Rosterimuutoksia kesken kauden 2009-2010

  • 186 420
  • 753
Totuushan on se, että mikäli vaihdossa lähtee takaisin Hattunen tai Kokkala voittaa TPS omalta osaltaan vaihdossa sillä Hattunen ei ole ottanut roolia kiekollisessa taikka kiekottomassa pelissä toivotulla tavalla ja tähän Mäkinen sentään pystyy.

Millä tavalla Marko Mäkinen on tällä kaudella osoittanut, että pystyy siihen kiekottomaan peliin? Kiekolliseen peliin hän ei ole koskaan pystynyt ja uskon, että siinä kohtaa sulla tulikin joku ajatuskatko.
 

Sister luck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No johan on "vahvistus". Täytyy olla lähes ilmainen, muuten ei ymmärrä tätä lainkaan. Omassa päässä kolissut tasaisesti tälläkin kaudella ja jäähyherkkyyttäkin löytyy. Ei ymmärrä todellakaan.
 

12961

Jäsen
Muutaman päivän tauon jälkeen tulin palstaa lukemaan ja täällä ollaan tosissaan tuomassa Mäkistä Tepsiin. Ja jotkut ovat asiasta vielä innoissaan?

Meikäläiseen varmaan viitattiin, mutta olen edelleen sitä mieltä, että tuo(kin) joukkue tarvitsee rouhijan, Mäkinen olisi sellainen kun vaan siihen roolitetaan. Tiedä sitten miten innoissaan tuosta olen, parempiakin vaihtoehtoja olisi, mutta saataisiinpahan se Kokkala ulos kokoonpanosta.

Nyt palloseurassa on liikaa taiteilijaa, vrt viime kauden töykkälälle ei ole löytynyt minkäänlaista paikkaajaa.
 

12961

Jäsen
Millä tavalla Marko Mäkinen on tällä kaudella osoittanut, että pystyy siihen kiekottomaan peliin? Kiekolliseen peliin hän ei ole koskaan pystynyt ja uskon, että siinä kohtaa sulla tulikin joku ajatuskatko.

Tiedä sitten onko Mäkisen roolitus ollut padassa valmennuksen puolesta ihan päin vittua vai onko ottanut itse sellaista roolia, joka ei hänelle sovi?

Joka tapauksessa nelosen laidassa ilman hyökkäävää velvoitetta voisi vahvistaakin palloseuraa. Ainakin vaihto Kokkala-Mäkinen kuulostaa ihan hyvältä.

Hintalappu on kyllä syytä olla suht pieni, ei palloseuralla voi olla varaa maksaa tällaisesta miehestä juuri mitään.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Millä tavalla Marko Mäkinen on tällä kaudella osoittanut, että pystyy siihen kiekottomaan peliin? Kiekolliseen peliin hän ei ole koskaan pystynyt ja uskon, että siinä kohtaa sulla tulikin joku ajatuskatko.
En tästä kaudesta tiedä kun ei ole tuota Ässien peliä oikein noin ei-fanina tullut seurattua yhtäkään ottelua kunnolla. Vaan kyllä minä ainakin muistaisin, että viimeisellä TPS-visiitillä Marko sentään osasi jotain tehdä kiekottomana pelaajan oikein. Voipi olla, että muistan päin vittua (ei olisi ensimmäinen kerta) tai sitten muisti ei tee tepposia.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tepsin valmennus on antanut minusta sellaiset näytöt tälläkin kaudella, että oikeastaan mikään hankinta ei sureta. Usko Suikkaseen ja Upiin on kova. Melko rajallisella taloudella kun joudutaan etenemään niin parhaimmat miehet viedään nenän edestä vaikka mukana kisassa ollaan oltu.

Nyt tuntuu, että taloudellinen suunta on edes hieman parempaan suuntaan etenemässä kuin vuosiin.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Ehkä Mäkinen halutaan siksi jotta saataisiin tietää jotain uutta millä Ässät voitetaan, jos vaikka pleijareissa kohdataan.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy kommentoida tänne tätä "huhua" Mäkisen pelejä tällä kaudella jonkin verran nähneenä. Ässien rosteriin Mäkinen ei mahdu kaikkien ollessa terveinä. Suurin puute miehellä on liike. Mäkinen on ns. vastatuulennopea ja +- tilastokin on karua luettavaa. Toisaalta kaveri on isokokoinen ja ilmeisesti hyvä "pukukoppipelaaja". Ässissä omaa roolia ei ole löytynyt ja siirron toteutuessa ainakin minä hykertelen tyytyväisyydestä. En vain ymmärrä, mitä TPS:n johto kuvittelee tällä KAAPPAUKSELLA saavuttavansa...
 
En tästä kaudesta tiedä kun ei ole tuota Ässien peliä oikein noin ei-fanina tullut seurattua yhtäkään ottelua kunnolla. Vaan kyllä minä ainakin muistaisin, että viimeisellä TPS-visiitillä Marko sentään osasi jotain tehdä kiekottomana pelaajan oikein. Voipi olla, että muistan päin vittua (ei olisi ensimmäinen kerta) tai sitten muisti ei tee tepposia.

Ensimmäinen lause paljastikin sen mitä jo ounastelinkin. On joo ollut ihan pirteä rymistelijä silloin "ennen vanhaan". Muistat varmaan sen puoleen ihan oikein, mutta tämän kauden näytöt eivät ainakaan minua ole vakuuttaneet. Eivätkä kyllä Rautakalliotakaan enää viime aikoina. Alkukaudesta pelasi ihan hyviäkin pelejä ajoittain.
 

-JH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt pitäisi ensisijaisesti katsoa meidän nykyistä nelosketjua Kolu-Kokkala-Reivonen. Tämän ketjun pitäisi pystyä rikkomaan vastustajan peliä taklaamalla ja aktiivisella karvaus pelillä. Nyt ketjun ainoa arvo joukkueelle on lepoajan antaminen muille pelaajille, ja sekin sillä riskillä että peli pyörii lähes aina väärässä päässä.

Kokkala tarvitsee lisää voimaa ja kunnon peliminuutteja, siis Mestikseen, mielellään TuToon. Reivonen sopii pelityyliltään neloseen, tarvitsee kuitenkin ehjän harjoituskauden ja parempaa onnea loukkaantumisten kanssa jotta kehittyisi roolissaan. Kolu on meidän parhaita alivoimapelaajia mutta 5vs5 pelissä ei oikeastaan mitään käyttöä koska ei käytä apujaan, päätöntä säntäilyä.

Eli kyllä Mäkinen meidän nelosketjua ilman muuta vahvistaisi, rooli kun olisi täysin selvä.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Siis koko sm-liiga +/- tilaston 5.viimeinen pelaaja tulee "vahvistamaan" meidän vastustajan ykköstä rikkovaa kentää... Haistakaa jo paska. Ehkä ei 10 vuotta sitten, mutta jos nyt ei kuitenkaan nytkään. Pelaaja jonka aika on kortilla ässissäkin otetas vastaan avosylin, ei jummarra ei jummarra. Lisää vain jäähyherkkyyttä ja hitautta kentälle, ilmanmuuta...

Ennemin antaisin Kokkalan ja kumppanien vaikka kerätä virheitä ja oppia niistä ensi kautta varten.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Realiteettitsekkaus

Kai tuo Mäkinen on huono vitsi? Huono hyökkäämään, huono puolustamaan. Huono kiekollisena, huono kiekottomana. Menee karkuun kun pitäisi tapella. Hidas. Vähemmän Suikkasen näköistä pelaajaa saa markkinoilta hakea eikä siltikään tahdo löytyä. Okei, Hannus.
 
Viimeksi muokattu:

Typhooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Marko Mäkinen? Sallikaa mun nauraa. Olen ihmetellyt, että miten on päässyt Porissa noinkin paljon pelaamaan, mutta melko paljon on täytynyt olla loukkaantumisia sielläkin. Oli jo viime TPS-visiitillä täysi turhake. Suikkanen haluaisi taklausvoimaa, mikä on täysin perusteltua. Mäkinen on kuitenkin niin hidas ettei ehdi taklaamaan, vaikka sen osaakin. Ei kiitos!
 

12961

Jäsen
Marko Mäkinen? Sallikaa mun nauraa. Olen ihmetellyt, että miten on päässyt Porissa noinkin paljon pelaamaan, mutta melko paljon on täytynyt olla loukkaantumisia sielläkin. Oli jo viime TPS-visiitillä täysi turhake. Suikkanen haluaisi taklausvoimaa, mikä on täysin perusteltua. Mäkinen on kuitenkin niin hidas ettei ehdi taklaamaan, vaikka sen osaakin. Ei kiitos!

Sieltähän se Mäkinen tuli, palloseuran sivut vahvistavat asian.

Linkki
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
TPS-kasvatille "raivattiin" sitten tilaa jotta pääsisi elämään paremmin perheensä kanssa. Nyt ei auta muu kuin toivoa että mies onnistuu edes jossain. Vaihdossa ei ilmeisesti mennyt ketään?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Olkaatte niin hyvät! :)

Ässien kannalta siirto on erittäin hyvä: Miinuskeisari saadaan kilpailevaan joukkueeseen ja Mäkinen ei todellakaan ole SM-liigan halvimpia neloskentän jyriä. Mutta hei, Makko on kuulemma loistava pukukoppipelaaja ja näitähän aina tarvitaan menestyvässä seurassa! ;)
 

-JH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei teilata tätä Makon siirtoa vielä, katsotaan ensin että lähteekö nelosketjun peli paranemaan. Huonommaksi se nimittäin ei enää voi mennä, jos ketjun peliaika ja otteet edes hitusen paranevat niin siirto on ollut ok. Eihän meidän ex-nelosella olisi voinut loppukautta pelata.
 

12961

Jäsen
TPS-kasvatille "raivattiin" sitten tilaa jotta pääsisi elämään paremmin perheensä kanssa. Nyt ei auta muu kuin toivoa että mies onnistuu edes jossain. Vaihdossa ei ilmeisesti mennyt ketään?

Ei kai tuo voi Kokkalaa huonommin onnistua. Roolitus kuntoon, maskimiehen paikalle, käsketään ronkkia tökkiä ja ärsyttää reilusti, niin eiköhän tuo ihan kohtuuhyvä pala tuota palloseuran rosteria ole.

Mulla perstuntuma vaan sanoo näin, olen aina pitänyt muutenkin Mäkisen tyylistä ärsyttää. Tuokko rinnalle? Tuskin kuitenkaan.
 

12961

Jäsen
Olkaatte niin hyvät! :)

Mäkinen ei todellakaan ole SM-liigan halvimpia neloskentän jyriä.

Tuskin tuo loppukauden palkka mitään jäätävää lovea budjettiin tuo, kuukausia ei ole enää monta. Mulla vaan on kaverista hyvinkin positiiviset fibat, joka tapauksessa neloseen tulee edes hiukan munaa ja vittuiluvoimaa jota nyt ei ole lainkaan.

Kokkala voisi saada tilaa TuTosta?
 

-JH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja tietotoimiston mukaan edelleen ollaan hakemassa vahvistusta hyökkäykseen, Mäkinen on ollut hankinta joka ei kuulemma rasita budjettia, mitä se ikinä tarkoittaakaan. Olisiko Ässät maksanut Makolle jonkunlaisen erorahan (jos kerran oli kallis nelosketjulainen)?!
 

Tyrannos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljannostajat
Samaa mieltä JH:n kanssa, että nelosessa oli todella tilausta vahvistukselle. Reivonen vetää hyvin mutta ei ole saanut ollenkaan apuja muilta. Mäkinen ei ehdi Reivosen vauhtiin millään mutta pystyy auttamaan toivottavasti tätä kulmapelissä toisin kuin Kokkala ja Kolu. Näin nelosella on ainakin potentiaalia pitää peli toisessa päässä ja siis poissa omasta päästä.

Mäkisestä on ihan hyvät muistot viime visiitiltä. Olisiko YV:llä käyttöä?
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Mielenkiintoinen ratkaisu. Vaikuttaa aluksi huonolta, varsinkin mitä Mäkisen otteista on tämän kauden osalta kuulunut. Toisaalta, maisemanvaihto voi tehdä hyvää ja hyviä pukukoppipelaajia ei ole ikinä liikaa. Lisäksi taisi olla hankinta sieltä halvimmasta päästä. Jospa tämä herättäisi niitä muitakin nelosen jätkiä raastamaan, pörräämään ja taklaamaan enemmän.
 

12961

Jäsen
Mielenkiintoinen ratkaisu. Vaikuttaa aluksi huonolta, varsinkin mitä Mäkisen otteista on tämän kauden osalta kuulunut. Toisaalta, maisemanvaihto voi tehdä hyvää ja hyviä pukukoppipelaajia ei ole ikinä liikaa. Lisäksi taisi olla hankinta sieltä halvimmasta päästä. Jospa tämä herättäisi niitä muitakin nelosen jätkiä raastamaan, pörräämään ja taklaamaan enemmän.

Nyt sitten vaan toivotaan, että kokoonpanosta lähtee Kokkala. Lassilla ei ole kunnollisia valmiuksia pelata liigatasolla, ja Mestis voisi olla parempi paikka harjoittaa niitä.

Kolu-Reivonen-Mäkinen kuulostaa mun korvaan huomattavasti paremmalta kuin tämän hetken nelonen. Mäkistä voisi yrittää myös YV:n maskimiehenä?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ei teilata tätä Makon siirtoa vielä, katsotaan ensin että lähteekö nelosketjun peli paranemaan. Huonommaksi se nimittäin ei enää voi mennä, jos ketjun peliaika ja otteet edes hitusen paranevat niin siirto on ollut ok. Eihän meidän ex-nelosella olisi voinut loppukautta pelata.

Jotenkin näin homma pitänee ajatella uusiksi nyt kun huonolta vitsiltä vaikuttanut siirto on totta. Porista raportit ovat pelkästään negatiivisia, joten toivottavasti kotihoodeilla onnistaa paremmin. Silti, eikö Vuoren kontaktiverkko muuhun riitä kuin tutuille soitteluun?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tarkoittaako vaikka sitä, että Ässät maksaa Mäkisen palkan.

Miksi Ässät maksaisi Mäkisen palkan, kun tämä siirtyy toiseen joukkueeseen? Pelasihan Mäkinen eilenkin jopa 2.ketjussa, joten mitään draamaa siirtoon tuskin liittyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös