Kuopiossa pahat kielet puhuvat, että Oliver Setzinger siirtyy Jypiin. Täyttä faktaa tästä ei ole, mutta pelkkänä tornihuhunakaan tätä ei voi kuitata. Setzinger kertoili jo Kuopiossa olleessaan, että TPS&JYP ovat esittäneet kiinnostuksensa. Lisäksi Setzinger kertoi joulutauolla itävaltalaislehden haastattelussa, että JYP on yksi vaihtoehto.
Setzingerin sopimus KalPassa loppuu tämän päivän Salamat-otteluun. Setzinger on ilmoittanut, että pelaa Kuopiossa kauden loppuun, JOS ei saa vastuullista roolia jostain SM-liiga-joukkueesta. Kaikki näytti näin kuopiolaisittain hyvältä Setzingerin jatkosopimuksen kannalta, kunnes Drouinin siirto Jokereihin julkaistiin. Sen jälkeen neuvottelut Setzingerin ja KalPan välillä ovat olleet jäissä. Mahdollisuudet siihen, että mies jatkaisi Kuopiossa ovat yhä olemassa, mutta ne ovat erittäin pienet. Nyt monella taholla annetaan ymmärtää, että Setzingerin uusi osoite on JYP.
Korostan vielä, että täyttä faktaa siitä, että Setzinger siirtyy JYPiin minulla EI ole. Olen kuullut vain asian tiimoilta huomattavan paljon huhuja, spekulaatiota, oletuksia ja faktaa siltä osin, että KalPan kanssa neuvottelut ovat jäissä. Huhujen julkaiseminen taitaa olla Jatkoajan säännöissä kiellettyä ja itsekkään en pidä huhujen levittämisestä. En olisi tätä viestiä kirjoittanutkaan, jos pitäisin tapausta pelkkänä tornihuhuna. Saas nähdä kuinka käy, mutta täysin tuulesta temmattuja nämä arvelut eivät missään nimessä ole, mutta sopimustakaan Setzingerin ja JYPin tuskin vielä on. Itse tietenkin toki toivon, että KalPa vetää pidemmän korren ja Setzinger pelaa myös loppukauden täällä.