Roster watch 2002-2003

  • 90 551
  • 560
Tila
Viestiketju on suljettu.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on mahdollisuus käydä samanlainen positiivinen kierre, kun kävi 98-mestaruuskaudella. Saadaan muutamia huippupelaajia, niin se ruokkii uusia sopimuksia. Se voi olla, että jos J.Ruutu päättää palata IFK:hon, (mikä nyt vielä on epätodennäköistä), niin kyllä se todennäköisesti Tuomonkin vaakakuppia kallistaa tännepäin. Ovathan veljekset tuosta yhdessä pelaamisesta moneen otteeseen puhuneet. Marekin kohdalla taas yksi syy mahdolliseen jäämiseen on se, että kyllä se varmaan tuntuisi näiden IFK:n paskakausien jälkeen mukavalta voitta tällä mestaruus. Ainakin jos vaihtoehtona on farmissa pelaaminen. pakisto olisi Marekin jäädessä liigan kovin, ellei muut ala tekemään ihan ihmehankintoja.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kibe vaiko eikö ja miksi

Tämä Kibe keskustelu on todella ihmeellinen. Toisaalta Kibe on kaiken järjen mukaan hyvin punainen ja sopii joukkueeseen tehtailee pisteitä ja hoitaa alivoimapelaamisen tyylikkäästi, liikkuu paljon, joskin omintakeisesti. Jätkän ongelma taitaa olla se että hän ei hakeudu tappeluihin, eikä taklaile kovaa, (vähän niinkuin Selänne), eikä sen takia ole jokaisen Hifkiläisen mieleen.

Se mihin ketjuun kaveri mahtuu on mielestäni akateeminen kysymys. Arvostan suuresti tässä ketjussa asiantuntemuksella esitetyt käsitykset tulevan kauden ketjukoostumukista, mutta haluan tuoda toisen näkökulman aiheeseen. Näitä ketjuja on joka vuosi suunniteltu, arvuuteltu ja rakennettu, ja lähes joka kerta onkin syntynyt uusia yllätyksellisiä ketjuja jotka sitten toimivat käytännössä. Syy on yksinkertainen. Pelaajien kemia ei toimikaan yhteen, joku loukkaantuu, joku floppaa pahasti, tms.

Minun mielestäni roolituskysymykset ovat tärkeimpiä kuin varsinaiset ketjukoostumukset. Onko meillä rooliltaan hyvä joukkue. Aran pitäisi huhujen mukaan ymmärtää tätä roolitusjuttua hyvin, saas nähdä.

Kibe täyttää mielestäni yhden tarvittavan roolin joukkueessa ja on sen takia tärkeä. Samaten kuin Jere täyttää omansa ja Z omansa. Minua huolestuttaa eniten samaa asiaa kun joku muu tässä (sorry kun en huomannut quotata) ketjussa jo totesi: Me tarvitsemme jokunen kaveri joka menee maalin edustalle ottamaan keppiä maskihommissa. Viime vuonna Vopat oli ainoa kaveri joka ihan aidosti hakeutui maalin edustalle. Me tarvitsemme lisää tällaista roolia kantavia kavereita.

Menneen kevään MM turnauksessa Suomen joukkueesta Jokisen Olli hoiti tämän tehtävän suht hyvin, siis lisää sellaista uskallusta.
Mats Sundin oli ihailtava samoissa hommissa. Ville Nieminen totesi jossain otteluhaastattelussa että hän ei mielellään mene maski hommiin jos Helenius on vastustajan maalin edessä "siivoamassa". Hifk:lle tulee tukku pelejä ilmalan narreja vastaan jossa kyseinen herraa hoitaa siivoustehtävät. Onko hän niin kova pelote että meillä pojat tutisee.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Re: Kibe vaiko eikö ja miksi

Viestin lähetti RoopeS
Ville Nieminen totesi jossain otteluhaastattelussa että hän ei mielellään mene maski hommiin jos Helenius on vastustajan maalin edessä "siivoamassa". Hifk:lle tulee tukku pelejä ilmalan narreja vastaan jossa kyseinen herraa hoitaa siivoustehtävät. Onko hän niin kova pelote että meillä pojat tutisee.

Jeren tultua HIFK:hon huudettiin naapurissa sekä Heleniusta että Gagnonia vastapainoksi. Sovitaanko, että meillä ei panikoida. Vopat on Heleniuksen laittanut järjestykseen ison veden takana, lisäksi reservistä löytyy eräs hullu pelaaja A:n rosterista tarvittaessa keikkahommiin.
 

forty4

Jäsen
Re: Re: Kibe vaiko eikö ja miksi

Viestin lähetti Q
...lisäksi reservistä löytyy eräs hullu pelaaja A:n rosterista tarvittaessa keikkahommiin.

