Roster Watch 2004-2005

  • 391 981
  • 2 567
Tila
Viestiketju on suljettu.

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Jos Virmasen puheita pitäisi uskoa (ei tietenkään pidä, sen verran minäkin masalogiaa ymmärrän), olisi Jokereihin tulossa vielä ykkössentteri (Metro tai korvaaja) sekä kaksi jokeritaustaista laituria Pohjois-Amerikasta. Rosteri näyttäisi sen jälkeen seuraavalta:

Valtonen-Metropolit-Jantunen
"Rita"-Filppula-"Somervuori"
Lind-Pakaslahti-Hancock
Vertala-Kuki-Dahlman
Varis, Mäki, Kuusisto, Koivisto, Oksa, Andersson

Järventie-Martikainen
Kankaanperä-Lepistö
Kantee-Latvala
Kalteva-Jalkanen
Konttinen

Thomas
Häkkinen

Tämän vuodenajan puheita pitää tietysti suodattaa masafiltterin lisäksi kausikorttimyyntifiltterin läpi, mutta eihän tuossa ole mitään järkeä. Jos pakkeja olisi pari tulossa, en yhtään ihmettelisi, mutta tuo hyökkäys olisi kyllä aivan käsittämättömän kova. Vastaavasti puolustus olisi edelleenkin SM-liigan keskitasoa, ei mestaruusjoukkueelle lähellekään tarpeeksi kova.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Viestin lähetti demitra
Tuloksena olisi siis kausien 1997-1998, 1998-1999 ja 2002-2003 kaltainen pöhöttynyt ja diivaileva paskasakki, jollaisia ei olla vielä koskaan nähtykään. Ja pakistoon ei sitten aiota ostaa enää ketään. Joopa joo. Toivottavasti Masa puhuu omiaan.

No jaa... Mielestäni ensi kauden rosteri tulee eroamaan noista aikaisemmista siinä mielessä, että mukana on enemmän omia jätkiä. Ja enemmän sitoutumiseen kykeneviä pelaajia: Lind, Dahlman, Varis, Pakaslahti, Valtonen, Jantunen, Kuki... Lista on pitkä ja siitä jää vielä nimiä pois. Eli en usko Jokerit 2004-05 olevan mikään velttoileva lauma tähtiä, vaan Joukkue, vaikka se nimekäs tulee olemaankin. Ja eiköhän Jortsu pidä siitä ainakin viimeisenä huolen...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse en millään usko, että kaksi laituria vielä tulee. Tulee vain yksi. Hänen kanssaan on ilman muuta tehty sopimus, mutta sitä ei voi vielä julkaista.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti cobol
Itse en millään usko, että kaksi laituria vielä tulee. Tulee vain yksi. Hänen kanssaan on ilman muuta tehty sopimus, mutta sitä ei voi vielä julkaista.

Tuleepa nyt ristiriitaista tietoa, Tuomaksen mukaan sopimusta ei ole tehty ja cobolin mukaan on. Samasta pelaajasta kuitenkin luulisi olevan kyse; Eero Somervuori.
Mistä olette saaneet tietonne tuosta sopimuksesta, että onko se tehty, vai ei?
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti Gepardi
Mistä olette saaneet tietonne tuosta sopimuksesta, että onko se tehty, vai ei?
Virmanen sanoi että ei ole tehty. Mutta kenties puhui omiaan juuri tuosta syystä minkä cobolkin sanoi "sitä ei voi vielä julkaista".
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Gepardi
Mistä olette saaneet tietonne tuosta sopimuksesta, että onko se tehty, vai ei?

Eipä noista tahoista viitsi huudella, mutta varmistin asian useammalta taholta. Soppari on tehty, mutta sitä ei voi tietyistä syistä julkaista. Virmanen taas ei voi muuta sanoa kuin sen, että mitään ei ole tehty. Ja niin hänen pitääkin sanoa.
 
Viimeksi muokattu:

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Timmy

Tim Thomas oli ainakin vielä silloin pari vuotta sitten (siis silloin, kun Double T pelasi Kärpissä) huippuveska, lähes Bäckströmin tasoinen nyt ainakin. Torjui välillä Kärpille yksin voittoja ja piti muutenkin joukkuetta pystyssä. Jos kaudella 01-02 Kärppien ykkösmaalivahti olisi ollut Markus Korhonen, eikä Tim Thomas, niin Kärpät eivät olisi pelanneet play-offeissa.

Thomas on erittäin nopea, hyvät refleksit, loistava hanskakäsi. Mailapelikin on hyvää.
Torjuu paljon kiekkoja eteensä, kuten lähes kaikki nikkariveskat, mutta ei Thomaksen rebound control ollut mikään huono, sai potkittua paljon ripareita kulmiin jne.

Huippuveska kaiken kaikkiaan. Eikä aikaisempi kokemus Euroopasta ja SM-liigasta ole varmasti haitaksi. Varmasti tulee olemaan yksi liigan parhaista maalivahdeista. Jokereiden maalivahtikaksikko on kyllä aivan helevetin hyvä, väittäisin että liigan paras. Jopa TPS:n Lassila-Karjalainen duoa parempi.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Okei, kiitokset kummallekin (Tuomas, Cobol) vastauksista. Sopimus on siis tehty ja mitä luultavimmin Eero Somervuoren kanssa. Näin minä ajattelen, ellei joku tule ja korjaa. :)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Mikäli Teemu pystyi pelaamaan "puoli ilmaiseksi" Coloradossa niin eiköhän pysty samoin narreissa.
Rauhallisesti, kyllä Teemu tulee.

Kyllä Teemu palkkansa tienaa olemalla erilaisissa mainoksissa (alá Nintendo, Valio...). ... ja kun NHL:n lakko astuu voimaan saapuu Teemun koiran kaima. Näin hän on itse ilmoittanut.
Katsellaan ja ihmetellään lisää.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Double T

Onnittelut erinomaisesta hankinnasta maalin suulle.
Pakko myöntää, olen helvetin kateellinen teille, narrit, Tim Thomasista. Loistava veskari, kelpaisi minun IFK:honi aina ohi Dave Stathosin.

Hienoa nähdä TT taas Suomessa, helvetin ikävää, että täysin väärässä seurassa. :/
 

Franklin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko,InterMilan,Florida Panthers
hmm... Siis täällä ollaan jo savustamassa QH ulos... Vaikka hän ei ole edes viellä pelannut yhtään peliä

QH hyvät ja Huonot puolet

Hyvät
-Hyvä syöttelijä
-Osaa myös maalin teon (tosin viime kaudella vain 10 häkkiä mutta harkka peleis näytti miten maaleja tehään)
-Hyvä aloituksissa
-Hyvä yv-pelin pyörittäjä
-Taklaukset

Huonot
-Ylilyöntejä tulee vähän liiankin usein
-Laukaus ei mikään huippu
-Menee usein liian pieniin paikkoihin kiekon kanssa


Mutta kyllä Hancock on VAHVISTUS JOKEREIHIN

Muuten ei Jokerit vedä pelaajia enää siihen malliin kuin joskus -90 luvulla hyvät esimerkit Niskala ja Machulda.....

No toivottavasti Quinn näyttää olevan pelimies mutta ei Lukkoa vastaa....
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hankista kiinnostuneet voivat imuroida itselleen Rauman Lukon tarjoamat videoleikkeet maaleista.

http://www.raumanlukko.fi/?s=leikkeet

Näissä allamainituissa on joko maalintekijä tai syöttäjä Hancock. Kaikkien fileiden nimet eivät olleet yhtäpitäviä otsikon kanssa, joten toivottavasti nämä ovat suurin piirtein oikein.

13.09.2003 Lukko - Jokerit 3-3
26.09.2003 Lukko - Saipa 1-1
07.10.2003 Lukko - Tappara 2-1
18.10.2003 Lukko - JYP 1-0
25.10.2003 Lukko - Ässät 1-1
06.12.2003 Lukko - Jokerit 1-0
14.02.2004 Lukko - Pelicans 2-1
11.02.2004 Lukko - Ässät 2-1

Lähietäisyydeltä Quinn maalinsa yleensä tekee. Mutta enpä ole kuullut että hän olisi koskaan laiturina pelannut. Siinä piilee riskinsä.
 

Grove

Jäsen
TT

Saitte loistavan veskarin, mestaruus on nyt ison askeleen lähempänä. Tim Thomas on tosi hyvä, yksi parhaista Kärpissä koskaan pelanneista pelaajista. Hienoa kuitenkin, että mies nähdään ensi kaudella liigassa. Onneksi olkoon, saitte huippuveskarin!
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Senior
Jos joku himotilastomies jaksaa, olisi avartavaa nähdä pistemenetyksenne ja -saavutuksenne lähtijöiden ja tulijoiden myötä (näillä nimillä). Riittääköhän...
En o himotilastomies, mutta eipä tuo nyt hirveitä vaadi:

Lähtijät:

Drouin 11+15=26
Tukio 4+12=16
Turunen 9+5=14
Laine 5+8=13
Pesonen 6+5=11
Burström 3+7=10
Warriner 5+1=6
Bergenheim 2+2=4
Helenius 0+1=1
Yhteensä 45+51=96

En näihin vielä Metropolitia laskenut mukaan, vaikka olisi tietysti voinut.

Tulijat:

Hancock 10+34=44
Varis 9+19=28
Dahlman 9+18=27
Lind 13+11=24
Martikainen 6+18=24
Kuki 5+14=19
(Kuusisto 35+20=55)
Yhteensä 52+114=166 (ilman Kuusiston pisteitä)

Tietysti voisi saivarrella ja laskea kertoimia Lindin ja etenkin Martikaisen pisteille, mutta perusviesti on silti selvä: maaleja ei juurikaan lisää, syöttöjä vallan helvetisti. Kuusistosta jos tulisi maalitykki liigassakin, olisi maaleissakin suurempi ero.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Vahvistuksista...

Kaksi kertaa ovat Jokerit tänä keväänä julkaissut vahvistuksia ja yhtä monta kertaa minä olen pettynyt. Uskallan sanoa, että kaikkien näiden vahvistusten ympärille liittyy enemmän tai vähemmän suuria kysymysmerkkejä aina Tim Thomasista alkaen. Puolustus huutaa johtajaa - on itse asiassa huutanut jo kaksi vuotta - eikä hyökkäyksessäkään ole takuuvarmaa ratkaisijaa. Maalivahtiosasto sen sijaan on kunnossa ja se on tärkeää se.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Pakko minunkin vastentahtoisesti onnitella Thomasista. Loistokaveri kaiken kaikkiaan, ottaisin minäkin Statsin sijasta silmää räpäyttämättä. Mestarit muistetaan aina..

Onnittelut Thomasista, itse aion taputtaa hänelle kauden avauspelissä Nordiksella syyskuussa. Mukava nähdä miestä taas.
 
Viimeksi muokattu:

Jackman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk,New Jersey Devils & Derek Boogaard
Jokerit olis voinnu ostaa Daven maaliin ja Timppa olis tullu meille...No kaikkea ei voi saada mitä haluaa,perkele!Hancock olis kelvannut myös 2-sentteriks.Onnea ilmala!
 
Viimeksi muokattu:

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Gepardi
Eikö se Masa nyt tajua, että puolustukseen pitäisi saada edes yksi liideripakki tässä vaiheessa, eikä suinkaan hankkia laitureita kymmenittäin? No, kattellaa.

Ei vissiin. Kohta meillä on viisi-kuusi kentällistä hyökkääjiä ja pari "hassua" pakkia, eikä niistäkään kukaan huipputasoa / johtava yv-pakki.

Ei kait siinä sitten. Useampi peliaikaa haluava laituri/sentteri puree tuppea penkin päässä tai syö hodaria katsomossa kun ketjut on täynnä? Tämän kauden joukkue on muodostumassa "oudoksi yhtälöksi"... kukahan selittäisi mitä näillä kaikilla hyökkääjillä tehdään jos Virmasen 1-2 hyökkääjää + Metron korvaaja toteutuvat? Ei jummarra.
 

bsb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers& WHUFC
Näyttää liiankin hyvältä... Kohta sitä ollaan kuin kissalaakson pojat-varmoja mestareita ennekuin yhtään peliä on edes pelattu.
; )
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti flintstone
Jaa oli vai?

Quinn Hancock teki Lukossa kaudella 2002/2003 56 pelissä 12 maalia ja 11 syöttöä, yhteensä siis huikeat 23 pistettä. Kyllä mäkin näistä maksaisin ehdottomasti vanhan miljoonan? Kuinkahan ihmeessä Jokerit pystyikin tekemään tällaisen kaappauksen kun kaikki maailman seurat halusivat tämän huikean sateentekijän. Nyt pitää oikein kädet ja jalat ristissä toivoa ettei NHL-peikko vaan vie meidän timantista pelimiestä.
Rauhoitu Retu. Hancockin hinnasta en tiedä, mutta ei se mitään 170 000 maksanut (anteeksi euron käyttö) ekalla kaudella. Jos pisteitä katsotaan niin olihan samana vuonna Robert Kron 23 peliä ja vain 4+8 aivan paska..

Ehkä Virmanen halusikin hankkia varman päälle tasaisesti suorittavan duunarin joka nakuttaa pisteitäkin mukavasti. Tai sitten haetaan rahalla laajuutta joukkueeseenne. En minä vittu tiedä miten te rakennatte navettanne, mutta sanon vaan että QH on kelpo kanukki.

Mistä se sitten johtuu, että muissa SM-liigan joukkueissa säteillyt pelaaja floppaa jokereissa?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Skoda
Lähietäisyydeltä Quinn maalinsa yleensä tekee. Mutta enpä ole kuullut että hän olisi koskaan laiturina pelannut. Siinä piilee riskinsä.

Minun käsitykseni siitä, että olisi oikeasti laituri, perustuu puhtaasti tähän. Sen enempää en tiedä suunnitelmista, tuo aikaisempi oli pelkkä spekulointia minun puoleltani.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Pronger
En minä vittu tiedä miten te rakennatte navettanne, mutta sanon vaan että QH on kelpo kanukki.

Mistä se sitten johtuu, että muissa SM-liigan joukkueissa säteillyt pelaaja floppaa jokereissa?
Ei vittu tiedetä mekään (paitsi että se hirmu harvoin pysyy pystyssä), kysy Virmaselta.

Jaa-a, sen kun tietäs. Liian usein niin on kuitenkin käynyt, usein merkit ovat olleet ilmassa jo ennakkoon (niinkuin nytkin).

En minä Hancockia ole pelaajana tyrmäämässä, varmasti ihan kelpo kaveri. Edelleenkään en vain näe, miksi tähän hätään piti hankkia juuri tämäntyyppinen pelaaja.

Yhden entisen joukkueensa pelaajia esittelevällä sivustolla Hancock on myös listattu laituriksi. Jossain muuallakin muistelisin nähneeni merkinnän "RW", mutten nyt tähän hätään sivua löytänyt.
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Kanadasta kotoisin oleva Hancock, 27, saalisti Lukon parhaana viime kaudella 56 ottelussa tehot 10+34. Hancock pelasi keskushyökkääjänä, mutta Jokerit kaavailee häntä oikealle laidalle."

Näin kerrotaan Ilta-Sanomien sähkeuutisessa, tähän tuon oman kommenttini paikan vaihdosta perustin.

Toden totta, HockeyDB listaa miehen oikeaksi laidaksi. Minä olen ollut siinä käsityksessä että Hancock on aina ollut puhdas sentteri. Ainakin Rochesterissa hänen kerrottiin pelanneen Joe Murphyn sentterinä ja myös Augsburgista hän tuli Lukkoon sentterinä. Mutta Manitobassa hänet on listattu laituriksi. Olisiko siirto keskelle tapahtunut sitten vasta kaudella 2000-2001?

Eli ei siis välttämättä pöllömpi vaihtoehto siirtää hänet laitaan. Jortikka on kotiläksynsä tehnyt.
 

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Skoda
"Kanadasta kotoisin oleva Hancock, 27, saalisti Lukon parhaana viime kaudella 56 ottelussa tehot 10+34. Hancock pelasi keskushyökkääjänä, mutta Jokerit kaavailee häntä oikealle laidalle."

Näin kerrotaan Ilta-Sanomien sähkeuutisessa, tähän tuon oman kommenttini paikan vaihdosta perustin.

Toden totta, HockeyDB listaa miehen oikeaksi laidaksi. Minä olen ollut siinä käsityksessä että Hancock on aina ollut puhdas sentteri. Ainakin Rochesterissa hänen kerrottiin pelanneen Joe Murphyn sentterinä ja myös Augsburgista hän tuli Lukkoon sentterinä. Mutta Manitobassa hänet on listattu laituriksi. Olisiko siirto keskelle tapahtunut sitten vasta kaudella 2000-2001?

Eli ei siis välttämättä pöllömpi vaihtoehto siirtää hänet laitaan. Jortikka on kotiläksynsä tehnyt.

No Metron jäädessä Hancock siirtynee viidestä sentteristä kaikista vaivattomimmin laitaan. Eikai tuossa sen kummempaa järkeilyä tarvita. Metron mennessä Hancock taas pelaa väkisinkin keskellä.

Eiköhän Jokereiden kaavailut Herbie Hancockin suhteen riipu aika paljon tästä Metron tulevasta sijainnista ja mahdollisesti Glenille sitten saatavasta korvaajasta.

-TommyT-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös