Roster Watch 2003-2004

  • 45 465
  • 273

pygmalion

Jäsen
Re: Huipputalenttia ja respect the game

Viestin lähetti Jj
Minä tosin käsitin että JKayn junnujoukkueetkin olisivat jo toistaneet tuota luovuutta suosivampaa filosofiaa (??). Mutta en ole kyllä asiaa sen paremmin seurannut.

Viime vuosina asia on näin saattanut ollakin, mutta aina ei ole ihan putkeen sujunut Jukankaan joukkueilla tällä saralla. Ja suurin muutos on tapahtunut nimenomaan valmentaja Koivun pääkopassa. Tämän hän on itsekin myöntänyt taannoin.

Sitä äijämäisyyttä kannattajien tuskin tarvitsee suuremmin kerjätä, herra päävalmentaja on siinä määrin luonnevikainen ja äijämäinen körmy itsekin, että sitä samaa hän osaa varmasti odottaa pelaajiltaankin. Jos ei muuten niin sitten esimerkin voimalla.

Itse haluaisin nähdä tästä äijämäisyydestä sellaisen "rehdin" turkulaistetun version, josta nähtiin hieman välähdyksiä jo keväällä HPK-sarjassa, kun äijät yrittivät epätoivon vimmalla rimpuilla parempaansa vastaan. Eli kaikki sallitut ja useimmat kielletyistä keinoista käyttöön. Räyhätään ja räksytään, käytetään kaikki mahdolliset pikkukoiruudet. Ja sitten naureskellaan leppoisasti, kun vastustaja hukkaa itsekontrollinsa. Tietoisen aloitteen tekijällä on aina homma käsissä näissä asioissa. Whatever it takes to win...

Räyhäämisestä ja räksyttämisestä päästäänkin sopivasti takaisin Koivun perheeseen. Minä en itse asiassa ole kovinkaan huolissani Mikon tuittuiluista ja turhista manöövereistä. Kyllä isä poikansa kurissa pitää, luulisin. Ja toisaalta lämmöllä muistelen Mikon isoveljeä, joka nuorempana kärsi aivan samoista oireista. Osittain näiden lieveilmiöiden esiintyminen onkin suoraan verrannollista siihen, miten hyvin Mikon peli luistaa. Siinä vaiheessa, kun otteet alkavat tyydyttää myös nuorta miestä itseään, vähenee myös tarve ärhennellä.

Ja loppujen lopuksi minä olen ehkä enemmän huolissani sen Koivun perheen toisen osapuolen hermokontrollista. Hartaasti toivon, että päävalmentajaksi asti kypsyttyään J. Koivu on parantunut ns. "Juhani Tamminen -syndroomasta". Tämän sairauden taudinkuvaanhan kuuluu, että tiukoilla hetkillä valmentaja on vaihtoaitiossa ensimmäinen, jola mopo karkaa käsistä ja pelaajien rauhoittamisen sijaan valmentajan liikehdintä lähinnä nolostuttaa muita joukkueen jäseniä. Näin jälkeenpäin on hauska muistella esim. Koivun raivonpurkauksia Jursin vuosina, muta miettikääpäs olisiko homma vakuuttanut, jos herra olisi silloin ollut päävalmentajana...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: fisusssia...

Viestin lähetti Jj

Paitavalinta olisi kyllä selvä sen jälkeen.

Lukisiko sen paidan selässä silloin "Juudas" ? Muistan vielä liiankin hyvin erään kevättalven, jolloin joukkueen kapteeni tekee sopimuksen pahimman kilpailijan ja päävastustajan kanssa kauden ratkaisupelien alla...
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Re: Re: Re: Re: Stan says hi!

Viestin lähetti kausi
Oloneuvos, lopetetaan kuurupiilo, kenestä sivullekirjoitat?

No Mikko Elorannasta. Ihmettelisin suuresti, mikäli Mikon täällä ensi kaudella näkisimme. NHL vienee miehen mennessään.

Minusta nämä toisaalla esille tulleet puheet Juudaksesta ovat vähintäänkin outoja. SM-liiga on ammattilaissarja ja pelaajan ura kuitenkin suhteellisen lyhyt. Tuona aikana tulisi sitten tienata sen verran, että rahaa riittää lopuksi ikää, vaikka pitempäänkin täällä hilluisi.

Tuskin kukaan on niin naivi, että on töissä kuvitteellisesti vaikkapa Sästöpankissa jos Nordeassa saa samasta hommasta paremman liksan. Tai jos on, niin itseään saa syyttää, muita ei juuri kannata.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Re: fisusia 2

Ei... koska ei lukenut Rintasen eikä Nurmisenkaan paidoissani.
Mä en lähde tuohon leikkiin vaikka jokerit muuten toivotan sinne ja poikittain.
"Virheetön" ei ole meistä kukaan joten moiset pikku "hairahdukset" annettakoon anteeksi.
Kunhan Kuli ei nyt tällä kertaa toistaisi virhettään..

Ostoslistan ainoa Judas löytyy Priestistä jahka
ruotuun palannut Rob ja pojat saavat levyn aikaan.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen
Re: Re: fisusssia...

Viestin lähetti Reverent
Lukisiko sen paidan selässä silloin "Juudas" ? Muistan vielä liiankin hyvin erään kevättalven, jolloin joukkueen kapteeni tekee sopimuksen pahimman kilpailijan ja päävastustajan kanssa kauden ratkaisupelien alla...

Hei haloo.... Gretzky on jo myyty.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stan says hi!

Viestin lähetti Oloneuvos


Tuskin kukaan on niin naivi, että on töissä kuvitteellisesti vaikkapa Sästöpankissa jos Nordeassa saa samasta hommasta paremman liksan. Tai jos on, niin itseään saa syyttää, muita ei juuri kannata.

No, minä olen sitten naivi kuvitellessani, että urheilussa on ainakin joskus kauan sitten ollut muitakin arvoja, kuin suurimman palkkapussin perässä juokseminen. Ketäköhän Kariya ja Selänne nyt syyttävät, kun liksa pieneni ainakin Kariyalla melkoisesti ?

Ja minusta Elorannan temppu oli härski, sanotaan mitä sanotaan. Tämä on vain minun mielipiteeni ja ainakin vielä toistaiseksi minulla on siihen moderaattoreiden armosta oikeus.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
En minä siitä tempusta pitänyt mutta jos kaveri tänne palaisi, kestäisin sen kyllä..

Ry-kiekkoa ei taida olla kuin hämeenlinnassa (?) enää, joten kyynisyyteni vie tässä voiton ihanteista.
Seurauskollisuus on tosi hienoa mutta kyllä Seurakin on varmasti hyötynyt aloittaessaan värväykset ns. "ajoissa". Mikäli niin on tehnyt.
 

Stounifani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisihan se aikas mahtavaa nähdä Kuli jälleen rakkaassa Palloseurassamme, mutta se taitaa vain valitettavasti olla enemmän kuin epätodennäköistä.

Mikon agentti uskoo, että NHL -sopimus on valmis kahden kolmen viikon aikana. Lähteenä J.Narvanmaa.
 

Stounifani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Schneider jatkaa, Gron ulos...

Viestin lähetti Pressiboxi
Linkki aamun TS:ään täältä. Mielenkiintoista nähdä kuka on Gronin korvaaja. Kuli maistuisi kyllä!
Näinhän siinä sitten kävi, niinkuin osasi jopa hieman ennakoida. Itse en koskaan nähnyt Gronia luistimilla, mutta ei siinä sitten mitään. Toivottavasti Gronille hankitaan korvaaja, vaikka tällä hetkellähän tasokkaita pelaajia ei pahemmin vapailla markkinoilla ole. Kuli maistuisi kyllä hunajalta!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Schneider jatkaa, Gron ulos...

Viestin lähetti Stounifani
Näinhän siinä sitten kävi, niinkuin osasi jopa hieman ennakoida. Itse en koskaan nähnyt Gronia luistimilla, mutta ei siinä sitten mitään. Toivottavasti Gronille hankitaan korvaaja, vaikka tällä hetkellähän tasokkaita pelaajia ei pahemmin vapailla markkinoilla ole. Kuli maistuisi kyllä hunajalta!

Mielenkiintoista nähdä mihin tämä uusi tilanne johtaa. Viime vuonna valmennusjohto ei saanut tahtoaan läpi näissä asioissa, toivottavasti Jukka lyö nyrkkiä pöytään kahta lujempaa.

Gron ei ollut prospektina ihan mahdottomimmasta päästä kuten Koivukin jutussa vihjaa mutta vielä parempaa siis halutaan. Tämä on oikeaa ajattelua, ainakin siihen saakka kun uusi ykkösketjun laita oikeasti Turkuun saadaan. Kyllä, tähän saumaan Kulin paluu sopisi paremmin kuin hyvin.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kertokaa te, jotka näitte Gronin esityksiä, että missä oli vikaa? Sen tiedän ettei hän mikään maalinsylkijä ollut. Kyllä niitä työläisiäkin tarvitaan.
Toisaalta kannattaako niitä ulkomailta asti raahata.

Kulin saaminen taitaa olla kuitenkin aika epätodennäköistä... En edes haaveilla asiasta, etten pety.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oikein hyvä. Gron oli pahasti ulkona kuvioista Pitsissä (suhteuttaen juuri siihen J. Koivun toteamukseen että hänen pitää mahtua ykkös- tai kakkoskenttään ja tuoda myös tehoja). Sitten vain uutta matoa koukkuun vai mennäänkö näillä...
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Gron olisi luultavasti jouduttu kuntouttamaan sisään kolmosketjun kautta ja siellähän meillä on ukkoja jo valmiiksi yli tarpeen. Mielenkiintoista nähdä tuleeko oikeasti uusi pelaaja tryoutille ykköseen vai onko kauden "näillä mennään"-kisa nyt avattu?

Hiukan silti toivoisi että Stan saisi pestin muualta SM-liigasta. Pelaamisessa on paljon potentiaalia joka nyt jää ainakin TPS:ltä käyttämättä. Ehkä silti parempi näin JOS korvaava huippupelaaja on tulossa?
 
Viimeksi muokattu:

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Schneiderista päätös ensi viikolla

Viestin lähetti Pressiboxi
Uutta tietoa STT:n uutisista, Schneiderin diili ei vielä olekaan varma. Linkki tästä.


Taasko se Eki on tehnyt Ekit eli ennakoinut, pannut omiaan? Näitähän on ollut ennenkin..."Butsajev Tepsiin" ym. ym. ym.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Gronin kohtalo oli ennakoitavissa. Samoin Schneiderin. Jenkki mahtuu erinomaisesti pelaavaan kokoonpanoon vahvistaen sitä merkittävästi. Hyvä näin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Onko tietoa

kenen perässä palloseura nyt Gronin maitojunailun jälkeen on? Ko kaverin täytynee vastata Gronillekin asetettuja vaatimuksia eli mahtua kahteen ekaan kenttään. Kuli mahtuisi mutta ei liene mahdollinen.
 

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Entäpäs sitten Petri Varis. Miestä on jo pitkään siirretty ties mihin - viimeksi kait Elitserieniin, mutta Spengler Cup ajoista voitaisiin siirtyä jo kokonaiseen liigakauteen. Nurminen - Koivu - Varis, Vahalahti - Aalto - Alatalo ei kuullosta huonolta?

Ulkomaalaisista tuo Nemirovskykin on kait ilman seuraa? Vielä?
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Kossu
Entäpäs sitten Petri Varis.

Käväisipä Raakku minunkin mielessäni tässä aiemmin päivällä. Muutama vuosi sitten mm. naiiviuudessani en voinut edes kuvitella miestä TPS-paitaan, mutta onhan äijä nyt sitten ollut kahdessa (?) Spengler Cupissa TPS:n messissä. Perusjokeriksihan Peten mieltää, mutta pelasivathan "meidän" Rintsimme ja Kaitsummekin narreissa.

Pete voisi vaikka minun puolestani liittyäkin Palloseuran riveihin, enää en osaa miehen Jokeri-taustan vuoksi häntä torjua. Eri asia sitten on, missä kunnossa mies on. Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Mitä Stan Groniin tulee, niin uskon TPS:n tehneen järkevän ratkaisun. Toisaalta voidaan miettiä, olisiko miehen tarvinnut antaa näyttää kykyjään enemmän. Schneider on varmasti hyvä hankinta, vaikka pienikokoinen onkin. Taito kuitenkin korvannee fyysisyyden, ja onhan meillä Hulkkonen jakelemassa pommeja. Hulk (käykö lempinimestä?) on ilmeisesti Ruotsin kiertueella äitynyt antamaan niittejä.
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Kossu
Entäpäs sitten Petri Varis.

Variksen siipeen on kiinnitetty niin iso hintalappu, että pelkästään siksi on vaikeaa nähdä hänen pelaavan Tepsissä. Niin myös muualla SM-liigassa. Hinta/laatu -suhde on syvältä, vaikka halukkailla olisi sinänsä varmasti varaa miehen palkkaamiseen.

Kaveri ratsastaa pari vuotta vanhoilla meriiteillä ja viime kauden näytöt eivät tosiaankaan mairittele.
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Kossu
......Nurminen - Koivu - Varis, Vahalahti - Aalto - Alatalo ei kuullosta huonolta?

Jälkimmäinen ei kuulosta, mutta ensimmäinen on suoraan kauhufilmistä.

Kunnon vahvistus pitää saada, Petri ei sellainen enää ole. Kitos.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Sparrow
Hulk (käykö lempinimestä?)

Tuo Hulk on kuulemma jo joukkueen keskuudessa käytössä, kertoi sankari itse. Lakanakin on jo aiheesta valmiina. Kunhan vaan liiga alkaisi... Pulkkiseksikin miestä muuten nimitetään ja Andy McCoyksi kutsuttiin aiemmissa seuroissa.

Ok, off topic...
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stan says hi!

Viestin lähetti Oloneuvos
No Mikko Elorannasta. Ihmettelisin suuresti, mikäli Mikon täällä ensi kaudella näkisimme. NHL vienee miehen mennessään.

Minusta nämä toisaalla esille tulleet puheet Juudaksesta ovat vähintäänkin outoja. SM-liiga on ammattilaissarja ja pelaajan ura kuitenkin suhteellisen lyhyt. Tuona aikana tulisi sitten tienata sen verran, että rahaa riittää lopuksi ikää, vaikka pitempäänkin täällä hilluisi.

Tuskin kukaan on niin naivi, että on töissä kuvitteellisesti vaikkapa Sästöpankissa jos Nordeassa saa samasta hommasta paremman liksan. Tai jos on, niin itseään saa syyttää, muita ei juuri kannata.

Työpaikan vaihtaminen siviilissä on mielestäni eri asia mitä työpaikan vaihtaminen joukkueurheilussa.
Joukkueurheilussahan yleensä olet jonkun joukkueen kasvatti joka on antanut sinulle perusopit sekä mahdollisuuden kehittyä ja päästä pelaamaan.
Harvoin työelämässä yritys kouluttaa sinut pienestä pitäen työtehtävääsi.
Eli sinänsä ei kiekkoilijoita ja ns. normaaleja duunareita voi verrata toisiinsa.

Ainakin itse käsittelen asioita puhtaasti tunne tasolla. Varsinkin TPS:n leiristä siirto pahimpaan kilpailijaan Jokereihin on itselleni kuin punainen vaate.
Niin naivia kuin se onkin niin henkilökohtaisesti en haluaisi kuuna päivänä nähdä herroja Jortikka, Eloranta, Salo enää koskaan Palloseuran organisaatiossa millään tasolla.
Jos kerran joku haluaa vaihtaa rakkaat Auran rantamme "Itä-Euroopan" kaalisopan hajuun, niin terve menoa pysykööt siellä pääkaupungin venäläissiirtokunnan joukossa.
Toisaalta minähän en (onneksi) tällaisista asioista pääse päättämään eikä niitä sitä paitsi edes kukaan tule minulta kysymään.

Pahoittelen jos meni hieman off topiciksi.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
off topic...

Viestin lähetti Centre Bell
Niin naivia kuin se onkin niin henkilökohtaisesti en haluaisi kuuna päivänä nähdä herroja Jortikka, Eloranta, Salo enää koskaan Palloseuran organisaatiossa millään tasolla.

Et ilmeisesti näin ajatellen ole innostunut myöskään siitä, että herrat Rintanen ja Nurminen pelasivat/pelaavat TPS:n riveissä Jokerien jälkeen?

Noju, [/off topic] minun osaltani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös