Viestin lähetti Johnny99
Kuitenkin, jostain täysin perverssistä syytä olen melkoisen luottavainen. Mitään järkevää perustetta tälle luottamukselle en pysty lähihistorian perusteella löytämään
Itse olen realisti. The Pena ei tällä kertaa hoida hommaa himaan. Nykyrosterista kun katoavat vielä TRuutu ja IPikkarainen on homma taas täysin reisillä. Jos Vihko vielä keksii itselleen sopimuksen jonnekin, on tilanne jo katastrofi.
Kun kaksi vuotta sitten ratifioitiin tämä surullisen kuuluisa "Kolmen vuoden projekti", luotettiin ilmeisesti liikaa siihen että jokaisesta nuorukaisesta kasvaa suurlupaus, mutta kukaan heistä ei kuitenkaan kelpää änäriin. Lisäksi luotettiin ilmeisesti siihen että paikkaajiksi löydetään automaattisesti vähintään taidoiltaan vastaava pelaaja. Toivossa on hyvä elää. Luotettiin siihen että pelkkä nimi "HIFK" vetää pelaajia puoleensa kuin cheerleadit humalaisia konsanaan.
Kahden viime kauden perusteella pitäis pelaajabudjetissa olla rajusti ylimääräisiä oravannahkoja. Mikäli ei ole, ollaan menty niin pahasti metsään kun olla ja voi. Stathosia lukuunottamatta ovat "scouttaukset" olleet niin Suomisarjan tasoa että hintalappu ei ole voinut olla kova. Mutta jos näistä "scouttauksista" on maksettu isoa rahaa, on aika siivota toimistoa. Kovalla kädellä.
Uskoni HIFK:hon ei lopu ikinä. Huonoja kausia tulee, se on väistämätöntä. Lisäksi olen oppinut että HIFK toimii päivä päivältä enemmän kuin yritys. Joten spekuloidaanpa hetki yritysmallisesti
Toimintamalli Yritys X:
Yritys tuottaa tuotteen. Yritys myy tuotettaan. Tuote on floppi, mutta rahaa tulee jotenkuten. Panostetaan tuotekehittelyyn. Tuoteen laatu paranee ja myynti kasvaa.
Toimintamalli HIFK:
Yritys tuottaa tuotteen. Yritys myy tuotettaan. Tuote on floppi, mutta rahaa tulee jotenkuten. Yrityksenjohto toteaa "näillä mennään". Rahahanat alkavat tyrehtymään. Tehdään pari radikaalia päätöstä. Tuotantolinjalle hommattaan mm. 3+2 vuodeksi uusi liukuri joka hyvänä päivänä toimii erinomaisesti, mutta huonona liikkuu hitaasti ja häiritsee itse tuotantoa. Lisäksi tilataan tuotantoon uusia kasvoja, jotka katoavat muihin tuotantolaitoksiin meren yli käymättä edes näyttämässä naamaansa. Koska muutakaan ei ole, koska varasuunnitelmaa ei ollut ikinä olemassakaan, hommataan tuotantolinjalle B-luokan osia, jotka itseasiassa ovat enemmän haitaksi kun hyödyksi lopullisessa tuotteessa. Yrityksen johto keksii idean: Myydään tuotetta vain toisille yritykselle. Nehän maksavat selvää rahaa, eivätkä turhia rutise, koska ei niitä kiinnosta.
Kukapa nyt olisi kiinnostunut yhden yksittäisen kuluttajan mielipiteestä?
Tätä ajattelin tänään. HIFK forever.