Roster Watch 2004-2005

  • 392 319
  • 2 567
Tila
Viestiketju on suljettu.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi oispa jo maanantai, tuo päivistä jaloin. Kärsitään nyt kuitenkin tämä viikonloppu pois jaloista ensin.

Todella mukavalta kuulostaa minun korviini jatkosopimukset. Kaikki diilin tehneistä pelaajista käyvät mulle ja Kankaanperän jatko lämmittää todella paljon. Mitä tulevaan sentteritilanteeseen tulee, niin takuulla Paka tulee pelaamaan enemmän kuin keskiverto nelosketjun sentteri. Mun mielestä olisi hyvä pitää jo tässä vaiheessa mielessä se fakta, että Filppula pelaa ensi kaudella sen "vaikean kauden". Kun katselee aikaisempia huippulupauksia jotka ovat liigaan nousseet, niin suurimmalla osalla näistä nimenomaan toinen kausi liigassa on tuottanut vaikeuksia. Syitä tähän tuskin tietää kukaan, mutta aika usein näin on käynyt. Filppula on mun papereissa todellinen suurlupaus, muttei vielä ensi kaudella missään nimessä sellainen sentteri, jonka tulisi pelata 20 minuuttia joka ottelussa. Toiveena siis Metro, joku lähes Metron tasoinen kaveri, Paka ja Filppula. Näillä olisi hyvä mennä, jokaiselle löytyy kyllä oikeassa suhteessa peliaikaa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Filosofem
Stadi ja Blues samassa lauseyhteydessä, vink vink.

Luetaan niitä viestejä ja ymmärretään ne. Paljo Sulla oli ymmärtäminen koulussa? ''stadiin päin'' -> Espoo ei ole stadissa päin Tampereelta katsottuna? vink.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Kuki menköön vaikka Riihimäelle

Viestin lähetti Tumba
Huhutuissa nimissä häiritsee pari seikkaa: Missä on pomminvarmat maalintekijät ja hyökkäävät pakit?

Erittäin tärkeä kysymys. Ainakin muutama kandidaatti on menetetty jopa ihan kalkkiviivoilla, mutta sehän kuuluu homman kuvaan. Pahiten itseäni korpeaa erään tuli- ja luisteluvoimaisen puolustajan puuttuminen. Mutta hänellekin oli kelvollisia varamiehiä, joten hyökkäävä pakki pitäisi olla kokoonpanossa. Samoin maalintekijä tai todellisuudessa parikin. Jos kaikki natsaa - jota harvoin tapahtuu - Jokerit hyökkää tarvittaessa neljällä ketjulla. Senttereistä se ei ainakaan jää kiinni.
 

werty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin kuin täällä ollaan jo monta kertaa sanottu, niin kyllä minuakin lämmittää erittäin paljon nuo Pakaslahden ja Kankaanperän jatko sopimukset.
Kyllä ensi kaudella jokereilla on todella kova joukkue jos edes osa täällä puhutuista vahvistuksista saapuu Helsinkiin.

Maanantaita odotellessa...
 

Banhammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Mystinen mies
Viestin lähetti bozik
Mitä tulevaan sentteritilanteeseen tulee, niin takuulla Paka tulee pelaamaan enemmän kuin keskiverto nelosketjun sentteri.

Olen saanut semmoista tietoa, että nelosessa pelaa joku aivan muu kuin Petri Pakaslahti.
 

Nightportier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jäällä
HJK viheriöllä
OTTO

Olen tässä ihmetellyt jo jonkin aikaa, minkä takia
kukaan ei ole edes villeimmissä veikkauksissa
ottanut esiin Ottoa.
Siinä olisi nelosketjuun sentteri.
On käsittääkseni pelannut pakkiakin tsekin liigassa.
Jortikalla olisi ehkä jotain vastaan sanottavaa, mutta
eikös Ottoa ole aiemminkin auttanut yksi naispuolinen
vaikuttaja Jokereissa.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Viestin lähetti Senior
Nelossentterin rooliksi yleisesti mielletään rikkovan ketjun tai ''jämäketju pienillä minuuteilla'' oleva toimenkuva. En sitten millään jaksa uskoa, että Pakaslahden kanssa ollaan tällaisesta keskusteltu/sovittu. Veikkaan, että puhutaan kakkos- tai ''ehdottomasti alimmillaan'' kolmossentterin duunista höystettynä yyvee-vastuulla. Pakaslahtihan voi olla hiton hyvä, kunhan saa sopivat laiturit. Ei hänen esim aloitustilastoillaan nelossentteriksi mennä.
No nämä numerothan ovat yleensä aika harhaanjohtavia, mutta riippumatta monenneksiko Pakaslahti luokitellaan Jokerihierarkiassa niin on aika varmaa, että kaudella 2004-2005, kun Harkins ottaa hyökkäyspään aloitusta - on vastassa Pakaslahti. Itseasiassa itse näkisin, että optimaalitilanteessa Pakaslahti pelaisi aina ensimmäisen vaihdon vastustajan ykköstä vastaan ja ykkösalivoimaa. Tässä roolissa ideaalilaiturit Jokereiden nykyrosterissa olisivat Vertala ja Mäki.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Neljät sentterit ja yhdet maalintekijät

Senior kirjoittaa asiaa. Pakaslahti ei ole, eikä tule olemaan nelossentteri. Kuultu unessa jättiläiseltä. Jokereiden ykkössentterin on oltava tasoa Metropolit/Harkins. Pakaslahti ja Filppula tapelkoot kakkosketjun paikasta. Filppulan on pakko ottaa reipas askel kehityksessä, muuten meidän sentteriosasto, on vain aika hyvä. Filppulaa ei voi neloseen laittaa, eikä poikaa saa muualle menettää. Filppula on tulevaisuuden maajoukkuesentteri, siitä olen varma. Nelossentteriä huutaa edelleen. Kuuleeko junioriosasto? Eipä taida kuulla. Pakaslahti nelosessa sopisi minulle, mutta tuskin sopii Petrille. Tekisi mieli toivoa, että jättiläinen puhui paskaa.

Somervuori ja kumppanit kelpaisivat minulle mainiosti, mutta yksi viekas tsekki olisi kerma kakun päällä. Pavel Rosa tule takaisin! Minä maksan matkat, jos tuut julkisilla. Hyökkäys parantuisi huomattavasti. Pakitkin saavat tehdä maaleja, asia mitä Latvala ei tiedä, tai ei ainakaan muista. Ulkomailta näitä löytyy, vai löytyykö? Tom Koivisto olisi ratkaisu, ja eiköhän tuota yritettykkin? Martikainen tulee tekemään noin 10+25, mutta toista viivapeloitetta kaipaisi. Järventiestä diggaan, mutta se jokin vaan puuttuu. Lepistö ei liene valmis ykkösylivoimaan. Helgen jättäisin rinkiin, jos minimaalinen jääaika riittää. On se niin lutunen.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Neljät sentterit ja yhdet maalintekijät

Viestin lähetti Tumba
Lepistö ei liene valmis ykkösylivoimaan. Helgen jättäisin rinkiin, jos minimaalinen jääaika riittää. On se niin lutunen.

Lepistö ja Filppula olivat/ovat teidän The Junnut. Lepistö läpimurtaa ensi vuonna, veikkaan. Pojilla on pitkä tie, mutta avaimet käsissään. Mikäli olen vähääkään perillä suunnitelmistanne, teiltä puuttuu edelleen yyvee-pakit.

Helge joutaa minusta teiltä suurista puheista huolimatta veks. Ei liigassa ole olemassakaan enää sellaista roolia, jossa Helge on Pro. Lutunen toki.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Faktat ja fiktiot

Muistakaa Senior ja Tumba kummatkin, myös muut, että tuo kommentti Pakaslahden sijoittamisesta nelossentteriksi on tullut autokauppiaan suusta, joka todellisuudessa tarkoittanee sitä, että Pakkasukkoa suunnitellaan ykkössentteriksi. Toki te molemmat kokeneina kiekkomiehinä osaatte tuon itsestäänselvyyden rivien välistä lukea, eikö ?

Käsitykseni mukaan itse päähuutaja halusi Pakkasukon pitää, vaikka viime kauden 5 maalia ei varmaan ketään lämmittänytkään. Mutta jos Jortsumestari on näin halunnut, niin Masa sainaa.

Koska tuo rosteri on aika pitkälti riippuvainen Metron jatkosta, jota moni pitää täysin poissuljettuna (kuten muuten pitivät Pakan ja Kangenkin jatkoa), on myös Pakan rooli riippuvainen Metrosta. Jos Metro jatkaa ja rosteriin haetaan vielä yhtä peliätekevää sentteriä, tippunee Paka kolmosketjuun ja vetää päälle av:t ja tärkeät aloitukset. Mikäli Metro ei jää, mutta tilalle sainataan joku kova luu, jää Pakkasukolle kakkossentterin paikka. Näin mä tän asian näen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Re: Neljät sentterit ja yhdet maalintekijät

Viestin lähetti Senior
Lepistö ja Filppula olivat/ovat teidän The Junnut. Lepistö läpimurtaa ensi vuonna, veikkaan. Pojilla on pitkä tie, mutta avaimet käsissään. Mikäli olen vähääkään perillä suunnitelmistanne, teiltä puuttuu edelleen yyvee-pakit.

Ovat.

Tohon ehkä vielä puolustajiksi Kantee päälle ja varauksin myös Kalteva, ehkä ?

Hyökkäyspuolelle vielä Tomi Mäki kovaksi prospektiksi ?

Mitä tulee Lepistöön ja Kanteeseen, niin uskon kyllä mahdollisuuksien rajoissa olevan, että ainakin toinen pelaa yv:tä ihan säännöllisesti ensi kaudella.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Faktat ja fiktiot

Viestin lähetti Gags


Koska tuo rosteri on aika pitkälti riippuvainen Metron jatkosta, jota moni pitää täysin poissuljettuna (kuten muuten pitivät Pakan ja Kangenkin jatkoa), on myös Pakan rooli riippuvainen Metrosta. Jos Metro jatkaa ja rosteriin haetaan vielä yhtä peliätekevää sentteriä, tippunee Paka kolmosketjuun ja vetää päälle av:t ja tärkeät aloitukset. Mikäli Metro ei jää, mutta tilalle sainataan joku kova luu, jää Pakkasukolle kakkossentterin paikka. Näin mä tän asian näen.

Paka laitaan? Jollei vakituisesti niin ainakin ylivoimassa, siis olettaen että Metro jää. Isokokoisempi kuin Tomek, ok laukaus suoraan syötöstä, tottunut maskihommiin, Metro pääsisi laukomaan suoraan aloituksesta.
 

strato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Faktat ja fiktiot

Viestin lähetti Master Chief
Paka laitaan?

Eikös se olis Metro laitaan? Hyvä idea siinä suhteessa, että Metrolla on hyvä laukaus. Ja kun laittaa viime hetkillä kaksi sellaista aloittajaa kentälle kuin Paka ja Metro niin pitäis tulla kiekko kotiin.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Neljät sentterit ja yhdet maalintekijät

Viestin lähetti Senior
Lepistö ja Filppula olivat/ovat teidän The Junnut. Lepistö läpimurtaa ensi vuonna, veikkaan. .

Lepistö oli IMO kenties kuumin nuori prospekti mitä SM-liigalla oli 2003-04 tarjottavanaan. Sikäli kun nuppi ja kroppa kestää, tulee kaverista hirvittävän kova tekijä kv-tasolle saakka. Aivan varmasti Jortsukin noteerasi asian.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Vetrsi Vertalan jatkoa ei ymmärrä. Häkä ok ja maanantaina lisää, tuntuu masailulta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Faktat ja fiktiot

Viestin lähetti Gags
Muistakaa Senior ja Tumba kummatkin, myös muut, että tuo kommentti Pakaslahden sijoittamisesta nelossentteriksi on tullut autokauppiaan suusta, joka todellisuudessa tarkoittanee sitä, että Pakkasukkoa suunnitellaan ykkössentteriksi. Toki te molemmat kokeneina kiekkomiehinä osaatte tuon itsestäänselvyyden rivien välistä lukea, eikö ?

Näinhän se tietysti voi olla. Mutta jos vähänkään olen asioista perillä, neljää ketjua on tarkoitus peluuttaa tasaisemmin ja katsoa kuinka homma lähtee toimimaan. Pakaslahdelle on suunniteltu aivan oma rooli ja tähän ketjuun on jo valittu laiturit. Kyllä tämä homma aukenee paremmin maanantaina kun on muut sentterit niminä esillä. Mielenkiintoinen sentteriryhmä ainakin minun tietojeni mukaan.


Palaanpa kivikovan ammattilaiskiekon pariin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Selänne, Otto, Kariya. Kyllä lähtee.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Päivän Helsingin Sanomissa kerrottiin, että Jokereihin olisi tulossa 6 uutta pelaajaa, ja pääasiassa hyökkääjiä. Tarkoittaakohan tämä sitten sitä että ainakin jompikumpi kaksikosta Latvala-Helenius pidetään. Ellei jopa molempia. Hyökkäykseenkin tulee vähän syvyyttä mikäli sieltä olisi tulossa "kunnon" pelimiehiä.

Täällä miltei kaikki ovat varuillaan Vertalan jatkon suhteen. Mielestäni se oli hyvä juttu että Vertsille saatiin uusi sopimus,pudotuspeleissä väläytteli, ja nosti tasoaan selvästi. Jos pelaa ensikauden suunnilleen samalla tasolla niin tehopisteet nousevat varmasti. Näissä tunnelmissa Maanantaita odotellessa...
 

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni Jokerit teki jatkosopimuksen ihan oikeiden heppujen kanssa.
Vertala on saanut kritiikkiä joka mielestäni on täysin aiheetonta. Pelasi kauden 02-03 huonosti , mutta oli hyvä kaudella 03-04. Syksyllä loukkaantumiseen asti, sekä play offeissa Vertala oli mielestäni joukkueen neljänneksi paras hyökkääjä !
Häkkisen pitäminen joukkueessa oli myös hyvä asia. Ei ehkä liigan kolmen parhaan joukossa, mutta melko tasainen koko kauden. Ulkomaalaisveskari on aina epävarma kortti! Häkkinen on ok ykkösveskari, ja kakkosena olisi liigan paras.
Kankaanperän ja Pakaslahden sopimukset tärkeitä. Molemmille löytyy varmasti iso rooli. Pakan paikka tosin mielenkiintoinen, voi olla mikä vain kakkos-nelosketjun välillä.
Jokereiden tippuessa pleijareissa olisi ensimmäisen vuorokauden sisällä tapahtuneesta valmis vaihtamaan yli puolet jengistä, mutta realiteetti on että viime kaudella oli paljon hyviä pelaajia joukkueessa joista kannattaa pitää kiinni. Nyt on niin tehty. Siihen se 5-6 kovaa uutta lisää niin homma lienee kunnossa. Hesarissa mainitut paluumuuttajat sopisi vaikka kaikki mulle, tosin taitavaa "tsekkiä" kaipaisin kyllä hyökkäyspäähän.
 

MaV

Jäsen
Viestin lähetti Finisher
Päivän Helsingin Sanomissa kerrottiin, että Jokereihin olisi tulossa 6 uutta pelaajaa, ja pääasiassa hyökkääjiä.

Jokerien oli tarkoitus julkaista joukkueensa kolmessa osassa? Siltä vaikuttaa, sillä ensin julkaistiin jatkosopimukset ja nyt sitten ilmeisesti nämä kuusi pelaajaa. Vaikuttaisi siltä, että muutama pelaaja saattaisi olla tulossa Pohjois-Amerikan pelien päätettyä. Sieltä voisi sitten olla tarjolla se maalintekijä jota nyt ei ole vielä tulossa.

En usko, että täällä on maanantaina hirveitä juhlia, mutta oikeastaan Jokerien tilanne on se, että merkittäviä poislähtijöitä ei ole. Silloin kunnolliset maalivahti+pakki+senteri vahvistavat kyllä joukkuetta.

Joku tuossa mietti heleniuksen ja Latvalan jatkoa. Tämä homma vaikuttaisi selvästä. Latvala löytyy Jokerien ensi kaudeksi päivitetyltä sopimuslistalta, Helenius ei.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kun julkistetaan ne 6 nimeä, niin uskoisin, että yksi niistä on Kari Martikainen, vaikka Helsingin sanomien jutussa puhuttiinkin vain hyökkääjistä. Eli tavallaan 5 "uutta" nimeä tulossa, luulisin.
Maanantaita odotellessa..
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Faktat ja fiktiot

Viestin lähetti cobol
Näinhän se tietysti voi olla. Mutta jos vähänkään olen asioista perillä, neljää ketjua on tarkoitus peluuttaa tasaisemmin ja katsoa kuinka homma lähtee toimimaan. Pakaslahdelle on suunniteltu aivan oma rooli ja tähän ketjuun on jo valittu laiturit. Kyllä tämä homma aukenee paremmin maanantaina kun on muut sentterit niminä esillä. Mielenkiintoinen sentteriryhmä ainakin minun tietojeni mukaan.

Näinhän se menee. Ei aina kannata ajatella perinteisen kaavan mukaan. Yhtä hyvin voidaan koota, jos vain on siihen mahdollisuus, neljä tasaista ketjua jotka sekä hyökkää että puolustaa. Ensimmäisen ja neljännen ketjun välinen rooliero voi olla lähes olematon. Erikoistilanteissa pelaaminen onkin sitten oma juttunsa.

Lopuksi vielä veikkaus senttereistä:

Metropolit, Santala, Filppula ja Pakaslahti.

tai:

Kapanen, Santala, Filppula ja Pakaslahti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös