Roster watch 2003-2004

  • 422 284
  • 2 893

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Mikä meininki

Viestin lähetti Conda
Yksi joka myös ärsytti, oli fanien uhoaminen, että sitten kun 7 pakkia ja pari hyökkääjää on mukana sekä herra Harkins viitsii, niin ....
Harmi vaan, että oli niitä maajoukkuemiehiä poissa naapureiltakin ja silti tuli pataan huolella.

Höpö höpö. Mitä uhoamista se on, kun toteaa faktana, että HIFKiltä puuttui kokonaan kolme (3!) pakkiparia, jotka normaalisti ovat jäällä? Lisäksi hyökkääjistä puuttuivat Pärän ja Vihkon (maajoukkuetasoa) lisäksi mm. Häbä, Capo ja Laine. Kukaan muu Ärrän joukkue ei esittänyt vastaavaa puutoslistaa, pelasivat lähes edustusmiehistöillään. Fakta sekin. Minua puolestani ärsyttää säkkiin pukeutuminen jonkun typerän harjoitusturnauksen takia. Ja Harkins? Pelasi veltosi harkkaturnauksessa täällä, ei ryssissä kuitenkaan. Joku peräänkuulutti oikeaa ammattimiehen asennetta, jonka mukaan painetaan Joe Frederickin (kuka muistaa?) tyyliin peräsuoli ulkona joka helvetin vaihdossa joka helvetin turnauksessa. Käyhän se niinkin jos terveys ja perse kestää. Mutta jos/kun Harkinsilla on klabbien kanssa ongelmia, mielestäni hän teki juuri niinkuin ammattimiehen pitääkin tuolloin tehdä; säästeli hyödyttömissä treenimatseissa itseään. Olisi luultavasti istunut katsomossa, jos muu miehistökato ei olisi ollut niin kamala.

Odotan Harkinsilta ja koko liiga-HIFKiltä aivan toisenlaista asennetta (+ aivan toisia nimiä padoissa) ja panosta jo ensi perjantaina 12.9. Jos meno on silloin yhtä velttoa, yhdyn itkevien kuoroon itsekin. Jos HIFK pelaakin hyvin, kukaan ei enää muista Ärrä Cuppia. Eikä pidäkään.

Liiga-avaukseen asti; what the fuck is Ärrä Cup? Something to drink?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti JHag
- - -
4) Harkinsille kenkää ja olemme kaikki hetken tyytyväisiä. Kunnes tilalle saapuu Treille / Mrazek -klooni, joka ainoastaan vie ulkomaalaispaikan tuomatta itse muuta kuin tahatonta komiikkaa.
- - -

Älähän nyt maalaile piruja seinille.

"Blackhawks 2003 Training Camp Roster:
- - -
Yorick Treille Norfolk (AHL)/HIFK (Finland), Still in Camp
- - -"

Harkins saa kenkää, Treille putoaa Campiltä ja kun pelit Norfolkissakaan ei tuota tulosta, niin vanhaan hyvään malliin suuntana on ikäänkuin hyvitykseksi Tuomosta HIFKin suunta....
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Mikä meininki

Viestin lähetti JHag
Mutta jos/kun Harkinsilla on klabbien kanssa ongelmia, mielestäni hän teki juuri niinkuin ammattimiehen pitääkin tuolloin tehdä; säästeli hyödyttömissä treenimatseissa itseään. Olisi luultavasti istunut katsomossa, jos muu miehistökato ei olisi ollut niin kamala.
Toivottavasti tämä herra Harkins on se paljon puhuttu ammattimies, koska muuten hän on on ongelmaklabbiensa? kanssa täysin väärä hemmo tähän porukkaan. Häppölä, Viitaluoma ja kumppanit tarvitsevat sentterikaverikseen takuujätkän eikä mitään ongelmaklabbista ammattimiestä. Oikeastaan, jos jätkällä tosiaan on ongelmaklabbit niin hän olisi hyvä bonus niihin tärkeimpiin peleihin sen ykkössentterin avuksi, muttei missään nimessä koko kauden ykköseksi.

Jotenkin tulee mieleen se yksi superhankinta Borsato, joka olisi ollut ihan vitun hyvä jos olisi ollut kondiksessa. Mutta kun ei ollut niin ei ollut vaikka ammattimies olikin.

Katsotaan nyt mihin suuntaan tämä kehkeytyy, mutta kyllä Jokereilta pataanotto on aina pataanotto. Ei sillä ole mitään väliä kuka/ketkä siellä jengeissä pelaa, ne jengit ovat kuitenkin Jokerit ja HIFK.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Ei asiaa mestaruuteen

Oli Ärrä-cupista poissa sitten ketä tahansa, olen silti itse erittäin huolestunut IFK:n tilanteesta. Sen verran uskon omiin silmiin, että uskallan väittää että Harkins ja Spanhel ovat riskihankintoja ja juuri niitä en olisi halunnut nyt enää nähdä. No markkinatilanne ei ole hyvä, mutta kun katsomme silti kavereiden sentteriosastoa (TPS, Kärpät esim.), niin kyllähän me ollaan valovuosi jäljessä heitä. Jos me halutaan taistella tällä kaudella mestaruudesta, on seuraavien asioiden onnistuttava:

- Harkins oltava liigan eliittiä sentteriosastolla (tai joku korvaaja)
- Spanhel oltava selkeä vahvistus (tai korvaaja)
- Jeren palattava vanhalle omalle tasolleen ilman loukkaantumisia
- Kultasen pysyttävä terveenä ja otettava kiekollinen liiderin rooli pakeissa (Söde myös)
- Junnujen on pakko ottaa nyt selkeä askel eteenpäin ja nyt todellakin on mentävä taas iso harppaus (mun mielestä sitä isoa harppausta ei viime kaudella monellakaan tapahtunut)
- Statoksen palattava viime kauden runkosarjan tasolle (Ärrä cup näytti pelottavalta ja multa ainakin mennyt luotto mieheen toistaiseksi)
- Aran saatava koko jengistä kaikki mahdollinen irti (henki, taktiikka)

Noiden lisäksi monta muutakin asiaa pitää natsata, mutta jos tota listaa katsoo, niin käsi ylös kuka vielä uskoo ilman punaisia laseja mestaruuteen ? En ainakaan minä. Ollaan realisteja ja toivotaan että kaikki menis niin nappiin että päästäis välieriin asti. Se on parasta mitä voi tolla ryhmällä saavuttaa. Toki liigan taso on tippunut, mutta enpä hirveesti haukkuis esim. TPS:n ryhmää. Aika paha on poikien nippu ja sillä kyllä pärjäis 90-luvun karkeloissakin.

Ja tämä nyt ei ole pessimistiä vaan kokemuksen tuomaa realismia. Kyllä sen haistaa milloin meillä on mestaruuteen kykenevä jengi. Ei näillä senttereillä voida siitä haaveilla millään.
 

Conda

Jäsen
Vähän taks, OLTIIN huonoja..

Ok, nyt kun kiukku on kanavoitu väärin, niin voin antaa anteeksi nuo Ärrä Cupin esitykset.
On sitä silti vaikea sietää, että omat ei edes yritä ja joukkue ei ilmoita itsestään eikä potilaistaan yhtään mitään.
Pitäiskö soittaa ja muistuttaa seurajohtoa kauden alkamisesta.

Yhdyn teemaan "Liiga-avaukseen asti; what the fuck is Ärrä Cup? Something to drink?"
- Ja onneks narrit on ihan sysipaskoja!

Ens perjantaina olis siis syytä nöyryyttää!!!

..Niin ja tuo Peräsuoli Joe taisi olla se jätkä, joka lopetti Kaitsu Linnan uran?
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Re: Vähän taks, OLTIIN huonoja..

Viestin lähetti Conda
On sitä silti vaikea sietää, että omat ei edes yritä ja joukkue ei ilmoita itsestään eikä potilaistaan yhtään mitään.
Pitäiskö soittaa ja muistuttaa seurajohtoa kauden alkamisesta.
Jep, jotain virallistakin tietoa jo kaipaisi. Nyt kaikki informaatio on sen varassa, että tulkitaan Uugen munkkilatinan rivinvälejä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Mikä meininki

Viestin lähetti JHag
Mutta jos/kun Harkinsilla on klabbien kanssa ongelmia, mielestäni hän teki juuri niinkuin ammattimiehen pitääkin tuolloin tehdä; säästeli hyödyttömissä treenimatseissa itseään. Olisi luultavasti istunut katsomossa, jos muu miehistökato ei olisi ollut niin kamala.

Jossittelua.

Ei hyödyttömiä treenimatseja tällä tasolla pitäisi olla yhtä vähän kuin hyödyttömiä treenejä. Jos kuitenkin on, on jossainpäin suuri ongelma. Jos klabit on pipit ja kyseessä on hyödytön treenimatsi niin kyllä joukkueen lekuri kieltää silloin pelaamisen, oli tilanne mikä tahansa. Jos ei kiellä on jossainpäin suuri ongelma.

Muistelen aikoja Saksasta kun Bundesliiga joukkueet harjoittelivat ennen kautta. Pelasivat aina harjoitusotteluja selvästi heikompiakin vastustajia vastaan lähes aina parhaalla miehistöllä. Harjoitusottelujen taso koveni sitä mukaan kuin sarja lähestyi, mutta aina oli pyrkimys parhaaseen kokoonpanoon. Koskaan en kuullut että oli hyödyttömiä harjoituspelejä.

Jos kuitenkin on hyödyttömiä harjoituspelejä niin miksi niitä järjestetään? Onko kyseessä katselijoiden perusteellinen kusetus ja rahan keruu?

Onko meillä jokin ongelma omassa ammattilaisliigassa?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
News from around the League

Tuollainen pätkä taisi olla joskus muinoin NHL-makasiiniohjelmassa. Nyt ei valitettavasti ole kuitenkaan siitä kyse.

Pari nopeaa huomiota aamun harkoista. Ketjuja oli näköjään rukattu uuteen uskoon, mielenkiintoisella tavalla. Saa nähdä, mihin johtaa. Eli:

Pärssinen-Viitaluoma-Vihko
Kuhta-Harkins-Spanhel
Järvinen-Hirschovits-Luttinen
Vopat-Häppölä-Holma
Grünn

Todennäköistä on, että kun Capo palaa täyteen pelikuntoon, ketjuja rukataan uudestaan. Tämä oli ehkäpä vain yksi kokeilu muiden joukossa. Mutta voipi myös olla niin, että tässä on se miehistö jolla lähdetään kauden avaukseen. Nelosketju näyttää kaiken kaikkiaan aika herkulliselta. Ts. lihaisalta+Häbä. Saa nähdä, miten käy jos näillä tosiaan avataan. Luulisi, että Pärälle sopii vallan hyvin tämä hyrräosasto.

YV pyöri näillä miehityksillä:

Kuhta-Harkins-Spanhel
Söderholm-Kultanen

Pärssinen-Viitaluoma-Vihko
Benysek-Turunen

Jeren ja Pasin poissaolo näkyi varsinkin kakkosessa.

Tässä nyt, kun harjoituspelien ketjuja ei pahemmin muisteta (muutoin kuin Viitaluoman vitja osalta), lienee saumaa sille Vopin siirrolle keskustaan. JKL:n kausioppaassa Viitaluoma oli listattu joukkueen parhaaksi aloittajaksi (en tiedä, kuinka hyvä itseasiassa on), mutta itse katson tämän tittelin kuuluvan edelleen Vopille. "Harks" sitten haastajana.

Jos muutoin ruoditaan hetki kausioppaan rankingiä, löytyy sieltä yksi kummallisuus, "Taitavin mailankäsittelijä: Kim Hirschovits". en nyt iha heti allekirjoita tätä, mutta.. voisiko Kimiä kokeilla ykkösen keskellä? Ainakin jossain vaiheessa alkukautta. Melko varmaan sille paikalle yritetään istuttaa suunnilleen jokaista sentteriä joukkueessa, mutta tässä voisi olla saumaa. Kimi viimeistelee heikosti, ok. Toisella laidalla sniperina Kuhta, toisella puolella teknistä sentteriä janoava Pärä. [edit: Kuhta ja Kimi taisivat olla Ahvenanmaalla samassa ketjussa katastrofaalisin seurauksin...]

Itse olen viskellyt tänne jos jonkinlaista versiota kokoonpanosta. Siksi en oikeastaan muista, onko juuri tämänlaista esiintynyt (omasta tai muiden toimesta).. Vähemmästäkin menee pää pyörälle. No, enivei, here goes:

Pärssinen-Vopat-Kuhta
Luttinen-Harkins-Spanhel
Järvinen-Viitaluoma-Vihko
Holma-Häppölä-Hirschovits

Tämä siis olettaen, että Grünn ja Laine ovat saikulla. Jos molemmat pelaavat, Luttinen kakkosesta neloseen-> Hirso alta pois. Järvinen Grünnin tieltä pois.

Pakkiparit ovat vielä suht vajavaiset syyskuun ajan, kun Jere ( myös Saarinen ja Kurvinen?) on poissa. Perjantaina peliin näillä?:

Söderholm-Kultanen
Benysek-Turunen
Lamberg-Varakas
Pikkarainen

Pikkarainen ylimääräinen siksi, etten itse ole selvillä pelaako vaiko ei. Ilmeisesti kovin moneen matsiin ei ole intistä päässyt?

Pulssi nousee..
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Re: News from around the League

Viestin lähetti Pärde

Pari nopeaa huomiota aamun harkoista. Ketjuja oli näköjään rukattu uuteen uskoon, mielenkiintoisella tavalla. Saa nähdä, mihin johtaa.
Kommentoimatta ketjujen kokoonpanoja nyt ja tulevaisuudessa, on hyvä, että "virtuaalisestakin" katsomosta löytyy joku (Pärde), joka paneutuu heti alusta asti hifkin kauteen näin aktiivisesti. Bueno.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Mikä meininki

Viestin lähetti Svante
Jos kuitenkin on hyödyttömiä harjoituspelejä niin miksi niitä järjestetään? Onko kyseessä katselijoiden perusteellinen kusetus ja rahan keruu?

Kyllä. Juuri tästä syystä niitä Suomessa ainakin järjestetään.

En muuten ota Harkins Fan Clubin perustajan viittaa itselleni. Minun puolestani äijä saa painua hevon kuuseen, jos pelit eivät tosipaikassa kulje. Mutta jälleen katson itse pelaajan sijasta tahoihin, jotka pelaajan ovat hankkineet; jos kiekkoilijalla on ongelmaklabbit ja hänet siitä huolimatta hankitaan liideriksi, siirtyy särky sen jälkeen yksittäisen ihmisen klabbeista seurajohdon päänsäryksi. Luotan toistaiseksi siihen, että Ara on tuonut edes jotain tolkkua scouttauksiin. Edelleen aion itsepintaisesti katsella kymmenisen ensimmäistä liigamatsia ennenkuin tuomitsen Harkinsin ja Spanhelin HIFKin sysipaskojen hankintojen isohkoon osastoon. Ja jos sillä nyt on jotain merkitystä, niin aikoinaan ihmettelin itsekin nimenomaan Ärrässä J.Bednaria katsellessani, että tämäkö muka Calounin seuraaja...? Kuinka väärässä olinkaan, kun kausi oli paketissa.

Mestaruudesta en ole koskaan puhunut itse kovin isoin kirjaimin ja aion pysyä tässä epäortodoksisessa katsantokannassani. Minustakin TPS on selkeä mestarisuosikki. Mutta itselleni kelpaa edelleen se -heh- rytinäpronssi ja hyvä viihde ohi neppiskahvamestaruuden. Joten en osaa ottaa siitä tavoitteesta paineita, tampio kun olen. En minä tietenkään protestoikaan, jos mestaruus tulee tyylillä. Mutta oma HIFK-seuraamiseni kiteytyy edelleen Henryn lainiin "It ain´t what you do, it´s how you do"
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Nielikäinen

Niin, tulipahan tässä vaan mieleen JKL:eä lukiessani, että Ara sai kyllä ison miinuksen, kun ei The Pasia joukkueeseen halunnut. No, itku päässee ekassa matsissa SaiPaa vastaan. Just nyt olis tilaa nelosessa.
 

Old School

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvät naurut saa muuten nordean mastercard mainoksesta, mikä on ainakin tän viikon veikkaajassa sivulla 61.
Kuvassa peto-logolla varustettu mastercard.Nimenä pekka peltola! mainoslauseena: "ei pitkätossuille, tupsukorville tai muillekkaan narreille"
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Re: Re: Mikä meininki

Viestin lähetti JHag
Edelleen aion itsepintaisesti katsella kymmenisen ensimmäistä liigamatsia ennenkuin tuomitsen Harkinsin ja Spanhelin HIFKin sysipaskojen hankintojen isohkoon osastoon.

Mutta oma HIFK-seuraamiseni kiteytyy edelleen Henryn lainiin "It ain´t what you do, it´s how you do"

Tästä oelmme samaa mieltä.
Kyllä kaikille on annettava mahdollisuus, mutta mitä tähän saakka olen nähnyt ei ole vakuuttanut, mutta you never know...

Minä uskon, että nuorista nousee ne, jotka pitävät IFK:n pinnalla, ei ulkomaiset "vahvistukset".
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Mikä meininki

Viestin lähetti matti&teppo
Jotenkin tulee mieleen se yksi superhankinta Borsato, joka olisi ollut ihan vitun hyvä jos olisi ollut kondiksessa. Mutta kun ei ollut niin ei ollut vaikka ammattimies olikin.

Katsotaan nyt mihin suuntaan tämä kehkeytyy, mutta kyllä Jokereilta pataanotto on aina pataanotto. Ei sillä ole mitään väliä kuka/ketkä siellä jengeissä pelaa, ne jengit ovat kuitenkin Jokerit ja HIFK.

Borsato oli mielestäni erinomainen vajaakuntoisenakin. Parempi kuin 90% kotimaisista vaihtoehdoista 100% terveenä. Tästä niukkuuden maksimoinnista = mahdollisimman suuri hyöty pelaajasta niillä edellytyksillä joita hänellä on, on suurelta osin kysymys SM-liigan ulkolaisvahvistuksia katsellessa. Minusta suurella osalla HIFK-faneja on täysin epärealistiset toiveet ja rima pilvissä. Vahvistuksen pitäisi olla 100% varma hankinta; 100% varma terveys ja 100% varma panos sille pelipaikalle, mille kaveri hankitaan. Lisäksi nämä kriteerit tarjoavia ulkolaisia pitäisi olla joukkueessa 5 kpl ja oven takana jonossa toiset 5 kyttäämässä paikkaa, jos joku mokaa. Ongelmana tässä on se, että tällaista suoritusvarmuutta oikeasti tarjoavat äijät ovat niin kalliita, että kaiken tämän vastapainoksi heidän pitäisi pelata 30%:sella palkalla arvoonsa nähden. Näin se ei mene. Nämä hemmot pelaavat jossain ihan muualla kuin SM-liigassa paria sikakallista poikkeusta lukuunottamatta (Caloun, Vujtek etc.). Voi sitä itkun ja marinan määrää, jos HIFK tekisikin tähän tapaan ja lataisi 80% ulkolaisbudjetistaan yhteen jamppaan ja tämä kaveri sitten kompastuisi vaikka treeneissä jäärailoon pilaten samalla vähintään puolet kaudestaan. Silloin kyseltäisiin, että pitikö kaikki laskea yhden kortin varaan ja mitäs nyt, tä? Pena, sä oot torvi! Itse lasken HIFKin ulkolaisista Benysekin isoimmaksi satsaukseksi, Harkinsin ja Spanhelin luokkaa alemmas.

Spanhel ja Harkins, kuin myös moni muu liigan ulkolainen ovat A-ryhmän tähtiä edullisempia hankintoja - ja siten ainakin teoriassa korvattaviakin kesken kauden. Kaipa HIFKistä yritetään tehdä nippu, jossa on leveyttä kapean huipun sijaan. Näin myös TPS:ssä ja Jokereissa. On sitten aivan eri asia, kuinka siinä onnistutaan. Mutta pidän sitä pitkällä tähtäimellä hyvänä tapana rakentaa joukkuetta. Ihanteena on se Svanten mainitsema omien nuorten kasvaminen tähtien rooliin.

Jokereilta pataanottaminen treenimatsissa on minulle täysin yhdentekevää. Samoin päinvastoin; HIFKin voitot kinkereissä, joissa ei pisteitä jaella, ovat kuin siskon kanssa tanssimista. Jotain hyvin olennaista puuttuu. Mutta sehän on -kuten Bubi sanoisi- minun tapani tarkastella asioita, jollain muulla voi olla sitten aivan toisenlainen tapa ja kukapa sitä sanomaan kumpi on oikea tapa vai ovatko molemmat oikeita tai kenties molemmat vääriä.........blaablaaa

Katsellaan ennenkuin lynkataan, ettei mene hyvää narua hukkaan. Se on kallista kamaa.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhden ainoan treenipelin, eli tämän Jokerit-HIFK olen käynyt katsomassa, jossa suurin huomio keskittyi IFK:n ja Jokereiden kannattajien väliseen huutotaisteluun, mikä olikin ihan nautittavaa katsottavaa. Niitä muutamin nahisteluja lukuunottamatta. Idioottimaista touhua. Miksei IFK saa enää nykyään kotihallissaan moista laulantaa aikaiseksi?

Niin ja sitten itse asiaan. Kyllä tämä ykkössentteritaistelu jo näin yhden pelin perusteella on Jokereille kääntymässä. Vertailussa Metropolit-Harkins Metro oli kaikessa parempi. Tämähän ei nyt vielä kerro mitään IFK ja Jokereiden välisistä voimasuhteista muuten, mutta hieman pettynyt olen IFK:n tämänhetkiseen sentteritilanteeseen. Se nyt kyllä toisaalta on tällä hetkellä IFK:n suhteen se lähes ainoa huoleni. Kakkosmaalivahtitilanne ei ole sen rinnalla kuin hyttysen ininää, sillä niitähän löytyy. Otetaan vaikka Lundell Salamoista tms...

Harkins on varmaan ihan kelpo sentteri. Nimenomaan kakkosketjuun. Palikat mestarijoukkueeseen on kyllä olemassa, mutta se huutaa vielä yhtä puuttuvaa osaa, joka toivon mukaan hankitaan joukkueeseen ennen siirtoajan umpeutumista. Se on vähän eri tilanne yrittää värvätä joulun tienoilla huippupelaaja jos ollaan runkosarjassa kärkisijoilla. kun taistellaan viimeisistä pleijaripaikoista, joten uskon ja luotan, että Marikainen pitää faksin päällä ja antennit ylhäällä, mutta muistaa laittaa Pulliaisen ignorelistalle.

Kotimaisia pelaajia varmaan rantautuu tälle mantereelle jossain vaiheessa, kuten Kallio viime kaudella. Rahnaa vaan kehiin, ellei sitten omia poikia tule hakemaan peliaikaa Suomesta, kuten Olli aikanaan. Sehän nyt tosin olisi märkä uni.

Toivottavasti olen väärässä ja Harkins ja Spanheln ovat joka euron arvoisia, mutta se ei edes riitä, että Harkins pelaisi huippukauden. Sitten vielä Häppölän, Hirson, Holman tai Viitaluoman on pelattava SE kausi. Niin ja onhan meillä vielä sentterivaihtoehtoina Vopat ja eikös Kuhtakin ole sentterinä pelannut.

Höpö, höpö...
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Apassi
Yhden ainoan treenipelin, eli tämän Jokerit-HIFK olen käynyt katsomassa.
Tämä kertoo jo kaiken.

Miksei IFK saa enää nykyään kotihallissaan moista laulantaa aikaiseksi?
Jos kävisit enemmän matseissa, huomaisit että kyllä niitä lauluja sieltä joistain peleistä löytyy..

Kyllä tämä ykkössentteritaistelu jo näin yhden pelin perusteella on Jokereille kääntymässä. Vertailussa Metropolit-Harkins Metro oli kaikessa parempi. Tämähän ei nyt vielä kerro mitään IFK ja Jokereiden välisistä voimasuhteista muuten, mutta hieman pettynyt olen IFK:n tämänhetkiseen sentteritilanteeseen.
Yhden pelin perusteella ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Perjantaina nähdään missä mennään.

Palikat mestarijoukkueeseen on kyllä olemassa, mutta se huutaa vielä yhtä puuttuvaa osaa, joka toivon mukaan hankitaan joukkueeseen ennen siirtoajan umpeutumista.
Näin tulee varmasti tapahtumaan, jos tarvis on.

Ja muutenkin vielä, antakaa olla jo turha valitus ja spekulointi. Liiga alkaa perjantaina, ja kun muutama kierros on pelattu, sitten voidaan puhua että millainen tilanne meillä on. Normaalisti olen ollut tässä vaiheessa vuotta ihan hermona miten IFK saa pelin kuntoon, ja miten pärjätään. Nyt minulla ei ole huolen häivää, ja perjantain kauden avaus ei ole edes mielessä. Ihan sama miten siinä käy. Uskon jopa IFK:n vievän sen.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti McJugi
Tämä kertoo jo kaiken.

Jos kävisit enemmän matseissa, huomaisit että kyllä niitä lauluja sieltä joistain peleistä löytyy..

Yhden pelin perusteella ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Perjantaina nähdään missä mennään.

Näin tulee varmasti tapahtumaan, jos tarvis on.

Ja muutenkin vielä, antakaa olla jo turha valitus ja spekulointi. Liiga alkaa perjantaina, ja kun muutama kierros on pelattu, sitten voidaan puhua että millainen tilanne meillä on. Normaalisti olen ollut tässä vaiheessa vuotta ihan hermona miten IFK saa pelin kuntoon, ja miten pärjätään. Nyt minulla ei ole huolen häivää, ja perjantain kauden avaus ei ole edes mielessä. Ihan sama miten siinä käy. Uskon jopa IFK:n vievän sen.

Kauhean agressiivinen asenne!

Luitko kirjoittamastani viestistä muutakin kuin ensimmäisen lauseen? Juurihan viestissäni kerroin, että IFK:lla on valmiudet mestaruuteen, mutta mielestäni ainoa mahdollinen heikkous on se sentteriosasto, joka monen muunkin mielestä on täällä se heikko lenkki.

Niin ja mistäs päättelit etten käy katsomassa otteluita? Taitaa olla talven suurimpia menoeriä asuntolainan kanssa. En kylläkään omista kausikorttia, koska kolmivuorotyö estää kyseisen mahdollisuuden muuten kyllä aivan varmasti. Se että treenimatseissa käynti ei oikein kiinnosta johtunee suurimmaksi osaksi siitä, että taisi olla ainoat harjoituspelit, jotka pelattiin Helsingissä ja lisäksi ne vuoroduunit estivät esim. Ahvenanmaan reissun.

Onhan se aivan fakta, ettei noordiksella ole ollut sellaista tunnelmaa, kuin esim. vielä seisomakatsomaon aikana. Sanoihan Jerekin haastattelussa, että Jäähallista pitää tehdä vaikeampi paikka pelata Lisäksi IFK kannattajat tuntuvat pitävän vierasreissuilla suurempaa meteliä, kun kotihallissa. Varsinkin ne megamatkat... En liene väärässä, vai mitä?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti McJugi

Ja muutenkin vielä, antakaa olla jo turha valitus ja spekulointi.

Ihan samaa mieltä. Täten ehdotankin Jatkoajan keskustelupalstaa suljettavaksi.

Liiga alkaa perjantaina ja siitä lähtien spekulaatiot muuttuvat analyyseiksi. Mutta sitä ennen ne ovat mitä mainioimpia vieroitusoireiden hoitoon. Ja niitä oireitahan piisaa tässä vaiheessa, believe me.

Sentterikalusto on tällä hetkellä monen mielessä heikko. Varmasti, mutta ainakin itse luotan siihen ettei tilanne ole samanlainen kauden alettua. Viitaluoma ja Häppölä ovat nostaneet profiiliaan, syyskuun aikana nähtäneen kummankin onnistumistaso siinä. Holma on tulossa kovaa vauhtia. Itseäni kyllä kiinnostaa Hirson tilanne. Saisi jo alkaa se kausi, ei tarvitsisi enää spekuloida. Ainakaan ilman laajempaa tietopohjaa.

Tässä ketjussa on paljon puhuttu myös pelitavasta. Tätä aihetta sivuten kannattaa ehdottomasti lukaista Veikkaajan kausiennakosta Aran kommentit. ""Tyhmintä olisi, jos lähtisin muuttamaan seuran perinteitä ja henkeä. On väärin, jos yksi ihminen tulee ja tekee näin" Terkkuja Apelle Poriin. "Jos olemme liigan taklaavin joukkue, olen hyvin tyytyväinen" "Joskus pitää ottaa matsi...." "En aio laittaa suitsia joukkueelle..." ".....lähtökohta meillä on se, ett taklaamme paljon, kovaa ja puhtaasti"

Pisteiden kohdalla lause jatkuu, mutta otin nämä mieltä lämmittävät kohdat esille. Osa näistä lauseenjatkeista sisälsi kiekollisesta pelistä, hölmöihin tapahtumiin reagoinneista sun muista.

EDIT: typo huomattu vasta nyt.
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on jo keskiviikko ja Legwandhan ilmoitti että alkaa euroopasta seuraa etsimään ellei sopparia keskiviikkoon menessä ole tullut. Toki jenkeissä on vielä torstaihin aikaa...
Itse olen tähän juttuun todella skeptisesti suhtautunut, ei tällaista pelimiestä voi olla meille tulossa. Noh, HIFK:lla pitäisi olla rahaa jopa maksaa SM-liigahistorian kovin palkaa miehelle jos Harkins tai Spanhel lähetetään vittuun. Tämä palkka olisi kuitenkin korkeintaan se ero joka on hänen pyynnössä ja Nashvillen tarjouksessa, toki tuolla rahalla elää hyvin, eikä siitä rahasta tule herralla muutenkaan puutetta olemaan. Noh, uskon että mahdollisuus että näemme hänet ensi kauden IFK:ssa on luokkaa 3%.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti lintu
Nyt on jo keskiviikko ja Legwandhan ilmoitti että alkaa euroopasta seuraa etsimään ellei sopparia keskiviikkoon menessä ole tullut. Toki jenkeissä on vielä torstaihin aikaa...
Itse olen tähän juttuun todella skeptisesti suhtautunut, ei tällaista pelimiestä voi olla meille tulossa. Noh, HIFK:lla pitäisi olla rahaa jopa maksaa SM-liigahistorian kovin palkaa miehelle jos Harkins tai Spanhel lähetetään vittuun. Tämä palkka olisi kuitenkin korkeintaan se ero joka on hänen pyynnössä ja Nashvillen tarjouksessa, toki tuolla rahalla elää hyvin, eikä siitä rahasta tule herralla muutenkaan puutetta olemaan. Noh, uskon että mahdollisuus että näemme hänet ensi kauden IFK:ssa on luokkaa 3%.

Itse olen siinä 1.5 %:n kannalla. Jos mies jostain syystä Eurooppaan rantautuisi, olisi jako aika selkeä. Rahan perässä Keski-Eurooppaan(Sveitsi oikeastaan), kiekollisista syistä joko Suomeen tai Ruotsiin.

Ainahan sitä toki saa toivoa. Varmasti osaisi pyörittää ylivoimapeliä hyvin, joten voisihan sen Harksinkin laittaa pihalle jos siltä tuntuu. Mutta eikös budjetissa ole jonkin verran ilmaakin..

Lääh lääh.

EDIT: JOS mennään todella hypoteettiseen tilanteeseen, jossa Legwand olisi Suomeen tulossa, olisi varmasti myös Kärpät mukana kisassa. On pelannut nimittäin myös laitaa. HIFK:ssa olisi kuitenkin ykkössentterin rooli tarjolla... [tähän niitä s***anan hymiöitä]
 
Viimeksi muokattu:

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
: JOS mennään todella hypoteettiseen tilanteeseen, jossa Legwand olisi Suomeen tulossa, olisi varmasti myös Kärpät mukana kisassa. On pelannut nimittäin myös laitaa. HIFK:ssa olisi kuitenkin ykkössentterin rooli tarjolla... [tähän niitä s***anan hymiöitä]
Jos nyt sattuisi käymään sellainen ihme että Legwand sm-liigaan tulisi, on Kärppien rosteri sen verran valmis etten usko Junnon Penan kanssa hintakilpailuun lähtevän..Siis jos Pena edes tajuaa lähteä.
(Itse uskon näkeväni Legwandin ensi kauden IFK:ssa tasan 1% varmuudella)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Alfred
Jos nyt sattuisi käymään sellainen ihme että Legwand sm-liigaan tulisi, on Kärppien rosteri sen verran valmis etten usko Junnon Penan kanssa hintakilpailuun lähtevän..Siis jos Pena edes tajuaa lähteä.
(Itse uskon näkeväni Legwandin ensi kauden IFK:ssa tasan 1% varmuudella)

Junnohan on lupaillut faneille jotain sateentekijää Pohjois-Amerikasta, joten voisin nähdäkin Junnon hamuavan tätä kaveria.

Penan tajuntaan en ota kantaa.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Legwand

Nashville, Tenn. (September 10, 2003) – Nashville Predators Executive Vice President/General Manager David Poile announced today that the club has agreed to terms with center David Legwand (LEHG-wahnd). In keeping with club policy, terms of the deal were not disclosed.

Eli näillä mennään...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvä Ara, kiitos Veikkaajan kommenteista. Sydäntälämmittävää luettavaa! Nyt vain odotetaan, että joku naapurileiristä käy vesittämässä nuokin kommentit ja saa Jortikan suuhun vastaavat...

Tämä Legwand ei ollut missään vaiheessa HIFKin kiikarissa. Luulen tietäväni / tiedän luulevani, että tiettyä tarkkailua tehdään kuitenkin Pohjois-Amerikan suuntaan, myös Ruotsin. Jos sieltä jotain korviketta Harhelille (kätevästi kaksi pelaajaa yhteen sanaan, lyhentää tekstiä merkittävästi, varsinkin kun lyhennettä tulee seliteltyä näin pitkästi) hommataan, on realisitisin aika odottaa sitä lokakuun (vai oliko marras?) tienoota, jonka jälkeen pelaajan palkkaaminen on verotuksellisesti edullisinta. Mutta mitään merkkejä paniikkinappulan etsimisestä ei HIFKissä ole juuri nyt ja hyvä niin. Äijät saavat näyttää ensin mitä osaavat.
 

Conda

Jäsen
Pentti, näillä mennään nyt

Joopaa joo! Täälläkin venaillaan naapurileirin väliin tuloa.
Ehkä me vaan ollaan niin ali-ihmisiä, että me ei tajuta J-O-R-T-I-K-A-N pojan ym. 'hyvän' päälle ; )

Aika outoa, että mitä lähemmäksi kauden alku tulee, niin sitä optimistisemmin suhtaudun HIFK:n joukkueeseen ja mahdollisuuksiin. Olen jopa noteeranut Viitaluoman siistin lätkätukan ja juhlinut sitä jo useamman päivän.
Uskon myös, että herra Vopat tulee olemaan HIFK:lle pelillisesti erittäin tärkeä tulevana kautena. Mies suorastaan haisee siltä, että nyt lähtee kunnon vanhan ajan hokii.

Vielä loppuun erikois kiitos Pärdelle, joka on raportoinut vähintäänkin kiitettävästi joukkueen tilasta - ja toivottavasti homma jatkuu samanlaisena jatkossakin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös