Nyt tämä alkaa mennä jo vitsin puolelle. Tässä vaiheessa voi tehdä ainoastaan pientä hienosäätöä ja toisekseen olen pirun tyytyväinen Ruohomaan esitykseen.
Olen ollut asemoitu kriittiseksi kannattajaksi ja toivonut yhtä muutosta, hyökkäyssuuntautunutta keskushyökkääjää, joka tarvittaessa pyörittäisi kakkosylivoimaa.
Tämä palsta: yksi tappio tulee pitkän voittoputken jälkeen niin heti ollaan hakemalla hakemassa heikkoa lenkkiä jopa hienosti kaikkinensa toimineesta ykkösketjusta. Järkeenkäypää: ei. Hauskaa sinänsä: ehkä.
Ruohomaalla on kuitenkin selkeästi tasapainottavampi rooli tuossa kahden pikakiiturin välissä, ja lisäksi voittaa hyvin aloituksia. Toki jos kolmesta pelaajasta pitää "heikoin lenkki" väkisin jostain kaivaa niin kai se Ruohomaa on, mutta en nyt lähtisi sen enempää kaveria lyttäämään. Ja tämä siis henkilöltä joka on tällä foorumilla varmaan eniten kritisoinut Ruohomaata.
Toki hyvä sentteri tuonne joukkueeseen vielä tarvitaan, mutta Ruohomaan panoksella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Juuri näin. Ruohomaa on muutenkin pelannut monien (ml. minun) ennakko-odotuksia selvästi paremmin. Ei todellakaan ole se, kenen pää on ensimmäiseksi vadilla.
Sentteri tarvitaan, mutta kakkosen keskelle. Toimivaa ykköstä (näkisin että roolitukset ainakin toistaiseksi osuneet itse asiassa aivan nappiin) ei mitään järkeä purkaa. Ja edelleen, välttääkseni mielipiteideni väärinymmärrystä, toistan edelleen etten teilaa minäkään Lasua. Hänen vahvuutensa pääsisivät vain paremmin oikeuksiinsa puolustavammassa ketjussa. Ja kakkosen laitureista saisi enemmän irti hyökkäävämmällä sentterillä.