Ei hjummarra
Vertala on ihan ankka ja täysin ulkopuolinen. Viime kauden selvällä "parantamisellaan" Vertsi pääsi jo 21 pisteeseen. Todella hienosti koko kauden prime-time-peliajalla ja kokon kauden ylivoimaa pelanneelta ykkösketjun jäbältä. Vituttaa! Tuolle paikalle olisi todella ansaittu jo viimein kunnon snaipperi, jolla on käsiä ja päätä. Vertalalla ei ole kuin jalat, eivätkä nekään niin hyvät kuin joskus on mainostettu - yrittämisestä ei ole palkittu muitakaan, jos tulos lähenee rajatta nollaa.
Kankaanperä on hyvä juttu. Olen ehdottomasti edelleen sitä mieltä, että tuohon ruutuun esim. Rami Alanko tai Antti Hulkkonen olisivat parempia jätkiä, mutta koska Kankaanperä on ehdottomasti paras markkinoilla oleva kotimainen pelaaja tuohon rooliin, niin kannatettava sainaus. Pisteet Matille. Plussana vielä se, että tuntee jo talon tavat ja valmentajan.
Pakaslahti. Ehdottoman hyvä juttu, kunhan saadaan vielä ainakin yksi taitavakätinen senu tai kaksi taitavakätistä laituria. Rooli voi olla mikä tahansa, varmasti jokaisen valmentajan ihannepelaaja, kun voi peluuttaa missä tilanteessa tahansa. Siltikään ei likikään sitä tasoa, minkä varaan ykkös-kakkosketjuja pitää rakentaa. Tarvitsee vierelleen kaksi hyvää pelaaja, ei kannattele ketjua itse.
Häkkinen. Loistava kakkosveska, aivan loistava. Ei riitä ykköseksi, eikä tule ykkönen olemaankaan. Maalivahtiosastolle on luvassa kova kilpailutilanne ensi kaudeksi.
Oksa ja Koivisto. Mitä vitun jatkodiilejä. Näillähän oli jo sopimukset ensi kaudesta. Tehtiinkö niihinkin jotain peliaikapykäliä vai pantiinko palkkaa lisää. Ei hjumarra, mutta hyvä, että äijät jatkaa.
Kokonaisuudessaan tämä ei kauheata riemunkiljahdusta aiheuttanut. Nyt tarvitaan niitä kovia nimiä, joilta Vertsi jo vie yhden paikan. Varis ja Lind eivät riitä. Tarvitaan Niko Kapasta, Pavel Rosaa tms.
Missähän ne meidän junnut sitten pelaa, kun saadaan ne Varis, Lind ja pari huipun veljestä? Minä tiedän, A:ssa ja Mestiksessä. Jos ei saada huipun veljeksiä, vaan pelkkä Varis, niin kultapuheet on sama kuin uskois pohjalaista autokauppiasta. Luultavasti saadaan tukittu rosteri, jolla voi voittaa jotain, mutta "omista pojista" ei kannata paljon puhua.