Mineijummarra... mikä siinä Kaikkosessa on hehkutuksen arvoista? Ensin pitäisi saada pelaaja luistimilla kiinni ja jos hanskaukseen asti päästäisiin, ei herra kovin pitkään pystyssä olisi jos vastustajalla on edes hieman voimaa, niin huono Kaikkosen tasapaino, ainankin vielä, on. Mailalla osaa vastustajan teloa naapurin hullu erkkikin.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Re: Re: Re: Kibe vaiko eikö ja miksi

Viestin lähetti forty4
Mineijummarra... mikä siinä Kaikkosessa on hehkutuksen arvoista? Ensin pitäisi saada pelaaja luistimilla kiinni ja jos hanskaukseen asti päästäisiin, ei herra kovin pitkään pystyssä olisi jos vastustajalla on edes hieman voimaa, niin huono Kaikkosen tasapaino, ainankin vielä, on. Mailalla osaa vastustajan teloa naapurin hullu erkkikin.

Otit Kaikkosen esille ... Kyseinen kaveri on herättänyt huomiota jääkiekkopiireissä Atlantin takaisia juniorisarjoja myöten. Ikää ei ole vielä nimeksikään, mutta mitat 198/110 kertovat millaisesta miehestä on kyse. Luultavasti kyseessä on puhdasverisin gooni Suomen kaukaloissa vuosikymmeniin. Odotellaan rauhassa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lupaavaa - so far

IFK on menossa selkeästi eteenpäin jokaisella osa-alueella. Lähtijät ovat saaneetkin mennä ja tulijoilla on selkeä tilaus, rooli ja paikka.

Hyvä valmennus on kaiken lähtökohta. Uskon ja luotan siihen, että Aralla on taitoa ja nälkää näyttää seuravalmennuksen närhen munansa. Hyvä valmentaja saadessaan käyttöasteen kuntoon vastaa hyvinkin muutamaa veretseisauttavaa pelimiestä. Viidenkymmenen ja yhdeksänkymmenen prosentin käyttöasteilla on loputuloksissa huikea ero.

Ara yleisesti kiinnostavana valmentajana herättää median kiinnostusta ja vieläpä ennakkolupaukset IFKn näköisen kiekon palauttamisesta lupaavat mielenkiintoista kautta. Valmennuksessa on menty aimo harppaus eteenpäin.

Viime kauden probleemat keskittyivät pakistoon (viisikkopuolustamisen ohella). Jere tuo siihen osioon särmää, munaa ja rekyyliä. Kultanen ei ole haitaksi. Saarinen saakoon mahdollisuutensa ja HPikuun luotan. Z jää, veikkaan, joten pakisto on kondiksessa, kun Södeltäkin on lupa odottaa 'maailmanluokan' pelejä. Not bad.

Viime vuonna IFK teki riittävästi maaleja. Santaloineen tämäkin alue on menossa kelpo suuntaan. Jos vielä Jakke palaa ja Tuomokin jää, ei hyökkääjäpuolella ole kuin runsaudenpulaa.

Sentteriosasto viime kauden kehnoine aloitustilastoineen vielä on vähän hakusessa (josko jollakin on asiasta statsit, kehiin vaan).

Toivottavasti Aran hehkutus IFKn pelityylin palauttamisesta tarkoittaa yhden, ehkä kaikkein tärkeimmän, osa-alueen kuntoontulemista. Nimittäin. - Maalineduspelaaminen oli viime kaudella syvältä ryybenistä -. Tai siis sitä ei juuri ollut. Kun jengin tahto (isolla T:llä) saadaan kaivettua esiin, on lupa odottaa maalinedustoilla vittumaista IFKta. Löpinät on nyt parin viime kauden aikana tehty ja nähty. Nyt voisi _toimia_ lässytysten sijaan ja näyttää, että ihastuttava ja vihastuttava IFK, joka ei jätä kylmäksi, on vielä olemassa. Nyt tekeillä olevalla rosterilla sellainen saadaan, jos halutaan. Enää puuttuu tahto, eikä se ole taidosta kiinni. Särmää, saatana! Lisää mustelmia ja jääpusseja. Tikkejä ja haljenneita hampaita. Kuitteja ja ylilyöntejä. IFKta. Nyt alkaa kolmas vuosi kolmen vuoden projektissa. Piste.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ketjupelaajat:

Mihin ketjuihin pelaajat voisi sitten sijoittaa, kun kasataan palapeliä ensi kaudeksi. Ara tietysti päättää, mutta tässä oma näkemys:

Kuhta 1-2 (tarvitsee peliaikaa ja yv-peliä saadakseen tehot esiin)
Pärssinen 1-2 (tarvitsee peliaikaa ja yv-peliä saaadakseen tehot esiin)
Vopat 1-4 (monipuolisuusmies, mutta tyytyykö esim. 4. ketjun paikkaan enää)
Santala 1-2 (jos jää Suomeen, niin yksi parhaista senttereistä ja peliaika/ottelu sen mukainen)
Vihko 2-3 (jatkuuko nousu kohti huippua ratkaisee peliajan, kuuluu pelaavan rosteriin)
Grunn 2-3 (hieno lupaus, kehno yv ainoa este myös 1. ketjuun)
Viitaluoma 2-4 (monipuolisuuspelaaja, hukkaa paljon maalipaikkoja, hyvä liigapelaaja)
IPikkarainen 2-4 (Piku aina siellä missä tapahtuu, vuosi vuodelta lähempänä NHL-paikkaa)
Hirschovits 2-4 (tarvitsisi oikeastaan paikan 1-2 ketjuista, mutta peliesitykset eivät sinne vielä riitä, vähän kysymysmerkki)
Häppölä 3-4 (pystyy pelaamaan myös tähtien keskellä puolustavana sentterinä, mutta enemmän puolustava kh)
Luttinen 3-4 (hyvä fyysinen pelaaja, liigassa vielä breikkaus tekemättä)
Holma 3-4 (Eetulla on yllättävän hyvät kädetkin. Röyhkeys ja sama usko omiin kykyihin kuin a-junnuissa esiin, niin hyvä tulee)
Järvinen 3-4 (junnuissa paljon maaleja, liigassa rooli vielä epäselvä)

+ mahdolliset ensi kauden pelaajat

JRuutu (jos ihme tapahtuisi) 1-4 (pystyy kaikkeen sm-liigassa)
ja
TRuutu (jos jää meille) 1-2 (jäädessään Suomeen liigan paras kh)

Jos nämä kaikki 15 hyökkääjää pelaisivat ifk:ssa, olisi meillä hyökkääjät ihan mestaruustaistoon saakka. Ainahan sitä saa haaveilla.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Onko ollut muilla tälläistä tietoa

Kuulin ihan sattumalta, en keneltäkään keltä ennen olen kuullut mitään, vaan nyt aivan sattumalta että Santalalla olisi paperi pohjois-amerikassa. Ruutu taas saattaisikin jäädä HIFK:n vielä 1-2 kaudeksi?

Onko kukaan kuulllu muuta samanlaista vai oliko ihan skeidaa koko juttu?


Jorea näkee myös kruisimassa Carrerallaan krunassa ja vanhassa eirassa. Rantatersassit taitavat vetää :)
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Kuulin ihan sattumalta, en keneltäkään keltä ennen olen kuullut mitään, vaan nyt aivan sattumalta että Santalalla olisi paperi pohjois-amerikassa. Ruutu taas saattaisikin jäädä HIFK:n vielä 1-2 kaudeksi?

Onko kukaan kuulllu muuta samanlaista vai oliko ihan skeidaa koko juttu?"

Lähde vaikuttaa todella varmalta :) Huhut kertoo myös ettei Santala ole lähdössä. Mutta olemme varmasti viisaampia kesän edetessä. Ja jos Santalalla jo olisi paperi valmiina olisi Atlanta tai IFK asiasta kertonut.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Onko ollut muilla tälläistä tietoa

Viestin lähetti Socrates
Kuulin ihan sattumalta, en keneltäkään keltä ennen olen kuullut mitään, vaan nyt aivan sattumalta että Santalalla olisi paperi pohjois-amerikassa.

Jep, samaa olen kuullut itsekin. 100% varmistusta ei vain ole vielä tullut.
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Onko ollut muilla tälläistä tietoa

Viestin lähetti Rebel
Jep, samaa olen kuullut itsekin. 100% varmistusta ei vain ole vielä tullut.

Juu, minä kuulin myös yhdessä yhteydessä joltain.. tai siis jossain yhteydessä yhdeltä, että erään johtimen yhteydessä... siis johdon yhdessä palaverissä on oltu erään lähteen mukaan tiettävästi yhteydessä johonkin toiseen lähteeseen, joka huhupuheiden mukaan olisi ollut yksin yhteydessä johonkin Santalan yhteyshenkilöistä, joka jossain tilaisuudessa oli tiettävävästi keskustellut johdonmukaisista vaihtoehdoista erään (en muista minkä) seurueen varajäsenen kanssa, joka oli vaihtanut autoonsa aluvanteet erään sopivan kaupan yhteydessä.


Tämmöistä minä kuulin, en tiedä onko sitten totta vai ei. Mutta kuten siis sanottu, varmistusta odotellaan.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Carlos:

Mitä ne sekoitti sun Fosteriin?

Muille:
On aivan selvää, että tämän tasoisella pelaajalla on useassa paikassa "paperit" sisällä. Siltä varalta, että...
(Ehkä jopa Nicelläkin?) Jos ei olisi niin hölmöhän tuo olisi.



Edit: Viimeinen lause ei koske Nicceä.
 
Viimeksi muokattu:

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Re: Re: Re: Onko ollut muilla tälläistä tietoa

Viestin lähetti Carlos
Juu, minä kuulin myös yhdessä yhteydessä joltain.. tai siis jossain yhteydessä yhdeltä, että erään johtimen yhteydessä... siis johdon yhdessä palaverissä on oltu erään lähteen mukaan tiettävästi yhteydessä johonkin toiseen lähteeseen, joka huhupuheiden mukaan olisi ollut yksin yhteydessä johonkin Santalan yhteyshenkilöistä, joka jossain tilaisuudessa oli tiettävävästi keskustellut johdonmukaisista vaihtoehdoista erään (en muista minkä) seurueen varajäsenen kanssa, joka oli vaihtanut autoonsa aluvanteet erään sopivan kaupan yhteydessä.

" Kuulin ihan sattumalta, en keneltäkään keltä ennen olen kuullut mitään, vaan nyt aivan sattumalta että "

Ehkäpä kirjoitin näin koska kuulin asian sattumalta, lähteestä jota pitäisin varmana, mutta minulle sitä ei silti sanottu.

Satuin istumaan kuppilassa, kun paikalle sattui tuntematon ja HIFK miesten tuntema kaveri paikalle, aluksi en kuunnellut niin tarkkaa vaan kuuntelin lähinnä tyttöystäväni paasasta kuin merkki tietoisuus on joskus hyvästä, myöhemmin aloin keskittymään toisella korvalla heidan juttuihin. Mielestäni tämä tuntematon (minulle) kaveri antoi ymmärtää että Santalalla olisi p-american paperi.

Ei enempää.

p.s Kimmo ja Nikke molemmat pois
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Onko ollut muilla tälläistä tietoa

Viestin lähetti Socrates
[B
p.s Kimmo ja Nikke molemmat pois [/B]

Aivan samaa mieltä. Salminen on turha ja Hedbergistä ei tarvinne keskustella.
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Olen antanut kertoa itselleni....

Olen antanut kertoa itselleni, että Santala käväisi P-amerikassa aika pian MM-kisojen jälkeeen, eikä kuulemma aio palata ainakaan vuoteen P-amerikkaan. Useampi lähde väittää, että on 100%:sen varmaa, että Jarkko Ruutu pelaa ensi kauden HIFK:ssa.

Tuomon tilanne on sensijaan vielä täysin auki ja Tuomo tekenee ratkaisun vasta aivan viime tingassa. Samoin Zidlickyn tilanne on vielä auki. Zidi haluaisi hakea ainakin allekirjoitusbonuksen amerikan sediltä, mutta vaimo viihtyy Suomessa. Zidillä on edelleen hiukan ongelmia kielitaidon suhteen, niin Suomessa pysyminen on edelleen vahvin vaihtoehto.

Turhaan HIFK -fanit päätään vaivaavat narrirosterilla ja Heleniuksella. Virmanen sanoi mm. viime kesänä Heleniuksen varmasti pelaavan Jokereissa, mutta mites kävi?
Mun "veikkaus" on, että Helenius seuraa toisen uuden narrivahvistuksen Pierre Hedinin jalanjälkiä ja pelaa ensi kaudella P-amerikassa.

Mihin HIFK tarvitsee ensi kaudella Hedbergiä ja Salmista?

EI TODELLA MIHINKÄÄN!
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Olen antanut kertoa itselleni....

Viestin lähetti Shammy Agitator
Olen antanut kertoa itselleni, että Santala käväisi P-amerikassa aika pian MM-kisojen jälkeeen, eikä kuulemma aio palata ainakaan vuoteen P-amerikkaan. Useampi lähde väittää, että on 100%:sen varmaa, että Jarkko Ruutu pelaa ensi kauden HIFK:ssa.

Tuomon tilanne on sensijaan vielä täysin auki ja Tuomo tekenee ratkaisun vasta aivan viime tingassa. Samoin Zidlickyn tilanne on vielä auki. Zidi haluaisi hakea ainakin allekirjoitusbonuksen amerikan sediltä, mutta vaimo viihtyy Suomessa. Zidillä on edelleen hiukan ongelmia kielitaidon suhteen, niin Suomessa pysyminen on edelleen vahvin vaihtoehto.

Tämmöisiä tietoja on kantautunut minunkin korviini. Tämähän olisi hyvä tilanne IFK:n kannalta. Tosin TRuudun pitäsin Santalaa mielummin...
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Re: Olen antanut kertoa itselleni....

Viestin lähetti Shammy Agitator
Mihin HIFK tarvitsee ensi kaudella Hedbergiä ja Salmista?

EI TODELLA MIHINKÄÄN!

Hedbergillä ja Salmisella ei ole mitään tekemistä ensi kauden HIFK:n kanssa, ihmettelen kysymystäsi. Salminen on yhdistetty ensi kauden JYP:iin. Hedbergin ura saattaa jatkua viime hetken vahvistuksia hakevissa joukkueissa. Kaveri on neuvotellut Jokerien vajanaiseen puolustukseen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Olen antanut kertoa itselleni....

Viestin lähetti Shammy Agitator
Useampi lähde väittää, että on 100%:sen varmaa, että Jarkko Ruutu pelaa ensi kauden HIFK:ssa.

Aikamoisia tietäjiä ovat, jos eivät edes promillen virherajaa jätä. Luulisi Jarkonkin ensin tarkastelevan kaikki mahdollisuudet rapakon takaa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Olen antanut kertoa itselleni....

Viestin lähetti Q
Kaveri on neuvotellut Jokerien vajanaiseen puolustukseen.

Onneksi en juo kahvia, koska nyt olisi kahvit näytöllä.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmista on myös yhdistelty Ässiin. No whatever. Nicce olisi hauska näky narripaidassa. Ainahan on käynyt niin että IFK "nappaa" narreilta näitä paskoja pelaajia tyyliin Cipruss, Kauppila, Saarinen y.m. ja nyt on käymässä toisinpäin. En kuitenkaan usko Hedbergin siirtymistä Narreihin ennen kuin näen sen toteutuvan...
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Olisikohan mahdollista kaupata kultakimpale Pasi Saarinenkin Jokereihin? Sit niillä olis kyllä Pentin salainen dynamiittiduo kasassa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Radek Duda ------> Ak Bars Kazan

Taas yksi haave vähemmän. Radek Duda siirtyy eurohockey.net-sivuston mukaan Venäjälle. Siirto on confirmed-osastoa eli pitäisi olla aika varma tapaus.

Duda olisi mahtunut minun ensi kauden HIFK:iini, mutta ei voi mitään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Olen antanut kertoa itselleni....

Viestin lähetti Q
Hedbergin ura saattaa jatkua viime hetken vahvistuksia hakevissa joukkueissa. Kaveri on neuvotellut Jokerien vajanaiseen puolustukseen.

Kyllä. Jokerit korvaa Nicce Hedbergille Torontoon siirtyneen Pierre Hedinin. Alunperin Jokereiden tarkoitus oli korvata Sami Helenius Hedbergillä, mutta kun Helenius ilmoitti jäävänsä, Jokerit joutuvat tyytymään sitten Hedinin korvaamiseen. Ja korvaaja on ilman muuta ja toki Nicce Hedberg - kuten Q aina tietävänä kertoo.
 

Bigreds.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ei lajil' väliä
HIFK - PÄIVÄ ELTSUSSA

Yks juttu tuli mieleen, mikä ei välttämättä tarkota yhtikäs yhtään mitään, mutta tänäänhän oli (on käynnissä kai vieläkin) HIFK perhepäivä Eltsun kentällä, ja paikalla oli HIFK jääkiekkojoukkue, mutta poissaolollaan loisti Tuomo Ruutu, mutta Tommi Santala oli kyllä kaikkien mukana ja osallistui kai lämärikisaankin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös