joukkoon, mutta vaikkei sitä tekisi, niin ennakkoon joka tapauksessa paha pudotuspelivastus kelle tahansa. Jos otetaan tuosta tuo kolmelle viimeiselle suoralle paikalle pyrkivä viiden joukko (Pelicans, Lukko, HPK, HIFK ja Ilves), niin kyllä minä pidän HIFK:iä noista joukkueista kovimpana, vaikka kieltämättä antaa tasoitusta valmennuksen ja joukkuepelaamisen osalta muille. Mutta vaikea kyllä laittaa mihinkään absoluuttiseen järjestykseen näitä joukkueita.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos tämä jollain ilveellä kestettäisiin, niin voisi taas haaveilla paremmasta huomisesta. Ainakin huomiseen iltaan asti.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan omissa käsissä suora pleijaripaikka on. Jos joutuu sääleihin, niin ihan ansaittua sekin on. Huomenna on taas iso peli, kliseisesti kuuden pisteen ottelu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ihan omissa käsissä suora pleijaripaikka on. Jos joutuu sääleihin, niin ihan ansaittua sekin on. Huomenna on taas iso peli, kliseisesti kuuden pisteen ottelu.
Tällä hetkellä näyttäisi aika vahvasti siltä että runkosarjan kutonen saa vastaansa puolivälierissä Tapparan. IFK on tällä hetkellä siinä kutospaikalla, olkoonkin että piste-erot on niin pienet että mikä tahansa sijoitus 3-8 on mahdollinen. Hurja tilanne kyllä.

Mutta siis yleisesti kun miettii niin tuo kutospaikka voi olla kyllä jopa säälejäkin karvaampi paikka. Ei nyt muuten, mutta Jukka the Iron Forest on sellainen tyyppi että keksii kikkakirjastaan sellaiset painiotteet käyttöön pudotuspeleihin että Tappara menee varmasti välieriin. Siitä eteenpäin voi tehdä tiukkaa, mutta kun ottaa huomioon liigan tuomarilinjan pudotuspeleissä niin Rautakorven joukkue ei vaan hyydy puolivälieriin.

EDIT:

Korjattu puolivälierät välieriksi.
 
Viimeksi muokattu:

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä näyttäisi aika vahvasti siltä että runkosarjan kutonen saa vastaansa puolivälierissä Tapparan. IFK on tällä hetkellä siinä kutospaikalla, olkoonkin että piste-erot on niin pienet että mikä tahansa sijoitus 3-8 on mahdollinen. Hurja tilanne kyllä.

Mutta siis yleisesti kun miettii niin tuo kutospaikka voi olla kyllä jopa säälejäkin karvaampi paikka. Ei nyt muuten, mutta Jukka the Iron Forest on sellainen tyyppi että keksii kikkakirjastaan sellaiset painiotteet käyttöön pudotuspeleihin että Tappara menee varmasti puolivälieriin. Siitä eteenpäin voi tehdä tiukkaa, mutta kun ottaa huomioon liigan tuomarilinjan pudotuspeleissä niin Rautakorven joukkue ei vaan hyydy puolivälieriin.

Melko oikeansuuntainen analyysi tilanteesta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Melko oikeansuuntainen analyysi tilanteesta.
Jeeps. Korjasin tosin pienen typon, eli Rautakorven Tappara välieriin, ei suinkaan "varmasti puolivälieriin" koska se paikka alkaa olla jo melko varma :)

Toisaalta tämä voi kyllä olla se vuosi milloin Tappara on horjutettavissa jo ennen välieriäkin. Ihmeellisen paljon siellä otteet on ailahdelleet taas viime aikoina. Esim. juurikin IFK ja Pelicans voivat olla sellaisia joukkueita jotka tuosta Tapparan voivat tiputtaa, toisaalta sitten esim. HPK:n en usko siihen pystyvän.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Melko oikeansuuntainen analyysi tilanteesta.

Kieltämättä, mutta toisaalta eikö tässä olla jo hävitty ja kärsitty aivan riittävästi. Eli en haluaisi välttämättä nähdä mitään taktista tappiota vaan kokeillaan voittaa ne kaikki ja antaa kerrankin tulla vastaan aivan kuka tahansa.

Tietenkin, kun huomenna hävitään, niin sitten pitää miettiä ja laskea taas uusiksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kieltämättä, mutta toisaalta eikö tässä olla jo hävitty ja kärsitty aivan riittävästi. Eli en haluaisi välttämättä nähdä mitään taktista tappiota vaan kokeillaan voittaa ne kaikki ja antaa kerrankin tulla vastaan aivan kuka tahansa.
Lähtökohtaisesti olen itsekin sitä mieltä että kaikesta Rautakorvista ja muista huolimatta mille tahansa joukkueelle kutospaikka on parempi kuin seitsemäs paikka, koska kutospaikalla pääsee kuitenkin suoraan puolivälieriin. Seiskana pääset sääleihin ja kun ne on kahdesta voitosta niin yksittäiset pomputkin pääsee turhan isoon rooliin.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tänään hoidettiin Lukko hienosti ja kaikki päävastustajat kohdataan heti tämän jälkeen. Kyllä tässä vielä on hyvä mahdollisuudet jopa kotietuun. Viideskin sija olisi hyvä, ainakin vältettäisi sekä Tappara ja TPS. Kävi miten kävi niin kova joukkue tulee vastaan puolivälierissä,
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähtökohtaisesti olen itsekin sitä mieltä että kaikesta Rautakorvista ja muista huolimatta mille tahansa joukkueelle kutospaikka on parempi kuin seitsemäs paikka, koska kutospaikalla pääsee kuitenkin suoraan puolivälieriin. Seiskana pääset sääleihin ja kun ne on kahdesta voitosta niin yksittäiset pomputkin pääsee turhan isoon rooliin.

Taktikointi viitos- ja luutospaikan välillä (edellyttäen että se mahdollista) on järkevää, mutta sääläreihin taktikointi on riskialtista ja kuluttavaa. Tästä samaa mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös