Viestin lähetti Trancezz
Lokakuun puolella oli näin jossain HIFK:n +/- tilaston, jossa Spanhel oli jengin kärkipäässä, joten kyllä jamppa duuninsa hoitaa ainakin näiden tilastojen valossa ihan hyvin. Tietysti suomalaisiakin pelaajia on jotka tämän homman tekevät, mutta mielestäni Spanhel on sellainen tyypillinen roolipelaaja joka sopii tähän Aran jengiin.
Mutta kyllä minä tilaisuuden tullen Spanhelin esim. Bednariin vaihtaisin, mutta en lähtisi häntä ulos potkimaan jonkun mr. nobobyn takia. Annetaan hänelle työrauha ja olen varma, että pleijareissa hän on vielä tärkeä pelaaja meille.
Juuri näin ajattelen itsekin. Erinomainen duunissaan, mutta en vastustaisi, jos Bednaria tarjottaisiin tilalle. Suomessa vain sana "roolipelaaja" ymmäretään ainoastaan hampaattomana satakiloisena jamppana, joka teloo kaikkea mikä liikkuu. Sellainenkin pelaaja HIFKiin kelpaa toki aina, mutta roolipelaaminen on muutakin kuin tuota. Päräkin on roolipelaaja, samoin Kuhta. Selkeässä tehtävässä kumpikin. Eiköhän Spanhelin suhteen kannata luottaa tämän hra Aravirran näkemykseen siitä, onko mies hyödyllinen vai ei. Toisin kuin muutamalla edellisellä valmentajallamme, hra Aravirralla on myös näyttöjä näkemyksilleen (ks. sarjataulukko, +- tilasto). Mutta sohvalta näitä jätkiä on kivempi heitellä joukkueesta A joukkueeseen B, myönnän.
RoopeS: Myönnän, myönsin jo aiemminkin, että Spanhel-historiassani on vaihe, jolloin olin häneen tyytymätön. Lainaa sitä viestiä, jos haluat, löytyy vähän edempää kuin tuo lainaamasi :)
Pelaajakommenteista yleensä olen sitä mieltä, että tykkään tyypeistä, jotka paljastavat käsityksiään reaaliajassa - ja ovat myös valmiita myöntämään mokansa. Kuten Kempes Kuhdan suhteen - ja kohta Davenkin suhteen? Todella rasittavia ovat sellaiset elvikset, joista ei kuulu aikoihin mitään ja jotka ilmestyvät tonteille, kun jotain sitten tapahtuu. Vaikkapa Spanhel myydään pois / Spanhel ratkaisee mestaruuden: "Mä oon koko ajan ollut sitä mieltä, että paska jätkä" / "Mä oon koko ajan tiennyt, että on siinä perkele potentiaalia". Huoh.
Spanhelia ja Ciprussia ja heidän onnistumisiaan en lähtisi noin suoraan vertailemaan. Syy: Cipruss oli sentteri, ykkösemme ehkä tahtomattaan ja hävisi mm. 8 aloitusta kymmenestä törsien vähäisetkin yv-kuviomme. Tuollainen juttu vähintään täytyy sentterin, ykkösen varsinkin, osata. Spanhelia ei ole hankittu joukkueen liiderien joukkoon, eikä hän tietääkseni pelaa sentterinäkään. Cipruss olisi noilla näytöillä ollut mielestäni täyttä paskaa, vaikka HIFK olisi voittanutkin enemmän.
Laaksoharju on "hakemassa vauhtia" Mestiksestä. Tuosta voidaan päätellä jotain hankintojen kiikaroinnista. Gardiner aikoo tietääkseni häipyä maasta ensisijaisena tavoitteenaan. Ottaisin Kauppilan mieluummin kuin Gardinerin muutenkin; kotimainen ja -huoh- siitä tietää mitä saa.