Kantor
Robert Kantor on saanut potkut Moskovan Dynamosta, tietolähde on IS, samalla ovenavauksella joukkueesta poistuu myös esim. jokereissa muutama vuosi sitten pelannut Miroslav Hlinka.
Kantor on loistava puolustaja, joka mahtuu minun HIFKiini aina. Tarvitseeko HIFK tällä hetkellä vaan Kantoria on toinen juttu. Löydetäänkö Kantorille joukkueesta riittävän iso tontti hoidettavaksi. Kantor ei ole mikään kolmosparin pakki, joka ei pelaa erikoistilanteissa.
Meillä on kaksi loistavaa puolustajaparia rosterissa Karalahti-Söderholm ja Kultanen-Saarinen. Puolustuksemme on näyttänyt hyvältä, vaikka "ei-koskaan-virheitä (tai tehopisteitä)-tekevä" Benysek on ollut jo pitkään pois kaukalosta. Mikot Kurvinen ja Turunen, täydennettynä Ville Varakkaalla ja Lambergilla ovat hoitaneet kolmosparin puolustajien tehtäviä vähintään kelvollisesti ilman Benysekiäkin.
Älkääkä käsittäkö väärin, minä haluan Kantorin HIFKiin, jos hän on hankittavissa järkevillä ehdoilla meille.
HIFK:n tulisi vain ensin hankkia seuraavat pelaajat:
- toinen taitosentteri, mielellään kokenut, joka voittaa tärkeät aloitukset.
- hyvä kakkosmaalivahti, joka vähän jopa haastaa Stathosta
- yksi maalintekoon kykenevä laitahyökkääjä lisää
Vasta näiden jälkeen alkaisin miettimään muutoksia puolustajiin. Tietysti, jos Benysek ei palaudu pelikuntoon lähiaikoina, voi olla pakko tehdä hankinta puolustukseenkin. Onko Kantorin tapainen pakki sittenkään se oikea ostos, on hyvä kysymys.
Tunnepohjalta ajateltuna olen valmis tietysti ottamaan aina Kantorin takaisin HIFKiin.
edit. typo