Roster Watch 2004-2005

  • 393 518
  • 2 567
Tila
Viestiketju on suljettu.

KierreVapari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti pappi
Uskon että jos Varis tulee Jokereihin niin hän tuo nimenomaan kokemusta ja sitä tarvitaan.Se että Pete ei onnistunut viimekaudella Tapparassa saattoi johtua siitäkin että paidan logo oli väärä.Kyllä mä uskon että nuoret saavat peliaikaa.Mutta tarvitaan myös kokeneita pelaajia tuomaan oma panostuksensa.

Noh ehkäpä sitä kokemusta voisi tuoda joku joka osais samalla vähän pelatakkin(ykkösketjussa), jos pelaajia hankitaan pelkän kokemuksen perusteella, niin voihan se meidän pappa lähtee mukaan, ja varmasti paljon halvemmallakin..
Ja se että Varis ei saa tehoja edes Sveitsin b-liigassa kertonee kaiken oleellisen..
Erittäin valitettavaa että menneisyys on sokaissut nämä jotku jokereiden pölkky-fanit.. Ja tuohon logo juttuun sä et usko itsekkään..
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Johan pompsas!

Viestin lähetti KierreVapari
Ja sitten kaiken hyvän lisäksi tämä pässi Virmanen myöntää tänään veikkaajassa että Varis on hyvä vaihtoehto!!OON SHOKISSA!!
Jos se jätkä pelaa enskaudella narreissa, niin minä lopetan tältä seimomalta jokereiden kannattamisen, saa Virmanen ja Varis pelata tyhjälle hallille..

Ohhoh... Jos tuosta on sinun kannattamisesti kiinni, niin saat minun puolesta jäädäkin kotiin. Ja pysyä siellä.
Nopeasti tuntuu unohtuvat menneet ajat. Omasta puolestani otan Variksen ilmomielin takaisin, koska mieluummin katselen kentällä vaikka rampaa Varista kuin yhtäkään Vertalaa, Turusta, Drouinia, Sjögreniä, Pesosta tai Burströmiä.

Kuitenkin mies aikoinaan pelasi itsensä monen Jokerikannattajan sydämeen, voihan olla että itse et edes silloin seurannut jääkiekkoa.

Kunhan vaan ensi kaudella pidetään kiinni siitä, että jokainen saa peliaikaa ja -vastuuta näyttöjen mukaan.

Tiedotustilaisuuksia odotellen...
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakkasukko

Lisätään nyt vielä edellisiin Pakaslahtea koskeviin viesteihin, että Pakaslahti on ilmeisesti tehnyt yksivuotisen jatkon Jokereihin.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Re: Pakkasukko

Viestin lähetti Oiva
Lisätään nyt vielä edellisiin Pakaslahtea koskeviin viesteihin, että Pakaslahti on ilmeisesti tehnyt yksivuotisen jatkon Jokereihin.

Jos tämä tieto pitää paikkansa niin ei muuta kuin C Pakalle rintaan! Kantoi sitä loppukauden kunnialla kun Helge oli pois rosterista.
 

Haie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Variksesta

Viestin lähetti cobol
Nelikymppiset äijät voittavat pelejä Leafsille... Mutta näiden Toronton nelikymppisten alla ei ole useampien viime kausien epäonnistuminen Sveitsin divarissa .
Mutta on siellä SVT 4:n kommentaattori Calle Johansson.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Katselin tuossa noita ketjusommitelmia ja kysyisinkin että kuka on vahvistanut Tomekin olevan lähdössä, kun ei häntä näy toiveketjuissa ? Entäs onko se Kangen jatkopahvi varmistunut ?

Kyllä mun suunnitelmissa Dahlman menee Lindiä korkeammalle noissa ketjuissa, itse asiassa varmaankin Lind-Pakaslahti-Varis voisi olla yksi ketju. Sitten on vielä tämä tapaus Jani Rita, joka ei saatakaan olla yhtään niin epävarma ja utopistinen kuin moni näyttää uskovan.

Tumba joka aloit kannattamaan Aimon Jokereita, sulle ihan vaan muistin virkistämiseksi, että olihan se aikamoista osto- ja myyntiliikettä silloinkin junnuilla, tosin siihen aikaan stadissa ei junnuja juuri muualta kuin Jokereista tullutkaan. Kyllä mä muistan kun 16-17 vuotiaita nostettiin liigarinkiin istumaan penkille, jotta saatiin karenssimaksu nousemaan liigatasolle ja sitten kaverit pantiin myyntiin. Muulin puolustukseksi tosin sanottakoon, että monasti tämä oli taloudellisen tilanteen sanelema ehto toiminnan jatkumiselle. Siinä mielessä olemme ihan samaa mieltä, että kun nykyjohdon ei ole tarvinnut taloudellisista syistä junnuja myydä maakuntiin, se on enemmän tuomittavaa. Noin yleisesti olen sitä mieltä että nyt alkanut trendi jossa joukkuelle selvästi haetaan vanhaa Jokerihenkeä ja sitoutumista seuraan, on todella tervetullutta. Kertoo aika paljon nykyjohdosta että piti tulla mies Turusta se asia kertomaan tälle meidän dynaamiselle duolle. En minä ole Virmasen faniksi kääntymässä, mutta pakko myöntää tämän linjan tuntuvan aika fiksulta vedolta tässä vaiheessa.
 

SuperStar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse Crunch
Miten olisi?

Unohdin edellisessä viestissäni erään kirjoittamattoman kortin. Kortti oli ennen pataa mutta ehkä tulevaisuudessa muuttuu jokeriksi. Herra Kivenmäki.
Viime kausi meni pisteiden valossa hyvin, tosin loppukaudesta tuli pienoinen laskusuhdanne, mutta overall ihan jees. Kaveria kritisoitiin paljon siitä että ei tullut voittomaaleja ja niin sanottuja tärkeitä pisteitä. Uskoisin että Kivenmäki pääsisi kovaan lentoon Jokereissa. Ässät tuskin pitää miestä, koska palkkapyyntö saattaa olla liian kova Porin pojille. Siitä huolimatta mies tuskin on mikään miljoona mies kuten eräät flopaneet starat. Ja potentiaalia varmasti löytyy.
Siitä sitten mies joka saa fanit pelkäämään, että onko mies turusentommi vai metropolitaninglen?
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Kiitos muistutuksesta Gags

Miten mä olinkin tyystin unohtanut ne ajat. Aika ja olosuhteet on hiukan toisenlaiset nykyään. Enhän minä edes tiedä, onko Masa nykytilanteeseen syypää, mutta ilman parempaa tietoa katseet kallistuu Toimitusjohtajaan. Matti on Jokeri isolla J:llä, ja juuri siksi ihmettelen nykymenoa. Lupaavilta huhut tosiaan vaikuttavat. Toivotaan, että se olisi alku paremmalle. Pitkäjänteisyyttä vähän, niin yleisökin samaistuu taas joukkueeseen. Taitava ja virnistelevä Tsekki pitäisi myös saada. Minkä ikäinen Otakarin poika on?
 

Filosofem

Jäsen
Re: Miten olisi?

Viestin lähetti SuperStar
Unohdin edellisessä viestissäni erään kirjoittamattoman kortin. Kortti oli ennen pataa mutta ehkä tulevaisuudessa muuttuu jokeriksi. Herra Kivenmäki.
Ei helvetissä. Vaikka kaveri veti Ässissä kovat tehot, niin mitkä ovat oikeastaan Kivenmäen vahvuudet? Minun silmissäni tämä on näitä tommiturusia, tosin köykäsempi versio, Dogi sentään teti pikkuseurassa paremmat tehot. Kivenmäki on juuri perusjanareita, joita pelkään Virmun meille hankkivan omien jätkien sijaan.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Re: Miten olisi?

Viestin lähetti SuperStar
Unohdin edellisessä viestissäni erään kirjoittamattoman kortin. Kortti oli ennen pataa mutta ehkä tulevaisuudessa muuttuu jokeriksi. Herra Kivenmäki.

Never, sanon minä. Kivenmäki pelasi hyvän kauden Ässissä, koska sai peliaikaa runsaasti ja sai pelata oikeiden jätkien kanssa. Kivenmäki on kuitenkin mielialapelaaja. Silloin kun ei kulje niin kiukuttelee omille ja tuomareille sekä hankkii typeriä jäähyjä... Kivenmäki olisi juuri sellainen tommiturusmainen hankinta joita ei yksinkertaisesti meille ensi kaudella haluta! Kiitti mut ei kiitti, sanon minä. Sitä paitsi, Jokereissa Kivenmäki joutuisi taatusti 3-4.ketjuun ja haluaako mies sellaista itsekään sen jälkeen kun sai Ässissä paljon vastuuta? Ei, en näe mitään järkeä Kivenmäen hankinnassa. Jos Masa meille Kivenmäen hommaa, ovat puutarhasakset ja rautakanki valmiina odottamassa tuolla ulkovarastossa. Miettikääpä sitä.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Viestin lähetti Tuomas


HIFK-fanin ei ole tietenkään pakko uskoa, tilanne nähdään sitten kun joukkue on julkaistu kokonaisuudessaan, eli loppukesästä varmaankin.

Tämä HIFK-fani on erittäin kiinnostunut myös naapurin joukkueesta. On hienoa, että on paikallisvastustaja, minkä hankintoja tulee seurattua lähes oman joukkueen verran. Viha ja Rakkaus. Tylsää olisi esim. turussa. Kova joukkue on teille tulossa ja sen uskon aivan varmasti. Toivottavasti meidän Hillokunkkumme pysyy tahdissa mukana.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Re: Re: Optimismi valloillaan

Viestin lähetti flintstone
Vittu mä en ymmärrä teitä.

Entäs kuka sen 2000 finaaleissa Tepsille otteluvoitoin 2-3 hävinneen nipun kasasi, ei kai vaan Matti?

En tiedä Matin roolista, mutta finaalisarja katkesi otteluvoitoin 3-1.

Kovia paluumuuttajia Hartwall:iin ollaan hamuasmassa.
Kyllä ensikaudella nähdään nimekkäitä avausmiehistöjä ainakin Kärppien, TPS, HIFK:n ja Jokereiden keskinäisissä otteluissa.
80% pelaajista maajoukkue kamaa.
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti bambamcam
Tämä HIFK-fani on erittäin kiinnostunut myös naapurin joukkueesta. On hienoa, että on paikallisvastustaja, minkä hankintoja tulee seurattua lähes oman joukkueen verran. Viha ja Rakkaus. Tylsää olisi esim. turussa. Kova joukkue on teille tulossa ja sen uskon aivan varmasti. Toivottavasti meidän Hillokunkkumme pysyy tahdissa mukana.

Sama homma, itsekin seuraan nuo HIFK:n tekemiset hyvinkin tarkkaan. Ja kyllähän suurin osa parhaista frendeistäkin on vääräuskoisia, eli kannattavat naapuriseuraa. Mutta annettakoon se heille anteeksi. Tylsäähän tämä olisi ilman paikallisvastustajaa.

Mutta lisätään että tuo mun "HIFK-fanin ei ole pakko uskoa"-heitto oli vain kommentti sun "Ei oikein kuulosta uskottavalta"-lauseeseen.

Jatketaan.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itseäni hiukan huolestuttaa se seikka, ettei nyt ole edes huhu puolella sellaisia ukkoja joita itse pitäisin suht varmoina "huippuina" sm-liigan tasolla. Ei siis yhtäkään. Aika hyvin Masa osaa pimittää korttinsa, jos jotain todella positiivista ja yllättävää hän saisi vedettyä esiin. Lind on siinä ja siinä. Kyllä kuitenkin mahtuisi minun joukkueeseeni, koska pidän hänen pelitaitoaan huomattavasti parempana kuin viime kauden jokeri pelaajien, lukuunottamatta Jantusta ja Metropolitia. Hän olisi minun kirjoissani selkeästi kolmmanneksi paras hyökkääjä tuossa kokoonpanossa. Loukkaantumisriski tosin on huomattavan suuri. Pienenä bonuksena päälle on hänen perusjokeri imagonsa.

Rita, Somervuori, Dahlman, Varis yms. ovat arvoituksia. Ei todellakaan mitään varmoja pistekoneita. Jos näistä joku tulee, kuuluu se minun kirjoissani vahvasti toivotaan toivotaan osastoon jälleen kerran. Ja aivan varmasti nämä herrat eivät ole niitä pelaajia, joilta voisi odottaa samaa, kuin esimerkiksi Tenkratilta, Machuldalta, Viuhkolalta, Pärssiseltä etc. Kyllä realiteetit nyt ovat semmoisia, että jos mestaruudesta halutaan tapella, on hankintalistaan kuuluttava myös vähän kovempaa herrasmiestä. Puhumattakaan siitä, että Metropolit ei Jokereissa jatkaisi.

Ja mites puolustus sitten. Martikainen on hyvä hankinta, mutta ei riitä. Karalahden, Söderholmin, Kiprun etc. tasoista hankintaa vielä tarvittaisiin. Tosiaan, saa nähdä mitä masa meille taikoo, vai taikooko yhtään mitään muuta kuin suuria puheita.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Johan pompsas!

Viestin lähetti Kyyberi

Nopeasti tuntuu unohtuvat menneet ajat. Omasta puolestani otan Variksen ilmomielin takaisin, koska mieluummin katselen kentällä vaikka rampaa Varista kuin yhtäkään Vertalaa, Turusta, Drouinia, Sjögreniä, Pesosta tai Burströmiä.

Vaikken Jokeri-fani olekaan, niin toivoisin Variksen pelaavan ensi kaudella Jokereissa. Hän kun edustaa niitä Jokereita, joita oli aikoinaan niin ihana inhota. Eiväthän nämä nykyiset turuset ja latvalat herätä täällä naapurileirissä minkäänlaisia tunteita, ei edes ärtymystä, inhosta puhumattakaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti blue line
Itseäni hiukan huolestuttaa se seikka, ettei nyt ole edes huhu puolella sellaisia ukkoja joita itse pitäisin suht varmoina "huippuina" sm-liigan tasolla. Ei siis yhtäkään. Aika hyvin Masa osaa pimittää korttinsa, jos jotain todella positiivista ja yllättävää hän saisi vedettyä esiin.

Kyllä sieltä on kovia kavereita tulossa. Nimet eivät ole esillä siksikään, että päävahvistukset eivät tule SM-liigan sisältä. Esimerkiksi sentteriosastolle on neuvoteltu aivan tosissaan kolmen Metron luokkaa olevan pelaajan kanssa. Se on selvä, että parhaimmassakin tapauksessa heistä vain yksi pelaa Metron ohella ensi kaudella Jokereissa. Mutta työtä on tehty sen puolesta, että rosteri olisi kilpailukykyinen ja kiinnostava. Varikset ja vastaavat pulpahtavat julkisuuteen, mutta esimerkiksi Variksen kanssa ei ole sopimusta ainakaan vielä tehty. Ihan ok sinänsä, jos tehdään. Pääpaino työssä on kuitenkin todellisten vahvistusten hankinnassa ja sen sementoimisessa signeerauksin. Ja näitä vahvistuksia tulee aivan varmasti. Ja jokaiseen ruutuun. Ei kannata antaa pelkän Lind ja Varis uutisoinnin hämätä, sillä kovat nimet tulevat myös. Sen verran kovista nimistä on kyse, että odotella kannattaa rauhassa.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Olen tuon nimimerkkikaimani Tumban kanssa samaa lähtökohtaa edustava, eli Aimon Jokereita istuttiin jo 70- ja 80-luvuilla kausarimestoilla kannustamassa ja saatiin kokea iloa ja surua. Ja kuten joku jo totesikin, olisi sitä pelajaajaliikennettä silloinkin, mutta sen ajan ry-kiekko oli kuitenkin eri juttu kuin nykyisin. Sitten 90-luvulla Hajlliksen + busineksen tullessa puikkoihin matseja tuli seurattua intensiivisesti ja Jokereihin sain tutustua hieman toisenlaisestakin näkökulmasta, sattuneista syistä. Tumbaa edelleen peesaan siinä, että varsinkin viimeisten vuosien aikana Jokerit on elänyt varsinaista muutosta, pelaajia tullut kuin Stockan ovista, logoa, maalilauluja vaihdeltu/yritetty vaihtaa, halli hankittu, omien poikien sisäänajoa kokeiltu moneen kertaan, jne. Mutta tuo on ei ainostaan Jokereiden, vaan koko liigan malli, meillä tosin korostuneemmin, koska jengin ohjaus on vahvasti yhden miehen hanskoissa, joka tunnetusti on nopea käänteissään. Tuohon on vain tyydyttävä jatkossakin ja onhan tuota menestystäkin tullut. Tosin, pääkaupunkiseudun jengien tulee olla joka vuosi sen verran kovia, että taistellaan pojasta ja mitalleista, mikään tuon vähämpi ei EUR 2 miljoonan porukalle voi olla sovelias tavoite.

Vahvistuksiin sen verran, että tuo sanahan kertoo sen, millaisesta pelimiehestä on kyse, eli joukkuetta vahvistavasta. Vahvistus ei välttämättä tarkoita kallista pelaajaa, mutta halvallakaan ei normaalisti hyvää saa. Jokereissakin on noita kalliita "vahvistuksia" pelaillut ja tulokset ovat olleet ns. mielenkiintoisia. Tälle kaudelle saatiin ainakin hyökkäyspään kalliit vahvistukset onnistumaan ja toivottavasti tuo tahti jatkuu ensi kaudellakin. Tuomaksen mainitsemat kovat nimet ovat tietysti mukavaa luettavaa, mutta toivottavasti nimet ovat kovia muuallakin kuin paperissa. Pelaajapalkkioiden pito tuossa menneen kauden paikkeilla on varmasti tarpeeksi ja rahalla tulisi hakea vain noita todellisia vahvistuksia, joka taas ei ole helppo rasti. Ideaalitilannehan on tuo kahden vahvan ketjun rakenne, jota tukee sitten nuoremmista pelaajista muodostettu taustajoukko. Veskari olisi omalla listallani korkealla, koska menneen kauden parivaljakko ei vakuuttanut 100% allekirjoittanutta.

Mitä tulee junnuejen pitämiseen, niin tuota rakkaan naapurin virhettä ei kannata toistaa, vaan siirtää riittävän varhaisessa vaiheessa pois niitä, joilla ei sattuneista syistä homma toimi, kunhan tuo poistaminen tapahtuu yhteistymmärryksissä, eikä yksipuolisesti. Parin kauden vuokra on varsin sopiva vaihtoehto, jossa voidaan laittaa takaportti raolleen.Potentiaalisista tulee sitten pitää kiinni ja ainakin tällä kaudella tuosta nuorten esiinnoususta oli jo merkkejä (Filppula etujoukoissa, monia muita takana).

Sitten noihin Jokeri-ikoneihin, niin kysymys on varsin visainen. Itse en ottaisi esim. Varista takaisin, ilman selkeää palkanalennusta, ja siltikin kriittisesti suhtautuen. Hintalappu jossa on EUR100k+ on kova ja viime vuosien meriitit eivät ole huimaavia. Lind on samanlainen riski, tosin hieman nuorempi, mutta sairastupa kutsunut liian usein. Ströban käynti osoitti nuo vanhojen meriittien ongelman, hinta/laatu on poskellaan. Sen lisäksi, nuo kundit vievät junnujen peliaikaa. Jos taas tilanne olisikin tyyliin otetaanko Pesonen vai esim. Lind, niin vaaka olisi Lindin puolella, mutta tuollaiset vastakkainasettelut eivät ole todennäköisiä neuvottelutilanteita. Tämän hetken paluumuuttajista minua kiinnostaisi eniten Santala, koska näen hänessä suuremman mahdollisuuden onnistua, kuin epäonnistua ja sitten Somervuori menee samaan kategoriaan. Jos Varis, Lind, tms. joukkueeseen tulee, en ole hautautumassa tuhkaan, saati sitten jälkikäteen viisastelemassa, jos homma ei kuljekaan. Jokeripaitaa kantavat pelaajat saavat allekirjoittaneen kannatuksen jokatapauksessa, oli nimi selässä sitten mikä tahansa.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Tökö
Mutta eikö joku sanonut Santalalla olevan vielä sopimusta jäljellä Thrashersin kanssa?
Mistään virallisesta tai varsinaisesti uskottavastakaan lähteestä en ole Santalan sopimuksen pituutta löytänyt, mutta paremman puutteessa olen luottanut tähän sivustoon, joka kertoo sopimuksen päättyvän 2006. Toisaalta toinen suunnilleen yhtä uskottava lähde sanoo päättymisvuodeksi 2005.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti conti
Päivän Iltalehden mukaan Turusen, Pesosen ja Helasen sopimukset puretaan. Mahdollisesti myös Heleniuksen.

Varsin odotettuja uutisia ja tuo Helasen sopimuksen purkaminen tarkoittanee että huhut Häkkisen jatkosopimuksesta taitavat pitää paikkansa. Saa nähdä minne Helanen nyt suuntaa, no eiköhän noilla tilastoilla ole ottajia vähintään jonkun joukkueen kakkos maalivahdiksi.

Turusta ja Pesosta en jää kaipaamaan, Helgellä voisi olla tilausta 7.pakiksi mutta ehkä Sami haluaa pelata enemmän jolloin suuntana lienee Sveitsi tai Saksa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Santalasta ja muista mahdollisista palaajista sen verran, että Santalankin minä olen laskenut mukaan mahdollisiin paluumuuttajiin. Samaan kategoriaan menee moni muukin Pohjois-Amerikassa pelaava suomalainen. Heidän ykkösprioriteettinsa on saada paikka ylhäällä eli pelaavassa NHL-kokoonpanossa. Sen jälkeen puhutaan AHL-peleistä ja joissakin erityistilanteissa sitten SM-liigassa pelaamisesta. Sikäläisistä sopimuspelaajista SM-liigaa pelasivat päättyneellä kaudella mm. Sen Bergenheim ja Mikko Koivu.

Ensi kausi on kuitenkin poikkeuksellinen. Pelaajat ovat lähes varmoja siitä, että työnantaja tulee käyttämään työsulkua. Sen verran kaukana osapuolten eli NHL:n pelaajayhdistyksen NHLPA:n ja seurojen omistajapuolen näkemykset ovat toisistaan. Kun tilanne on tämä, useampikin suomalainen harkitsee paluuta Suomeen. On kesken jääneitä opintojakin tai muita ns. yksityissyitä. Ihan vastaavasti ajattelevat myös esimerkiksi ruotsalaiset, joiden nimimiehistä mm. Markus Näslund ja Peter Forsberg ovat avoimesti ilmoittaneet harkitsevansa paluuta Ruotsiin siitäkin huolimatta, että tuleva kausi saataisiin lopulta pelattua.

Välivuosi NHL:stä kuullosti vielä jokunen vuosi sitten mahdottomalta ajatukselta sopimusteknisestikin. Mutta ajat ovat muuttuneet. Yksi hyvä kausi Euroopassa esimerkiksi SM-liigassa voi nostaa uran uuteen nousuun ja tuoda tarvittavaa harjoitusta ja peliaikaa. Myös Glen Metropolit on tästä hyvä esimerkki. Hänen pelatessaan Jokereissa Metron NHL-oikeudet siirrettiin Crapseilta Ottawalle ja tuskin siirron syy oli tyhjän arvan hankkiminen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
IL:n mukaan 6 pelaajaa lähtee

Nuo 6 sopimuksenalaista pelaajaa on siis:
- Arto Tukio, meni jo Frölundaan
- Teemu Laine, lähti Tapparaan (3 vuotisella sopimuksella)
- Markus Helanen, sopimus puretaan
- Tommi Turunen, sopimus puretaan
- Jussi Pesonen, sopimus puretaan (yhdistetty Ässiin)
- Sami Helenius, sopimus puretaan (ehkä, ei ole vielä kuitenkaan varmaa)
 

ludvig

Jäsen
Olen lueskellut näitä teidän ensi kauden roster-hahmotelmia suurella mielenkiinnolla, mutta yksi asia mihin olen kiinnittänyt huomioita on, että missä on kunnon pommittajat&hanskaajat??!
Ilman niitä ei pärjätä liigassa, varsinkaan petoluolassa ja pleijareissa!! Kuka suojelee jantusia&lepistöjä, kun isot ja pahat vopatit&nielikäiset tulee aukomaan naamaa ja hieromaan hanskaa?!!
Heleniuksen kiekonkäsittelyä ihmetellessä ette ole huomanneet näköjään, että se on myös rauhottanut ja siistinnyt peliä kentällä ihan HELVETISTI aikasempiin vuosiin nähden. Vastustajat on tietäny kuka hullu tulee vastaan, jos rapa roiskuu liikaa.
Eli ensi kaudeksi on pakko saada myös kovuutta lisää niin perkeleesti(!!!!), jos Valtonen&Helenius lähtee.
 

Filosofem

Jäsen
Viestin lähetti Mustelma
-- yksi asia mihin olen kiinnittänyt huomioita on, että missä on kunnon pommittajat&hanskaajat??! Ilman niitä ei pärjätä liigassa, varsinkaan petoluolassa ja pleijareissa!! Kuka suojelee jantusia&lepistöjä, kun isot ja pahat vopatit&nielikäiset tulee aukomaan naamaa ja hieromaan hanskaa?!!

Petoluolassa? Onko tämä nyt sama paikka, missä meidän paikalliskilpailijamme pehmoilee illasta toiseen muiden joukkueiden tapaan? Ihan oikeasti, iso ja paha Roman Vopat oli päättyneellä kaudella jokseenkin vitsi. Jos oikein pahasti käy, Vopi tulee kiroamaan englanniksi vaihtoaition eteen. Mutta mikäli se Vopi ei tästä rauhoitu, niin meidän Mäki voi aina käydä ajamassa Vopin levyiksi. Nielikäinenkin keskittyi enemmän kiekolliseen rooliin. Olen kyllä samaa mieltä, että taklauksia tarvitaan ja toivottavasti tämä taito lukeutuu jonkun hankinnan erityisosa-alueisiin. Ainakin Tome ja Kanki ovat SM-liigassa kovia sanoja, mutta kummankaan jatkosta ei ole varmuutta. Mitä noihin IL:n tietoihin tulee, niin pitäisin kaikesta huolimatta Helgen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mustelma ottaa esiin ihan validin pointin, vaikkakin ehkä huonoin esimerkein. Täytyy kuitenkin muistaa että missään ei ole vahvistettu Tomekin ja Kangen lähtöä ja itse lähden siitä että kumpikin jää. Heleniuksen ja Pesosen lähtö tuo kuitenkin paljon paikattavaa fyysiselle osastolle, joten kyllä tuohon enemmän kuin hyvin mahtuisi vielä yksi vähän aggressiivisempi pelaaja rosteriin. Vaikka Jani Rita saataisiinkiin, ei hänen meriittinsä 16-vuotiaana kaikkien aikojen kovinta SM-liigassa pelannutta tappelijaa Trevor Doylea vastaan kuitenkaan välttämättä tee hänestä fyysistä pelotetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös