Viestin lähetti kamraterna
Yksi kysymys siellä treeneissä kävijöille: jokos se Arajuuri on bongattu jäältä tai aitiosta porukan kanssa? Olisi varmaan pääkoutsinkin hyvä vähän katsastaa jengiä ja mahdollisia try-outilaisia ennen kauden alkua..? Vähän ihmetyttää kun ei mitään kuulu eikä näy tältä rintamalta, joka kuitenkin lienee SE tärkein vahvistus viime kaudesta..
Eipä näkynyt tänään ainakaan. Huomenna taas pitää katsoa uudestaan, josko se siellä jo olisi. On kuulemma siis tällä hetkellä nuorten leirillä tai vastaavalla. Eiköhän pitäisi viimeistään torstaina löytyä aitiosta. Ja mikäli oikein ymmärsin, oli Maarianhaminassa?
Täytynee tässä ihan laittaa "paperille" nämä eri skenaariot, että saa itse paremman kuvan asiasta.
Skenaario A, eli hankitaan puolustukseen vahvistus:
Pärssinen-Ruutu-Kuhta
Vopat-Harkins-Luttinen
Grünn-Viitaluoma-Vihko
Järvinen-Häppölä-Holma
Benysek-"Isopahasusi"
Kultanen-Söderholm
Kurvinen-Karalahti
Lamberg-Saarinen
Skenaario B, eli hankitaan Spanhel tai vastaava:
Pärssinen-Ruutu-Kuhta
Vopat-Harkins-Spanhel
Grünn-Viitaluoma-Vihko
Järvinen-Häppölä-Luttinen
Benysek-Karalahti
Kultanen-Söderholm
Kurvinen-Saarinen
Lamberg-Pikkarainen
Pienen pohdinnan jälkeen täytyy sanoa, että koska olen Arttu Luttinen -intoilija, niin ykkösvaihtoehto kuulostaa paremmalta koska siinä Arttu saisi enemmän peliaikaa, mahdollisesti jopa kakkosketjua myöden. Toisaalta Hank Pikkarainen ei saisi kuin hajaminuutteja puolustuksessa, jos niitäkään, ja se ei ole hyvä asia sekään. Melkein salainen vaihtoehto C kuulostaa sittenkin parhaalta, eli jätetään yksi ulkomaalaispaikka vapaaksi ja annetaan nuorten ensin näyttää, mihin pystyvät.
Sekä A että B tarkoittavat kyllä roimaa nousua joukkueen tasossa. Puhuttaisiin ehkä(huom 'ehkä') jo vahvasta kannukandidaatista.
EDIT: On myös olemassa vielä salaisempi vaihtoehto D, jossa joukkueeseen otetaan Spanhel tai vastaava stunttaamaan Tuomoa:
Pärssinen-Harkins-Kuhta
Luttinen-Vopat-Spanhel/?
Grünn-Viitaluoma-Vihko
Järvinen-Häppölä-Holma
Benysek-Karalahti
Kultanen-Söderholm
Kurvinen-Saarinen
Lamberg-Pikkarainen
EDIT2: Tuli mieleeni omat sanani ketjusta "SM-liiga ei huoli NHL-pelaajia". Siellä taisin kirjoittaa, että omien nuorten pitää ansaita pelipaikkansa. Tämä sopii minulle vallan hyvin nytkin, näytä niille Arttu!!