Roster watch 2004-05

  • 600 605
  • 3 557
Tila
Viestiketju on suljettu.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pressiboxi
Tsot stot! Vain PENTTI tekee tälläisiä siirtoja, ei me kuolevaiset! "Kun kuulin Söden lähdostä, ..."

Kun kuulin Söden lähdöstä... huomasin, että Petriläinen olikin jo tehnyt sopimuksen TPS:ään ja päätin tehdä sopimuksen...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pistäkää nyt joku ketjukoostumuksia kehiin! Tää ketjuhan alkaa näyttämään pelkältä hymistelyltä. Pärde? Anyone?


Edit: Pistetäänpä tämä viesti nyt oikeaan ketjuun...

Edit2: Ja rupesihan niitä koostumuksia tulemaan. Kiitoksia.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti JHag
Nastaa myös, että Arttu Luttinen jatkaa meillä, NHL-varauksen omaava NHL-tyylinen pelaaja saa jatkaa matkaansa kohti vähintäänkin liigan huipputasoa.

No joo. Mun kirjoissa Luttisen jatko menee "aivan sama" - kategoriaan. Artun kahden viime kauden aikana esittemällä kehitystahdilla matka liigan huipulle kestää todella pitkään.

Artun esitykset liigassa on aivan eri luokkaa, mitä toi alhainen varausnumero antaa olettaa. Kekäläiseltä huti.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Veikkaan

Viestin lähetti kaizu
No joo. Mun kirjoissa Luttisen jatko menee "aivan sama" - kategoriaan. Artun kahden viime kauden aikana esittemällä kehitystahdilla matka liigan huipulle kestää todella pitkään.

Artun esitykset liigassa on aivan eri luokkaa, mitä toi alhainen varausnumero antaa olettaa. Kekäläiseltä huti.

Minä taas veikkaan , että Artun matka liigan huipulle kestää marraskuuhun 2004. Jarmo ' The Pope ' Kekäläinen ei kuule huteja vetele.
Haluatko Kaizu lyödä A ) vetoa , B ) Luttista , C ) Keklua tai D ) minua ?
 

ville71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno homma tuo Santalan tulo,mutta pieni pettymys oli se..että sitä yhtä laituria ei sitten tullutkaan.Jos meinataan mennä näillä ja sitä yhtä laituria ei enää hankita,niin eiköhän se 2 ketju ole sitten Vopat-Santala-Häppölä/Laine.Ja mun mielestä Häppölä/Laine ei kuulu meillä kakkosketjuun,jos sitä mestaruutta meinataan tavoitella..toivottavasti se yksi tasokas hyökkääjä vielä saataisiin ennen kauden alkua?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Re: Veikkaan

Viestin lähetti Brewer
Minä taas veikkaan , että Artun matka liigan huipulle kestää marraskuuhun 2004. Jarmo ' The Pope ' Kekäläinen ei kuule huteja vetele.
Haluatko Kaizu lyödä A ) vetoa , B ) Luttista , C ) Keklua tai D ) minua ?

Vaihtoehdot B, C ja D ovat kaikki IFK:n miehiä, joten turha niitä lyömään on ryhtyä.

A - vaihtoehto taas kuullostaa mun kannalta ns. win - win tapaukselta (en todellakaan panis pahakseni, jos Luttinen breikkais) joten tähän täkyyn tartun mielelläni, jos vedon mittari ja panos on asiallinen.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämä Laine-hypetys minuakin ihmetyttää. Mikko Laineen paikka on korkeintaan nelosketjussa, jos IFK aikoo pelata mestaruudesta. Lainetta voidaan pitää rosterissa sen vuoksi, että kauden aikana tapahtuu loukkaantumisia ja silloin Lainetta tarvitaan. Jos IFK:n rosteri on kunnossa, silloin Laineen paikka on katsomossa.

Olen myös usean kirjoittajan teksteistä rivien välistä lukenut, että Stathos on saanut "synnit anteeksi" ja häneen voidaan taas luottaa. Minun mielipiteeni varmaan arvaattekin. Nykyisellä kaksikolla kauteen lähteminen on täydellinen virhearviointi.
 
Se tuli mitä odotettiin. Mestaruutta tavoittelevaan jengiin, viime kauteen verrattuna, tämä oli minimivaatimus. Tämän lisäksi tarvitaan hyvä laituri Vopatin ja Santalan lisäksi laittamaan kiekkoa pömpeliin. Silloin tilanne olisi ensi keväänä optimaalinen, ei tarvitse Pärssisen kantaa koko peliä äijää selässä, kun ne vastustajien parhaat vartioijat joutuvat muitakin paimentamaan eivätkä voi vain roikkua yhdessä miehessä läpi pelin. Lisäksi kuormitus pienenee noin yleisestikin. Ajatelkaa nyt viime vuoden ykkönen, mutta tuoreemmilla jaloilla ja päällä. Siis, jotain tällaista:

Pärssinen - Harkins - Kuhta
Vopat/Petrell - Santala - XXX(esim. Rosa/Banham)
Järvinen - Hirso - Vihko
Vopat/Petrell - Häppölä/Holma - Laine/Luttinen

Maalivahtikin olisi kiva, mutta ei aivan pakollinen. Puolustus onkin aivan kunnossa, itseasiassa pelaa varmaan paremmin kuin viime kaudella. Tämän rosterin säilyessä syksyyn ei tavoitteena voi olla muuta kuin mestaruus.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Santala oli siis ainut tulija. Ja Luttiselle jatko. Oliko tämä nyt tässä, vai tuleeko meille ennen kauden alkua enää vahvistuksia? Epäilisin, että jos Stathosille löytyy ottaja & korvaaja, niin maalivahtiosasto kokee muutoksia.

Mutta mites on hyökkäyksen laita? Näilläkin voidaan mennä vallan mainiosti, mutta kyllä tuonne kakkosen oikeaan laitaan mahtuisi vielä joku kova tekijä. Banhameita on väläytelty, mutta löytyykö resursseja / halua hankintaan? Kärpillä on kuitenkin sen verran kova hyökkäyskalusto, että ajaa meidän tämän hetkisen hyökkäyksen edelle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Kempes
Olen myös usean kirjoittajan teksteistä rivien välistä lukenut, että Stathos on saanut "synnit anteeksi" ja häneen voidaan taas luottaa. Minun mielipiteeni varmaan arvaattekin. Nykyisellä kaksikolla kauteen lähteminen on täydellinen virhearviointi.

Kempes, Kempes. Etkä luota Lundelliin sitten ensi kaudella? Minä sanon sen suoraan, että luotan Janneen. Stathos on sitten erinomainen kakkonen, jonka ainoa (ja iso) miinus on se, että hän on ulkomaalainen.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En malttanut olla laittamatta ensi kauden ketjuja:

I: Kuhta - Harkins - Pärssinen

II: Vopat - Santala - Vihko

III: Järvinen - Hirschovits - Laine/Luttinen

IV: Petrell - Häppölä - Holma/Fagerstedt
Porthen

Karalahti - Söderholm
Kultanen - Saarinen
Benysek - Turunen
Pikkarainen - Kurvinen
Varakas
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti punaiset_lasit
Etkä luota Lundelliin sitten ensi kaudella? Minä sanon sen suoraan, että luotan Janneen. Stathos on sitten erinomainen kakkonen, jonka ainoa (ja iso) miinus on se, että hän on ulkomaalainen.

Jan Lundell ykkosmaalivahtina koko kauden?! Hohhoh. Mestaruudesta ei tarvitse ainakaan silloin taistella.



Viestin lähetti punaiset_lasit

Tämä Laine-hypetys minuakin ihmetyttää. Mikko Laineen paikka on korkeintaan nelosketjussa, jos IFK aikoo pelata mestaruudesta.

Sama juttu taalla ja toinen asia mika kummastuttaa on Petrellin sijoittaminen kakkosketjuun. Kaveri on taysi raakile viela.
Laineet ja Petrellit eivat ole niita mestaruusjengin kakkosketjun pelaajia. Laine ei koskaan ja Petrell saattaa olla 2-3 vuoden paasta.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Onko Kysyttävää?
Santala oli siis ainut tulija. Ja Luttiselle jatko. Oliko tämä nyt tässä, vai tuleeko meille ennen kauden alkua enää vahvistuksia?

Eiköhän joku tiedotustilaisuudessa ollut valista meitä vielä, onko Pena sanonut legendaariset sanat: 'Näillä mennään' vai ei.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viime kaudella olimme kolmansia niin runkosarjassa kuin playoffeissakin tällä samalla porukalla pois lukien Santala. Minä en ainakaan kaipaa tähän joukkueeseen enää ketään muutä kuin ehkä Stathoksen tilalle jonkun varman ykkösen joka pystyy pelaamaan myös pleijareissa. Viime kauden joukkue on taas vuoden vanhempi ja kokeneempi joten minusta olisi ihan turha enää väkisin tunkea joukkueeseen ketään. Parempi vaan jos vaihtuvuus joukkueessa pysyy mahdollisimman pienenä eikä ne vahvistuksetkaan aina niin kovin varmoja ole.

Kyllä siihen kakkosen laidalle on jo nykyisessäkin joukkueessa potentiaalisia onnistujia montakin ja vähän riippuuu siitä kuka nuoristamme parhaiten kehittyy, niin hänelle tuon kakkosen laituripaikan voisi tarjota. Lähes varmaa on, että joku heistä sen lopullisen läpimurron ottaa ja Hirson kenttäkin pelasi loppukaudesta niin hyvin, että joku heistä lyö melko varmasti itsensä lopullisesti läpi. Potentiaalisia läpimurron tekeviä nuoriamme on mielestäni: Petrell, Vihko, Luttinen, Järvinen, Holma, Hirso ja Häppölä.

Laitetaan nyt myös jotain omiakin koostumuksia kun kerran joukkue näyttää jo lähes lopulliselta.

Pärssinen-Harkins-Kuhta
Vopat-Santala-Petrell
Järvinen-Hirso-Vihko
Luttinen-Häppölä-Holma/Fagu/Porthen/Laine

Söderholm-Karalahti
Kultanen-Saarinen
Turunen-Benysek
Pikkarainen-Kurvinen

Vahvistus/Stathos
Lundell

Jos itse saisin päättää, niin nostaisin ainakin kokeiluna Pikkaraisen 2. pariin Saarisen kanssa ja myös pelaamaan ylivoimaa. Pärde varmaankin kertoilee lisää ketjuista lähempänä kauden alkua kun jääharjoitukset taas alkaa niin kuin viime kesänä. Viime kesäisestä hyvästä työstä kiitokset Pärdelle näin jälkikäteen ja toivottavasti jaksat istua katsomossa myös tänä kesänä.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Ensi kaudesta tulee kyllä jännä. HIFK:kin liittyy nyt pikkuaivoissani niihin kärkijoukkueisiin, jotka voivat realistisesti voittaa mestaruuden. Ennen se on ollut vain sijoista 4-6 taisteleva joukkue, joka ei jaksa loppuun asti. Siitä ei ole ollut vaaraa, näin ajattelin. HIFK ja Lukko molemmat nousivat eliittiin viime kaudella, mutta Lukkoon en jaksa uskoa.
Maalivahtien onnistuminen, tai pikemminkin floppaamattomuus, sekä hitunen onnea tuovat HIFK:lle tasaisemman ja toivottavasti paremman ensi kauden. Huom. paremman tarkoittaa vähintään toista sijaa, joten finaaleissa parempi voittakoon.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Riistoporvari

Pärssinen - Harkins - Kuhta
Vopat/Petrell - Santala - XXX(esim. Rosa/Banham)
Järvinen - Hirso - Vihko
Vopat/Petrell - Häppölä/Holma - Laine/Luttinen

Maalivahtikin olisi kiva, mutta ei aivan pakollinen. Puolustus onkin aivan kunnossa, itseasiassa pelaa varmaan paremmin kuin viime kaudella. Tämän rosterin säilyessä syksyyn ei tavoitteena voi olla muuta kuin mestaruus.

IFK:llahan on nyt jo 4 ulkomaalaista jengissä, mikä on maksimimäärä, joten aika hankala on sitten ottaa vielä kakkosen laitaan ulkomaalainen. Kumman ajattelit potkittavan Stathosin vai Benysekin. Pitäs löytää Stathosille ostaja. Ostaa tilalle suomalainen veska, niin voitas miettiä kakkoseen ulkomaalaista, mutta loppuuko massi?

Lisäksi luulen, että maalivahtitilanne voi muuttua, mutta muuten samalla kokoonpanolla haistellaan työsulkua.
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pelaajabudjetti

Aikaisemmin ihmettelin Matikaisen pohjatonta rahakirstua, jos yhden pakinkin sopimus olisi julkistettu tänään. Sitä pakkia ei kuitenkaan julkistettu. Näin ollen jos ajatellaan, että IFK:n joukkue on lopullisessa muodossaan, niin tuskin pelaajabudjetti on kauheasti noussut viime kaudesta. Muutosta viime kauden joukkueeseen ei ole oikeastaan kuin Santalan lisäys ja Spanhelin ja Hurtajin poisto. Toki Santalan palkka on suurempi kuin Spanhelin ja Hurtajin vajaan kauden palkat yhteensä ja onhan muutamat sopimusten uusijat saaneet palkankorotuksen. Eli tuskin pelaajabudjetti paljoakaan nousi viime kaudesta.

Se onkin sitten eri asia, jos NHL:n työsulku alkaa ja Ruudut ja Jokinen tulevat pelaamaan IFK:hon. Ehkä Matikainen on jollain tavalla tähän varautunut ja sponsoreiden kanssa asiasta alustavasti sopinut. Kyllähän NHL-tähdet tuovat lisäkatsojia matseihin ja tätä kautta lisää tuloja.

Täytyy kyllä myöntää, että Matikainen on työssään joka vuosi kehittynyt. Näin niitä asioita pitääkin hoitaa! Joukkueen runko pysyy suht muuttumattomia ja puuttuvat palat hankitaan hätiköimättä. Jatkakaa samaan malliin IFK:n organisaatiossa!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin. Uudessa IFK-magazinessa Ara kyllä jotenkin antaa ymmärtää, että Daveen uskotaan yhä. Referoin nyt aivan kalvosimesta, ja aivokurkiaiseni antamien värien perusteella, mutta sen kaltainen visio jäi, että Dave on Aran mielestä henkisesti ja fyysisesti vahva kaveri. Ei olisi mahdoton ajatus odottaa Daven näyttöhalujen vain ja ainoastaan kasvavan tästä kevään sössimisestä.

Lundellin kohdalla on jo nähty se, että muutos on mahdollinen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Juu juu, on se Dave kiva kaveri ja hyvä maalivahtikin. Jos aiotaan jatkaa Stathos maalinsuulla, niin ei Aravirta voi kuin kehua Davea.

Minusta tuo väite henkisestä vahvuudesta ei oikein kestä päivänvaloa. Näytöt playoff-peleistä ovat niin kehnot. Dave on pelannut kahtena keväänä yhteensä 8 peliä HIFK:n maalissa loppupeleissä saldonaan 1 voitto 7 häviötä.

Tässä pitää nimenomaan uskoa, että hän onnistuu ensi keväänä paremmin, jos pesti HIFK:n maalin suulla jatkuu. Mikään fakta ei sinänsä puhu onnistumisen puolesta. Jos Stathos floppaa taas ensi keväänä, niin kyllä tämä maalivahtitouhu on tosi jääräpäistä pään hakkaamista seinään.

Toivon toki Daven onnistuvan, jos hän jatkaa HIFK:n maalivahtina. Runkosarjassa Stathosilla ei ole enää mitään todistettavaa kyvyistään. Kaikki ratkeaa siinä kuinka hän onnistuu torjunnoissaan playoffeissa.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhksi asia unohtuu täällä kaikilla. Viime vuoden kolmonen Vihko-Hirso-Turo tulee olemaan ensi kaudella todella hyvä. Kun viime kaudella oli ykkönen ja kolme nelosta niin nyt on ykkönen ja kaksi kakkosta ja nelonen.
 
Viestin lähetti Kempes
Olen myös usean kirjoittajan teksteistä rivien välistä lukenut, että Stathos on saanut "synnit anteeksi" ja häneen voidaan taas luottaa. Minun mielipiteeni varmaan arvaattekin. Nykyisellä kaksikolla kauteen lähteminen on täydellinen virhearviointi.

Eipä tunnu olevan muuta vaihtoehtoa, kuin antaa synnit anteeksi ja toivoa parempaa ensi kaudelta. Se ei auta asiaa yhtään, että kaveria haukutaan aivan silmittömästi. Jos jotain ratkaisua hänen kohdallaan olisi tehty, niin uskon, että se olisi tehty jo. Nyt vaan tsempataan äijä uskomattomaan kuntoon ensi kaudeksi. Myös pleijareihin.
 

Mauno Ahonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Isaksson
Yhksi asia unohtuu täällä kaikilla. Viime vuoden kolmonen Vihko-Hirso-Turo tulee olemaan ensi kaudella todella hyvä. Kun viime kaudella oli ykkönen ja kolme nelosta niin nyt on ykkönen ja kaksi kakkosta ja nelonen.

Team Hirson esityksia odotan myös minä.

Kempes ja Kalkun Rusakko: Kuka Santalan vierelle kakkoseen? Fagerstedt? Luttinen? Hautajoki ehkä?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Isaksson
Kun viime kaudella oli ykkönen ja kolme nelosta niin nyt on ykkönen ja kaksi kakkosta ja nelonen.
Ette sitten millään saa palapeliä lopullisesti kasaan. Aina jostakin kanittaa.

Tuosta rosteristanne, jos siihen todella vielä lisätään yksi huippulaituri ja mahdollisesti uusi maalivahti, niin mestaruuden voidaan katsoa ratkenneen jo ennen juhannusta. Riistoporvari osoitti olevansa nickinsä veroinen ja sijoitteli laituriksi Rosaa tai Banhamia. Jos viime kauden ykkönen jatkaa samaan malliin ja kakkonen on esim. Vihko-Santala-Banham/Rosa, niin on aika sama vaikka kuusi seuraavaa ketjua olisivat kaikki nelosketjuja.

Mistä helvetistä Pentti on rahat tuollaiseen (2.6.04) rosteriin ryöstänyt, en muista että pankkeja olisi viime aikoina ryöstetty.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Johannes
Tässä pitää nimenomaan uskoa, että hän onnistuu ensi keväänä paremmin, jos pesti HIFK:n maalin suulla jatkuu.

Meinaat, että vielä keväällä olisi IFK:n paidassa...
Jos minä olisin The Pentti (luoja tältä muutokselta varjelkoon), myisin Daven hyvään hintaan syksyn loistavien nollapelien jälkeen, lähetyslistana upeat torjuntaprossat, käärittynä joululahjapaperiin.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
punaiset_lasit
Luotan Janneen täysin, kakkosmaalivahtina. Lundell pelasi hienot pleijarit, tuli puskista ja pelasi IFK:n välieriin. Hieno suoritus kaikenkaikkiaan. Janne oli kuitenkin haastaja ja se rooli ilmeisesti sopii hänelle. Epäilen vain, että jos hänellä on ykkösveskan paineet, käy niinkuin muutamassa edellisessä seurassa.

Ja Stathosista en haluaisi enään kirjoitella ensi kaudella riviäkään.

Ne ketkä olivat tiedotustilaisuudessa, jäikö teille sellaista käsitystä, että huippulaituri (Miettinen / Salmelainen) olisi vielä tulossa rosteriin?

Mane Ahonen:
Santalan toiseen laitaan Miettinen/XXX ja toiseen Vopat / Pärssinen. Laineen ja Petrellin paikka se ei ole. Toisaalta JHagin lanseeraama Vopat - Santala - Häppölä on se todennäköisin. Mitä vastaa kakkosnickini Rusakko?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös